Erfaring med Siemens Logo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer vallente_82 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaring med Siemens Logo

Heisann!

Noen som har erfaring med å lage noe hjemmestyring ved hjelp av Siemens' Logo serie?

Må all styring her kables via I/O-korta, eller kan det også kobles til trådløse moduler som kommuniserer med det de skal styre? Og da er det spørsmål ved sikkerheten til trådløst system.

Fordelen med en PLC er vel at du kan programmere styringa di i hytt og pine som du vil

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av vallente_82
    Heisann!

Noen som har erfaring med å lage noe hjemmestyring ved hjelp av Siemens' Logo serie?

Må all styring her kables via I/O-korta, eller kan det også kobles til trådløse moduler som kommuniserer med det de skal styre? Og da er det spørsmål ved sikkerheten til trådløst system.

Fordelen med en PLC er vel at du kan programmere styringa di i hytt og pine som du vil
    Har vært såvidt innom Logo å jeg har forsåvidt en liggende her, men synst egentlig ikke det var noe særlig. Kan være pga. "vane" rett og slett. Til dagen jobber jeg med PLCer i fra Regin og de synst jeg fungerer veldig greit til slikt. Regin har et lignende produkt som heter EXOCompact som har opptil 28 I/O pr. enhet. Prismessig så tror jeg ikke de er så ille heller i forhold til Siemens sin løsning.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •