Bildereportasje: Electroworld 2006

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bildereportasje: Electroworld 2006

Messen i Lillestrøm følger opp trenden som "Elektrofil" har etablert på vårparten i Oslo Spektrum, med Expert som hovedsponsor. På Electroworld er det Elkjøp som er hovedarrangør, og således har alt blitt litt større. Faktisk er dette Nordens største messe innen forbrukerelektronikk.

På Elektrofil kunne man også finne en del støvsugere og vaskemaskiner, det var det lite av her. Hovedtyngden ligger heldigvis på lyd og bilde - selvom jeg fant et griselekkert kjøleskap også! Mye plass var viet til spill, data, gadgets og mobil/tele, og det var derfor hyggelig for en AV-entusiast å kunne konstatere at også flere kjente high-end aktører fra hifi-industrien var på plass. Demoforholdene derimot, kunne ikke karakteriseres som optimale..

Tidkrevende. Alt i alt synes jeg det var en interessant begivenhet, med de fleste store bransjeaktørene samlet på et gulv med det siste og råeste de har å tilby. Jeg brukte bortimot 4 timer på å få med meg det jeg syntes var mest interessant.

Mystiske prioriteringer. Jeg savnet imidlertid en stor stand fra Samsung, som var nesten usynlige på messen. Sony hadde en altfor liten stand størrelsen på selskapet tatt i betraktning, og hadde ikke stort som kunne minne om storstilt satsing på Blue-Ray og PS3. Alt i alt var størrelsen på standen til mange av aktørene ganske pussig i forhold til hva man forventer på forhånd.

Microsoft størst. Microsoft gikk ikke så overraskende klart av med seieren og hadde lagt beslag på et digert område midt i begivenhetenes sentrum. Her var det xBox 360 som sto fokus. Packard Bell hadde av en eller annen grunn en gigantisk stand, men nesten ingen ting utstilt og således ingen mennesker der heller. Telenor hadde også en del dårlig utnyttede kvadratmeter, i likhet med NRK, som hadde et digert område til disposisjon, men uten rare greiene å vise frem. Et radioshow med Otto Jespersen og noe info om DAB var vel det som det dreide seg om der i gården. Mobiloperatørene hadde også lagt beslag på mye plass i forhold til det de hadde å vise frem.

Flatskjermer og hi-fi. Toshiba, JVC, Philips, Pioneer, Panasonic og LG hadde alle relativt stor plass, mens Toshiba nok gikk av med seieren i sin heftige promotering av HD-DVD. Kvaliteten på det som ble fremvist imponerte meg imidlertid ikke det grann. Hitachi, Sharp og flere andre av de mindre flatskjermprodusentene hadde mindre stands. Bang&Olufsen hadde et imponerende område med lekre produker, og hadde til og med bygget et eget lite hus rundt demorommet som de demonstrerte 4x Beolab 5 i surround. De tilsammen 10 000 ICE-power-wattene var friske saker! I tillegg hadde flere importører flotte stands. Electrocompaniet var offensive, det samme var Klipsch som hadde hele sin nye line-up på plass (inkludert RF63 og RF83). Martin Logan demonstrerte Summit så det gav gjenlyd i hele hallen, og straks man kommer inn på messeområdet LYSER det et par deilige Sonus Fabur-høyttalere mot deg. Hos Hifi-center kjeden var det til og med en platespiller i aksjon for de som liker vintage.

OHFC klasker til. Hifi-klubben hadde en overraskende liten stand hvor de demonstrere NAD M-serie, det nyeste fra Denon, blant annet 3930, og en haug med DAB-radioer. Mer var det ikke å si om den staden, ganske skuffende egentlig med lite som skjedde. HiFi-Center Kjeden hadde som vanlig brukt ganske stor plass, men heller ikke her var det all verden å gi seg over for. Oslo-Hifi-Center var nok den butikken som gjorde mest ut av seg, med en stor stand som dro til seg masse folk takket var en øredøvende Peter Gabriel-konsert spilt over et BOSE-anlegg.

Publikumsmagnet fra Panasonic. Den gjenstanden jeg tilbrakte mest tid foran på denne messen var følgende: Panasonic TH-65PV600! En på alle måter meget imponerende 1080p-plasma som vartet opp med strålende HD-bilder, eksemplarisk sortnivå, flott design og selvsagt store dimensjoner..strategisk plassert i inngangsområdet til messen. Forøvrig kan jeg nevne at LG demonstrerte sin 71-tommers plasma, Sharp viste en hel line-up med 1080p-skjermer (den største på 65"), Hitatchi viste frem sin nyeste 55", og Pioneer viste frem et par 5000EX-skjermer samt et tårn fullt av 507-skjermer, sine dyre high-end høyttalere og en Blue-Ray-spiller som viste seg å være en dummy.. Forøvrig var det generelt mye 1080p å se på LCD-fronten.

Nå lar jeg bildene fortelle resten!

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk - bra reportasje. Var der i dag selv.

Jeg er litt i 'tåka' enda, men mitt hovedinntrykk er at messa var for liten, faktisk. Kunne godt tenkt meg enda en etasje med utstillere, og større stands per utstiller.

Vi gikk først runden rundt hele, så gikk vi sikk-sakk innover for å få med oss alt som var "i midten", og så... var det gjort. Nå er det jo riktig nok en del 'events' og enkelte innelukkede demoer man kan besøke da, som skjer ved bestemte tidspunkter på dagen. Men jeg kunne godt tenkt meg mer.
    Vi gikk et par ekstrarunder etterpå da, i tilfelle vi hadde gått glipp av noe, og fordi vi vel ikke var fornøyd med at det hadde tatt såpass lite tid.

Synes også det var veldig mye småtteri, som USB minne, kabler, og annet smått dilldall.

Jeg synes vel det ble litt kjedelig ganske fort, og det er jo noe merkelig når jeg tross alt har denne hobbyen...
    Begynte raskt å se mer på damene rundt forbi enn elektronikken. Men det er kanskje et sunnhetstegn?

Jeg ble ikke så imponert over 1080p som jeg vel hadde håpet, må jeg innrømme. Men det blir vel kanskje mer imponerende i en hjemmesituasjon som det meste annet.

Ellers er det jeg husker best akkurat nå (da i tillegg til det som ble nevnt i selve artikkelen her, i tilfeldig rekkefølge):

Panasonic 65PV600 med splitscreen av DVD og (mpeg2) BluRay. Jeg ble vel ikke blown away, men det var ihvertfall forholdsvis enkelt å se fordelene med høy oppløsning.

Abrahamsen elektronikk. Da har vel grunnleggeren av Electrocompaniet startet eget (igjen)? Så forøvrig helt ut som Electrocompaniet sitt utsyr, bortsett fra at det da sto "Abrahamsen" på fronten som logo. Bra trøkk fra dette og noen Energy høyttalere.

Lyd-demonstrasjon kan man generellt se helt bort fra på en slik messe. Hadde vel mer følelsen av å gå rundt i Oslo Collosseum under en film enn noe annet. Hul, buldrende, skrikende lyd var vel gjennomgangstonen.

Amoi viste frem skjermer. Litt dumt da kanskje, å ikke bytte ut den skjermen som tydelig hadde en teknisk svikt (store deler av bildet var bare digital støy i et skarpt avgrenset område). Ellers var det som faktisk var av bilde der overraskende bra i forhold til hva jeg forventet av Amoi (og Advent, tror jeg det het, det andre merket der).

Sharp så imponerende bra ut, og demonstrerte 1080p skjermer med bra sortnivå (i hvert fall i et opplyst lokale som her). De viste en nestegenerasjons-skjerm (42" 1920x1080 LCD) som så spesiellt bra ut på det området. Kostet vel 20.000,- mener jeg å huske? Billig ihvertfall. De kommer også med en BluRay-spiller (som var utstillt) i første kvartal neste år, ifølge selgeren jeg snakket med. De viste visstnok 'bare' 720p materiale da jeg var innom. Vet ikke helt hvorfor.

Samsung?

Sony's topplinje LCDer så bra ut, men det var litt for folksomt på den lille standen deres (Sony er jo ikke så store...) så det var vanskelig å se.

PS3?

Wii?

Tja - det er vel det jeg husker best, bortsett fra vondt i ryggen og føttene.

Litt morro og litt småkjedelig og litt for lite, blir vel min dom. Jeg hadde vel også ønsket mer fokus på BluRay og HD-DVD spillere, HD-software og 1080p skjermer (som viste 1080p materiale).

Men men. Litt artig var det jo. Hadde jeg vært der i forbindelse med at det var noe jeg ønsket å kjøpe, hadde det kanskje vært mer interessant. For øyeblikket føler jeg at jeg har alt jeg trenger.

Hadde det derimot vært supertilbud på enten BluRay eller HD-DVD spillere, hadde jeg kanskje impulskjøpt.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Electroworld var en skuffelse for meg.

Etter min mening var det alt for lite av det meste. Det eneste jeg fikk nok av, og som dominerte messegulvet i stor grad, var flatskjermer. Her var det mye rart, mange som så elendige ut i det sterke lyset, noen var fullstendig på jordet kalibrert, mens et fåtall imponerte.

Når det gjelder det som ble vist av HD DVD og Blu-ray, så ble jeg egentlig ikke spesielt overrasket i positiv eller negativ forstand. Her hadde det nok uansett gjort seg med større skjermer (projektorer) i mørke rom, for HD på 32" blir ikke helt det samme. Jeg opplevde faktisk en del hakking i noe materiale på HD DVD-standen, men det er godt mulig det skyldes at kilden var en Qualia-PC.

Messens eneste (?) projektor med dedikert mørkt rom var Action 1080p hos AVshop. Dessverre var dette lokalet veldig lite (og svært varmt). Det lille jeg fikk se av denne projektoren matet med HD-DVD var imponerende, selv om bildestørrelen var i knappeste laget i dette tilfellet.

Microsoft hadde en fin stand med mye "hands on", og sikkert interessant for de som kom hit for å teste spill. Jeg var ikke en av disse Nintendo skuffet stort med å unnlate å vise Wii til andre enn pressen.

Coca Cola hadde leid inn en hel haug med lekre damer som bød på gratis Coke Zero. Hyggelig og svært forfriskende på et hett messegulv. De hadde også en heftig van der med fullt hjemmekinoanlegg bak, med ihvertfall 4 heftige subber som kunne høres overalt i hallen. Om ikke annet så var dette et morsomt innslag.

Digitalworld stilte opp på 2 scener med undervisning i lyd og bilde. Her ble det blant annet gått gjennom tips ved kjøp av flatskjerm, kabelguide + demonstrasjon av diverse. Et bra initiativ som definitivt måtte være til hjelp for mange.

"Entertainment Zone" med konsert og spill var et så bråkete lokale at jeg bare så vidt stakk huet innom.

Kamera og mobil-avdelingen var utenfor mitt interesseområde, så den har jeg ingen kommentarer til.

Helhetsinntrykket var at hele opplegget var for lite omfattende. Uten å stresse kan du glatt være innom alle standsene på en drøy time. Flatskjerm-interesserte og gamere var nok de eneste som hadde noe særlig å hente på denne messen. Høyttalere stod for det meste utikoblet, projektorer likeså.
    De fleste av produktene som ble demonstrert på messen er produkter du uten problemer kan få demonstrert i vanlige butikker, og mye av dette var eldre ting som de fleste har sett før. HD DVD og Blu-ray var et trekkplaster for min del, men det ble gjort alt for lite ut av disse to formatene, og demonstreringen var
    langt fra optimal. Jeg hørte mange kommenterte at de ikke så noe særlig forskjell fra DVD (dette gjelder film-demoene på Toshiba-standen), og frykter at slik halvveis gjennomførte presentasjoner kan svekke publikums interesse for formatene.

Electroworld er et konsept som tydelig er ment for Ola Nordmann. Sannsynligvis en del nyttig og spennede informasjon å hente for vanlige folk her, men for entusiaster som oss her på AVforum, var det lite å klappe i hendene for. Vi får satse på at noen tar initiativet til en egen messe
    kun for oss

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man fikk sett HC5000 også.. faktisk så jeg den på samme kilde som Model3 1080. Det største problemet var nok at bildet var for lite og ga ikke den helt store WOW følelsen. Med det forrige møtet med M3 1080 relativt friskt i minne, så synes jeg denne gangen det var en liten skuffelse. Men når det er sagt så er det vel vanskelig å få optimale forhold på slike stands selv med maskering.

Litt OT, men jeg (over)hørte noe surmuling fra en messerepresentant til en annen. Han fikk ikke endene til å møtes, og det kan jeg jo fatte med de heftige prisene som kjøres pr. kvm. Man skal selge noen meter med kabel eller annet, selv om markedsføringseffekten kan være av langsiktig art, så er det en kortsiktig smerte å ta slike utgifter.

Mvh

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var en grusom messe. Masse dingser og bokser, og ikke noe sted var det orden, ikke noe sted var det noe av utstyret som evnet å yte i nærheten av sitt beste, ikke var det stort å se på i denne ene hallen, det var alt for mye folk og messa var grusomt støyende praktisk talt over alt.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ganske så enig i de fleste her, messa var generelt rotete, og det var lite snasent og få se på for oss med litt mer intresse for lyd & bilde en gjenomsnittet...

Jeg vil vel si at messa var "helt grei", holder det seg på dette nivået er det nok ikke noe jeg gidder å bruke en lørdags formidag på nesteår..

De av de stakkars standene som prøvde å spille ørevenlig musikk fra gode komponenter ble overdøvet av generell støy og PA brus(dette kom dog ikke som en stor overaskelse)...

Jeg hadde også forventet meg noen gode tilbud, noe som jeg ikke så noe til..
    Elkjøp var vel de eneste som stilte opp med "butikk", der var det noen få svake tilbud(beste jeg så var en xbox premium med pgr3 til 2790)...

Hadde forventet meg at de brukte hele området så vi kunne bruke stort sett hele dagen, de fleste av oss vet sikkert at det er plass til MANGE stooore båter og fete biler når de bruker hele området, så elektronikk tenkte jeg det kom til å være ALT fra a-å med litt show for å fremme sine produkter med tilhørende gode tilbud, men dengang ei...

Gikk vel også med et lite ønske om et KANON tilbud på en HD-DVD 1080p spiller, men dette var i allefall totalt fraværende

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så messe"tilbud" på Optoma HD70 til 9995,- Den selges andre steder til 8295,-...

Mvh

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da fælt så mye surmuling her da. Messen var helt grei til å være førsteårsmesse synes jeg. Det var messetilbud på ganske mye faktisk. Sikkert derfor køen på torsdag begynte 5 timer før messen åpnet. Problemet for meg var det høye støynivået. Regner med de blir betdelig bedre til neste år. Da blir det enda en hall tatt i bruk. BTW. Det var enda en projektor i demo i et sort rom, Epson TW700.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes messen var helt grei, men etter rundt 2 og en halv time følte jeg at det var nok. Alt for mange som prøver å fange oppmerksomheten ved å spille musikk på full guffe, noe som til syvende og sist resulterer i en slitsom larm over hele messelokalet. Knipset et par bilder selv, mye av ymse kvalitet....

Bildereportasje: Electroworld 2006-avshop-stand-web-jpg

Avshop hadde en liten stand og hadde rigget til en "mini cinema" hvor de som ønsket kunne titte på 1080p bilder levert av projectiondesign

Bildereportasje: Electroworld 2006-jbl-array-1-web-jpg

JBL`s "lille" Array høyttaler var å finne på HFC sin stand

Bildereportasje: Electroworld 2006-jbl-web-jpg

Enda mer fra JBL, visstnok en jubileumsmodell

Bildereportasje: Electroworld 2006-jbl-cola-1-web-jpg

Gratis drikke skapte større køer enn de fleste stands rundt omkring... Coca cola var på hugget og delte ut den nye "maskuline" light-brusen ZERO

Bildereportasje: Electroworld 2006-jbl-cola-web-jpg

Sammen med JBL hadde Coca Cola rigget til kinoanlegg i en van.

Bildereportasje: Electroworld 2006-jbl-cola-3-web-jpg

Med grisehøyt volum, neonlys og scenerøyk som kom ut fra bilen med jevne mellomrom ble dette litt for mye "pimp my ride" aktig for mitt vedkommende. Jeg nøyde meg med en gratis brus Ungdom i alderen +/- 15år delte tydeligvis ikke min skepsis til denne bilen

Bildereportasje: Electroworld 2006-plasma-pen-web-jpg

Slik ser det altså ut inni en flatskjerm (ikke sikker på om det var plasma eller lcd)

Bildereportasje: Electroworld 2006-sony-2-web-jpg

Sony viste frem en konseptmodell på en alt-i-ett løsning. Dvd, cd, radio, tv og surroundlyd i en høyttaler bør klare å få godkjenning hos selv den mest kresne kone eller samboer

Bildereportasje: Electroworld 2006-sony-4-web-jpg

Panelet foran er en stor høyttaler med et lite display på toppen. Dette glir elegant opp og ned med et tastetrykk. Stilig :-D

Bildereportasje: Electroworld 2006-ml-1-web-jpg

Martin Logan var også representert på årets messe.

Bildereportasje: Electroworld 2006-ml-web-jpg

Bildereportasje: Electroworld 2006-web-jpg

Denne lekre riggen fra T+A var det ikke noe å si på :-D Desverre ble bildet litt "grumsete"....

Alt i alt synes jeg dette var en grei opplevelse, selv om jeg og mange andre sikkert hadde satt pris på flere lukkkede demorom slik at man kan se og høre på produkter uten forstyrrelser.

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den cocacola/JBL bilen var helt hinnsides. Villeste jeg har opplevet av bilstereo. Håret på siden av ørene mine blafret. Rakk også å være innom de fleste interessante standsene, fikk hørt ML Summit (MAKAN!), Oslo hifisenter hadde en fin stand, fikk hørt Jean Michel Jarre på B&O sine "kjegle" høyttalere. Fikk sett Blue-ray materliale på en diger plasma til gud vet hvor mange tusen. Fantastisk sylskarpt og oppløst bilde, men det trakk litt ned på "overall" opplevelsen pga støy i bildet. Litt dyrt å komme inn, men en veldig fin messe. Terningkast 5.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De JBL Array høyttalerne som sto der.... Var det bare en morsom modell-greie, eller finnes de i den størrelsen også, som en monitor?

For de er vel egentelig temmelig store og gulvstående, eller?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er en ordentlig monitorutgave. Det var faktisk ganske store

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De Jamo-høyttalerne uten kasse er sinnsykt råe. Noe som har lyttet til dem?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott reportasje dette! Og Marantzen glimrer jo til med en stor mini-reportasje mitt inni her. Og slutt å sutre og klage gutter, dere har jo for f... muligheten å oppleve slikt

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan jo si at jeg var sutrete, men man kan jo også snu det på hodet og si at messen ga mersmak; jeg skulle altså ønske det hadde vært mer - flere utstillere, større stands pr. utstiller, mer innelukkede og isolerte stands slik at lyd ikke ble spredt så enkelt som her, flere tilbud på stor (og ny) elektronikk, osv. osv. Men jeg likte jo å kunne være der. Men mye vil ha mer, som kjent.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda flere bilder

Beklager kvaliteten. Kameraet jeg brukte hadde store problemer med autofokus, og blitsen var en vits. Har gjort massive endringer i Photoshop på enkelte av bildene, men "shit in, shit out"..... Nok om det. De hadde et messetilbud på Nikon D80 D-SLR kamera, men som resten av messetilbudene der var det slettes ikke noe å skrive hjem om.

Personlig syntes jeg messen ble for liten. Skulle ha vært flere utstillere, og de enkelte av de som var der skulle hatt mer gulvplass og boltre seg på. Det var i allefall nok av hjemmekinoer presset inn på 3-4kvm "rom". Tydlig at det ble for dyrt for utstillere.... synd. Selv om AVshop kun hadde et lite rom, og Model 3 kun ble vist på 77", var det ingenting annet enn imponerende.... Ingenting av bildet stod tilbake for min 50" Pioneer 506XDE, tvert i mot.. mest sannsynelig var fargene mer nøyaktig på Model 3. HC5000 imponerte også, men der var det samme problemet med for liten plass. Fant ikke en eneste stand som kunne imponere med noe godlyd. Åpenbart at hifi ikke var prioritert her...

Ellers så var det endel mobiltelefoner, MYE flatskjermer og endel spillkonsoller. Lite MP3 spillere faktisk, og jeg hadde håpet å se Microsofts nye IPOD-killer. Den gang ei.... Microsofts representant visste ingenting. Logitechs nye multifjernkontroll med touchscreen var heller ikke å spore.

Bildereportasje: Electroworld 2006-electroworld-1-jpg
    Bildereportasje: Electroworld 2006-electroworld-2-jpg
    Bildereportasje: Electroworld 2006-electroworld-3-jpg
    Bildereportasje: Electroworld 2006-electroworld-5-jpg
    Bildereportasje: Electroworld 2006-electroworld-6-jpg
    Bildereportasje: Electroworld 2006-electroworld-7-jpg
    Bildereportasje: Electroworld 2006-electroworld-8-jpg
    Bildereportasje: Electroworld 2006-electroworld-9-jpg
    Bildereportasje: Electroworld 2006-electroworld-10-jpg
    Bildereportasje: Electroworld 2006-electroworld-11-jpg
    Bildereportasje: Electroworld 2006-electroworld-12-jpg
    Bildereportasje: Electroworld 2006-electroworld-13-jpg
    Bildereportasje: Electroworld 2006-electroworld-14-jpg
    Bildereportasje: Electroworld 2006-electroworld-15-jpg
    Bildereportasje: Electroworld 2006-electroworld-16-jpg
    Bildereportasje: Electroworld 2006-electroworld-17-jpg
    Bildereportasje: Electroworld 2006-electroworld-18-jpg
    Bildereportasje: Electroworld 2006-electroworld-19-jpg
    Bildereportasje: Electroworld 2006-electroworld-20-jpg
    Bildereportasje: Electroworld 2006-electroworld-21-jpg
    Bildereportasje: Electroworld 2006-electroworld-22-jpg
    Bildereportasje: Electroworld 2006-electroworld-23-jpg
    Bildereportasje: Electroworld 2006-electroworld-24-jpg
    Bildereportasje: Electroworld 2006-electroworld-25-jpg
    Bildereportasje: Electroworld 2006-electroworld-26-jpg
    Bildereportasje: Electroworld 2006-electroworld-27-jpg
    Bildereportasje: Electroworld 2006-electroworld-28-jpg
    Bildereportasje: Electroworld 2006-electroworld-29-jpg
    Bildereportasje: Electroworld 2006-electroworld-30-jpg
    Bildereportasje: Electroworld 2006-electroworld-31-jpg
    Bildereportasje: Electroworld 2006-electroworld-33-jpg
    Bildereportasje: Electroworld 2006-electroworld-34-jpg
    Bildereportasje: Electroworld 2006-electroworld-35-jpg
    Bildereportasje: Electroworld 2006-electroworld-36-jpg

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Når folk begynner å ha LCD-skjermer bak hodestøttene for baksetet så har de for mye penger...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenk om du sitter og koper i kø og han foran deg kan underholde litt med skjermer på nakkestøttene sine. Det er helt sikkert det som er tanken her.... :roll: Nei, dette var vel like lurt som da de monterte en flatskjerm under bilen til en fyr på "pimp my ride". Tanken var at han skulle kunne se på tv når han lå og skrudde bil....

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En tankevekker er kanskje at for eksempel MS sin stand kostet 1,2 mill.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tullete. Kvadratmeterprisen skulle vært mye lavere. Det hadde resultert i mange flere utstillere og større områder for de som sårt trengte det. Arrangøren hadde tjent inn igjen dette på flere besøkende (både på kort og lang sikt, hvis dette blir en årlig begivenhet).

Personlig likte jeg Hjemmekinomessen på Plaza en god del bedre, selv om heller ikke den var på langt nær optimal.

En idé måtte være å leie en stor skole (for eksempel i høstferie) eller annet tilsvarende bygg. Her ville man hatt mye bedre muligheter til demonstrasjon både av lyd og bilde i mindre (men store nok) rom.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •