Bruktkjøp - mer "value for money"? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kjøpte en forsterker brukt for noen dager siden. Kunne importert den mer rimelig ,men valgte å kjøpe den brukt (til høyere pris av hva jeg kunne fått en ny).

1) Jeg fikk den levert på døra og koblet den opp og testen at den fungerte
    2) Kjøpt i Norge. Er alltid greit med noe som er kjøpt i Norge med Norsk Garanti
    3) Levert på døra.. Kan det bli bedre?
    4) En god bruktpris på den norske prisen

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at Kenwood kjøkkenmaskinene koster så mye er at de kan brukes både som forsterker og kjøkkenmaskin :lol: :lol: :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ShrimpValley
    Ok, hvis du f.eks ser en Cayin 252B forsterker til halv pris (4250,-) som er 2 måneder gammel, så har man selvfølgelig skutt gullfuglen.
    Ja det er jo noen som er så heldige

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon AVR-3805

Hvilken pris ville vært naturlig å gi for en Denon AVR-3805 som er 1 år gammel?
    koster ny 8400kr

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,642
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Maks 5.000 i mine øyne.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper aldri noe brukt dersom det ikke følger med kvittering eller garanti... Det kommer selvfølgelig an på prisen, men litt surt å kjøpe seg brukt forsterker til 5k og så ryker den etter 1mnd. Hva gjør du da, hvis du ikke har kvittering?? Har som mange andre her litt mer tillit til AV torget da jeg også tror at entusiaster behandler utstyret sitt mye bedre.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør jo se an hvem som selger varen. Men jeg tror absolutt en kan gjøre bra kjøp om en handler brukt.

Når entusiastene oppgrader utstyret sitt er det ihvertfall stor sjans at det er behandlet pent. Ihvertfall behandler jeg utstyret mitt meget pent. Og da kan en jo gjøre bra kjøp.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Maks 5.000 i mine øyne.
    Under halv pris etter 1 år?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må alltid tenke på DAGENS NYPRIS. Ellers er nok 5000kr en fin pris idag. Etterspørselen etter denne receivern er så stor at 5000kr er et god handel for selger og kjøper

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva når de har solgt ut 3805? Dagens pris blir da 11k, da det blir mest naturlig å samenligne med 3806. Forskjellen er kun HDMI innganger og noe annet småtteri. 5k for en 1 år gammel 3805 er uhørt spør du meg.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også det er veldig mye for pengene hvis man kjøper en til 5000kr ,men man får også mye for pengene ved å kjøpe en for 8500kr.

Vanskelig å si at det kun er det som er forskjellen. Tror nok det har blitt litt bedre komponenter over hele "fjøla". Menmen.. Etterspørselen utgjør prisen og da er det ikke så farlig hva både du og jeg mener om prisnivået på feks receivere. Projektorere og receivere er definitivt der det er mest prisfall (som jeg kan tenke på). Kabler er også ikke så veldig populært på bruktbørsene. (etter hva jeg har sett , muligens jeg tar feil)

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig mange hjelp jeg skal ha nytt anlegg på avforum for tiden, ofte har vedkommende begrenset med penger, men ønsker seg forsterker, 5.1 oppsett og projektor og lerret. typisk pleier å være at de har +-15 - 20k å bruke. Dvs du kan umulig få alt det de ønsker seg nytt og samtidg få kvalitetsvarer. til disse personene anbefaler jeg alltid å kjøpe en brukt forsterker/reciver og et par gode front høyttalere og titte på avtorget når det kommer til projektor.
    Har selv god erfaring med å kjøpe brukt og det er selvfølgelig ingen tvil om at å kjøpe brukt er en "snarvei" til bra anlegg.
    Jeg kunne dog ønske at folk var flinkere til å ta vare på kvittering og orginal embalasje + bruksanvisninger.
    det er også forskjell på hva som lønner seg å kjøpe brukt. integrerte stereo forsterkere, preamper, effektforsterkere, tunere, høyttalere og cdspillere av høy kvalitet er som oftest trygge kjøp. På surround forsterkere/prosessorer samt dvdspillere, projektorer og subwoofere bør man være litt mer skeptisk. projektor teknologien utvikler seg i en rasende fart så fjorårets nyheter er som oftes old news, i tillegg må man ta hensyn til prisen på ny lampe og evt. problemer som stammer fra røff bruk. Dvdspillere er mye det samme her har utviklingen også gått fort. for to år siden var det så og si umulig å få kjøpt dvdspillere med DVI eller HDMI utgang, idag er som oftest en cdspiller ikke verdt å kjøpe hvis den ikke har digital bildeutgang, såfremt den ikke skal brukes mot analoge kilder da. prisen på dvdspillere har jo også gått kraftig ned, ta f.eks samsung dvd-hd950 det er en spiller som har HDMI, oppskalerings muligheter og den spiller alt av formater. Den spilleren fåes jo for under 2K.
    Surround forsterkere/prosessorer er også utsatt for kort levetid, ihvertfall hvis man ønsker seg alle de nye formatene og tilkoblingene.
    Subwoofere har jeg inntrykk av at ofte har fått hard medfart og ville nok ikke kjøpt en subwoofer bruk så lenge jeg ikke kjente personen som solgte den.
    Men alt i alt er det ingen tvil om at bruktkjøp kan gi deg meget bra produkter i forhold til prisen, det kan også spare deg for mange kostbare utskiftninger som ofte er resultat av lite budsjett og stoor havesyke

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •