Treff: Maxwell HiFi i Farsund - Se bildene fra treffet på Side1 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 56 av 56
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flageborg: Kan jeg sitte på med deg fra Søgne? Det er jo ikke noe vits å kjøre flere biler med bare en person.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darkfame
    Flageborg: Kan jeg sitte på med deg fra Søgne? Det er jo ikke noe vits å kjøre flere biler med bare en person.
    No problem - helt klart! Send meg SMS så jeg kan ringe når jeg kjører ut av Kristiansand og plukke deg opp der det passer best for deg.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir du med allikevel?

Flageborg - Arendal - 3 plasser ledig i bil - sitte på?

send SMS til

92 44 45 48

Starter fra Arendal ca. kl. 10:00.

Vil du være med.....så heng deg på :-D

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser de ikke har gitt beskjed, men Ak og g-h hadde ikke tid.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Ser de ikke har gitt beskjed, men Ak og g-h hadde ikke tid.
    Det er synd for de.............og så blir det mindre kamp om SweetSpot'n

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, informasjonsplikten har gått meg hus forbi, men som RS sier er det desverre dårlig med tid. Jeg får kose meg på jobb... :???:

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo alltid moro det også...

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk dere hørt på Legacy Signature III? Vurderer denne som neste høyttaler. Håper det blir mulig å høre den på Hortenmessa.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lærerik weekend ;-)

Takk alle sammen som var i Farsund, for en hyggelig liten sammenkomst.
    Dette har vært en utrolig lærerik weekend!
    Det var mye spennende å se i Farsund, og at en 10w rørforsterker dro 3 x 12" i Legacy høytalerene var mildt sagt imponerende ;-)

Etter demoen i var Flageborg og RS med hjem til meg, og hadde en demo hos meg selv, og hos Gut_man.
    Flageborg tok skikkelig hifi weekend, og kom seg ikke avgårde før på søndagskvelden Tror det var lærerikt og intressant for oss alle!

Det har vært en super helg, og jeg vil takke for et kjempehyggelig besøk av både Gut_man, RS, og av Flageborg. Dere er hjertelig velkommen tilbake:-D !

Jeg regner med at "The Bass Authorety" AKA Flageborg, kommer med noen bilder, og litt mer informasjon over hva som ble gjennomført ila. helgen.

Mens vi venter, kan jeg jo legge ut et par bilder som ble tatt med min mobiltelefon. (Middelmådige bilder, men vær tolerante )

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for hyggelig besøk Flagerborg, RH og FallenA. Lenge siden jeg har hatt så hyggelig besøk og en lørdag/søndag med slikt utbytte :-D Tenk at jeg har spilt med feil fase på den ene mellomtonen min :-( Jeg som trodde det var rommet og plasseringskompromisser som ga litt hard lyd og diffust lydbilde...Nesten flaut gitt, jeg har jo hørt hva feil fase i mellomtonen gjør med lyden, og burde nesten kunne diagnostisere med ørene mine..Når romkorreksjonen til Flagerborg detekterte fasefeil, gikk det opp et lys for meg. Det lyset skinner enda!! Det å rette opp fasen, samt Flagerborg's hjelp til å finne korrekt plassering av høyttalerne mine var en gediiiigen opptur. Nå spiller høyttalerne slik jeg visste at de kunne! Med et dypt og bredt lydbilde, og nøyaktig plassering av instrumenter og stemmer i lydbildet (jeg flyttet lytteposisjon 5cm lenger bak for litt mer bass Flagerborg). Tenk at jeg hadde godt trykk (vi målte ikke) i bassen helt ned til 16hZ, det hadde jeg ikke trodd. Ascolta'ene beviste kvalitetene den er kjent for i bassområdet ja. Jeg fikk nok også et lite kick av kringlyden som vi improviserte, og vil nok skaffe meg en receiver til dette bruket når Carlsson høyttalerne ankommer (skal brukes til bakhøyttalere). Det viste seg til og med at suben min holdt mål når romkorreksjonen hadde gjort sitt! Sitter her og nyter Patricia Barber's nyeste plate, og finner ingenting som framprovoserer audiophilia neurosia (angst for feil i lyden) INGENTING. Håper å kunne ta en gjenvisitt i løpet av høsten/vinteren, takk igjen!!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble en utrolig opplevelsesrik weekend i Farsund og Egersund.

Reportasjen er i farta nå............

Jeg vil rette en stor takk til Maxwell HiFi som tok oss seg tid til å utvide vår "musikalske" horisont.
    For min del vil jeg sende en spesiell takk til FallenA og gut_man for en kjempeweekend i Egersund, med store opplevelser på lyd og bildesiden og en utrolig gjestfrihet som ga anledning til en overnatting. Det ble mange timer, men hvem kan klage på det? Når en kan oppleve lyd og bilde oppsett som det FallenA og gut_man har på "gutterommet" - en herlig opplevelse :-D

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På anbefaling fra C. Alshus..........jeg sleper med meg en skive som havnet i spilleren:

Antonio Forcione - Live - visstnok en av "referanse"-artistene til HiFi-produsenten: NAIM

Hele skiva er en fantastisk konsert - En mann og hans eminente gitarspill :-D

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva syns dere om legacyene da?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomand3
    Hva syns dere om legacyene da?
    Tatt i betraktning at Legacy'ene ble drevet av RØR på max 10Watt........rett og slett imponerende. Plasseringen av selve høytalerne var litt for bredt i forhold til SweetSpot, men når du kan kjenne "dypet" og "oppløsningen" i musikken på den måten som hos Maxwell, slår det meg at: RØR må jeg finne en anledning til å prøve ut i eget oppsett. Man kan ønske litt mer kontroll på de nederste frekvensene, men IKKE nødvendigvis på et normalt lyttevolum. Det er mange som tror at mengden av Watt er avgjørende, men det er den 1. Watt'n som teller mest - og med tanke på at du ofte spiller på ca. 90dB med KUN 1 watt - HØYT NOK!!! for å oppnå en fantastisk opplevelse :-D

Hvis du gjør som meg..........lar alt under 80Hz gå til dedikerte og kalibrerte SUBwoofere, er det ingen behov for mer enn 1Watt til fronthøytalerne.

Med ca. 3000 SVS-Watt til de lavere frekvensene er jeg rimelig sikker på at en RØR-forsterker på 10Watt holder i massevis :-D

Det må bli en egen story - litt senere................må få tak i noen RØR først.........

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har dere navnet på artisten som gudane fra Kristiansand spillte.
    Artist: NOUVELLE VAGUE. Album: NOUVELLE VAGUE I

Hjemmeside: http://www.nouvellesvagues.com/english/discog.html

Kom gjerne med flere av godbitene som ble spillt.

Takker for en hyggelig aften.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye deilige greier hos Maxwell ser jeg. Virker som dere har hatt en flott opplevelse.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •