Brukerreportasje: Hifi Messa i Horten

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post Brukerreportasje: Hifi Messa i Horten

Turen begynte hjemme ifra Kristiansand klokken halv 1 på lørdagen, og etter noen timer og kaffe/røyke/pølse-pauser senere var vi fremme ved Hotell Horten Brygge. Etter litt utpakking av et par favorittcder og slikt fant vi veien ut av hotellrommet for å se hva messa hadde å tilby i år. Av rommene nede på Brygge hotellet syns vi ikke det var noen som skilte seg særlig ut.
    Brukerreportasje: Hifi Messa i Horten-hifi-messa-07-005-jpg

Denne artikkelen er vinklet litt etter hva jeg ser etter. Som er nye høyttalere. Og blir derfor ikke helt rettferdig, men okei.[BREAK=En forsmak]

Videre gikk vi ned på det andre hotellet for å få med oss litt mere ettersom kvelden begynte å komme litt vell fort.
    Først ut var Hifiklubben hvor vi begge hadde håp om gode opplevelser, jeg med en kombo av Denon og Dali Mentor, min kamerat ville høre B&W.
    Brukerreportasje: Hifi Messa i Horten-hifi-messa-07-006-jpg

Her ble jeg nok veldig skuffa. Fikk bare spilt litt Mark Knopfler på disse og lyden var okei, men ikke noen ting mere enn det. Det Mentorene manglet hadde B&W alt for masse av. Di peaket noe alvorlig et sted i bassen, og dermed gikk vi videre, ganske minsfornøyde.

Derfra gikk turen opp til:
    Brukerreportasje: Hifi Messa i Horten-hifi-messa-07-011-jpg

Her fant vi messens store høydepunkt. For oss i allefall. Først med elekrnoikk til 120 000 og høyttalere til 15 000. Så på samme høyttalerne men med elektronikk til 40 000, og til sist på elektronikk til 20 000. Hvor alle sammen overbeviste stort, og viste til et av di beste lydbildene vi mener vi fikk på messa, med tanke på pris.
    Brukerreportasje: Hifi Messa i Horten-hifi-messa-07-015-jpg

Til å begynne med spilte di på ec spiller og dp forstekeren i bunnen. Da kunne man virkelig sverge på at mark knopler satt rett foran deg, innimellom forsterkene mens musikken kom fra sidene, første gang jeg virkelig har fått et så nøyansert lydbilde. Det ble en smule mere diffust, og en smule varmere på ec classic forsterkeren, og ennå mere diffust da di skiftet over til bare prelude. Vi var også innom å hørte på multikanal oppsettet, og syns også dette imponerte. Selgeren var veldig gla i å se oss unge, og lurte veldig på hva di kunne gjøre for å selge mere til oss. Og svaret vårt ble. Spill for oss!
    (Jeg tror nok jeg må selge bilen og kjøpe meg EC:P)[BREAK=Mere å se seg rundt]

Brukerreportasje: Hifi Messa i Horten-hifi-messa-07-016-jpg
    Dette var uten tvil godsaker, ingenting å klage på fra noe hold, men så evig langt borte økonomisk sett. Det var vel disse som stilte med noen høyttalere til 470 000 paret i fjord? Uansett. Vakkert vakkert vakkert.

Og endelig fikk jeg hørt på disse:
    Brukerreportasje: Hifi Messa i Horten-hifi-messa-07-020-jpg
    Audiovector Mi3
    Har lenge ventet på å få høre disse, etter at jeg las en artikkel, og det låt ca som jeg forventet. Noe som betyr at når økonomien tillater meg å kjøpe nytt, skal jeg prøve å skaffe meg disse til en lytt hjemme.

Og disse:
    Brukerreportasje: Hifi Messa i Horten-hifi-messa-07-021-jpg
    Som jeg også har hatt lyst til å høre lenge. Di spilte søppledårlig frem til vi utpå natta, men godt med rom i kroppen heiv på Infected på litte bittegranne høyt nivå. Den åpnet seg og den var som om det var en helt annen høyttaler foran oss.[BREAK=Ennå mere]

Brukerreportasje: Hifi Messa i Horten-hifi-messa-07-025-jpg
    Nye høytaler og forterkerserie hos stereofil. Den helt klart mest oppløste, vakreste diskanten jeg noen sinne har hørt. Dette var godlyd.
    Brukerreportasje: Hifi Messa i Horten-hifi-messa-07-027-jpg

Dynaudio spilte på en ny sapphire høyttaler. Denne låt ganske ok, men falt ikke helt i smak. Har ikke noe tidligere erfaring med dynaudio sånn ellers, men så ut som om noen av di mindre modellene kunne være artige.
    Brukerreportasje: Hifi Messa i Horten-hifi-messa-07-029-jpg

Montana: Stooore høyttalere.
    Brukerreportasje: Hifi Messa i Horten-hifi-messa-07-031-jpg
    Vi er for lengst over på dag to da det stort sett var Infected Mushroom og Dream Theatre vi ville høre ifra platesamlingen vår. Og i dette rommet falt det på Infected Mushrooom. Ikke noe dumt valg. Men under lyttingen, mens vumeteret på forsterkeren nesten gikk i bånn, å elementene lagde små pustelyder kom det et skummelt stygt klikk ifra den ene høyttaleren. Men uansett en utrolig artig opplevelse, og flere ville vite hva jeg hadde spilt for noe rart. Og en mann i 40-50 årene sa han trodde han ikke likte slik musikk, mens han satt å gynget med hodet i takt med musikken. Slikt syns jeg er morro! Tror alikevel jeg ville hatt litt mere utbytte av dette omjeg hadde sittet lengre bak og mot midten.
    [BREAK=Ennå mere, men snart ferdig.]

Brukerreportasje: Hifi Messa i Horten-hifi-messa-07-037-jpg
    Her ble vi for første gang møtt av en som heller ville gi oss vinyl enn cd. Vi var begge litt skeptiske men fikk han til å spille noe med Dire Straits, siden vi begge hadd e hørt litt av det før. Lyden var veldig tynn syns vi, og selger beklagte seg pga rommet. Greit nok, vi prøvde også med en cd, men ikke så veldig mye bedre. Men vi ble enige om at selv om vinyl ser veldig fint ut, så er det ikke noe for oss. For mye støy og vas. Det var vi enige om.

Brukerreportasje: Hifi Messa i Horten-hifi-messa-07-033-jpg
    Gøy med lyd i år også. Denne hadde jeg gledet meg til, men jeg syns ærlig talt ikke det var så veldig mye bedre enn i fjord, selv om prisen på høyttalerne hadde tredoblet seg. Men artig var det med surrounden, og min kamerat likte godt tromme opplegget, men det syns jeg fort ble kjedelig. Skulle ønske di hadde satt subbene litt mere på prøve når vi først var innom.

Brukerreportasje: Hifi Messa i Horten-hifi-messa-07-035-jpg
    Her stakk vi bare hodet innom såvidt, da sakene ikke så så aktuelle ut. Her ble vi møtt av en mass som snakket til en gjeng med folk om gale skotter i slott og kabler forøvrig. Så vi fikk ikke høre noe musikk, og tok turen videre.

Brukerreportasje: Hifi Messa i Horten-hifi-messa-07-039-jpg
    Og her ble vi møtt av en litt yngre mann som var like lei av Kari Bremnes som oss. Han ville ha ny musikk, og vi kom med infected mushroom, noe disse høyttalerene spilte noenlude okei, men så ville han ha rammenstein, noe som forøvrig også var med i posen. Han dro på, og selv om høyttalerene var plassert for å dra mest mulig nytte av bakveggen, syns vi at det var anntydning til at di ble litt tynt. Selv om nivået ikke var skremmende, i allefall ikke så skremmende som prisen.
    [BREAK=Ghia]Brukerreportasje: Hifi Messa i Horten-hifi-messa-07-042-jpgMidgard Audio Ghia.
    Siden vi begynte å bli veldig lei, og ble møtt av et rom som var alt for fullt og høyttalere som var store som fjell, og uaktuelle for oss begge nøyet vi oss med å sitte å høre, tynt inn til veggen som vi var, i ca 10 minutter. Det var bra, men etter alt oppstyret hadde jeg håpet at det skulle spilles høyere. Og at vi kansje kunne ha fyrt på min gode cd med Infected Musrhoom som virkelig ville fått rommet til å bevege seg. Men vi ga opp. Var trøtte å leie, og gikk i bilen for å komme oss hjem.
    Brukerreportasje: Hifi Messa i Horten-hifi-messa-07-043-jpg

Endelig hjemme, skrur jeg på forsterkeren, og venter di 10 minuttene det tar før frontene blir skrudd på. Og fyrer på litt musikk, på lavt nivå for det var blitt sent på kvelden, og fant ut at egentli. Egentli er det ikke så forferdelig galt det jeg har alikevel.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg la merke til noe rart på Mi3 da jeg så de på messa, nemlig av/på-knappen på fronten. Hva i alle dager er dette?

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det la også jeg merke til, og lurer på akkurat det samme :-) Dem spilte nydelig det lille jeg hørte av dem. Men var så lei Katie Melua at jeg tok turen ut igjen.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

synn

Du skulle vel ha verti Gaia rommet der når infected spillte du da skjønner jeg
    Hadde på rammstein også en runde som jeg hørte og selvom det var et stykke igjen på volum knotten så var det en helt fantastisk dypbass på infected.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var dyp og fin bass i Gaia på infected syntes jeg iallefall. Isen var også et stykke unna med å bli ferdig med å tune og finjustere når jeg kom inn der. Når klokka nærmet seg ca 17:00, så begynte han å få sånn nogen lunde kontroll på bassen, og det spilte kjempe bra :-D Enda så har jeg til gode å få hørt på dem HELT ferdig tuna :-D Noe jeg håper på kan skje en vakker dag

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Jeg la merke til noe rart på Mi3 da jeg så de på messa, nemlig av/på-knappen på fronten. Hva i alle dager er dette?
    Den er til romkorreksjon. Kun på den dyreste Mi3'en ser det ut til.

Når ble det spilt infected på Gaia?

Newcomer joiki sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mi3 var noe av det værste jeg hørte på messa, var nok et dårlig rom,

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joiki
    mi3 var noe av det værste jeg hørte på messa, var nok et dårlig rom,
    Artig at folk opfatter lyd så forskjellig, dette var et av rommene je spilte mye av min medbrakte musikk, falt veldig for NAIM

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er merkelig det, jeg syns forøvrig også at di spilte fint. Men har veldig lyst til å få prøvd di i min egen stue, på min egen elektronikk. Men kan jo ha vært slik som med Trianglene. Di spilte veldig flatt og manglet trykk på lørdagen, men i løpet av natta var vi oppe på besøk med litt Infected og plutselig våknet di til live, det var som en helt annen høyttaler etterpå.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo da, vi tok en runde med Infected Mushrom på Gaia rundt kl 17. Vi dro på litt kan man si, og dersom dere ikke hørte det kan det bare bety at dere hadde forlatt hotellet.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ååååhrrrk!!!

Klokka 1630 bestemte vi oss for at vi var lei, og så egentli for oss at rommet kom til å være fyllt med jazz resten av kvelden. Så kjedelig. Du må informere oss om sånn før vi drar! Hehe. :P

Hvilken sangvar det?

Newcomer Rockhardt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trylleknapp på baffel !!

Knappen på fronten er en form for drastisk dynamisk begrensning, trykk på den og alt faller i grus. Audiovector har puttet denne knappen på sine Signature SE og Avantgarde SE høyttalere "for å kunne tilpasse høyttaleren vanskelige rom" eller "extreme hostail environments" - så hvis du har brukt 40 lapper på høyttalere og det låter shit!, så trykker du på knappen - og vips problemet er borte, men det er også den åpne luftige klangen som du i utgangspunktet betalte en månedslønn for. Salgstriks på gammel årgang 8)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cervin
    Ååååhrrrk!!!

Klokka 1630 bestemte vi oss for at vi var lei, og så egentli for oss at rommet kom til å være fyllt med jazz resten av kvelden. Så kjedelig. Du må informere oss om sånn før vi drar! Hehe. :P

Hvilken sangvar det?
    Jah, det var det å vite hva man skal spille resten kvelden da, og ikke minst, å vite at en person er innom, som ønsker å høre Infected Mushroom, og i tillegg holder kjeft om det...

Hva låta het må jeg nesten få vite av han som hadde plata. "LikerHiFi" her på forumet. Jeg kjenner låta som en av de infected-låtene med dypest bass.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En grei oppsummering av messen, egentlig.
    Bare en ting som irriterte meg litt i grunn.
    Et ord du gjentar mange ganger, er ordet [di] skrives forøvrig "de".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •