Bildereportasje: bilder fra Plaza

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 51
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bildereportasje: bilder fra Plaza

Litt bilder og noen inntrykk fra messa på Plaza. Fikk ikke med meg så mye, men det var ikke fordi jeg hadde dårlig tid, men jeg var litt redusert etter en tøff natt... Men jeg prøver for det. Det er da noe

Første rommet jeg var i var rommet til Hifihuset. Andre spilte ikke på Grande, og det skjønner jeg godt. Hvis ikke rommet hadde vært perfekt, så hadde disse fått pepper på nettet i ettertid, og det er kjipt når det kommer til HT til over 500k... Jeg har gledet meg til disse, men kanskje er det bedre å ha det som en drøm... Jeg sladdet meg selv her, for at jeg ikke så lett blir gjennkjent av de som får dårlig omtale ;-)

Han spilte i stedet på ett sett med den nye profile serien (tror jeg). Likte lyden, men alt for mye bass

Rommet til Linn. Disse HT kostet 320k eller noe sånt, og låt utrolig dårlig.

X-screen. Tøft å hatt dette i stua. Bildet lyver litt, da det var ett helt opplyst rom.

Martin Logan. Likte det jeg hørte her, men det ble for tynt i bunn. Ellers en nydelig lydsignatur.

Gradient. Låt helt ok. De spilte på vinyl, og jeg må si at det var tøft å høre vinyl igjen. Må være 10 år siden sist...

Usher. Dette hadde jeg stor sans for, dette spiller brutalt! Men som Roko sier i en annen tråd. Bare tull å dra med ett par subber, som uansett ikke låt bra. Men det er høy morofaktor i disse. En av messens 3 på topp!

Ushers Byrrelium-diskant. Snart kommer Usher med Byrrelium mellomtone også. Tøft.

Dette var i mine øyne messens beste lyd, og forventningene var høye. De skuffet ikke. Norsk Lyd og Bilde's Audiopax innfridde over all forventning. Utrolig god diskant, og ett helt sømløst lydbilde.

JBL's 100k HT var så latterlig dårlig, de fortjener ingen omtale. Jeg hadde ikke gitt 1/10 av disse. 100k... Håper det var noe seriøst galt med rommet.

Tannoy's E.T høyttalere imponerte. Skikkelig morofaktor på disse. Ett godt alternativ til BOSE, til halve prisen, men fire-dobbelt så bra ytelse og lyd. Design-anlegg som rocket godt. E.T phone home.

Beklager at det ikke ble bedre beskrevet, men formen var ikke helt på topp. Bedre med litt enn ikke'no?

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fine bilder Akto. Greit for oss som ikke hadde anledning til å besøke messa, å få en oppsummering. Du tar med deg kameraet på treffet i november håper jeg?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for omtale og fine bilder...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gikk du deg bort akto
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter den sinnsyke Boggieman-demoen din Jørn, så ble jeg litt ustødig

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    gikk du deg bort akto
    Finneru her stakkars hadde vel håpa på litt besøk øverst oppi hjørnet sitt der

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter den sinnsyke Boggieman-demoen din Jørn, så ble jeg litt ustødig ;-)
    La merke til at det var litt fukt på setet etter at du var gått Akto
    Forøvrig flotte bilder.. Kom gjerne med fler.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du ikke er den rette til å prate AK. Mener du hadde en kommentar om den samme filmen hos Jørn kvelden før .

Jeg var innom D&H sin stand, men det var så mørkt der. Ikke sikkert Jørn kjente meg igjen.

Ellers var det gøy å hilse på AK og Anfield, som jeg ikke hadde møtt før. Thlian er det lenge siden jeg hadde sett også, men han skulle på IKEA. Snakk om prioritering....

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Thlian er det lenge siden jeg hadde sett også, men han skulle på IKEA. Snakk om prioritering....
    Det var ikke så ille, for etter Ikea var han innom her hjemme og fikk med seg en lite HC3000 demo. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Kanskje du ikke er den rette til å prate AK. Mener du hadde en kommentar om den samme filmen hos Jørn kvelden før .
    Bekrefter det, var vel ingen som hadde spesielt lyst til å legge seg umiddelbart etter det, og derfor ble det enda noen pils i stedet.....;-)

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte på de størst JM lab'ene Og jeg må si jeg ble skuffet. Høyttalere til 570 000 bør det være noe ganske spessielt med, og når jeg sier dette tuller jeg ikke, men jeg hørte ikke sor forskjell fra mine clsc 215 da de spilte another brick in the wall part 2. skjerende diskant virket det nesten som det var også. Dette var det eneste jeg hørte, hørte litt mer pink floyd også, men lyden var ikke noe spessiel. Pink floy på de høyttalerne var nesten det samme som å høre på et par cv høyttalere. så det var bra at det ikke var fler som hørte de for da tror jeg det hdde kommet fler dårlige intrykk. Hos For.eks Audiopax tok det under ett sekund før jeg hørte at dette var noe bra utstyr som låt bra.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte bilder som vanlig, akto. Er stort sett enig i det du skriver. Likevel må jeg si dette:
    Mulig det var fordi jeg var på enkelte steder på andre tidspunkter enn dere andre, og hørte utstyret på annen musikk, men det er spesielt tre oppsett jeg er uenig i beskrivelsene av jevnt over (ikke bare fra deg, akto):

1. Linn - Dette var etter min mening nøytralt og greit, med god dybde, men forsvarer vel neppe prislappen til 320000. Skjønner likevel ikke at de skulle fortjene direkte slakt.
    2. JBL Array - Jeg synes dette låt luftig og bra, og dette var vel det stedet jeg ble sittende lengst. Litt pågående i diskanten, men de akustiske konsertopptakene jeg hørte mens jeg var der ble gjengitt med en musikalitet og tilstedeværelse som var bra i mine ører.
    3. Audiopax - Sorry, men dette ble for tamt for meg. Mulig det var jeg som var litt ukjent med musikken, men selv om diskanten og bassen var bra, så låt mellomtonen litt "pappaktig" og kunstig.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig å høre at Grande låt som CV, men dette er så langt fra min drøm, så dette nekter jeg å tro på . Må nok høre de selv først.

Ikke sant Roffe, det er dette som er så fint, og det er en av grunnene til at de fleste produsentene får solgt høyttalerne sine. Vi har alle forskjellig smak.

Jeg synes Linn hadde en alt for low profile. Å høre på disse ga meg ingen ting, men jeg er nok litt rask i avtrekkeren, for å være helt ærlig, så hørte jeg for lite på de til å kunne uttale meg så bastant. Får jeg høre de en gang til, skal jeg gi de en sjangse til.

JBL var for pågående i diskant, og de manglet så å si alt fra 30hz og nedover. Disse i ett hjemmekinooppsett med en skikkelig sub... kanskje...

Audiopax har jeg alltid likt, jeg trives utrolig godt med dens lydsignatur.

Usher har også ett trykk og ett driv som tenner meg enormt. Jeg har sagt det før, men jeg tror det blir Usher på meg neste gang.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter deg fullt ut når det gjelder Usher, akto. Hadde jeg vært i markedet for nye høyttalere, så hadde det vært hete kandidater der.

Når det gjelder JBL, så er det riktig at de ikke gikk kjellerdypt (det sa mannen på standen helt uoppfordret), men for de akustiske live-innspillingene jeg hørte på var ikke det nødvendig heller.
    Nå synes jeg ikke akkurat denne høyttaleren representerte drømmehøyttaleren, men jeg er spent på hva denne serien får å by på til litt rimeligere priser. Som sagt: Spennende med nytenking fra JBL. Det synes å ha vært fraværende omtrent siden JBL L250Ti. Litt morsomt også å se hvor visuelt like 14-toms-bassene er i nettopp JBL L250Ti og den nye toppmodellen i Array-serien. (Lenke til stort bilde av L250Ti: http://www.audioheritage.org/images/...cts/l250ti.jpg, som er en av mine absolutte favoritthøyttalere gjennom tidene. Denne hadde omtrent samme status som Porsche 911 hadde da jeg ennå ikke hadde fylt 20.) forøvrig synes jeg vel den gamle L250Ti er milevis stiligere enn den nye konstruksjonen, hvor det ser ut til at visuelt design ikke har spilt noen rolle under konstruksjonen.

PS. Aner ikke lenger hvordan JBL L250Ti ville hevdet seg lydmessig i dag. Dette er ren nostalgi fra min side.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det var ikke så ille, for etter Ikea var han innom her hjemme og fikk med seg en lite HC3000 demo. :wink:
    Yepps Godt noen forbarmer seg over andre som måtte tråkke på Ikea en halv dag....

Messemessig ellers syns jeg ikke det var så imponerende, greit nok at det var mye heftig utstyr der.
    Men så og si ingen demoer på lyd-siden lå innen min prisklasse og det skuffer meg.
    (Men nå må jeg ærlig innrømme at jeg liker personlige demoer, det ligger ikke for meg å stikke huet fram i folkemengder....)
    På bilde-siden var det noen svære dyre prosjektorer som viste godt bilde og fikk et lite innblikk i nyheter som kommer og det var bra. Men det var flere aktører som manglet. HVOR BLIR DET AV KONKURRANSE-ÅNDEN??
    Må nevne Epson EMP-TW600 som viste et særdeles godt bilde til 13K, men som eneste kanditat på messen så blir det vanskelig å kunne sammenligne noe som helst (dessuten viste dem bare HD på den)!

Gikk lenger oppi gata og fikk med meg Z4 og 7205. Men her var det noe dårlig kalibrering på gang tipper jeg! Mens HC3000 briljerte fint i mine øyer
    Men dette var jo ikke messestoff så det kan vi ta i andre tråder

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Mens HC3000 briljerte fint i mine øyer
    Fortell...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortell...
    HC3000 diskusjoner taes ie egen tråd i Digitale projektorer. Dette er en bildetråd.

Takk,

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt flere bilder

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste billedserie, bilde nr 2 ovenfra, hva er det?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en monoblokk fra Solitaire tror jeg. Metaxa eller noe slikt? Mulig jeg er på jordet her, men det er i alle fall en effektforsterker

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •