Årets oppgradering 2007 - avstemning avsluttet - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 89
    Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Å bli nominert? Du har jo vært inne i nominasjonstråden og tatt avstand fra den også, jeg antar at du ikke leste den godt nok til å snappe opp at det er en uformell nominasjonsprosess der hver enkelt kan bidra ved å nominere en bruker de synes har utmerket seg innenfor de kategoriene brukerene selv kom frem til? Jeg så ingen konstruktive forslag til endringe fra deg der.
    Demokrati er for den gemene hop.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er barnslighet wotg.. Velge å ikke stemme, men unner AW seier:?:
    Jeg kan ikke fatte hvordan du gidder å bry deg så mye.. Elsker du rett og slett å kritisere? Begynner å lure på hvordan du klarer livet sosialt..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min stemme er herved avgitt ;-)

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wotg: Tror ikke du leste hva jeg skrev...
    Skal du bli nominert så er det greit at man ikke ferdes som en elefant i ett glasshus. Negativ PR er dårlig PR. Slenger man med leppa her inne for ofte så er det ikke anlegget man blir husket for. Og hvis du syntes at du fortjente en nominasjon så kan det om mulig være din egen feil? For å fatte det litt i korthet: Det er muligens en grunn for at feks. Alex, Helge og Andre ble husket og ikke deg?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Dette er barnslighet wotg.. Velge å ikke stemme, men unner AW seier:?:
    Jeg kan ikke fatte hvordan du gidder å bry deg så mye.. Elsker du rett og slett å kritisere? Begynner å lure på hvordan du klarer livet sosialt..
    Sosialt? jeg sitter bare inne hele dagen å surmuler jeg.
    Jeg har vel sagt dette et dusin ganger allerede, men avforum utvikler seg etter mitt syn på en mindre heldig måte. Det blir veldig mye kompisgreier, selverklærte guruer og hellige kuer. Som en konsekvens har takhøyden sunket betratelig.
    I disse kjøpekåte tider så må det da være lov og muligens også en positiv ting at man snakker litt om kjøpepresset.
    Det er faktisk mulig å ha flere tanker i hodet sammtidig.
    Trådene som omhandler brukerenes anlegg og presentsjonene på minhjemmekino har blitt veldig sentralt på forumet. det er selvfølgelig veldig fint at folk kan få vist frem anleggene sine, men det fører også med seg endel konkurranse om hvem som har den beste ditt og den beste datt.
    Som jeg nevnte så har vi allerede opplevd brukere som på særdeles kort tid skaffer seg anlegg i high-end klassen og er veldig aktive i "auforifasen" for så seks måneder til et år etterpå selge alt pga. at drømmen var realisert med lånte penger.
    Derfor er jeg litt skeptisk til dette med gavekort o.l
    premier som t-shirts, krus o.l hadde like mye hedret vinneren, men man hadde kommet bort fra kjøpe/oppgradere fokuset.
    Du får velge om du vil se på dette som et negativt inlegg Hoj. Personlig så prøver jeg bare å bringe bevissthet ved andre sider av denne hobbyen som det er greit å være klar over.
    Jeg er ikke en gammel gubbe, faktisk er jeg 31 unge år, men legger merke til segmentet på 18 - 22 er veldig stort. Personlig så var jeg ikke verdens mest økonomisk reflekterte i den alderen og jeg ser at det er endel her inne som etterhvert har fått veldig tunellsyn. Det er ingen tvil om at det på et slikt forum følger endel status med det å ha fett utstyr. For mange kan fristelsen bli i overkant stor. Ønsker ikke å nevne navn, men vi har jo akkurat en tråd gående i en annen del av forumet om en kar som selger sitt high-end utstyr av for meg litt uklare årsaker, jeg mistenker at kjøp over evne kan være en av årsakene til nedtrappingen.

Jeg håper dette inlegget oppklarer ting rundt min "agenda"

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Wotg: Tror ikke du leste hva jeg skrev...
    Skal du bli nominert så er det greit at man ikke ferdes som en elefant i ett glasshus. Negativ PR er dårlig PR. Slenger man med leppa her inne for ofte så er det ikke anlegget man blir husket for. Og hvis du syntes at du fortjente en nominasjon så kan det om mulig være din egen feil? For å fatte det litt i korthet: Det er muligens en grunn for at feks. Alex, Helge og Andre ble husket og ikke deg?
    Jeg tror du misforstår litt BGuarden, jeg er ikke interessert i noen nominasjon eller for den sak bli nevnt i en sånn forbindelse, jeg driver med denne hobbyen for min skyld, ikke din. Hva du mener om meg og mitt anlegg er meg revnende likegyldig.
    At jeg foreslo meg selv som årets grinebiter var i tilfelle du ikke fikk det med deg et forsøk på å være ironisk.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Det er vel ett fett?
    Den som skal benytte sitt verdigavekort hos Sound Planet, må bestille produktene gjennom Soundplanet.nos webshop når den åpner 18. Januar, rabatten trekkes så fra ved ekspedering.
    Det er vel ikke akkurat det men, et gavekort koster det faktisk ikke noe å bruke.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Sosialt? jeg sitter bare inne hele dagen å surmuler jeg.
    Jeg har vel sagt dette et dusin ganger allerede, men avforum utvikler seg etter mitt syn på en mindre heldig måte. Det blir veldig mye kompisgreier, selverklærte guruer og hellige kuer. Som en konsekvens har takhøyden sunket betratelig.
    Så gjør noe med det da??
    Surmuling gjør hvertfall ikke ting bedre...

I disse kjøpekåte tider så må det da være lov og muligens også en positiv ting at man snakker litt om kjøpepresset.
    Det er faktisk mulig å ha flere tanker i hodet sammtidig.
    Trådene som omhandler brukerenes anlegg og presentsjonene på minhjemmekino har blitt veldig sentralt på forumet. det er selvfølgelig veldig fint at folk kan få vist frem anleggene sine, men det fører også med seg endel konkurranse om hvem som har den beste ditt og den beste datt.
    Som jeg nevnte så har vi allerede opplevd brukere som på særdeles kort tid skaffer seg anlegg i high-end klassen og er veldig aktive i "auforifasen" for så seks måneder til et år etterpå selge alt pga. at drømmen var realisert med lånte penger.
    Derfor er jeg litt skeptisk til dette med gavekort o.l
    premier som t-shirts, krus o.l hadde like mye hedret vinneren, men man hadde kommet bort fra kjøpe/oppgradere fokuset.
    Hvem av de nominerte gjelder dette??
    Ser ikke helt hva du vil frem til...

Du får velge om du vil se på dette som et negativt inlegg Hoj. Personlig så prøver jeg bare å bringe bevissthet ved andre sider av denne hobbyen som det er greit å være klar over.
    Jeg er ikke en gammel gubbe, faktisk er jeg 31 unge år, men legger merke til segmentet på 18 - 22 er veldig stort. Personlig så var jeg ikke verdens mest økonomisk reflekterte i den alderen og jeg ser at det er endel her inne som etterhvert har fått veldig tunellsyn. Det er ingen tvil om at det på et slikt forum følger endel status med det å ha fett utstyr. For mange kan fristelsen bli i overkant stor. Ønsker ikke å nevne navn, men vi har jo akkurat en tråd gående i en annen del av forumet om en kar som selger sitt high-end utstyr av for meg litt uklare årsaker, jeg mistenker at kjøp over evne kan være en av årsakene til nedtrappingen.
    Dette blir bare tullete...

Mistenker?
    Det er i såfall 1 av 890 (i følge tråd antall overstikten i avdelingen "Hvilket utstyr har avforums brukerer?") som har gått på en smell... Synes ikke den statestikken er så værts...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Er hovedpremien gavekort eller rabattkort?
    Et legitimt spørsmål som jeg godt kan utdype.

De fleste av Sound Planet sine produkter koster godt over verdien av kortet. Så dersom vinneren ønsker å kjøpe et av Sound Planet sine produkter kan kortet brukes om et rabattkort som igjen trekkes fra ved betaling.

Kortet har en relativt lang "holdbarhetsdato", til 31.12.08. I løpet av denne tiden vil Sound Planet ha utvidet sitt varesortiment til også inkludere audioprodukter med priser under 3000,-. Vi vil lansere en ny produktserie i vårt sortiment om ikke lenge. Skulle disse produktene falle i smak hos vinneren, kan kortet således brukes som et rent gavekort og varer for inntil denne summen kan velges i vår webshop og de blir fritt tilsendt.

Vinneren kan selvfølgelig også avstå fra å benytte gevinsten.

Våre premier er ikke på noen måte tenkt som et bidrag til å øke noens investeringsjag. Vi ønsker derimot å bidra med vår relativt beskjedne premie for å sette pris på et fargerikt, inspirerende og ikke minst uhøytidelig og morsomt forum der slike kåringer bør betraktes som et lite krydder i hverdagen og ikke noe mer.

Om vinneren ønsker en T-skjorte med vår logo på istedet, så skal jeg også ordne det... ;-)

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig at et gavekort på 3000 kroner kan tolkes som noe annet enn en meget positiv ting synes nå jeg...

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Så gjør noe med det da??
    Surmuling gjør hvertfall ikke ting bedre...

Hvem av de nominerte gjelder dette??
    Ser ikke helt hva du vil frem til...

Dette blir bare tullete...

Mistenker?
    Det er i såfall 1 av 890 (i følge tråd antall overstikten i avdelingen "Hvilket utstyr har avforums brukerer?") som har gått på en smell... Synes ikke den statestikken er så værts...
    Jeg kjenner at jeg ikke orker å utdype dette emnet enda mer, mitt forrige innlegg var ganske så klart.
    For the record. jeg har ikke "gått på en smell" selv.
    En ting til Jens. ironi kan brukes uten at et slikt smilytegn: er påkrevd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner at jeg ikke orker å utdype dette emnet enda mer, mitt forrige innlegg var ganske så klart.
    For the record. jeg har ikke "gått på en smell" selv.
    Jeg vet godt hva ironi er ;-) :-)

Jeg har heller ikke sakt at du har "gått på en smell".

Tror ingen av de nominerte kommer til å "gå på en smell" pga et gavekort på 3000kr heller... Som jeg forøvrig må si er kjempe flott at Anfield bidrar med! Sammen med de andre gavekortene :-)

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ironi kan brukes uten at et slikt smilytegn: er påkrevd.

Nei, ikke her inne. Det har jeg selv erfart noen få ganger.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du misforstår litt BGuarden, jeg er ikke interessert i noen nominasjon eller for den sak bli nevnt i en sånn forbindelse, jeg driver med denne hobbyen for min skyld, ikke din. Hva du mener om meg og mitt anlegg er meg revnende likegyldig.
    At jeg foreslo meg selv som årets grinebiter var i tilfelle du ikke fikk det med deg et forsøk på å være ironisk.
    Men, hvorfor skriver du så negativt om det da?
    Så snart jeg ser nicket ditt så vet jeg godt hva du har: Velodyne, Revel, Krell....
    Selvfølgelig er det ett laaaaaangt over gjennomsnittet godt anlegg, ja langt over hva jeg noensinne kan drømme om. Så det er ikke det at jeg synes det er "crap".. Bare for å ha det sagt: Hvis du går inn på profilen eller på de nominertes "anleggs-tråder" så vil du finne ut at dette er folk som har lagt sjela si i anlegget, viser stolthet og samtidig ydmykhet. Og gjerne bruker tid på både bilder og kommentarer om anlegg og heller ikke er redd for å be over folk de knapt kjenner. Har hilst på eller har personlig kontakt med 3 av de som er nominert, så jeg vet at dette er usedvanlig hyggelige og greie "gutter" som siste året har gått langt i jakten på godlyden! ...og vært velvillig til å dele sine erfaringer

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er jo ikke lett å tolke dine ironier, kan være alt du har skrevet i det siste er det.. Synes helt ærlig at du holde deg borte fra denne tråden - hvis det er negativ kritikk du vil gi, det har du jo gitt på den "innledene" runden også.. Du får være blind i denne tråden tror jeg, det vil tjene deg best!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt greit at du ikke helt ser poenget med dette, wotg, ikke er enig i hvilke som er nominert, og det at vi har vært heldige å bli sponset med noen premier som jo er verdt en del. Det er helt greit, og det har du rett til å mene. Jeg ser hvor du vil, og mener ikke at du er en grinebiter av den grunn.. Men jeg hadde satt pris på om du ytrer dette i den andre tråden som Gwandarion startet. Det blir litt surt å lage dårlig stemning i avstemningstrådene, som det blir her nå.

Når det gjelder nominasjonene kunne du selv ha nominert hvem som helst som du så verdig, som tidligere nevnt av Gwandarion. Det var så vidt jeg vet ikke lagt noen øvre grense for antall nominerte, så her er det kun deres egen feil at det ikke står flere navn på listen.

Hva angår det sosiale, kameratskap osv osv som mange har utviklet gjennom avforum er jo det en utrolig hyggelig og positiv bieffekt av hobbyen, så fatter ikke hvordan noen kan se negativt på dette.

Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    wotg, du vil aldri vinne noe som helst her, fordi du ikke sympatiserer med SVS-gutta. :wink:
    Den latterlige kommentaren der kunne du ha spart deg for. Regner med at det bare var en dårlig spøk? Forklar gjerne hvis det ikke var det.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Utrolig at et gavekort på 3000 kroner kan tolkes som noe annet enn en meget positiv ting synes nå jeg...
    Ditto!! Hadde ikke forventet noe mere enn ett AVF-krus eller skjorte! All honnør til Anfield som har strekt seg så langt med ett såpass nytt foretak! ..og sier litt om hvor mye det (edit:AVForum) betyr for han! Respect!!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist når så flott og morsom tråd skal ende opp i krangel (denne også).

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Hva angår det sosiale, kameratskap osv osv som mange har utviklet gjennom avforum er jo det en utrolig hyggelig og positiv bieffekt av hobbyen, så fatter ikke hvordan noen kan se negativt på dette.
    Helt enig Kenti. At hobbyen leder til nye bekjentskaper og varige venneforhold er flott.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Trist når så flott og morsom tråd skal ende opp i krangel (denne også).
    Sorry... :cry:
    Ble bare så revet med :-(

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •