Hvilke Elko Living komponenter trenger jeg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke Elko Living komponenter trenger jeg?

Jeg har spurt på andre forum, men har fått dårlig med respons, så jeg prøver meg her. Ettersom stuen vil bli det nærmste jeg kommer en "kino" på en liten stund satser jeg det skal gå greit.

I forbindelse med oppussing av bolig ønsker jeg og gradvis installere Elko Living system. I første omgang kommer stuen og et soverom.

Lysstyringen i stuen skal skje ved hjelp av to like bryterpaneler (slike brytere med fire små inni fra Elko plus) som skal stå ved hver sin dør, i tillegg skal dette styres ved hjelp av Elko sin applikasjon til iPhone/iPod Touch. Jeg ønsker helst å benytte meg av kablede brytere til dette, men om dette blir for komplisert ender jeg nok opp med Elko Wireless-brytere.

Jeg har forstått at jeg trenger:

- 1 stk LS Visual controller (med Viewer)
    - 1 stk LS Strømforsyning 24VAC 3A
    - diverse brytere og denslags

...men hva mer trenger jeg?

Dimmerene som er listet opp her skal kobles til "LS Output modul 24", er dette enkelt og greit en utgang fra controlleren, eller er det noe annet?

Trenger de fastmonterte bryterene noe mer enn denne kabelen?

Et annet spørsmål, er det mulig å benytte seg av en vanlig "vri"-dimmer i forbindelse med Elko Living? Jeg liker ikke helt å måtte trykke for å dimme lys, og kunne tenkt meg et standard Elko Living-panel med fire knapper nummerert fra 1 til 4 f.eks. og så en "vri"-dimmer under for å justere den enkelte sone.

Jeg ser Elko har dimmere som gir ut 0-10V, men har Living-systemet mulighet for å ta imot 0-10V?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Er ingen ekspert på elko Living system, men har det selv og skal prøve å svare så godt jeg kan.

skal du bruke kablede brytere så trenger du også en LS input 24/7 eller 24/3 modul som du nevner, ikke sikker om det spiller noen rolle om du velger den ene eller andre.

elhandel.no - LS INPUT 24VDC,24MA

skal du i tilleg bruke kablede dimmere så trenger du en LS output modul 24

elhandel.no - LS OUTPUT 24VDC 0,5A

velger du trådløs dimmer og/eller bryter så trenger du ikke disse input \ output modulene på de trådløse komponentene

jeg har ikke sett noen "vri" dimmere som kan brukes.

du finner noen fine prinsipp skisser og oversikt over alle komponentene her.

ELKO Living System

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk skal du ha, det hjalp en god del.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •