Bildereportasje: Electroworld 2006 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg likte bedre messen på Plaza (i forifjor?). Litt roligere forhold med mer separate rom. Gav mulighet for å lytte og se mer på hvert enkelt produkt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dro dit for å høre på litt dyrere musikkutstyr enn det jeg vanligvis har råd til, men alle standene spilte jo et eller annet høyt så det var ikke mye vits :-? Fikk vondt i hodet!

Men kjempeartig var det Fikk endelig sett ekte 1080p oppløsning og skjønte endelig hva hypen var om :-D Bare vente til Pioneer plasmaene kommer med 1080p i vanlige serien sin :-D

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    En tankevekker er kanskje at for eksempel MS sin stand kostet 1,2 mill.
    Her ligger vel roten av problemet. Dette har jeg hørt flere ganger tidligere, gulvplassen på lillestrøm er alt for dyr til at mindre produsenter kan forsvare det økonomisk..... :evil:

Og da mener jeg at vitsen med en slik messe nærmest faller bort.

På sjølyst var det i allefall utallige mindre utstillere fra land og strand når det for eksempel var hjem & hobby messe. Vet ingenting om kvm prisen den gang, men det er tydlig at færre firma tar seg råd nå som det ligger på Lillestrøm.

Synd at dedikerte hifi og hjemmekino messer tilhører sjeldenhetene. Plaza syntes jeg var et fint tiltak, selv om kanskje noen hadde litt for lite rom.

Newcomer Wold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Messe my ass!

Dette hadde ingen verdens ting med en messe å gjøre. Med Elkjøp-salgsstands ved hver stand var dette kun et samlingspunkt for salg.

Jeg fikk inntrykk av å bevege meg i et noe stort Elkjøp varehus.

Det var ikke mye nytt av interesse der gitt...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke denne messen fortjener så mye pepper som visse her inne gir den. Som en førsteårsmesse var den helt kurant, og for den "gjengse Ola Nordmann" er dette et nirvana. Vi som entusiaster er en god del mer kresne, og således kan nok forventningene ha blitt skrudd litt for mye i været dersom en ikke har sjekket ut litt på forhånd hva Electroworld faktisk var/er.

Godt med produkter og nyheter innenfor bildedelen, og det å se Mitsubishi HC5000, Epson TW700 og projectiondesign Action! Model Three skal en jo ikke klage på. De som klager på at det ikke var messetilbud bommer også på kritikken. Det florerte jo av diverse tilbud, i tillegg var det en SMS-kampanje gående der du fikk melding om gode tilbud med korte mellomrom. Dette vet vi alt om, for Arendal meldte seg på og fikk aldri slått den av igjen. Det tikket inn ikke mindre enn 17 tilbud på et par timer, og det med svært gode priser.

For de som forventet å finne små lytterom med hundrevis av tokanalsoppsett i alle prisklasser har jo bommet helt, dette er forbeholdt HIFI-messen i Horten.

Alt i alt greit. Og for oss som forbrukere skal vi jo ikke klage over at noen drar i gang et slikt initiativ. Som Vettemann sier skal vi være glade for at vi har noe å reise på. Midt-og Nord-Norge er jo i "tørkeland" når det gjelder slikt.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo da Anfield, vi er nok som du sier mer kresne enn mannen i gata. Men hadde det vært et skikkelig opplegg med lukkede demorom hadde jeg nok blitt noen timer til. Målgruppen er nok uansett ikke oss, selv om vi kjøper de mest fancy produktene er det nok "Ola Dunk" elkjøp lever av

Jeg så du hadde med deg kamera, men de bildene er vel kanskje ment for neste nr av "Hjemmekino"?

Newcomer Wold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forventninger til Hifi eller ikke; Dette var det aktørene som la opp til mtp. produktene de selv valgte å stille ut. En elektromesse kunne like gjerne inneholde vaskemaskiner - så mine forventinger var nok så åpne.

Messen selv var rotete, uoversiklig og preget av Elkjøp's ansatte. Belysningen var et totalt makkverk. Det var så og si null belysning oven i fra. Ta f.eks standen til Philips der det så ut som de sparte på strømmen... Dette gjorde det vansklig å se detaljer i produktene ettersom de igjen hadde belysning i bakkant.

Som sagt, dette minnet mer om et større Elkjøp varehus enn en messe. Hadde jeg vist hvor elendig denne "messen" var ville Jeg heller rådet folk til å dra innom sin lokale Ekjøpbutikk.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo dette nordens største elektronikkmesse, og det i seg selv må jo være en positiv ting når alt av hvitevarer var utelukket. Jeg er ikke enig i at alt var så forferdelig ille som enkelte her skal ha det til..

Synes faktisk messen svarte til forventningene.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv fikk jeg litt av hvert ut av messen.... Messen fortjener kanskje ikke pepper, men hvem som helst her må jo være enige at den hadde vært *LANGT* mer spennende om flere produsenter/leverandører/butikker hadde vært representert? Derfor rettet jeg søkelyset på grunnen ovenfor....

Litt off topic: Hvor ble det av de litt større dedikerte hifi/hjemmekino/elektronikk messene? (slik som ble arrangert på sjølyst, og tildels på plaza). Ble det ikke lønnsomt? For lite besøkende?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hjemmekinomessen ble rett og slett får dårlig besøkt, så det var ikke lenger rom for å avholde en slik messe... AVforum og bladet Hjemmekino ser ikke bort fra at vi kan forsøke å bygge opp en alternativ messe i årene som kommer, men det vil uansett ta tid å komme opp på det nivå som faktisk selv Hjemmekino-messen hadde. Vi får ta det sakte med sikkert, men fokuset på våre messer vil i første omgang være på entusiast-nivå, og dermed ikke være like apellerende til den generelle masse. Imidlertid tror vi at et slikt fokus er viktig for å skape et tilstrekkelig fundament før en utvider med mer kommersielle aktører og opplegg...

Før eller siden må jo vi eller noen andre klare å få laget en skikkelig messe innen AV der vi entusiaster faktisk kan ha mulighet til å vurdere produktene på skikkelig vis! Det fordrer skikkelig rom og kalibrert utstyr, og det er på ingen måte bare og bare...

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt Utrolig!

Jeg fatter IKKE at så mange av dere kan kaste av dere så mye eder og galle.
    For det første, utifra de bildene som er lagt ut her, så er det jo mye spennende saker som ble stilt ut. For det andre har noen av dere vært med å arrangere noe i nærheten av noe så stort som denne messa. Begriper dere hvilken arbeidsinnsats som ligger bak for å få til dette??????
    Det må da gå an å ihvertfall sette litt pris på det.
    Det er helt greit at man kan ha synspunkter om forbedringer, men slik kritikk må det da gå an å gjøre på en konstruktiv måte istedet for å dømme det nord og ned.
    Jeg hadde gladelig gått på en slik messe, dersom jeg hadde muligheten.

De av dere som føler dere truffet av dette innlegget, gjør det sikkert med rette;-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    De av dere som føler dere truffet av dette innlegget, gjør det sikkert med rette;-)
    Det var da voldsomt da... Nei, jeg følte meg i allefall ikke truffet....

Joda, vi på østlandet er kanskje bortskjemt, og kanskje enkelte hadde for mye forventninger? På en annen side er vi jo tross alt et lite land, og som Lygren sier så er det vanskelig å gjøre oss *entusiaster* fornøyd på alle måter.

BTW, det du ser på bildene var mer eller mindre hele messa.

Nei, når skal jeg slutte å "sutre". Messen var FLOTT, og dere som ikke hadde muligheten til komme har all grunn til å være misunnelig. :-D

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har besøkt mange messer på Norges Varemesse og på sjølyst, og har aldri sett noe så rotete og dårlig oganisert. Når man legger til at det er engasjert minst mange ganger fler mennesker i denne messen fra arrangørens side, den er arrangert på et sted der alt er lagt til rette, og det omsettes for mange hundre ganger hva noen annen tilsvarende messe gjør, da er det simpelt hen ingen unnskyldning for å levere noe så råttent som dette. Dette er den dyreste messen den norske i historien, og det ser ut som om det er bred enighet om at det er den dårligste, med god margin.

Newcomer Wold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så rart den ble dyr med tanke på den massive annonsekampanjen i forkant med DM, TV, radio, og internett -reklame.

Det blir nok så håpløst å skryte messen opp i skyene slik de gjorde på forkant gjennom deres dekning i media, når resultatet ikke på langt nær står i stil.

Helthetsbildet jeg har av messen er at det var mer fokus på markedsføring av messen enn det det var av organisering av messehallen og aktørene - alt som var vitalt for at messen i seg selv ville virke positiv for aktørene og de besøkende.

Kynisk sett er dette uansett en praktisk dog kortsiktig måte å hente inn finiansielle midler på. Man skaper forventinger gjennom media som øker besøkstallene. Hva som venter i messehallen får man ikke se før billetten er betalt.

Jeg vil påstå at jeg uten tvil kunne organisert messehallen og det praktiske ene og alene med langt bedre resultat, like så kunne sannsynligvis en hver person her.

Noen har uten tvil driti seg loddrett ut her.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må dere ikke glemme at Norge er på størrelse med et par bydeler i verdens største byer. Dere kan ikke forvente en kjempestor messe eller verdenslanseringer her. Og det vil bestandig være en drakamp mellom hvor lett de besøkende kan se et produkt og hvor gode forhold man kan demonstrere det under.

Jeg har vært på mange forskjellige messer rundtom i verden og den beste for demo av lyd var antagelig "high End" som ble holdt på den digre Hotel kempinski i en skog utenfor Frankfurt. Mange som klager i denne tråden her ville antagelig sett på disse messene på 90-tallet som et eldorado. Selv med store rom var dette ikke nok tilgjengelig for større folkemasser og det var spesielt inntoget av hjemmekino også i High End som gjorde at man måtte flytte utstillingen til lokaler som ikke var egnet for demo av lyd. Så ikke engeng her klarte man å opprettholde en "puristmesse"

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •