Reportasje: Audiofilmessen 2005 - mine inntrykk! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hegelstad's kinorom (Primare, Audiovector, Velodyne, Infocus og Crystalio)

Dette rommet var for meg messens absolutte høydepunkt, fordi det rett og slett var meget bra både på bilde og lyd. Det var tydelig at det var lagt ned mye arbeid i dette rommet. Blant annet var det hengt opp svarte gardiner langs veggene, noe som helt klart gav positivt utslag. Bassen i dette bildet var helt fenomenal. Jeg har aldri opplevde en lignende følelse av luft i bevegelse. Selv på moderat volum var alt i bevegelse, men likevel fullstendig kontrollert. Dette er virkelig noe å stebe etter! Ikke kom her å si at god messelyd er en umulighet...

Elektronikken som ble brukt var et komplett Primare oppsette bestående av SP31, A30.5(mk2) og DVD30. Høytalerne var toppserien til Audiovector og i hjørnet stod det en Velodyne DD18. Bakhøytalerne var også fra Audiovector. Projektoren var av typen Infocus777.

Billedsiden var noe av det mest spennede i rommet. 2 billedkilder ble brukt. Den ene var Primare DVD30, som forøvrig var SDI-modifisert og koblet direkte til Crystalio'en. Den andre kilden var en laptop som brukte VLC (videolan) til å stream HD-materiale til Crystalio'en. Begge bilder så meget bra ut. Jeg synes bildet var fenomenalt bra. Personlig har jeg ikke sett noe bedre, men så har jeg heller aldri sett en skikkelig kalibrert 3-rørs...

Crystalio2 er ikke klar enda, så den kunne ikke vises på messen. Den virker uansett svært lovende, selv om nok blir for dyr for aller fleste av oss.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg synes rommet til Bjørn Hegelstad var det morsomste, med rått bilde og god lyd. Det var heller ikke noe galt med bassen som kom fra en DD18 :razz:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •