Artikkel: Betenkninger rundt WAF

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 91
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Artikkel: Betenkninger rundt WAF

I forkant av videre utbedring av anlegget, har jeg gjort noen betraktninger rundt fenomenet WAF, og har kommet til at begrepet er for snevert og at det er behov for et høyere detaljeringsnivå, samt at perspektivet kan forskyves. Disse betraktningene er gjort med utgangspunkt i min egen situasjon, men det jeg tror at andre også kan finne verdier og tips i dette innlegget. Videre håper jeg at kvinnelige forumlesere (finnes de?), eller lesere som ”spiller på det andre laget”, ikke føler seg diskriminert, det er ikke hensikten. Innlegget blir relativt langt, så jeg har forståelse for at det kanskje ikke leses i sin helhet.

Først litt historikk.
    En gang på begynnelsen av 90-tallet levde unge hr. Tols1 i trivelig sameksistens med sin Barco, LaserDisc, DolbyPrologic receiver og høyttalere rund baut, samt undulaten Elvis. Så kom den nåværende fru Tols1 inn i bildet, og aksepterte opplegget ganske greit, hun inviterte til og med venninner over for å se Pretty Woman. Tiden gikk, og 4 års etterutdanning la en kald klut over økonomien samtidig med at Barcoen røyk (begge felte tårer da) . Så fulgte ny og bedre jobb, det ble oppussing av huset, familieforøkning, senere flytting ut på Landet™ og bygge nytt hus, og i mellomtiden har AV-interessen ligget i dvale. Siste tilskuddet til husholdningen er er en Irsk Setter. Og nå, etter lengre tids lurking på AVforum, har gutten våknet. Og han er sulten.

Jeg har kommet til at denne situasjonen krever noen nye begreper for en grundig nok analyse:
    - P-WAF
    - S-WAF
    - E-WAF

P-WAF = Primary WAF. I dette legger jeg konens initielle velvillighet til å la nytt utstyr endre stuas form og funksjon. Laveste P-WAF kan avstedkomme uttalelser som ”Erru gæærn?? Det kan du bare glemme!!” og påfølgende langvarig hofteleddsdysleksi(*). Høy P-WAF = ”Jada pus”. Jeg kommer straks tilbake til tiltak for å heve P-WAF og sammenhengen med neste begrep:

S-WAF = Secondary WAF. I dette legger jeg investeringsvilje og evnen til å se gleden i utstyrets funksjon og ytelse.

E-WAF = Equipment WAF: Verdien på E-WAF er mer knyttet til konens innstilling til selve utstyret, mens den tradisjonelle WAF i større grad er knyttet til utstyrets estetikk og brukervennlighet. Perspektivet i E-WAF er her rettet mer mot konen og ikke utstyret.

Jeg har drodlet litt på dette de siste dagene og kommet frem til en slags analyse som følger her:

P-WAF
    Nå skal det sies at fru Tols1 har en relativt høy P-WAF i utgangspunktet (ref. historikken), så utfordringen min ligger nok først og fremst i S-WAF, men jeg tror det allikevel er nødvendig med et par grep for å heve P-WAF opp til det siste nivået. Et nyttig begrep å etablere i dette henseende er HAF, altså Husband Acceptance Factor, knyttet til konens aktiviteter og interesser. Det er jo et kjent fenomen at konen i stor grad har monopolstatus på god smak i hjemmet. Fru Tols1 er engasjert i quilting (Goggle begrepet og du får 1000-vis av treff), og resultatet blir en viss mengde tepper i forskjellige former og farger som naturligvis skal henges opp på veggene. Jeg har klokelig holdt fred om dette med hensyn til både P- og S-WAF, og evner å se fordelen i de akustiske forbedringene dette kan medføre. Begrepet stoffavhengighet får en ny betydning. Quiltere reiser gladelig land og strand rundt for å finne en lappebutikk, og jeg vet ikke hvor mange løpemeter med stoff i alle farger og mønstre som preger syrommet i kjelleren. Men, som sagt, jeg har valgt å akseptere dette (altså høy HAF i vårt hjem). Så det første grepet for å heve P-WAF blir altså: la konen bedrive sine aktiviteter og hold kjeft. Har hun ingen hobby, så oppmuntre henne (eks. kor, maling, strikking, etc.). For den erfarne er nok dette innlysende.

Neste tips: Oppmerksomhet. Man må kanskje iverksette visse aktiviteter, men her er det en hårfin balansegang. Man må passe på at aktiviteten ikke blir så dyr, at hun sitter igjen med en følelse at det ikke er penger igjen til utstyr. For mitt vedkommende har jeg planlagt et salamicruise til Køben, og her må jeg passe på følgende: ikke velge de dyre vinene til maten men akkurat passe gode viner, ikke bli full i baren, være nøktern i tax-freeshopen, osv. Parfyme og kosmetikk til henne regnes selvsagt ikke inn (dog innen visse grenser), og en SPA-behandling kan være en god investering. Men uansett hva man finner på av aktiviteter, så er ens egen måteholdenhet nøkkelen. Økonomiens utgangspunkt setter selvsagt premissene, så har man en solid økonomi, må aktivitetene tilpasses. Tilpasning gjelder også nedover, dog ned til et visst minimumsnivå. Trailermeny på Statoil har neppe noen positiv effekt. Dersom dette er maks av hva du har råd til, så er nok alt håp ute allerede.
    Husk: resultatet må ha høyeste fokus. Suksessfaktoren for aktivitetene kan måles direkte i økningen av P-WAF, og jeg tror at en langsiktig økning også vil medføre at P-WAF-kurvens topp vil vedvare over tid. Tidsmessig vil S-WAF gradvis ta over så snart P-WAF har nådd et visst minimumsnivå, men en grad av vedlikehold av P-WAF kan være nødvendig. Forøvrig henstilles alle forummedlemmer til å komme med aktivitetstips, kanskje i en egen tråd(?).

S-WAF
    Som nevnt ligger mine utforringer først og fremst i heving av S-WAF. Dette er selvsagt knyttet til økonomi. Koners fokus ligger på familiens (les: barnas og hundens) ve og vel. Familien må ha mat, barna må ha klær. Og bilen må starte. Et godt tips, som har vært nevnt i en tråd tidligere, er å sette av penger i smug over tid. Ikke så mye penger at familien lider og purringene utkonkurrerer plassen til reklame i postkassa, men samtidig nok til at det monner. I tillegg må man vise engasjement for å holde husholdningens driftskostnader nede. Det ligger et visst innsparingspotensiale i billigere forsikring, reduksjon i strømforbruket, lavere telefonutgifter med IP-telefon, osv. Selv om dette kanskje ikke gir de store nettobesparelsene, så vil man allikevel kunne oppleve at S-WAF øker, og man kan bruke dette innsparingsengasjementet som argument for investeringer på AV-fronten. Når S-WAF har nådd et visst punkt, kan man tenke på å bruke en fornuftig andel av husholdningspengene til investeringer, og bruke sine surt oppsparte kroner i tillegg for å komme opp på et akseptabelt utstyrsnivå. Noen har utviklet en kombinasjon av felles og egen økonomi i husholdningen, og dette kan være effektivt, så sant S-WAF holder visst nivå og økonomien gir rom for dette.
    I tillegg tror jeg at konens musikk- og filminteresser må hensyntas. I så måte var det nok en god investering å kjøpe Pretty Woman på LaserDisc, selv om jeg selv ikke kunne fordra filmen. Jeg har også tatt meg selv i å skryte av lydkvaliteten på konas Eggum-plater. Alt i alt tror jeg nok at jeg er et stykke på vei, men det er den siste biten som er vanskelig.

E-WAF
    Med suksess knyttet til ovenstående WAF-er er man nå nesten i mål. Hele denne utledningen er altså knyttet til konens innstilling til investeringer og installasjoner i Hi-Fi og hjemmekino. E-WAF og den tradisjonelle WAF er i stor grad knyttet tett sammen. Samtidig som en høy E-WAF antagelig kan kompensere for en lavere WAF, vil også en høy WAF kunne kompensere for en lavere E-WAF.
    Dersom konen og mannen har like stor glede av hobbyen, så vil jeg si at den totale gleden i hobbyen kan nå uante høyder, og E-WAF er et begrep man kanskje ikke trenger å ta hensyn til. Dog synes dette usannsynlig, så man må sannsynligvis inngå kompromisser. Dette betyr selvsagt ikke at man skal sette de nye Electraene inn i Vågå-skap med dører som lukkes når mormor kommer på besøk, eller henge opp quiltetepper i lerretet med Blue-Tac. Men samtidig må man kanskje godta bilder av barna og svigermor på suben. I ekstreme tilfeller er kanskje siste løsning tilpasning av WAF, f.eks. trekke om grillen på surroundhøyttalerene med et frontstoff i en farge som matcher gardinene. En økning i E-WAF kan synes vanskelig, og også her er det sammenheng med andre WAF-er, og da spesielt S-WAF. Så langt har jeg ikke kommet frem til konkrete tiltak som kan øke E-WAF, men kanskje et generelt engasjement for husets interiør kan hjelpe, og på sikt være med på å bryte ned den tidligere nevnte monopolsituasjonen i god smak.

Vel, hvis du har hengt med så langt, håper jeg du også tar deg bryet med å komme med innspill til dette innlegget. For min del er det nevnte salamicruiset berammet i slutten av mars, og på forhånd har jeg satt av pengene fra diverse reiseregninger på jobben på en egen konto. Så jeg håper å komme i gang med bygging av et sett BEL mkII kort tid etter cruiset, og få råd til en sub i tillegg. Får vel jobbe ekstra med finishenen, slik at de blir godkjent som interiørelement i stua og ikke fremmedlegeme. I mellomtiden får jeg nok fortsette å drømme om gutterommet i kjelleren hvor WAF ikke trenger å være et problem. En realisering av denne drømmen vil nok kreve endel innsats rettet mot S-WAF. Kanskje jeg kan få guttungen til å ønske seg trommesett? Da vi bare lydisolere det rommet.

Og for de som nå sitter med et inntrykk av at Tols1 er en tøffel, vil jeg til en viss grad si meg enig, men jeg velger å bruke begrepet ”diplomat”.

(*) For ikke å sette fokus på konens status i hjemmet på feil sted, har jeg valgt å forklare ”hofteleddsdysleksi” her nede: Kort fortalt: lese- og skræve-vansker.

Lykke til, og kom gjerne med innspill!

Active ttorneby sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :grin::grin::grin:

Glimrende innlegg!!

Har selv ingen W å ta hensyn til, men skal ikke glemme denne tråden om det skulle dukke opp noe på sikt...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Denne var bra! Kan jeg legge den ut på forsiden?

Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med ttorneby, et glimrende innlegg

Skal huske på dette, selv om det nok er ei stund til jeg eventuelt flytter inn med W, er tross alt bare 18 enda. Heldigvis er min nåværende bedre halvdel, også under "nicket" W i denne sammenheng glad i musikk og ikke minst filmer. Så om jeg skulle ende i samme hus som hu så tror jeg ikke WAF faktoren spiller så stor rolle da vi begge liker filmer på store skjermer med høy lyd og masse bass

Synes også at ordet Diplomat er mye bedre ord en tøffel i denne sammenheng

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Denne var bra! Kan jeg legge den ut på forsiden?
    Hvis du synes det er verdt det, så ok for meg. ;-)

Vil forøvrig understreke at begrepet "konen" i innlegget er et generisk uttrykk i denne sammenheng, undertegnedes kone er betegnet som fru Tols1. Bare for å unngå en evetuell misforståelse.

Takker for hyggelige tilbakemeldinger :smile:

mvh
    Hr. Tols1

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KinoWalla

Skal huske på dette, selv om det nok er ei stund til jeg eventuelt flytter inn med W, er tross alt bare 18 enda. Heldigvis er min nåværende bedre halvdel, også under "nicket" W i denne sammenheng glad i musikk og ikke minst filmer. Så om jeg skulle ende i samme hus som hu så tror jeg ikke WAF faktoren spiller så stor rolle da vi begge liker filmer på store skjermer med høy lyd og masse bass
    Å, men da har du et glimrende utgangspunkt. Man må være nøye med utvelgelsesprosessen i din alder ;-)

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme situasjon som deg her KinoWalla; har ikke W ennå, men den nåværende madamen er svært forståelsesfull for min hobby, og mener det er bra jeg investerer pengene mine i noe fornuftig.
    Så spørs det hvor lenge dette hadde vart hvis hun plutselig skulle bli en ekte W og få litt mer inflytelse på økonomien:roll:

Ellers må jeg si det var glimrende innlegg Tols1! Bra noen utbroderte dette med WAF litt...

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sabla gøy lesning!! Skribent?!? Eller var vel lærer var det ikke?!!

Man kjenner seg igjen i mye som står i teksten! Det er viktig at fruen får bestemme litt også!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som må ta hensyn til WAF er tøffler! Trikset er å ha det største å oppdrive før man drar inn W for et varig forhold. Da kan det ikke bli "værre".

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var morsomt !
    Jeg kan være enig i at det kanskje er på tide å gradere WAF inn i forskjellige kategorier. Der jeg bodde før var WAF et viktig begrep, men pr. i dag er dette noe som jeg ikke trenger å ta hensyn til i særlig stor grad, da jeg nå har eget rom til min hobby (er henvist til 9,3m2).
    En annen viktig del for min del, er faktisk at min bedre halvdel er NESTEN like glad i film som meg, samt har nogenlunde samme filmsmak. (Da med unntak av diverse mer søtsuppe filmer som ligger til den feminine del av befolkningen) Med dette hensynet, er det jo bare å handle inn noen filmer i denne kategorien også, og bite tennene samme en gang i mellom.
    Det å oppfordre den bedre halvdel til en hobby er også et smart trekk, og funker som bare juling ;-)

WAF i alle kategorier er jo noe som de aller fleste av oss må forlolde oss til en eller annen gang i livet, og hvilken grad vil jo selvfølgelig variere stort:grin:

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    De som må ta hensyn til WAF er tøffler!

Me <----> Grande tøffel!

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende innlegg, tror nesten jeg må sende en link til kona!!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Langbein, du må ikke avsløre triksene våre!

Forøvrig hyggelig med tilbakemeldinger, og godt å høre at noen kjenner seg igjen. Det betyr at tols1 ikke er helt alene. Får vel stikke innom polet å ta med en flaske av konas favorittvin og kanskje en kvast. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du ikke spørsmål om hva du har gjort, eller har planer om da? Men det er jo tross alt "Freddan".

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal selvfølgelig ikke sende link til kona. I dag klarte jeg og overbevise henne om at projektoren må byttes. Skulle i utgangspunktet kjøpe ny TV, en sammsung le40m61b, men jeg sa selv at jeg synes at dette er mye penger. Hun fant da ut at vi kan vente med ny tv til det nye huset er ferdig, for da må vi jo ha en kul tv uansett.!!!! Da var den i boks! he he. Da kjøper jeg ny projektor isteden nå da sa jeg. Ja- det er bedre sa hun :???: :grin: :grin: Da vart det i pose og sekk gitt..Får håpe hun ikke ombestemer seg da..

Det er jo utrolig hva vi gutter klare og få til og da. Hun har jo selfølgelig en gulerot her hun og, hun skal få opperere øynene....... ;-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du ikke spørsmål om hva du har gjort, eller har planer om da? Men det er jo tross alt "Freddan".
    Godt poeng. Har du sett Sliding Doors? Var på kino og så denne filmen for lenge siden. Jeg gidder ikke gjenfortelle hele plottet her, men poenget er, som du påpeker, at for stor oppmerksomhet kan vekke mistanke. Får kanskje ta med en six-pack og peanøtter i stedet :smile:

Langbein: genialt trekk! Her snakker stratgi.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

De som må ta hensyn til WAF er tøffler! Trikset er å ha det største å oppdrive før man drar inn W for et varig forhold. Da kan det ikke bli "værre".
    Skriver du dette av egen erfaring Konrad eller er det en mer hypotetisk betraktning? av en eller annen grunn tenkte jeg i alle fall i de baner...;-)

Synes innlegget til tols1 var meget glimrende, og jeg kjente meg veldig igjen i mye av dette. Tror ellers at mye av grunnlaget for de forskjellige *-WAF tilstandene blir lakt når man i sin tid velger seg ut en bedre halvpart, men det er vel måte på hvor framsynt man er på det tidspunktet, og kvinner har det vel med å mene forskjellige ting litt utifra det tisdpunktet man spørr på osv.

Det er helt klart viktig å passe på at alle i hustanden har det greit. Det betyr jo også at hifi/ hjemmekino interessen og "gutten" i Far må få litt utløp til tider også, og jo før W skjønner dette, og kan se de possitive sidene effektene med det også, jo bedre er det for alle parter. ;-)

Prøvde litt lirking og å mentalt forberede av fru ask4me2 når det gjalt planlegging av å kjøpe den første BG808s jeg kjøpte, men det ble litt skjering og litt sure miner en liten periode alikevel. Glemmer ikke det blikket jeg fikk av kona og en veninne hun hadde på besøk, da min svoger og jeg bar inn projektoren fra bilen og satt den på gulvet i stua..... det så vel nesten noe sånn ut, :shock: :roll: som gikk over til noe sånn :twisted: ops: ...

Har ellers fått til en ganske possitiv "formkurve" ettersom det for barco nummer 2 og 3 var alt helt greit, så enten har jeg en meget tolerant kone, eller så har jeg gjort noe riktig på veien også.....

Har forøvrig også brukt metoden med å "Hobby stimulere", og prøver å hjelpe henne med å få en egen plass til de interessene hun har. kan nevne quilting, scrapbooking, Film , PC og newsgroop, bok_lesing osv. Tror det med den felles interessen for å se film også hjalp mye i sammenheng med Barcoen(e).

Vet ikke om jeg skal ta alle de forskjellige hobbyene hennes som et tegn på noe, men sysnes tingene fungerer veldig greit. Har sett fra andre kammeraters erfaringer, hvor sepparasjon og skilsmisse osv nermest kommer som lyn fra klar himmel når de kommer, så man kan vel si ekteskap er en risiko sport i utgangspunktet, og det å finne seg en bedre halvpart, det krever mye jobbing for å få det til å fungere å vare, og det med å være diplomatisk og tilpasse seg hverandre, det tror jeg er noe av det viktigste, og unngå å komme i sånne :twisted: situasjoner så veldig ofte..

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Prøvde litt lirking og å mentalt forberede av fru ask4me2 når det gjalt planlegging av å kjøpe den første BG808s jeg kjøpte, men det ble litt skjering og litt sure miner en liten periode alikevel. Glemmer ikke det blikket jeg fikk av kona og en veninne hun hadde på besøk, da min svoger og jeg bar inn projektoren fra bilen og satt den på gulvet i stua..... det så vel nesten noe sånn ut, :shock: :roll: som gikk over til noe sånn :twisted: ops: ...

...

Har forøvrig også brukt metoden med å "Hobby stimulere", og prøver å hjelpe henne med å få en egen plass til de interessene hun har. kan nevne quilting, scrapbooking, Film , PC og newsgroop, bok_lesing osv. Tror det med den felles interessen for å se film også hjalp mye i sammenheng med Barcoen(e).
    Tror jeg vil få problemer med å få en Barco inn i stua nå, men den gangen på 90-tallet var heldigvis Barcoen på plass på forhånd. :smile: Men en LCD eller DLP-sak kan nok gå.

Så du kjenner en quilter du også? Artig.

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Supert innlegg dette, her er jo en slags teori og drøfting om fenomenet WAF.
    Har allerede skrevet ut innlegget og hengt det opp på mitt kontor.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende innlegg. Jeg kjenner meg igjen i en del av dette. Siden begrepet HAF er introdusert, så vil jeg også føye til det litt relaterte CCF. CCF = Child Compliance Factor. Muligens bør også TFC = Teenager Compliance Factor også med.

Dette har ikke så mye med å få akseptanse å gjøre, men representerer likevel krav til utstyret som kommer fra familiære forhold.

Det er to sider av CCF:
    1. Utstyrets robusthet i forhold til påvirkning av barn. Eksempel: En fin finish kan fort ødelegges av kræsjende lekebiler, fargestifter og saks mm. Videre har man den klassiske inntrykkede støvhetten og diskantdomen.
    2. Barnas trygghet i forhold til utstyret. Eksempelvis kan en tung stativhøyttaler skade barn som leker, ledninger kan trekkes i og velte utstyr etc.

Når det gjelder TCF har jeg liten erfaring selv, men det er klart at tenåringer kan ha en egen evne til å drive utstyret over evne. Sprengte høyttalerelementer er velkjent her, men tillater man først hjemmefester, så kan tenåringer fort påføre langt mer alvorlige skader enn en stakkars fargestift.

Dette med CCF og barnas trygghet kan også være en komponent i forhold til WAF. Kona reagerte ganske raskt på mine nå pensjonerte stativhøyttalere, og de levde en stund et liv forvist til gulvnivå. Jeg ser egentlig for meg at enkelte utgaver av Carlsson-høyttalere kan være et godt valg i så måte.

Ellers tror jeg det kan være riktig å tenke "det er lettere med tilgivelse enn tillatelse av og til". For skepsis kan fort snus til entusiasme hvis kona ser en nytteverdi i anlegget. Har hørt mange historier om koner som var skeptisk til projektor og lerret, men som har motsatt seg fjerning av dette i forbindelse med flytting til trangere kår etc.

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •