kabling til middels stort projekt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kabling til middels stort projekt

Hei.

Etter at jeg har flyttet, har datamaskinen min, som også har fungert lenge som mediasenteret mitt havnet på et annet rom en anlegget og TVen min.

Jeg har brukt pcen til å se på TV, samt nett-tv, serier og annet stasj, og vil veldig gjerne fortsatt ha mulighet til dette. Om jeg skal strekke kabler fra pc til annlegg, vil jeg anta det er snakk om et kabeltrekk på omtrent 25-30 meter. I følge Soundgarden finnes det altså løsninger for å få HDMI over på nettverkskabel, og jeg har i utgangspunktet funnet norsk forhandler for dette. Spørsmålet er hvor effektivt og billig dette kan gjøres.

Hovedproblemet ligger mer i hvordan jeg skal få overført lyd og spesielt ir-signal den samme avstanden. Jeg har microsofts fjernkontroll og reciever som tilkobles datamaskinen min med USB, men å trekke USB over så store avstander er vel tilnærmet umulig så vidt jeg har forstått. Alikevel mener jeg å huske å ha sett trådløse sett med en IR-mottager og en sender, mottageren oversetter til trådløst signal som sendes til senderen, som oversetter tilbake og sender ut ir-signal som en vanlig fjernkontroll som mottageren til fjernkontrollen forstår.

Har noen noen form for kunnskap til å hjelpe meg, uten at det koster meg skjorta settes dette veldig pris på. I utgangspunktet er det kun snakk om noen få titler på DVD (fordi pcen er sonefri), samt nett-tv, så jeg har ikke behov for HD-signal.

Setter stor pris på svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei aLmAnZo

Det du kan gjøre er å montere opp en USB extender, og en HDMI extender.
    Lyd kjører du gjennom HDMI.
    Da har du løst problemet. Du bruker da kun 2stk cat5e/cat 6 kabler.

Aten Extender USB1 Tx/Rx 1xTP Max 60 m - - Leteng AS

Kramer Extender HDMI1.3 Rx 1xSTP Max 30-90 m HDCP - - Leteng AS

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •