Komplett hjemme nettverk med NAS server - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg så nå at komplett.no hadde en demo switch til salg noen som har noen erfaringer med denne?

D-Link Gigabit Smart Switch 16P + 2 SFP

Grunnen for at jeg har sett på NETGEAR ProSafe Smart Switch 16P er jo at da er det samme merket som NAS enheten jeg har sett på. ser for meg at det er lettere og sette opp? eller har det ikke noe for seg? det som er viktig er jo at det er muligheter for 2x SFP

stian

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Agrophel
    Cat5e funker fint med 1Gbit. Har dropcabel på 15m funker også fint med 1Gbit, hvor jeg har hatt 99% av Gbit

CAt 6 kan faktisk bruke 10Gbit på runt 50m

Men kvaliteten på switch og netverkskort har noe si og.
    Cat6 er vel laget for gigabit mens cat 5e skal støtte dette.
    Har denne: D-Link Xtreme N Gigabit Router og denne: D-Link 8-port 10/100/1000 Switch Desktop Gigabit Ethernet Switch [DGS-1008D] - kr.455,00 : Alf Solbu IT-Consult, Velkommen til vår nettbutikk . Fungerte ikke skikkelig med cat5e mellom disse over en distanse på ca. 15 meter. Fungerer perfekt med cat6. Kan kanskje ha noe med kvalitet på kabel og (god/dårlig cat5e)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Jeg tror nok ikke kablene skal være noe problem.. vis det viser seg at det er det så kan jeg jo bare trekke om røra..

men over til NAS, vis jeg ønsker og bruke den løsningen.. hva syntes dere om enheten? Netgear ReadyNAS Duo RND2000 Eller er det noen andre alternativer som er bedre.. ønsker igjen og pressisere at jeg ønsker og ha noe som er lett og sette opp. og ikke alt for stor slik at det passer i dataskapet..

en annen ting jeg kunne trenge veiledning på er selve nettverket..
    Hvordan er det switch`n? NETGEAR ProSafe Smart Switch 16P gigabit.

Ønsker jo også et tråløst nettverk, bør jeg da kjøpe selv en ruter til dette eller kan jeg bruke den jeg får med nettlevrandøren? jeg bruker idag Nextgentel og tror jeg kommer til og fortsette med og bruke de..

stian
    Kjøper du denne NAS RND 2000 så pass på at den ikke må stå i nærheten av der du sitter. Den støyer mye. Sendte min i retur da jeg ikke hadde mulighet for å få den skjermet for støy. Når du sitter og jobber med IMac som er nesten lydløs, da merkes det veldig.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FreeNAS hvis du vil ha BSD, nexentaStor hvis du vil ha Solaris og OpenMediaVault hvis du vil ha Linux. Sistnevnte er ikke helt ferdig enda, men er en avart (Linux) av FreeNAS. Den baserer seg på Debian, hvilket er det jeg begynner med når jeg setter opp filservere. Det finnes dog ferdigløsninger på Linux som eksempelvis: OpenFiler

Edit: Openfiler/Graphical Installation

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •