Messe: Audiofilmessen i Stavanger 22.-24. september 2006 - RoKo's bilder på side1 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 50
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Ja, reiser tur retur på fredag. Har andre planer for helgen. Bursdagsfeiring for en venn. Regner med fem timer er mer enn nok til å få med seg det meste av interesse her. Det er jo ikke akkurat IFA vi snakker om
    Tenkte vel på mer av det sosiale slaget på lørdagen her. Men skjønner prioriteringene dine. Blir nok noen øl den dagen på deg og... ;-)

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen er dette med påmelding? må jeg melde meg på her for og få være med? Jeg og haunik har tenkt og ta en tur, men ingen av oss har vært på noe hifi messe før.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    Åssen er dette med påmelding? må jeg melde meg på her for og få være med? Jeg og haunik har tenkt og ta en tur, men ingen av oss har vært på noe hifi messe før.
    Nei, du må ikke melde deg på denne listen - men det kan være moro å vite hvem som kommer, samt muligheten til å treffe andre entusiaster på en messe - utveksle erfaring, musikk etc.......eks. oppleve en demo sammen, dele på sweetspot - erfaringsutveksling :-D

Ha det moro med lyd og bilde - sammen :-D

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ratata har meldt seg på, men jeg kan ikke se ham på lista like foran her....? (posting nr. 17) Han var der på posting nr. 14...!

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ønsker jeg og haunik og melde oss på lørdagen!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi..
    Enda en lenk??
    Jaja..
    Kommer sent lørdag.. ca. 20.00
    Og blir garantert med på Søndag

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Påmeldingsliste:
    fredag
    jfinneru
    listen

lørdag
    RoKo
    Flageborg
    jens123
    Anfield
    FallenA
    Tiger
    AK
    Hellnoob
    listen
    Pepa med kone og barn
    haunik
    frdrk
    BGuarden (sent ca. 20.00)

søndag
    Tiger
    BGuarden

Newcomer macman38SPL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med det blir lørdag på meg

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høh. Ingen som poster bilder etter 1. dag? Hva er dette for noe tull? Ja, ja, må vel ta turen selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile messetilbud

Noen som har vært på messen som kan svare på om det var gode messetilbud, tenker spesielt på Pioneer VSX-AX4ASi-S

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom meg aldri til Stavanger jeg. Flyet skulle gå kl 1405. Så ble det utsatt til 1500. Så ble flyet pushet fra gate. I det flyet skulle taxe avgårde fikk piloten en feilmelding. Dette medførte at vi måtte returnere til gate. Så ble det fikset og vi taxet glade og fornøyde til rullebanen. Der kom den velkjente rusingen etterfulgt av ingenting. Ny feil. På tide å taxe mot gaten igjen. Vent, nå virker visst flyet igjen. Neida, det var bare falsk alarm. På tide å vende nesen mot fjernpark utland. Der ble vi stående en halvtime før vi fikk buss som skulle frakte oss til ett nytt fly. Vel der ble vi istedet ledet inn i avgangshallen igjen og vi fikk en hvit lapp i handa. Da var klokken blitt 17 og tolmodigheten til undertegnede var brukt opp. Hadde jeg hatt flaks så hadde jeg muligens greid å være i SVG en time før messen stengte. Nei takk.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som SAS Braathens. Personlig er jeg lei det j*vla selskapet etter å ha opplevd forsinkelser hver eneste gang jeg har tatt et fly dette året. Helt utrolig egentlig. I "gamle dager" gikk jo SAS og Braathens som ei klokke. Hva skjedde egentlig?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Påmeldingsliste:
    fredag
    jfinneru
    listen

lørdag
    RoKo
    Flageborg
    jens123
    Anfield
    FallenA
    Tiger
    AK
    listen
    Pepa med kone og barn
    haunik
    frdrk
    BGuarden (sent ca. 20.00)

søndag
    Tiger
    BGuarden
    Hellnoob

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av npfandy
    Noen som har vært på messen som kan svare på om det var gode messetilbud, tenker spesielt på Pioneer VSX-AX4ASi-S
    Veit ikke helt om de hadde den der (så ikke etter akuratt) men hvis de har den på www.hificenter.no , så er det 15% på alle varer, bortsett fra PJ og flatskjermer. Man får en lapp ved inngangen som det står på, det vil si at det er 15% på alle varer hos hificenter i Stavanger og Sandnes.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syk i dag:-(
    Merket det i 5tia så..
    men får se i morgen..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje de har bedret sikkerhetsrutinene og tar færre sjanser, eller at flyene har bedre rutiner for å kontrollere sikkerheten før avgang? Det er bedre å være på bakken, enn å fly et fly med feil. I gamle dager fløy kanskje folk i fly fulle av feil, og bare flaks avverget katastrofer?

Dersom SAS Braathens hadde hatt problemer pga sommel eller manglende flygere, så hadde jeg forstått irritasjonen. Men sikkerhet i forsetet.
    Likevel kjipt å misse messa pga dette... man regner jo med at flyet transporterer en fram.

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det høres ut som SAS Braathens. Personlig er jeg lei det j*vla selskapet etter å ha opplevd forsinkelser hver eneste gang jeg har tatt et fly dette året. Helt utrolig egentlig. I "gamle dager" gikk jo SAS og Braathens som ei klokke. Hva skjedde egentlig?

Newcomer Donald sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen fra Molde og omegn som skal på messen når den kommer hit?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Donald
    Noen fra Molde og omegn som skal på messen når den kommer hit?
    Kan kanskje starte en ny tråd om det?

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom messen i går. Synes nesten at fjorårets messe var hakket hvassere hva utstyr angår. High end demoen med JBL array fikk jeg aldri sitteplass på, så jeg fikk vel egentlig ikke den med meg (det lille jeg fikk med meg virket meget bra). Nordost demoer er ofte kule, men hvorfor må man absolutt demonstrere med System Audio høytalere til 9k med 4,5" elementer. Da mange av forskjellene med kabler oppleves på frekvensflankene og i lydbilde, hadde det jo vært fint med utstyr som kan formidle disse frekvesene! Når et av salgsargumentene er å fjerne all påvirkning av lyd fra kilde til høyttalere, er det jo en fordel at høyttalerne ikke er en stor bremsekloss i anlegget! Kunne vært kult å få demonstrert på high end utstyr en gang! Hvor var det mørklagte rommet som Bjørn Hegelstad kunne ha demonstrert high end kino med 2:35 bilde og JBL array surroundoppsett?? Ellers hadde jeg ladet lommeboken med kontanter for å kjøpe audiofile plater og gadgets, det kunne jeg ha spart meg.... Lite gadgets og ingen musikk til salgs :-( Kanskje noen tar hintet til neste år?? Jeg hadde ikke tid nok til å vente på plass i de for meg mest interessante demo-rommene: High end demo, Clearaudio vinyl vs mp3 demo, Nordost... Kan man ikke til neste år prøve å invitere flere butikker/importører til hi-fi messe i Stavanger. Hvis målet er å etablere dette som en seriøs messe for interesserte, vil messa bli mye mer interessant hvis man har et større mangfold blant produktene/merkene...Bare lokalt har vi jo et ganske flott mangfold med Hi-fi klubben (B&W, Dali, Tact og Classe), Sandnes A varer med Mark Levinson og Revel, Maxvell med Legacy mmm, Electrocompaniet med base på Tau dette var en liten brainstorming med butikker og merker jeg personlig kunne tenkt meg å se på neste års hi-fi messe. Sikkert flere som jeg har glemt...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok meg en liten tur bortom messa i dag og det ble noe mere interessant en jeg først hadde frykta. Kom inn der, betalte de 35kr og la turen opp til høyre og ett rom bestående av noen SA med en merkelig frontplate. Dessverre var jeg ikke tålmodig nok til å sjekke det ut. Var allefall ett hegel-oppsett med nordost sølvkabler.
    Meget bra mellomtone, men var litt skrikende i diskanten til tider. Kanskje for mye volum? Bassen var stram og fin og gikk overraskende dypt for å være 4,5tommer. Tok runden inne på JBL og HK's område hvor JBL hadde utstilt sine nye pyramider, riktignok på ett middels HK system, men grei lyd. sjekka så ut JBL's multiromsystemer som så (og hørtes) veldig lovende ut.

Stakkars Bent Holter holdt på å rive av seg hodet pga en bilstereo stand på rommet ved siden av holdt på å ødelegge lyden på standen med en grusom romle-lyd. Men, grei lyd på ett hørbart lydtrykk.

Innenfor der igjen hadde kef ett lite rom med ett enkelt surround oppsett koblet opp på ett Arcam-oppsett. Stor og fin lyd på de 3005'erne og vil være min anbefaling til min kjære bror som er på jakt etter høyttalere. Flotte desgn-høyttalere til den fine pris av 15000!

I andre etasje var det en lett blanding av billig og dyrt. Der det hele var toppet med ett utrolig bra oppsett med Clearaudio, MC275 og Array800 som var helt utrolig. Gikk overraskende dypt med bra punch og godt oppløst. Har en riaa inngang på pre'en min, så kanskje?

Første sesjon på array 1200 var veldig bra, med masse jazz, mens sesjonen med roger waters var fylt med forvrengninger. Mcintosh hadde ett eget rom hvor de viste frem varene sine sammen med Marantz.. Men hvor F** ble det av anleggene deres?? skuffende..
    Samme kan vel sies om Bose og Pioneer som hadde 2 ganske så intetsigende rom som ikke direkte innbydde til de store øyeblikkene. Litt dumt av de å koble opp høyttalere til 130000 på en enkel surrondreceiver med 30kr's kabler.. Elendig!! Kunne vært kult å hørt de med feks. Mcintosh eller Hegel.
    Neste år håper jeg på at kanskje feks. resonans og Maxwell kan bli bedt for å gi en messe med litt større sprik merkemessig og ikke en ren hi-fi center messe som nå, som jeg ikke synes er spesielt interessant.

Det morsomte var vel at jeg hadde en pasiar med Gunnar Brekke som Jeg har hørt har prøvd akkurat samme forsterker som jeg har nå, og som delte mange av mine inntrykk.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •