Kjøp av XComfort enheter fra Polen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 132
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av XComfort enheter fra Polen

Jeg skal installere fullt xcomfort system i mitt nye hjem, og har dermed lett litt rundt etter grossister som kan levere meg de forskjellige enhetene jeg trenger. Jeg syns prisene på elhandel.no er vanvittige, hvertfall i forhold til en polsk leverandør jeg har funnet: Xcomfort-Sklep.pl .

Det jeg egentlig lurer på er om det kan by på problemer det at jeg kjøper enhetene fra polen? Polen har helt likt strømnett som Norge, så det skal ikke være noe problem. Jeg kommer til å kjøpe display enheter i Norge (eller engelsk språklig land) ettersom jeg vil ha programvaren på engelsk. Modellnummer og alt er likt, så da er det vel samme produkt, kvalitet osv....

Vil være litt føre var og spørre her før jeg importerer fra polen, har en litt dårlig følelse siden det er så mye billigere enn det norske grossister tar...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Camv
    Jeg skal installere fullt xcomfort system i mitt nye hjem, og har dermed lett litt rundt etter grossister som kan levere meg de forskjellige enhetene jeg trenger. Jeg syns prisene på elhandel.no er vanvittige, hvertfall i forhold til en polsk leverandør jeg har funnet: Xcomfort-Sklep.pl .

Handlet du fra Polen? Greit med tilbakemeldinger da det er mye å spare men samtidig usikker på om de leverer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Camv

Det jeg egentlig lurer på er om det kan by på problemer det at jeg kjøper enhetene fra polen? Polen har helt likt strømnett som Norge, så det skal ikke være noe problem. Jeg kommer til å kjøpe display enheter i Norge (eller engelsk språklig land) ettersom jeg vil ha programvaren på engelsk. Modellnummer og alt er likt, så da er det vel samme produkt, kvalitet osv....

Vil være litt føre var og spørre her før jeg importerer fra polen, har en litt dårlig følelse siden det er så mye billigere enn det norske grossister tar...

Har du bestilt fra Polen?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moeller skal kunne svare greit på dette

Hei,

Du har to alternativer her:
    1) Ta kontakt direkte med Moeller og høre med dem.
    2) Forhør deg med selger i polen.
    Google translate er fint å bruke i den forbindelse

Håper dette ordner seg, husk å poste erfaring på forumet

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xcomfort fra Polen

Hei

Dette fungerer utmerket, så lenge du kan levere til en adresse innen EU. Da er det også toll og avgiftsfritt, samt fraktfri levering.
    Jeg har bestilt flere ganger derfra og det går som en drøm.

Focus

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svar Focus

Dette går smertefritt ja, godt å høre.

Hvordan sende til en adresse i EU? Bekjentes adresse?

Har du bestil display produkter og var i såfal disse på engelsk?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått alt utstyret fra Polen. Språk og menyer på Norsk er intet problem heller. Monterer i disse dager ca 60 spots og 17 soner, ink termostatkontroll av panelovner. Har prøvekjørt MRF programmet fra PC og ikke hatt noe problemer med COM porter eller andre ting. Eneste ulempen er at du trenger noen innen EU som kan ta imot for deg.
    Men prisen er helt utrolig billig, vel verdt bryderiet!!

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor du nærme grensen, kan poste restante til et svensk postkontor være en idé. Da får du vel ingen hentelapp, så må bruke tracking nr.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enten det eller det er vert det og hente på poste resistanse som en tur vis du sparer nok kontra skatter og avgifter bensin etc

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Får installert xComfort i disse dager, men tenkte å kjøpe styringssystemene som ikke krever aut. installatør selv og da er import veldig aktuelt.

Sitat Opprinnelig postet av Focus
    Da har jeg fått alt utstyret fra Polen. Språk og menyer på Norsk er intet problem heller.
    Kom utstyret med norsk installert, eller har du på noen måte lagt inn dette i ettertid?

Eneste ulempen er at du trenger noen innen EU som kan ta imot for deg.
    Sender de ikke til Norge?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MRF programmet, som er det programmet du setter opp systemet med, lastes ned fra nettet, fungerer som et hvilket som helst annet Windows program.
    Menyene i f.eks Room manager eller fjernkontroller kan du velge språk omtrent som på en mobiltlf.

Joda, de sender til Norge, men da får du full pakke med toll og moms, eller? Hvertfall moms....

Lykke til.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått alt utstyret fra Polen. Språk og menyer på Norsk er intet problem heller. Monterer i disse dager ca 60 spots og 17 soner, ink termostatkontroll av panelovner. Har prøvekjørt MRF programmet fra PC og ikke hatt noe problemer med COM porter eller andre ting. Eneste ulempen er at du trenger noen innen EU som kan ta imot for deg.
    Men prisen er helt utrolig billig, vel verdt bryderiet!!
    Jeg tok skrittet og handlet fra dette nettstedet i dag! Sendte det poste restante til Strömstad så jeg er avhengig av å vite når pakken kommer fram. Fikk du noen slags tracking på orden din?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke like produktnummer i Polen og Norge

Sitter og vurderer en bestilling nå. Det er så billig at selv med norsk moms er det en fryd

Jeg har tenkt å bestille RS-232 RF grensesnitt (CRSZ-00/01) for å programmere løsningen og en Room Manager. (USB-RS232 adapterkabel CRSZ-00/03 fant jeg ikke på den polske siden).

Når jeg ser på produktnummrene blir jeg derimot litt usikker.
    I den norske katalogen har Room manager produktkoder
    CRMA-00/03 (hvit) 00/07 (sølv), mens på den polske siden har de 3 valg -
    CRMA-00/05, 00/09 og 00/17 (Blåtann, hva nå det gjør)

Er det noen som vet hva forskjellen er, og Room managers fra Polen kan benyttes i Norge?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først til trackingen. Nei, jeg fikk ikke noe som fungerte, men derimot fikk jeg svar på meldingstjenesten på nettesiden deres, under bestillingen din.
    De hadde ikke alt jeg skulle ha på lager, så det tok noen uker før det kom, omtrent som å vente på Julaften!

For å lære om produktene så grav litt i denne linken:
    Eaton Electric AS

Evt legg ut en mailadresse så skal jeg sende kataloger og håndbøker i PDF.

USB/RS232 Adapterkabel kjøpes på, Yep!. Clas Ohlson! 250 kr.

Ja, RM fra Polen kan brukes i Norge. Det er også kommet en firmware oppdatering til RM som gjør at den kan håndtere 5 varmesoner tror jeg. Har ikke oppdatert enda, så jeg er litt usikker.

Holder på med montering i disse dager, har ikke begynt programmeringen enda, bare laget et par prøve-systemer og testet grensesnittet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FocusFor å lære om produktene så grav litt i denne linken:
    [url=http://www.moeller.no/cgi-bin/ME_Webapp.exe/Start
    Eaton Electric AS[/url]
    Takker, bra link.

Produktkatalog på Norsk: Eaton xComfort Produktkatalog 2011

USB/RS232 Adapterkabel kjøpes på, Yep!. Clas Ohlson! 250 kr.
    Perfekt

Ja, RM fra Polen kan brukes i Norge. Det er også kommet en firmware oppdatering til RM som gjør at den kan håndtere 5 varmesoner tror jeg. Har ikke oppdatert enda, så jeg er litt usikker.
    Det står om RM og oppgraderingen på side 19 i Produktkatalogen jeg linket til. Det står at mann må oppdatere ved hjelp av IRdA. Litt lenger opp står det at det er inkludert IR grensesnitt for systemoppdatering og funksjonsutvidelse...
    Jeg antar IR betyr Infrarødt, men hva benytter mann får å snakke med IR/IRdA grensesnittet? Min PC har ikke IR, må jeg kjøpe noe???

Gleder meg til du er i full drift og har oppdatert. Jeg sitter med bestilling for ca 8' klar nå, men venter litt i håp om at du får testet alt. Bestilte du med Bluetooth, jeg er litt usikker på hva det ev benyttes til...

Tilbake til gipssnekring, blir ferdig med nye vegger i dag - endelig har jeg skjult strømanlegg i hele 1. etg

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først til trackingen. Nei, jeg fikk ikke noe som fungerte, men derimot fikk jeg svar på meldingstjenesten på nettesiden deres, under bestillingen din.
    Svar på hva da? Om pakken var sendt? Om den var kommet frem?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Under Order history, Details kan du skrive meldinger til firmaet, med svar omtrent som eksempelet her:
    Som jeg skrev tidligere, det tar litt tid, men det kommer!

Xcomfort-sklep.pl
    2011-03-04 06:31:24 Hi,
    This is link to shipment status:
    Spåra brev & paket - Posten.se

The last part (room manager) I will send on Monday.

Regards
    Greg Celinski

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xcomfort-sklep.pl
    2011-03-04 06:31:24 Hi,
    This is link to shipment status:
    Spåra brev & paket - Posten.se
    Jeg tolker utfra linken din til posten.se at du på forespørsel fikk en tracking ID så du kunne spore forsendelsen via posten.se. Er jeg på sporet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det trodde jeg også, men det var ingen ID eller nummer jeg kunne bruke hos posten Sverige, så jeg satt bare rolig og ventet. Tok ikke mange dager når det først var sendt. Brukte ikke så my energi på det heller.
    Hele den siste delen av mitt forrige innlegg var sitat fra Xcomfort melding.
    Hvis du har fått et tracking nr så burde det vel funke.......

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har fått et tracking nr så burde det vel funke.......
    Varene jeg har bestilt er ikke på lager så de er nok ikke blitt sendt enda, og jeg har følgelig ikke fått noen sendingsinfo.

Grunnen til at jeg er litt stresset med tracking er at jeg har sendt det poste restante og jeg bør dukke opp på posten i Strömstad ikke så mange dagene etter at pakken har kommet.

Jeg får bare være på hugget og få dem til å informere meg om når de sender pakken.

Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •