Kari Bremnes - en bildetråd - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 69
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tusen takk folkens. Jeg la til et par bilder til, bl.a av trommisen.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget bra bilder, Akto! Stemning til tusen.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare slutte meg til i "hylekoret" - dette var meget bra, men så har du vel utstyret i orden også - topp utstyr fra Canon var det ikke ? Dette inspirerer andre til å gjøre investeringer også selv om jeg heller mer i retning av Nikon D200 eller D80 med skikkelig objektiv :razz: . Den gamle Pentax'n begynner å få for få Mpixler.

Bruker du farge filter for å få til disse fargene i blå/rød/grønn ?

Ellers er jo Kari meget bra musikk når man har skikkelig utstyr. Det er klasse over disse inspillingene og dame og. Så henne på nært hold da jeg sto bak henne i sikkerhetskontrollen på Gardemoen og en kan ikke tro at hun snart er 50 - pent kjørt:razz: . Kan også anbefale Silje Nergård når det gjelder musikk som egner seg på godt utstyr - men det er vel ikke noe nytt for deg.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det!

Canon / Nikon kan diskuteres i det uendlige, jeg velger å si at det er sikkert like bra. Jeg hadde nok ikke merket forskjell.

Fargene kommer av lyssettingen på scenen, jeg bruker kun UV-filter som beskyttelse for den fremste linsa på objektivet.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir jo litt OT, men antall megapiksler er ikke alt her i verden. Jeg ble for eksempel positivt overrasket over det første bildet i reportasjen "Herlig Hifi i Horten" i siste utgave av Hjemmekino (nærbilde av en platespiller). Jeg tok det bildet med mitt Nikon D50 som har 6megapiksler. Tidligere har jeg trodd at 6megapiksler kun holder til en A4-side, men her er bildet suksessfullt blåst opp til to helsider. Man kan ane pikselstrukturen hvis man ser etter, men hvis man ikke tenker over det, så tror jeg ikke det er det første man tenker på.

Når det gjelder Canon vs Nikon, så bør man velge det som passer en selv best. Jeg vil si at dagens speilreflekskameraer er bra uansett merke, og man skal heller ikke glemme Sony (som tidligere kjøpte opp Konica Minolta), Pentax eller Olympus (finnes sikkert flere også). Jeg personlig likte ikke hvordan Canon 350D lå i hånden i sin tid, og gikk for Nikon D50 istedet. Var innom Japan Foto for en måneds tid siden for å kjenne på D80 og D200, siden de på spesifikasjonssiden er ganske like... Dessverre må jeg si at D200 føltes mye bedre å holde i og søkeren var mye mer behagelig å se gjennom. Dessverre fordi det fikk meg til å stryke D80 fra ønskelista mi og skrive D200 istedet... Det blir uansett en liten stund til jeg oppgraderer, men poenget mitt er at ergonomi teller mye mer enn man tror. Når alt dette er sagt, så har jeg også forsøkt å holde Canon 20D og 30D og det er kameraer som ikke er like puslete i grepet som 350D.

Til slutt: Det er mannen bak kameraet som teller aller mest. Jeg må si at etter et drøyt halvår med digitalt speilrefleks så mener jeg at jeg nå utnytter kameraet godt. Jeg er slett ikke sikker på at jeg hadde tatt så mye bedre bilder med et dyrere kamerahus, men akkurat når det gjelder konsertfoto, så har de dyrere husene bedre ytelse (mindre støy på høy ISO) og mer lyssterke objektiver bidrar veldig til foto under slike forhold der lyset er begrenset og blitz er fy-fy. Likevel er tror jeg akto skal ha æren for disse bildene. Har tatt en del konsertbilder selv, og det er sjelden mer enn ett fra hver konsert som kommer opp på denne standarden her. Akto har klart å fange MANGE gode bilder. Det vitner om kontroll der undertegnede stoler noe mer på flaks (tar man 100 bilder så må vel et par bli bra... )

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil gjerne også stille meg i rekken av beundrere av de flotte bildene du har tatt, akto. Bilder med nydelige farger og nesten et proffesjonelt snitt.
    Stusser dermed på denne kommentaren din :
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Det kan være det dukker opp en artikkel i Hjemmekino, men det vil tiden vise. Jeg har spart de beste bildene til en evt. artikkel
    Mener du at du sitter på enda bedre bilder fra konserten?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    ...antall megapiksler er ikke alt her i verden. Jeg ble for eksempel positivt overrasket over det første bildet i reportasjen "Herlig Hifi i Horten" i siste utgave av Hjemmekino (nærbilde av en platespiller). Jeg tok det bildet med mitt Nikon D50 som har 6megapiksler. Tidligere har jeg trodd at 6megapiksler kun holder til en A4-side, men her er bildet suksessfullt blåst opp til to helsider. Man kan ane pikselstrukturen hvis man ser etter, men hvis man ikke tenker over det, så tror jeg ikke det er det første man tenker på....
    Nærbilder blir stort sett bra, nettopp fordi alt er så stort og nærme. Da blir oppfattelsen en helt annen. Detaljer i et større perspektiv (horisonter etc.), derimot, er mer kritisk for skarphet og støy.

Mannen/kvinnen bak kameraet betyr aller mest, men nye kamerahus med fullformatbrikke (med lite støy) og dyrere objektiver er avgjørende for hvordan fargemetning og balanse viser seg.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, nå ligger alle bildene ute. Jeg har et par til som kunne vært sinnsykt bra, men de er for mørke, dvs. de kan ikke repareres uten å bruke mange, mange timer med redigering.

Det blir ingen artikkel i Hjemmekino da neste nummer er for langt unna.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    ...de kan ikke repareres uten å bruke mange, mange timer med redigering...
    Gi meg 15 minutter så skal mye være gjort... ;-)
    hehe...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er så sinnsykt HAPPY
    og stolt

Kari Bremnes - Press Photos

Jeg måtte bare skrike det ut!!

Mvh Atle

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KONGE.....!!!!!!!!! :shock:

Dette må feires!

Gratulerer med gjennomslag hos ho Kari... ;-)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, Atle!

Det er definitivt en hel fjærpryd i hatten å få bildene sine promotert på samme side som Morten Krogvold. Du har all grunn til å være stolt. Greit å ha som vedlegg til CVen også dersom du gjør alvor av å satse på foto som karriere.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo helt konge da Atle.. Gratulerer med dette :-D

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen tror de kan det - andre kan det..!

Grattiss akto
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Akto, velfortjent!!

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. :-D

Newcomer loggon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hunn selger en del cdplater på tyskmarkedet da snakker vi om folk som vil ha musikk for å teste sine + 100k hifiannlegg.
    bla. på ebay.de finnes det stadig cd av dama som dukker opp, for de som kjøper brukt musikk.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat nå er det ett program på Nrk 2 med Ho kari og morten fotograf, Kansje det er litt intresant for noen.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Atle!

Det er faktisk et kjempekompliment å få bildene sine lagt ut sammen med Morten Krogvold; en av norges desidert beste fotografer! Dette kan du nyte en stund! :-D

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med bildene dine på siden til ho Kari, akto! Skal si det ble bra bilder fra venstre flanke også. Skjønner godt at du er veldig stolt nå, det hadde jeg også vært. Dødskult

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •