Artikkel: Betenkninger rundt WAF - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 91
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flere gode poeng Roffe.

CCF: hadde en opplevelse med mine den gang nye JM-Lab DB26. Disse har gule elementer og en slags litt sticky belegg på dustcappen. Som ungkar var selvsagt grillen av. Jeg hadde besøk av min søster og 2-åringen hennes. :shock: :evil: da de små fingrene fikk godt tak i dustcapen og røsket entusisatisk frem og tilbake. Skal si onkel fikk hjerteklapp, og det tok ikke mange sekundene før grillene var tilbake på plass. Det gikk heldigvis bra.

Ang. TCF, vi har vel alle vært tenåringer...

Og tilgivelse kan nok funke så sant innstillingen til W holder et visst nivå fra før. Alt i alt tror jeg de fleste koner kan venne seg til ganske mye.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert innlegg !

Litt taktikk er som du nevner nøkkelen til høy P-WAF. En så liten ting som å skryte (troverdig vel og merke) av de nye gardinene hun har valgt ut og kjøpt inn. Det kan gi goodwill i lengre tid
    En annen ting som kan funke bra er å knytte investeringer i AV utstyr opp mot ferdigstillelsen av større eller mindre oppgraderinger av husets øvrige infrastruktur.

Ellers er ofte flytteprosesser nøkkelen til endring i WAF. Utstyr som tidligere ble godtatt, blir vurdert på nytt og skjøvet ut i kulden bokstavelig talt. Jeg måtte selv under en enkel seremoni dumpe mine hjemmesveisede, sandfyllte høyttalerstativer i gjenvinningscontaineren da vi flyttet inn i forrige leilighet.
    Da vi kjøpte nytt hus nylig startet planlegging av kino allerede da jeg leste prospektet. Forsiktig involvering av W underveis gjorde sjokket mindre da den "store stygge dingsen" omsider hang i taket. Flytting ga nye muligheter og endring i WAF.

Hvis man her mulighet til å splitte opp økonomien i felles og delt, som i vårt tilfelle, blir S-WAF mindre betydningfull, men er fortsatt til stede.

Hvem kjenner ikke igjen Roffes nye begrep CCF. Støvhettene skulle karnøfles av veslejenta vår også, og et par solide griller måttet til for å gjenopprette CCFen.

Kjør debatt !

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, utrolig bra innlegg tols1!

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe veldig morsomt og bra skrevet innlegg
    Men jeg må si at jeg ikke helt kjenner meg igjen i en slik stereotyp mann/kvinne problematikk.
    Min erfaring er at det stort sett går greit å kjøpe nytt utstyr, såfremt man fortsatt har penger igjen til å opprettholde en fornuftig livsstil.
    Det virker som det er mange mannemenn her inne som fortsatt lever i et forhold der kona vasker, lager mat og tar seg av ungene, mens mannen er ute å tjener penger. Hos meg er pengeinntjeningen 50/50 mens det er meg som gjør mesteparten av ryddingen, vaskingen, vedlikehold og matlaging (kvinner kan som kjent IKKE lage mat) Det gir meg visse friheter til å kjøpe det jeg vil ha uten å bli stillt ovenfor inkvissisjonen hver gang jeg tar med noe nytt hjem Skulle jeg mot formodning få noen spørsmål av typen: hva er det der? har vi råd til det? osv. så sier jeg bare: hvem malte soverommet? hvem lagde pepperbiff med grønnpeppersaus (hennes favoritt) til deg igår? osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Skriver du dette av egen erfaring Konrad eller er det en mer hypotetisk betraktning? av en eller annen grunn tenkte jeg i alle fall i de baner...;-)
    Tja, når vi ble i sammen hadde jeg "bare" CV! S-2 (tilsvarer dagens CLsC-15). Hun var faktisk med og hentet 1515 i Bergen (125 mil tur/retur på en dag). Når sant skal sies så var vi jo nyforelska og jeg betalte selvføgelig alt selv. Er ikke like sikker på om hun hadde vært like begeistret i dag. Men det er ikke lenge siden jeg fikk godkjent en søknad på en 15" til under hver 1515. Disse planene er lagt på is, da vi nå har bestillt ny sittegruppe. 3+2+1 løsning, noe jeg i utgangspunktet var imot. Så da sa jeg: "OK, men da skal jeg ha en sub i hjørnet?!". "OK", kom det kjapt. Men jeg er ikke sikker på om hun vet hva hun egentlig har sagt ja til. Planen er nemlig en SVS PB12/plus2 eller tilsvarenede DIY. Til info: Hun liker også å se film og vethvor mye dette betyr for meg /sier hun da)

Apropos tøffler. Jeg holder for tiden på med et DIY rack som det ikke akkurat er høy WAF faktor ¨på(?) Fruen skal holde jentefest i anledning sin 30 års dag, så da tenkte jeg at jeg måtte pynte litt på racket (det er ikke ferdig). Fikk da beskjed om å kjøpe noen gule blomster og ikke grønnplante. Dro på plantis of fant denne Lo godt for meg selv når jeg så navnet. Denne MÅTTE jeg bare ha!!!

:grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

Newcomer Robban sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Konge innlegg

Leste vært eneste ord og for meg på 17 år kan dette bli et nyttig innlegg i framtida

Tusen takk!

Mvh Robin

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns dette var en skikkelig bra tråd....

jeg prøver å overtale kona til å få kjøpe en SVS, men når jeg viste henne den fysiske størrelsen ble det stopp..."nei du får vente til vi får et nytt hus" "jeg vil ikke ha noe slikt i stua, det er stygt" osv osv

nå ligger det en rose på senga hennes siden hun har bursdag i dag, kanskje det hjelper litt?

når det gjelder CCF så minner det meg om B&W 602'ene jeg hadde for noen år siden, jeg hadde dem lenge uten griller, men når barna ble så pass store at dem holdt på å putte lekebiler inn i bassrefleksporten måtte dem monteres på igjen. helt tilfeldig så jeg at ene diskentelementet var trykket inn, så skulle jeg kjefte på barna og vise kona hvordan det skulle se ut på andre høytaleren....men tror dere ikke at den også var trykket inn...jaja kids, can't live with them, can't live without them.

husker trynet på kona når vi fikk BenQ PE7800 i hus...."skal den der henge i taket her i stua??" jeg: eh ja!
    fikk en rar mine i retur, men når det kom på plass og hun så resultatet ble hun ganske fornøyd likevel

Newcomer theom sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Revolusjon!

Fantastisk innlegg det her.. dype poenger og bra lesning - herlig!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Tja, når vi ble i sammen hadde jeg "bare" CV! S-2 (tilsvarer dagens CLsC-15). Hun var faktisk med og hentet 1515 i Bergen (125 mil tur/retur på en dag).
    Dette var faktisk litt imponerende ja, vet godt hvordan de nesten kjøleskap store 1515 ser ut, og man må vel nermest ty til en stasjonsvogn med nedfellt baksete eller en litt større kombi cupe utgave av en bil for å få plass til fører, en passasjer og et parr 1515 selv uten original innpakkning. Det kan virke som du også har valgt den rette med de riktige *-WAF faktorene en gang i tiden ;-).

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mons Ivar: lykke til med rosen;-)

wotg: Det der med husvask var en god idé, bare synd det er så inni 11te kjedelig. Når det gjelder matlaging er dette et delt ansvar her i huset, det kommer an på hvem som kommer først hjem fra jobb. Litt OT kanskje, men den der grønnpepper-sausen, kunne du gi oss oppskriften på den?

Ellers har jeg hatt litt problemer med mcacc-kalibreringen med en hund snokende rundt. Bikkja gikk jo bananas, så jeg måtte stenge den inne i et annet rom.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grønn peppersaus:
    Varm smør i en kjele, tilsett en håndfull grønne pepperkorn (hele) og to dråper tabasco. La det brune over lav varme i ca. et minutt. Tilsett 1 1/2dl kremfløte og visp. Tilsett 2-3 spiseskjeer soyasaus og noen dråper sitronsaft samt en klype salt og litt kværnet sort pepper. La det hele redusere i 10minutter, smak til og server. Veldig godt til f.eks biff og kylling

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har levd så lenge i parforhold at jeg vet at det er "gi, og ta" som funker

skal en få noe, må en som tols1 sier også gi noe, enten om det er husvask (ene gutten her hjemme sa det var pappa si hver gang han så en gulvfille), matlaging eller barnestell.

regner med at jeg får meg en SVS en gang i nær fremtid, jeg får ta en "hvis jeg får en SVS, så skal du få....." selv om SVS har relativt lav WAF

Newcomer mmes sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessangt å lese men i min situasjon som hjemmeboer så sliter jeg heller med MAF , Mother Acceptance Factor ... det bråker for mye og ødelegger "atmosfæren og passer ikke inn i forhold til resten av stilen og designet", du har jo headset så hvorfor kaste bort så mye penger på lyd anlegg......

men går greit så lenge jeg sier jeg kjøpte utstyret demo brukt til under halv pris osv

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veldig bra innlegg!!! skal selv flytte inn i en leilighet med en 16kvm stue, så jeg regner med at jeg får mitt å stri med der...håper jeg kan unngå hofteleddsdysleksi

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mmes
    Interessangt å lese men i min situasjon som hjemmeboer så sliter jeg heller med MAF , Mother Acceptance Factor ... det bråker for mye og ødelegger "atmosfæren og passer ikke inn i forhold til resten av stilen og designet", du har jo headset så hvorfor kaste bort så mye penger på lyd anlegg......

men går greit så lenge jeg sier jeg kjøpte utstyret demo brukt til under halv pris osv
    Kjenner til den der jeg og, ble noen sure miner da jeg kom hjem fra forcen med fem tannoy høyttalere som var noe større enn det jeg hadde før, og ble enda flere sure miner da jeg fikk egen subforsterker... men hørt lite klager etter at jeg mumla om å putte ting i kjellerstua

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner meg igjen i det meste her ja...hehe :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydelig et tema som engasjerer ja. Fordelene med å være eneboer kommer tydelig frem her og ærlig talt er det verdt allt slitet for noen få korte øyeblikk med lykke?
    Har også levd i et forhold der svarte høytalere var fyfy og tv over 21tommer i stua ødela estetikken. For å hindre meg i å endre dette brukte hun som kvinne sitt sterkeste virkemiddel, nemlig den vaginale makta.
    Skulle det nå dukke opp et nytt kvinnekjønn i mitt hjem er det nok enkelte ting som skal ferdigforhandles før hun får lov til å sette tannbørsten sin på badet... :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvinner som bruker den type makt er ikke noe å samle på. Burde ikke være noe problem, men det som med melk......

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Kvinner som bruker den type makt er ikke noe å samle på. Burde ikke være noe problem, men det som med melk......
    joda, hadde vi hatt samme mulighet, kunne du tatt en viss på at vi hadde brukt den....."hvis ikke jeg får kjøpe en ...... så får ikke du "pølse i suppa"....realiteten for flesteparten av oss er jo at hvis kjerringene ikke får pølse så gjør det ikke noe...mye verre andre veien

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest denne tråden her nå, og lagret 1-artikkel på disken, for dette skal pugges. X-WAF er ikke tatt opp ennå da - og med det mener jeg Ws eminente evne til å innta motsatte standpunkt innenfor en og samme setning. Jeg _tror_ jeg nå har fått aksept til å daske inn en 42" LCD/Plasma eller en PJ, og at jeg kan få bestemme selv. "Må få det skriftlig" er en tanke som dukker opp fra tid til annen...

En annen variant av HAF er Husband Annoyance Factor. Nå har jeg bombardert W med informasjon om LCD, plasma og PJ i cirka 8 måneder og inntil for et par uker siden var standard-svaret "... men vi har jo en ny TV vi?!". En 32" CRT Sony-sak som nå er 3 år gammel, som jeg fikk kranglet meg til som utbytteenhet da den forrige 32" CRT (Hitachi-skjerm) tok kvelden (billedrøret røyk) - og den var på sin side litt over 3 år gammel. Mitt argument om at "næmmen, jeg har jo ikke shoppet ny TV på 6 år jeg" blir sirkelargumentert tilbake med "Sony'n er jo ikke 6 år gammel vennsen...". Veeeel, da får man kjøre "overveldelsestaktikk" kombinert med høyning av E-WAF. Ser ut til at en 42" ikke er så langt unna nå. Venter med PJ til jeg har hus og kan bygge meg dedikert rom for dette, men har allerede fått aksept for rom-bruk og pengebruk rundt dette (kompromisset heller over mot TCF, da jeg da måtte love at ungene skulle få disponere dette rommet like mye som meg da de blir gamle nok. Greit nok. "Gamle nok" er et relativt begrep uansett...)

Var på en kjapp (for meg ihvertfall, tok 3 timer) titterunde i diverse sjapper for å se på 37/42" skjermer. Komplimentene mine satt løst mht konas kommentarer rundt design og funksjonalitet (høyning av E-WAF), og joggu sa hun ikke rett ut at "den Hitachi'n der borte til 30 laken så grei nok ut, og den der (pekte på en panny til ca 32') var også grei. Ellers er jo Pio bra da, men det blir vel litt for dyrt?" "Selvfølgelig blir det for dyrt, har ikke tenkt å bruke 43' på TV nei," svarte jeg tvert og da var budsjettrammene satt ca 15' over det jeg hadde håpet på i utgangspunktet. Sneaky? Jups. Dyd av nødvendighet? Definitivt.

Nå er det bare opp til meg å få ut den berømte fingeren - lider av beslutningsvegring deluxe egentlig. Har stått i en del sjapper i det siste, hvor "hvor fort kan du få bært denne skjermen opp til meg?" _nesten_ har trillet ut av munnen min. Så kommer det en liten djevel hviskende til meg, som sier "hmmm.. bør du ikke ta en liten titt til på den derre skjermen i den derre andre sjappa... du likte jo den også?". Sukk. Får vel ta med en annen person snart, overlevere kortet mitt til den personen og be'n om å velge mellom 2 spesifikke skjermer. Sende avgårde den personen, og bare vente til det ringer på døra med beskjeden "Hei, vi har med en TV til deg vi".

Nå jobbes det iherdig med prosjektet "Hvordan få W til å innse at fronter til 20k ++ er en god ting".

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •