Bildereportasje: bilder fra Plaza - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 51
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Veldig flotte bilder, akto! Forresten hyggelig å møte deg, alltid spennende å se ansiktene bak "nickene"....;-)

Når det gjelder lydinntrykkene fra messa skal jeg kjapt innpå:

Hegel/JBL Array: Dette låt slettes ikke bra! De prøvde seg på Kari Bremnæs når jeg satt der og lyttet, og det falt jo helt igjennom. Kari er musikk jeg ofte hører på, så derfor fikk jeg kjapt konstatert at dette er høytalere som aldri vil komme inn i min stue. Og det stygge utseende er en annen grunn til det. Synd, men det er misbruk av Hegel-elektronikk på en messe å kjøre dette ut til det brede publikum. At det er nytenkende og spennende er en annen diskusjon...

Audiopax/Norsk Lyd og Bilde: Klart messens beste lyd i mine ører. Luftig og bra i toppen og en grei mellomtone. Men i bunnen manglet det fremdeles et godt nivå. Yello er liksom ikke musikken disse høytalerne er bygd for, men det mente ikke utstilleren. Allikevel er jo dette i overkant mye penger å betale for den lyden, og når jeg senere på kvelden hørte Tonart Etera hjemme hos Jørn ville jeg faktisk heller valgt disse. Men alt i alt, veldig bra.

Kontrapunkt/Linn: Sorry roffe, men dette er og blir slaktobjekter. Til den prisen burde det bli bedre lyd, uansett hvilket rom en spiller i. Uoppløst, kornete og bassfattig er notater som gikk igjen hos meg når de demonstrerte det på fredagen. Mulig de gjorde noen trylleslag resten av helgen. Og til den prisen er det ubegripelig at ikke et kvalitetsmerke som Linn får det bedre til.

Usher (Audiocompaniet?): Mye positive, men allikevel merkelige signaler fra det rommet. Musikk uten bass er fyy, men senter er liksom bortkastet.:???: Når jeg var der i 13-tiden på fredag (messa åpnet 12) var det ingen aktivitet der, og jeg ble bare skulet på når jeg kom inn. Ble ikke spesielt fristet til å hange rundt der lenge, men Usher-lyden er noe som interesserer meg. Bare synd de ikke har spesielt WAF-faktor. Fikk ikke hørt nok til å danne meg et skikkelig bilde, det får komme en annen gang.

Dette var ihvertfall noen tanker.....;-)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen grunn til å være sorry, Anfield. Jeg ruslet mye alene rundt på messa fordi jeg ville utnytte tiden godt (hadde bare noen få timer). Ser at mine lytteinntrykk avviker en del fra andres. Det er spennende, synes jeg. Når det gjelder Linn, så er jo prisen hinsides, og bør vel slaktes ut fra det, siden lyden ikke var perfekt. Men synes ikke det var bassfattig. Men hvis man først var innom Hifihuset, så kan man jo lett få den oppfatningen, siden Hifihuset pøste på med sinnsyke mengder med bass i sitt oppsett (da jeg var der).

Jeg synes dette mest av alt viser at man på grunn av ulike referanserammer, valg av musikk, justeringer av oppsettene i løpet av messa, etc får sprikende oppfatninger. Hadde jeg hatt bedre tid skulle jeg nok få spilt egen musikk på de ulike standene. Da kunne jeg uttalt meg med større sikkerhet. Sånn er det jo med messedemoer...

Det jeg er mest overrasket over er den nesegruse beundringen for Audiopax-oppsettet. Det låt pappkasse i mine ører, og det var først og fremst mellomtonen som var "flat" i mangel av et bedre ord. Det synes jeg er litt rart, siden det er sjelden å høre dårlig mellomtone på kvalitetsoppsett. Som regel er det bassen og/eller diskanten som lider på messeoppsettene...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Det jeg er mest overrasket over er den nesegruse beundringen for Audiopax-oppsettet. Det låt pappkasse i mine ører, og det var først og fremst mellomtonen som var "flat" i mangel av et bedre ord. Det synes jeg er litt rart, siden det er sjelden å høre dårlig mellomtone på kvalitetsoppsett. Som regel er det bassen og/eller diskanten som lider på messeoppsettene...
    Bare så det er sagt; Jeg er ikke en med "nesegrus beundring" for alt Audiopax-systemet kom med. Men nå viser det vel at langt fra alle hadde god lyd på messa, men dette var av det bedre som ble vist. Ikke sikkert at det er et så stort kvalitetstegn å ha "messens beste lyd" når det gjaldt denne messen...;-)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke lyden på denne messa var så dårlig, jeg. Poenget mitt er vel at jeg ikke syntes Audiopax var best. Men jeg er tilbøyelig til å tilskrive det at jeg kanskje hørte oppsettet på litt "uheldig" musikk jeg ikke kjente. Neste gang skal jeg prøve å få med litt medbragt.
    Vet jo at Norsk Lyd og Bilde kan dette med lyd, og at mange andre likte dette oppsettet (det var det jeg mente med nesegrus beundring, ikke at du hadde det, Anfield). Men mine inntrykk endres jo ikke selv om andre er av en annen oppfatning...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Men mine inntrykk endres jo ikke selv om andre er av en annen oppfatning...
    Nei, da ville du vel vært relativ "spineless"....;-)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder Linn, så er jo prisen hinsides, og bør vel slaktes ut fra det, siden lyden ikke var perfekt. Men synes ikke det var bassfattig.
    Jeg synes kanskje ikke Linn opsettet var bassfattig, men den bassen som var var svampete, og veldig upresis. Mellomtone og diskant var rimelig bra. (Lørdag) På søndagen spilte de annen musikk, og da låt det hele MYE bedre, men jeg vet ikke om de hadde gjort noe med oppsettet. Jeg er forøvrig enig i at Audiopax systemet leverte den klart beste lyden. På den musikken jeg hørte, var det nok bass etter min smak. (Jeg hørte dog ikke Yello)

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Messa

Hei Roffe
    mistenker vi hørte på audipax oppsettet samtidig etter 18.30 på Søn?, men jeg må si meg uenig med deg ang lyden på jbl/hegel kombinasjonen, der oppfattet jeg det som det var en bass ute av kontroll+ at det var en iriterende bakgruns støy/susing, men mulig det de hadde endret oppsett fordi hele anlegget sto mye lenger ute på gulvet sent på søndag en på bildene her.

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Kjedelig å høre at Grande låt som CV, men dette er så langt fra min drøm, så dette nekter jeg å tro på . Må nok høre de selv først.
    Tror nok ikke du skal slutte å drømme enda. Andrè hadde fått de inn på torsdag og prøvde å få de til å fungere på fredag, men det gjorde de altså ikke.

Leste en test fra et Amerikansk blad(tror det var det) hvor de sa de krevde laaaang innspillingstid for å låte opptimalt. Tror de hadde spilt kontinuerlig i nærmere 500 timer før lyden satt skikkelig. Under 24 timer innspillingstid, og det sier seg selv at det ikke er optimalt

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synd for oss som bor på andre siden av norge, hadde vært dødskult å vært på noe sånt som dette her =) =)
    Men litt OT: Det finnes veldig mange forskjellige lydsignaturer, men de mest kjente er vel "de lekne" og " de Linjærte".
    De linjærte: Veldig nøytrale og kjedelige, men veldig oppløste og likt i Hz-spekteret...
    De Lekne: Spiller gjerne med sjel og litt varme i tonen.. Det er vel det som kjennetegner de fleste folk, liker hver sin ting av disse to, og kanskje litt mer ekstreme i noen tilfeller.. Men hvis en høyttaler til 570 000,- ikke spiller bra, er det jo rett og slet noe gale!?

Ikke så veldig god til å beskrive ting, men håper folk forstod det..

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk tilbud om å teste grand utopia i dag
    bare så synd jeg ikke har plass til å teste dem :-?
    de krever et større rom enn det jeg har gitt....
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    fikk tilbud om å teste grand utopia i dag
    bare så synd jeg ikke har plass til å teste dem :-?
    de krever et større rom enn det jeg har gitt....
    Ja, ikke vet jeg hvem som disponerer rom som disse gigantene vil trives i...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    Hei Roffe
    mistenker vi hørte på audipax oppsettet samtidig etter 18.30 på Søn?
    Nei, jeg var kun på messa mellom kl 13 og 16 på lørdag. Det sier kanskje litt om størrelsen på messa at selv med såpass lite tid, så følte jeg ikke at jeg gikk glipp av noe...
    :roll:

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frorrari
    Tror nok ikke du skal slutte å drømme enda. Andrè hadde fått de inn på torsdag og prøvde å få de til å fungere på fredag, men det gjorde de altså ikke.

Leste en test fra et Amerikansk blad(tror det var det) hvor de sa de krevde laaaang innspillingstid for å låte opptimalt. Tror de hadde spilt kontinuerlig i nærmere 500 timer før lyden satt skikkelig. Under 24 timer innspillingstid, og det sier seg selv at det ikke er optimalt
    i tileg må jeg bare si at Jeg kom veldig tidlig på fredagen. jeg dro ganske fort bort til hifihuset sitt rom og da så jeg på de satte høyttalerne på plass, de ble jo bare plassert et sted, de var de siste høyttalerne som ankom der så hvor de plasserte høyttalerne var noe tilfeldig. Det kan jo også være noe av grunnen til at det ikke spilte så bra. Jeg la også merke til at man måtte gå ganske langt unna (stå) helt bakerst i rommet for å kjenne bassen skikkelig. Men det har vel noe med strrelsen å gjøre.

Men jeg tviler ikke på at disse kan spille bra, og det kan jo godt hende at de rett og slett ikke var spilt inn enda.

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal få en demo av Grande i løpet av noen måneder, så da skal jeg si ifra at de spiller bra!

Det var kjipt, Jørn! Men bare å få tilbudet om å teste en HT til 570 000 er ikke lite kult

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var der på fredag, og fikk høre på Grande. En gang før de fikk inn alle stolene og en gang etter de hadde satt inn flere stoler. Satt der ganske lenge. Var veldig synd rommet ikke funka bedre enn det gjorde. Men det inntrykket jeg satt igjen med var meget positivt, her er det kvaliteter, selv i det uheldige rommet. For min del var det ihvertfall en opplevelse å høre det jeg hørte. Mye kunne bli bedre,Bassen var bl.a. ikke der den skulle, men det er noe i diskanten og mellomtonen i JmLab som jeg ikke finner andre steder. Og det var der i disse også. (Er vel ikke helt enig at det låt som CV. :-) , )
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var selv på denne messen å det var utrolig mye fint der... syns bare det er litt synd at de fleste spiller musikk jeg aldrig har hørt før, da blir det litt vanskelig å dømme stereo anleggene!! Selv falt jeg for Hegel noe jeg egentlig ikke har hørt så mye om før, kjøpte med en Hegel H2a og er veldig fornøyd..

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lønner seg å ta med egen musikk... De aller fleste lar deg spille det du har med. Særlig hvis du har med deg ett stort kamera og er litt brautete

Produsent rep.
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange morsomme og interessante oppfatninger om lyd her i denne tråden, og jeg må si meg enig med mye av det. Men som utstiller synes jeg det er et par ting dere som (bare er) besøkende skal vite, og det er at på denne messen som er arrangert av en utenom (hifi og hjemmekino-) bransjen er det satt av UTROLIG dårlig tid til både oppsett og nedrigg. Det betyr at rom som f.eks hifihuset sitt, som har så mye utstyr i seg, og som dertil koster så mye, er det nesten ikke tid til å gjøre annet enn å flytte greiene inn før messa åpner. Så har man to alternativer; spille på det fete utstyret slik man har tid til å sette det opp - eller å ikke spille på det i det hele tatt. Valget er ofte enkelt, spill på det når man har fått det inn, selv med mindre enn optimale oppsett. Nå skal det sies at jeg ikke snakker på vegne av andre (ikke les André her!), men skjønner godt hvorfor noen får mindre optimale oppsett.. Selv har jeg hørt Grande Utopia Be ved mange anledninger på gode messer, og de er noe av det beste jeg har hørt, og må for all del ikke forveksles med CV!... Men selvsagt krever de sin mann (eller egentlig flere menn) til oppsett, og det krever tid, tålmodighet og litt mer enn de rammene denne messa gir muligheter til. Rett satt opp er Grande Utopia Be er noe av det mest massive og naturlige jeg har hørt, og ved flere anledninger, helt klart i klasse med f.eks Wilson Audio Grand SLAMM og andre ultra dyre høyttalere.

Nå koker jeg kanskje litt bort i kålen, men poenget mitt er vel at med bedre tid, og muligheter til oppsett, ville nok mange av de anleggene som får pepper i denne tråden vist seg fram fra en mye bedre side....

mvh,
    AndersL

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Lønner seg å ta med egen musikk... De aller fleste lar deg spille det du har med. Særlig hvis du har med deg ett stort kamera og er litt brautete
    Det skal jeg huke på til neste gang

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersL
    Nå koker jeg kanskje litt bort i kålen, men poenget mitt er vel at med bedre tid, og muligheter til oppsett, ville nok mange av de anleggene som får pepper i denne tråden vist seg fram fra en mye bedre side....
    Du har selvfølgelig et godt poeng, Anders! Og jeg tror, snakker for meg selv her, at de aller fleste ikke mener at dette er drittanlegg som ikke er kapable til å spille bra. Vi ønsker jo helst at det skal spille bra. Men at det spilte dårlig i denne settingen er jo lov å si.

Når det gjelder organisering av denne messen er det nok soleklart at det fra et arrangørmessig standpunkt kunne vært gjord en (veldig) mye bedre jobb. Har selv jobbet på messer (riktignok ikke HIFI) og det tar tid å rigge en god stand. Derfor bør det nesten være et krav fra utstillere å ha bedre tid til rigging enn tilfellet har vært her. Dette får en jo rette på til neste messe da....

Ellers, så er det allikevel spennende å lese at trass i "dårlig tid og rom" er det noen som er fornøyd med det andre er misfornøyd med. Slik er det med individuell smak og preferanse, en kan "ikkje gjera alle til lags". Men det positive med det er at da finnes det vel noe for enhver smak.....;-)

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •