Artikkel: Betenkninger rundt WAF - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 91 av 91
    Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sammen med kona i 21 år? Det er jo ganske lenge i våre dager. Høy poengsum! Selv har jeg vært sammen med min siden 1971, det skulle bli 35 år det. Var 21 år den gangen, og joda, stereoanlegget var allerede oppfunnet, og nei, det ble ikke drevet med sveiv, men strøm faktisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det tydelig at du/dere har truffet på første forsøk(?). Men så er det store spørsmålet, kan hun skrive tilsvarende på et annet forum om dere. Eller har du bare mye "hand"?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke godt å si, håper det! Men det fulgte jo ikke med noe garantibevis, og uansett så er vel garantien utløpt. Men denne modellen har holdt seg ekstremt godt, ser helt ny ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Garantibevis? Langt mindre en manual tenker jeg. Pent brukt? he he

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Manual? Jo, men den er et DIY-prosjekt som ikke er ferdig ennå. Gammel kompis av meg sa dette om sin W: "Problemet er at den rå lydsignaturen fra diskanthornet er blitt så slitsom, når det til stadighet er på full guffe. Dette til tross for at kabinettet står på spikes. Og ikke bare det, før var det enkel tilkobling, plug-n-play rett ut av emballasjen. Nå derimot, trengs det mye tweaking og kalibrering før du oppnår optimal ytelse. Merkelig da, for den gamle bananpluggen (ikke minijack nei) er da god som gull ennå. Men terminalen, som er av den fjærende klemvarianten, kan jo ha begynt å ruste."

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dæsken døtte, nå flirte jeg godt gitt Kollegaer på jobben stirret mistenksomt på meg - og jeg måtte faktisk vise de at "næh-hei, ikke noe snuske-side på skjermen min nei".

Har nå fått gjennomslag for en "langsiktig" plan hjemme - mitt godkjente tidsperspektiv er "i løpet av 1 år", noe som i realiteten betyr "så fort penga kommer på konto". Diger flatskjerm, nye flate fronter (skal se pent og ryddig ut på den veggen flatskjerm skal være), ny sub (må jo kompensere for manglende lavfrekvens), nytt møbel for stæsjet og htpc. Sukk, de penga de penga...

Får vel litt for crt-skjermen og dvd-recorderen, men dog... dekker vel bare kostnaden for nytt møbel tenker jeg.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Sammen med kona i 21 år? Det er jo ganske lenge i våre dager. Høy poengsum! Selv har jeg vært sammen med min siden 1971, det skulle bli 35 år det. Var 21 år den gangen, og joda, stereoanlegget var allerede oppfunnet, og nei, det ble ikke drevet med sveiv, men strøm faktisk.
    Blir jo enda høyere poengsum til deg Pluss ekstrapoeng for å holde fast på den ungdommelige lydinteressen.

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Waf

En ting som får dama til å innse at lyden er bedre: få henne til å invitere venninna over.. for når hun kommenterer hvor bra filmlyden er, så er det mye mer slagkraft i det, enn allverdens dokumentasjon du lasta ned fra nettet. Så den episoden der du kansje handlet bananplugger for tolv hundre, blir fort glemt da.. :grin:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WAF meg her og WAF meg der. Hvem er det som må akseptere hva, egentlig? Seriøøøst?? Selv for en AV-entusiast kan det nemlig bli i meste laget når wifey SNORKER med et sabla lavfrekvent SPL som lett gir assosiasjoner til en SVS PB12/plus på full vreng! Prøver da å si til meg selv at slapp av nå, ikke overdriv! Snorkelyden tilsvarer sikkert bare en CHT8R på kvart gain! Men det hjelper ikke. Stadig søvnløs vurderer jeg heavy-duty dempematter over hele støykilden og monsterspikes under senga. Men det blir med tanken. Er jeg så dum å vekke henne , blir det stille i suben, men da smeller diskanthornet til med vill utblåsing i øvre oktaver. Jeg kan altså velge mellom subinferno eller diskantsmella på overdrive. Pest eller kolera. Seriøøst ass. Kunne jo oppgradere, men orker ikke begynne å innspille/kalibrere en ny. But what the hell, who gives a flying fuck anyway?

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tols1, du skriver knallbra! Virkelig fornøyelig lesning!

Btw, sjekk dato for sist oppdatering på kinotråden min. Jeg skulle tro at den ikke altfor påtrengende "freshe" datoen sier det meste om hvilken flyt og kontroll jeg har på E-WAF'en hjemme hos oss:
    http://avforum.no/forum/showthread.p...4&page=3&pp=20

Min oppdateringsfrekvens av nytt utstyr dro til Myklagaard i åpen båt for lenge siden. Karer, føl med meg.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det er et viktig aspekt med WAF som innvirker i sterk grad og det er din egen WAF faktor. Dvs hvor glad er din utkårede i DEG. Dette avhenger likesidet i hvor høy hennes HAF er. Og begge stiger eksponentielt med investert kjærlighet, tid og omtanke.

Kort sagt en tåler veldig mye av dem en er glad i så behandle din partner med kjærlighet og respekt så er resten opp til økonomien og fantasien.....
    Et enig her. Kjärlighet, ärlighet og gjensidig respekt er viktig. Jeg er alltid 100% ärlig om hva jeg vil kjöpe. Nå har jeg riktignok ikke fått kjöpt inn alt jeg har sett meg ut enda, men det kommer og jeg vet hva jeg skal ha. Men slikt tar tid. Men så lenge regninger blir betalt og pengene prioriteres slik at vi ikke havner i ökonomisk uro, er det ingenting som stopper meg fra å kunne kjöpe hva det skulle väre jeg har lyst på av anlegg. Vi er begge to veldig glade i å se på film og vi vil jo begge at opplevelsen skal väre så bra som mulig. Nå skal det sies at det faktisk er meg som er mest opptatt av design av oss. Vi har "hjemmekinoen" i stuen og da er det viktig for meg at anlegget passer inn selv om det ikke er i bruk. Jeg har brukt mye tid på å finne ting som spiller bra og samtidig ser innbydende ut. Jeg vil at annlegget skal väre en del av rommet og ikke bare noen komponenter som er plassert hulter til bulter. Alle kabler skal väre skjult etc. Min bror som er Hi-End-entusiast er motsatt. Han vil gjerne ha f.eks store monoblokkener på gulvet med masse kabler rundt etc. Alt er en smaksak. Hadde jeg hatt et eget rom for dedikert hjemmekino hadde jeg nok värt mere opptatt av projektor, store höyttalere og jeg hadde garantert investert i en SVS.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •