Bildereportasje: bilder fra Plaza - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 51 av 51
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ang. Grande Utopia så har jeg hørt at disse knapt var spilt på før de ankom messa og derav ytelsen. Har også hørt rykter om at det ble bestilt ett par med tilhørende elektronik på messa. Men vet ikke om dette stemmer.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men selv uinnspilt bør vel de låte bedre enn alt annet, prisen tatt i betraktning.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er en høyttaler som må være overpriset, så må det være disse...

Hvor ligger kostnadene? Er det i finishen...... neppe, selv om de er sinnsykt forseggjort. Byrreliumdiskanten kanskje? Tror heller ikke det. Det må være mye treverk i disse, for med en høyde på nærmere 180 cm og en vekt på 210 kg pr stk så er det en del masse inne i disse kabinettene...

Kunne disse høyttalerne kostet 150k, som jeg personlig mener er en mer riktig pris? Nei det kunne de ikke, jeg tror grunnen må ligge i navnet; Utopia. Dette er en ht for folk med så mye penger at de vil ha noe som ikke nødvendigvis låter bedre enn alt annet, men koster mer enn mye annet... Det er nå mine tanker om disse.

Blir litt som en godt tunet Audi Urquattro eller Sierra Cosworth kan parkere en Ferrari Testarossa..... Kjempesammenligning forøvrig :roll:

Skulle vært gøy om noen kom med innspill på hvorfor disse koster 570k......

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viktigste er jo utviklingskostnaddene (av teknologien) og at de skal tjene inn det. Og det hjelper ikke da at de kun kommer til å selge 100-150 par i løpet av 6-7 år eller hvor lenge de er til salgs.

Og det er jo alltid sånn at det ypperste av det ypperste er dyrt. På alle områder så er det uøkonomisk å kjøpe det beste.

For å fortsette din kjempesammenligning Hvis du kjøper en Ferrari Enzo eller en Bugatti Veyron så er det det mest ekstreme du kan få tak i, men er det egentlig verdt 4-6 millioner mer enn en Ferrari F430 eller en Porsche 911 Turbo? Egentlig ikke, men for å få det beste av det beste må du betale en høy, høy pris. Det betyr ikke at firmaene flår kundene sine eller at de nødvendigvis overpriser produktene sine.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye stereo prat her, noen gode hjemmekino demoer?

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Hvis det er en høyttaler som må være overpriset, så må det være disse...

Hvor ligger kostnadene? Er det i finishen...... neppe, selv om de er sinnsykt forseggjort. Byrreliumdiskanten kanskje? Tror heller ikke det. Det må være mye treverk i disse, for med en høyde på nærmere 180 cm og en vekt på 210 kg pr stk så er det en del masse inne i disse kabinettene...

Kunne disse høyttalerne kostet 150k, som jeg personlig mener er en mer riktig pris? Nei det kunne de ikke, jeg tror grunnen må ligge i navnet; Utopia. Dette er en ht for folk med så mye penger at de vil ha noe som ikke nødvendigvis låter bedre enn alt annet, men koster mer enn mye annet... Det er nå mine tanker om disse.

Blir litt som en godt tunet Audi Urquattro eller Sierra Cosworth kan parkere en Ferrari Testarossa..... Kjempesammenligning forøvrig :roll:

Skulle vært gøy om noen kom med innspill på hvorfor disse koster 570k......
    Det er en stiv pris på de ja, hadde vært moro å vite kostnadene ved byggingen. Jeg tror kanskje prisen kunne vært lavere om de hadde hatt færre modeller. Prisen øker jo ved hver modell. Det er vel neppe noen som betaler 570 for de heller da. En kan vel få litt rabatter.
    Hadde vært moro å sammenlignet Grande med Nova, prisen er jo doblet mellom de to.

Om de hadde kostet 150.000 som akto forelso hadde ihvertfall jeg hatt et pat i stua mi......smil....

Det er rart en liksom er gal om en bruker noen hundre tusner på høytalere, men å kjøpe en bil til 800.000 er helt ok eller kjøpe ett hus til 8,5 milioner.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Akto..

Jeg vet ikke om det er noen som husker att jeg skrev ett innlegg om Jm-lab her tidligere? disse høytallerne er ikke så spesielle som mange vil ha dem til, synest forøvrig att prisen er vel drøy også, men smaken er som baken..

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det Grande Utopia du prater om Wolfer? Eller Jmlab generellt? Er enig med deg i at alle Jmlab er overpriset, men det er de ikke alene om. B&W, Patos, Dali, AV og stort sett alle main stream høyttalere på markedet er det. Men noen av disse merkene går det heldigvis ann å få kraftig rabatt på.

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Overprising

Sitat Opprinnelig postet av akto
    Er det Grande Utopia du prater om Wolfer? Eller Jmlab generellt? Er enig med deg i at alle Jmlab er overpriset, men det er de ikke alene om. B&W, Patos, Dali, AV og stort sett alle main stream høyttalere på markedet er det. Men noen av disse merkene går det heldigvis ann å få kraftig rabatt på.
    Jeg er ikke sjøldigger, men synest ikke mine 402 er overpriset, det er behagelig og kunne sette seg ned og virkelig nyte lyden og samtidig vite att dette har ikke kostet skjorta, når man beveger seg i klasser over 30k bør det være gode saker, du kan jo kjøpe deg 6 skikkelige kjøleskap for den pengen..ja markedet har gjort slik att hifi er overpriset, burde egentlig få en dialog med importører og grossister for dette har tadd helt av..er du enig eller..)

Mvh T-L

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg akto, hvorfor skal disse koste en halv mill? tviler på att di er verdt en spiller ny Volvo stasjonsvogn av nyeste type, greit her ligger mye forskning og beregning bak, men det gjør det nu jaggu oxo i og lage en bil nå til dags.. carpe them selves

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wolfer
    Enig med deg akto, hvorfor skal disse koste en halv mill? tviler på att di er verdt en spiller ny Volvo stasjonsvogn av nyeste type, greit her ligger mye forskning og beregning bak, men det gjør det nu jaggu oxo i og lage en bil nå til dags.. carpe them selves
    Nå skal det også sies at nevnte Volvo stasjonsvogn heller ikke er verdt de pengene, siden 2/3 av prisen faktisk er avgifter til statskassen. Bare for å illustrere at nevne Volvo ville kostet 200000 og ikke 600000 uten statlig innblanding.

Men det er en viktig forskjell: Grande Utopia produseres ikke i særlig mange eksemplarer sammenlignet med en Volvo stasjonsvogn. Det betyr at utviklingskostnadene må fordeles på langt færre enheter. Det betyr også at kostnadsbesparelsen fra underleverandører ikke blir så stor, siden kvantumsrabatt blir vanskeligere å oppnå. Vil nok likevel tro at det er god avanse på Utopiaene. Pris på noe slikt vil alltid være en forhandlingssak.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •