Musikkens magiske G-punkt - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå har jeg tatt meg selv i å titte mot stereobenken etter senterhøyttaleren og mot venstre for å se om operatøren på flyplassen hadde satt seg utenfor mitt venstre stuevindu. Fytti rakkern så gøy det var... Men hvor gøy skal det være når det er riktig satt opp? Hvordan vet jeg hvor langt fra hverandre jeg skal vinkle høyttalerne kontra lytteposisjonen? I sweet spot der jeg sitter nå, så treffer høyttalerens akse en meter ute til venstre oh høyre for meg. Dette syns jeg blir mest korrekt lyd på disse test-sporene, men er dette korrekt?

-Øivind-

BTW: london var jo sykt...

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne har jeg ikke sett før, dette skal prøves i heimen...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bit merke til ett par ting her folkens: Now you're ready to get the most from your computer audio. Happy listening, and enjoy the demos!"
    Står helt i starten av guiden

Og her har dere qsoundlabs: QSurround: Surround Virtualization Engines for Home Audio, PCs & Cars

Sier ikke guiden er feil, men den er heller ikke korrekt

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet litt frem og tilbake med Qsound effektene, og jeg syntes egentlig fra starten av at surround effekten var tydelig. London fikk meg til å sjekke om jeg uheldigvis hadde byttet lydmodus, men den var 2kanals til min forundring!.. Så veldig fornøyd med slik det var fra før. MEN, jeg ville ha bedre. Satte frontene til å vinkle rett ut, og testet Roger Waters - Three Wishes.. helt ok. vinklet så høyttalerne innover. en mellomting av hva jeg hadde fra før - og det hjalp. Liiiiiitt ekstra (5-6mm) på hver side, og thats it, jeg har nå 7.1 i 2.1 ! :-P Det hadde blitt en flau blindtest, fordi jeg ville nevnt noe angående en veldig detaljert center, og utrolig eksplosive bakhøyttalere etc. etc..

så, test ut three wishes, guttær!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ulike høttalere sprer lyden ulikt, samt at rommets utforming (sidevegger først og fremst) gir ulik karakteristikk. Denne tråden er vel ment som en "prøv deg frem og finn G-punktet til dine høyttalere og i ditt rom". Har selv plassert og vinklet mange ganger og nå sitter London-demoen som et altomfattende skudd.

Lærdommen min er at Dynaudio C1 plassert pinlig symetrisk i rommet skal nesten ikke vinkles inn i det hele tatt. Noen millimeter inn gir et utrolig sømløst og 3D-lignende lydbilde.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JAAAAAAAAAAAA!! DER ja! Akkurat sånn ja!
    Jepp, jeg har funnet mitt musikalske G-punkt i stuen!

Plutselig satt det! Har huset for meg selv denne helgen, og har nå sittet å forsøkt meg fram en de de siste timene. Høyttalerne er flyttet (for å være pinlig nøyaktig) 107 cm ut fra bakvegg. Diskantene sitter 247 cm fra hverandre, og 250 cm til lytteposisjon(med hodet godt tilbakelent i godsofaen). Pløyer nå gjennom masser av godmusikk. Kari Bremnes sitter dønn i midten og instrumentene er plassert godt rundt i stuen.
    Q-sound ble spesiel artig nå, hvor lydene ble like 3D som om jeg sig ting vakulle hatt headsettet på.
    En artig ting også, var at de små høyttalerne ga så flott, fyldig og dyp bass at jeg endelig kunne skru av suben min. Ikke mer brumling i stereo nå!
    Ah, dette skal bli en vidunderlig helg tror jeg! :-D

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •