Kjøp av XComfort enheter fra Polen - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 132 av 132
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flott, akkurat det jeg lurte på.

Sitat Opprinnelig postet av rogers Vis post
    Sensio X-1 gjør mye av det samme som SHC, men i tillegg støtte for Sonos, Apple TV, trådløs IR styring mm...
    Mener du da at X-1 har støtte for trådløs IR styring og ikke SHC?

Geir

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norseman101 Vis post
    Mener du da at X-1 har støtte for trådløs IR styring og ikke SHC?
    Geir
    Kan i hvert fall bekrefte at SHC ikke har noen IR mulighet.

Sensio sier i sin omtale av X-1: "Trådløs IR til varmepumpe, TV/Stereo, Apple TV mm..."

Roger
    Mitt smarthus med xComfort: http://samdal.com/SmartHome.htm

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden den er bygget på samme hardware, så får vi jo håpe det er mulig å bytte ut firmware i SHC etterhvert da
    Men skjønner ikke hvorfor controlleren må støtte sonos, og apple osv, da dette hadde gått fint å integrere i appen direkte.

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea Vis post
    Siden den er bygget på samme hardware, så får vi jo håpe det er mulig å bytte ut firmware i SHC etterhvert da
    Det vil ikke være mulig i følge Sensio. De vil nok sammen Eaton beskytte det høye prisnivået i Norge.
    Den oppgitte X-1 prisen på 9990kr var uten mva. Den faktiske sluttbrukerprisen er 12.486kr. 3.5X så dyrt på SHC.

Roger
    Mitt smarthus med xComfort: http://samdal.com/SmartHome.htm

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogers Vis post
    Det vil ikke være mulig i følge Sensio. De vil nok sammen Eaton beskytte det høye prisnivået i Norge.
    Den oppgitte X-1 prisen på 9990kr var uten mva. Den faktiske sluttbrukerprisen er 12.486kr. 3.5X så dyrt på SHC.

Roger
    Jeg vet, var i kontakt med dem og spurte jeg og

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt fra Polen en gang før, da gikk det helt fint. Nå la jeg inn en ny bestilling for en mnd siden, og de har ikke sendt pakken (som er på lager). De svarer heller ikke på mail. Noen som har vært borti det samme? Dette gjelder altså xcomfort-sklep.pl.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt fra Tyskland (www.eibmarkt.com) og venter i spenning på min SHC.
    Ser den er en del billigere enn i Tyskland dersom det er noen som ønsker å spare noen kroner.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikky Vis post
    Jeg har bestilt fra Polen en gang før, da gikk det helt fint. Nå la jeg inn en ny bestilling for en mnd siden, og de har ikke sendt pakken (som er på lager). De svarer heller ikke på mail. Noen som har vært borti det samme? Dette gjelder altså xcomfort-sklep.pl.
    Har vært borti en viss treghet (da var det en som var på ferie tror jeg), men det har alltid ordnet seg. Tror kanskje ikke det var en hel mnd, men det var nok 3 uker uten svar fra dem (tror jeg).

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering fra handelen min: I dag fikk jeg pakken, ti uker etter at jeg bestilte. Etter at jeg verken fikk pakken eller svar på mail, sendte jeg saken videre til PayPal. Da fikk jeg etterhvert svar fra Polen hvor han beklaget og tilbød seg å sende med en ekstra dimmer (brukt 250w) som plaster på såret. Det takket jeg ja til, men da jeg hentet pakken i dag var det en 125w dimmer jeg hadde fått. Alt i alt er jeg ikke veldig imponert, men så lenge man har PayPal i ryggen føler jeg meg ganske trygg, så lenge man har god tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte for første gang fra Polen for over en mnd siden. GJør det aldri igjen. Mulig at det ordner seg til slutt. Men xcomfort-sklep "leker" med kundene ved å oppgi leveringstider som tydeligvis bare er fantasier, og etter kjøp å ikke respondere på verken tlf eller på epost. Uakseptabelt!! En begynner så smått å lure på om alle pengene betalt via Paypal rett og slett er tapt. Dessuten forsinker det ferdigstillelse av prosjekt hjemme betydelig.

Tror jeg tar kontakt med Paypal jeg også for å se om det fører fram. Hvordan gikk du fram Rikky? Er det rapportskjema eller noe slikt på PayPal?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @elektrond
    Du kan gå inn på "Resolution Center" hos PayPal. Der kan du opprette en sak hvis du ikke har fått varene, men dette må gjøres innen 45 dager.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også bestilt en del ganger fra xcomfort-sklep. Og mine erfaringer er forsåvidt det samme. Det tar ca 2-10 uker å få tingene jeg bestiller. Uavhengig av hva de har oppgitt som lagerstatus og leveringstid.. Så første gangen var jeg også veldig skeptisk og lurte på om jeg var blitt lurt. Men nå har jeg bare begynt å regne med det, og bestiller likevell alltid fra dem. Prisene er såpass mye bedre enn andre steder at så lenge jeg ikke MÅ ha tingene umiddelbart så synes jeg det er helt ok. Så jeg kan forsikre deg om at du får nok varene du har bestilt, men jeg skjønner jo absolutt frustrasjonen ved å måtte vente så lenge Jeg har også fått med en ekstra vare som plaster på såret ved 2 anledninger.

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •