Rapport fra Horten (av Cervin)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rapport fra Horten av Cervin

Hei, her kommer en liten reportasje fra hifimessa i horten.

Først kjørte vi i 5 timer for å komme fram, så når vi endelig var framme, var det deilig å sette seg ned å lytte. Det første vi kom til husker jeg nesten ikke noe ifra hvordan lydbildet var, men di hadde masse fine rørforsterkere å sånn også. Så gikk vi videre til bose, og fikk en god demonstrasjon, men sånne systemer blir ikke noe særlig for meg. Videre gikk vi til et DIY rom hvor vi fikk en veldig god demonstrasjon, hvor di som viste frem også fortale veldig godt om høyttalerene og sånn.
    Rapport fra Horten (av Cervin)-horten-01-jpg

Videre gikk vi for å se på noen andre høyttalere som jeg ikke husker hva heter, men lyden var veldig fin og oppløst, men når vi kom med forslag sa forsterkeren klik og han sa han hadde et teknisk problem. Hehe, Tror dette var fordi han skulle snakke med en engelskmann som samkjøp av elementer. Synd syns jeg.
    Rapport fra Horten (av Cervin)-horten-02-jpg

Så gikk vi over til det andre hotellet, og her fikk jeg etter litt kikking en veldig positiv overaskkelse. Nemmelig høyttaleren under, og den låt fantastisk syns jeg, men madammen mente den ikke var noe fin å se på. :P Med Katie Muela fyltes rommet veldig godt syns jeg og det var deilig å høre på. Og madammen var enig.
    Rapport fra Horten (av Cervin)-horten-03-jpg

Neste stor lytteoplevelse var Krix, tidlig nok på dagen til at subbene ikke spilte så hele den øvre etasjen flyttet på seg. Syns også disse låt veldig bra, til en fin pris, og kan selv være intersert i et par modelller opp fra denne.
    Rapport fra Horten (av Cervin)-horten-04-jpg

Jeg syns det var vanskelig å finne alle rommene, dermed tar jeg bare med et lite utkast av hva jeg syns om noen av aktørene på messa.

På HiFi Huset? gikk demoen stort sett i di to parene med høyttalere på bildet under, og jeg fikk intrykk av at di store låt ræva og di små på toppen låt okei, men begge delene var uintressange for meg, jeg ble ikke veldig imponert. Noe som derimot imponerte var et sett jeg ikke fikk noe bilde av, men som jeg fikk sneket meg til demo av mot slutten av søndagen. Spendor S8e tror jeg den het, er ikke sikker, for jeg fikk en brosjyre, men senere sa han at di ikke hadde noe brosjyre på di ennå. Så jeg vet ikke om det var det di het, men di imponerte i allefll med flott lyd.
    Rapport fra Horten (av Cervin)-horten-05-jpg

På den stand'en di hadde martin logan var vi innom å hørte litt og jeg vet ikke hvor imponert jeg er, litt, men ikke veldig i allefall. Mot slutten demonstrerte han med å skru av og på romkorreksjon og jeg syns det hørtes klart best ut med romkorreksjonen av. Og di fyrte opp rammenstein ganske høyt på slutten og da begynte den ene høyttaleren å sprake, men alt i alt syns jeg martin logan høytttalerene var fine å høre på, detaljert lyd men tror nok jeg holder meg til vanelige i fremtiden også, i allefall når jeg hørte elektrostatene i hi end rommet (vinkjelleren) Her ble jeg rett og slett skuffet, av di andre høyttalerne di hadde her også. Og utstilleren virket sur, og sa lite om utstyret den tiden jeg var der.
    Rapport fra Horten (av Cervin)-horten-06-jpg

Neste bilde er fra Wilson Bench. Disse låt fantastisk i mine ører, selv om prisen var litt stiv. Og han som demonstrete di forklarte at hele kabinettet var laget i karbon, og jeg må si di fristet meg en del ja.
    Rapport fra Horten (av Cervin)-horten-07-jpg

Disse høyttalerne ifra Verity Audio skremte vannet av meg, for når jeg først kom inn syns jeg lyden var litt ekkel, skar liksom litt i ørene, og var ikke veldig pen, så jeg gikk bort å så litt og fant ut av di kostet, ja hold dere fast, 470 000 for paret. Dette holdt ikke syns jeg, så jeg kom meg ganske fort ut igjen.
    Rapport fra Horten (av Cervin)-horten-08-jpg

Neste bilde kommer fra en stand hvor jeg følte det var fullt hele tiden, så jeg fikk ikke det store intrykket av lyden, men det så unektelig pent ut, og den rør forsterkeren er jo bare vakker.
    Rapport fra Horten (av Cervin)-horten-09-jpg

Neste bilde kommer fra Ancient Audio. Var innom først en gang alene, og så en gang sammen med madammen. Første ganga var det veldig seriøst og fikk lite informasjon, men andre ganga, var det en annen som var der, en engelskmann eller noe som var veldig til å vise, og spørre om vi hadde noen musikk ønsker. Han fortalte at dette var et veldig dyrt system, men at di hadde rimeligere systemer også som var litt mere overkommelig, og gav oss brosjyrer. Ancient Audio ser jo fantastisk pent ut, med rørene som gløder svakt, og her ble vi sittende å lytte en stund, til den myke deilige lyden annleggget gav ut.
    Rapport fra Horten (av Cervin)-horten-10-jpg

Så mens vi føyk rund kunne vi høre en klar fin lyd i gangene, den kom fra Crlsson høyttalerne, og di spite etter min mening vakkert, oppløst og med imponerede trykk etter min mening. Men di blir nok hakket for små og utseende er jo ikke det fineste å ha stående i stua sammen med hjemmekionen, men disse var en positiv ovveraskelse.
    Rapport fra Horten (av Cervin)-horten-11-jpg

Det siste bildet har jeg ingen kommentar til fordi musikken som ble spilt var totalt ukjent, og jeg turde ikke spørre om å høre noe annet siden det satt en 5 - 6 menn og lyttet i rommet, bildet er av noe som sto ved siden av selve demo høyttalerene og det, men syns nå det så vakkert ut alikvel.
    Rapport fra Horten (av Cervin)-horten-12-jpg

Så en liten oppsummering.
    Jeg må jo kommentere Usher sin stand, men jeg ser ikke hva som gjør dette til et så dyrt system. Fikk ingen engasjemang av å høre på dem, di var rett og slett litt... kjedelige...
    Patos høyttalerne låt veldig bra. Men di skrev i hjemmekino at disse ikke klarte for mye trykk hvis du vrei opp en del på volumet, dette fikk jeg desverre ikke demonstrert, men di gir i allefall et fint lydbilde syns jeg.
    Og så rommet med romperistersofaen. Lyden var flott, men jeg er ikke så veldig imponert, høyttalerne fra svane hadde en veldig fin og behagelig lyd, men di ble jo delt ved 80hz, så vet ikke om di kansje kneler litt tidelig hvis du lar dem gå lengre ned. SVS'ene var heller ikke den sinnsyke opplevelsen jeg hadde trodd da jeg så di to store beista, men morro var det jo, litt skuffa over sofaen da to 12" i bilen gjør mere med baksetet der, en hva jeg følte i sofaen.
    I det ene rommet hvor jeg følte di spilte på noe veldig dyrt, men jeg husker ikke hva, spilte di bare julemusikk, som for min del ikke demonstrerte noe av hvordan vanelig musikk ville låte på det oppstettet, og har brukte di også masse av disse musene som di også hadde oppe med Krix høyttalerne. Jeg har ingen tro på at di kan gjøre di største underverkene, men men, det får nå så være.

Alt i allt var det ei kjempe flott messe, og jeg skal definitivt dra til neste år også, og da gjerne ta en to dagers, så jeg får litt mere tid på å bearbeide inntrykkene.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cervin
    ...Og så rommet med romperistersofaen. Lyden var flott, men jeg er ikke så veldig imponert, høyttalerne fra svane hadde en veldig fin og behagelig lyd, men di ble jo delt ved 80hz, så vet ikke om di kansje kneler litt tidelig hvis du lar dem gå lengre ned. SVS'ene var heller ikke den sinnsyke opplevelsen jeg hadde trodd da jeg så di to store beista, men morro var det jo, litt skuffa over sofaen da to 12" i bilen gjør mere med baksetet der, en hva jeg følte i sofaen...
    Det var da enda godt. Vi spilte jo ikke sinnsykt HELE tiden. Man må vise en skjønn forening av subenes integrasjon, deres muligheter og potensiale av styrke - og ikke minst ta litt hensyn til de andre utstillerne... ;-)

Det siste tror jeg nok at vi retrospektivt sett bør være mer obs på neste gang..... enten eget adskilt lokale eller i et hjørne av bygget. Hotellets konstruksjon var jeg til tider litt bekymret for... ;-)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere bør bruke "frisørsalongen". Der er det muligheter til å spille grisehøyt praktiskt talt konstant.

Det siste oppsettet du refererer til Cerwin, var PM audio med Gradient Revolution.

Det var også et kart i messebladet som skulle gjøre det mulig å finne absolutt alle utstillerne.

Var du forresten innom oss?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Flott med betraktninger cerwin, men hva med å publisere din egen bildereportasje? Jeg har ingen ting med dine bilder å gjøre. Det blir rotere og kan lett misforstås.
    Publiserte her fordi du hadde så fin overskrift, og for ikke å få hundre reportasjer fra samme tingen, håper det er greit.

Jeg var innom deres stand også innom dere snickers, men skal jeg være ærlig var det ingenting ekstra hos dere den lille tiden jeg var innom. Var innom to ganger, og begge gangene syns jeg stemningen var litt tam, og turte liksom ikke spørre om dere ville gi på så mye for å få en skikkelig demo, kom nok kansje på feil tid også, men men. Det både så og låt vakkert ut. Det skal dere ha, og om jeg forsto det rett var høyttalerene et diy prosjekt? Veldig fine, med fin lyd, ingenting å utsette, men heller ikke sånn at di skilte seg for mye ut av massen.

Tok et par fine bilder av di også:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom deres stand også innom dere snickers, men skal jeg være ærlig var det ingenting ekstra hos dere den lille tiden jeg var innom. Var innom to ganger, og begge gangene syns jeg stemningen var litt tam, og turte liksom ikke spørre om dere ville gi på så mye for å få en skikkelig demo, kom nok kansje på feil tid også, men men. Det både så og låt vakkert ut. Det skal dere ha, og om jeg forsto det rett var høyttalerene et diy prosjekt? Veldig fine, med fin lyd, ingenting å utsette, men heller ikke sånn at di skilte seg for mye ut av massen.

Tok et par fine bilder av di også:
    Det er ikke alltid så greit å lese tankene til folk. Jeg dro kun sjelden på skikkelig da det ofte slår den gale veien. Neste år må du si i fra

Hvor satt du forresten? Det var jo ganske ulik lyd på de ulike plassene.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..Lyden var flott, men jeg er ikke så veldig imponert, høyttalerne fra svane hadde en veldig fin og behagelig lyd, men di ble jo delt ved 80hz, så vet ikke om di kansje kneler litt tidelig hvis du lar dem gå lengre ned.
    Ehh... Hva har det med saken å gjøre hva de var delt på? Deler selv mine fronter ved 80hz, men det betyr ikke at de har lite krutt om jeg lar de spille full-range..

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror vi lar akkurat denne forbigå i stillhet, kenti...
    Ingen vits i å rippe opp i noe som er totalt misforstått...

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Jeg tror vi lar akkurat denne forbigå i stillhet, kenti...
    Ingen vits i å rippe opp i noe som er totalt misforstått...
    ?
    Hvem misforsto?

Jeg syns subbene gjorde en fantastisk jobb fra 80 og nedover, og hørte ingen overgang, så det var riktig gjort, men i et system som mitt, hvor sub'en er bare ræva, kan jeg ikke dele høyere enn 60, max. Og da blir det jo en del mere jobb for frontene.

Snickers:
    Jeg skulle nok ha tatt meg litt mere tid der inne også, satt rett ved siden av døren en liten stund bare. Men ville rekke over alt, og det var det jo bare så vidt jeg rakk. Neste år skal jeg gi dere en større sjangse, og være der begge dagene, så jeg får bearbeidet litt mere av intrykkene.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yey, da var dette også blitt en egen tråd.
    Takk moderator.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Videre gikk vi for å se på noen andre høyttalere som jeg ikke husker hva heter, men lyden var veldig fin og oppløst, men når vi kom med forslag sa forsterkeren klik og han sa han hadde et teknisk problem. Hehe, Tror dette var fordi han skulle snakke med en engelskmann som samkjøp av elementer. Synd syns jeg.
    Dette var høyttalere fra Amphion, som ble demonstrert av en meget hyggelig danske. Morsomt hvordan han demonstrerte hvor elendig akustikken i rommet var for deretter å servere vannvittig behagelig lyd, oppløst og flott.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVsmurfen
    Dette var høyttalere fra Amphion, som ble demonstrert av en meget hyggelig danske. Morsomt hvordan han demonstrerte hvor elendig akustikken i rommet var for deretter å servere vannvittig behagelig lyd, oppløst og flott.
    Hvordan demonstrerte han dette? Ja han var veldig hyggelig med oss også. Skulle ønske jeg hadde fått høre mer herfra.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg merket meg hvor "hult" vokalen låt på en låt. Ikke så bra mellomtone tenkte jeg.. -unaturlig. men så satte han på noe electronica uten vokal og det låt meget bra. Transienter var meget, bassen var hurtig med masse trøkk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •