Reportasje: Horten HiFi-messe 2005, mitt inntrykk. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg bruker kun stativ når det ikke er noe stress å ta det med. Brukte ikke stativ på messa, men jeg burde gjort det i rommet til Midgard, fordi det var så mørkt der. Da kunne jeg kjørt opp lukketiden en del, og fått gode bilder. I stedet måtte jeg bruke den innebygde blitzen. Den bruker jeg minst mulig, jeg skal ha meg fjernstyrt utløser og blitz så snart jeg har råd. Da er det lettere å ta bedre bilder. Bildene i Midgard-rommet blir flate og livløse, nettopp pga dette. Høy iso og blitz. Jeg kan ikke så mye om dette enda, men jeg prøver. Det er her det er så genialt med digitalt, for det er bare å knipse i vei, og evaluere etterpå. All bildeinfo følger jo med når du tar bildet, og du kan sjekke etterpå hva som gikk galt eller hva som var riktig.
    Jeg hadde med stativ på standen du kunne lånt om du hadde spurt

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder var ikke førsteprioritert i rommet ditt isen Hadde mer enn nok med å holde kameraet stødig under de værste demoene du holdt...

Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Stemmer det Tomtom. ASR var det. Denne hørte vi jo spille på forrige avforumtreff også. Med batteriforsyning, var det ikke?
    Ja, de har batteridrift på noen av produktene sine ihvertfall, om det var det på denne er jeg usikker på.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig flotte bilder. Det må ha tatt tid?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig fine bilder dette her, akto! Du er jo flink med kameraet jo

Moro å få se noen bilder fra messa. Synd jeg ikke fikk vært å hørt på Snickers sine nye høyttalere, men det kommer vel andre muligheter tar jeg ikke feil!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Skikkelig fine bilder dette her, akto! Du er jo flink med kameraet jo
    Ja, kanskje du skulle be akto om å hjelpe deg med å ta bilder, sånn at du kan få lagt ut noen bilder av din kino.....;-)

Newcomer Stereofreak-MODEL 2330B sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig fine bilder du la ut!!
    Jeg angrer på at jeg ikke hadde med meg kamera selv!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey - oppdaget ikke denne tråden før nå! Her går man glipp av mange godsaker, ja....

BTW: Bildene av Amphion, BAT og Lector var fra rommet til Mcintosh Nordic (må ikke forveksles med det kjente forsterkermerket McIntosh).

Supre bilder ble det også! All honnør til deg, Akto!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Akto.

Klarer ikke å slippe dette med bildekvaliteten helt. Synes det er utrolig hvor skarpe bilder du har oppnådd uten blitz og stativ. Har du en spesielt lyssterk linse, eller er du ekstremt stø på hånden? Hadde lånt et Nikon D70 på samme messe, hadde stativ og lang lukkertid og tok bilder både med og uten blitz, men fikk ikke til bilder av din kvalitet. Fint om du kan dele noen tips med oss som ikke har så mye erfaring. Har du behandlet bildene noe i ettertid, forresten, ut over å skalere dem ned?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg er ikke enig med deg Roffe, jeg synes ikke bildene er skarpe. Jeg bruker kun billige kit-linser til noen få tusen. Jeg ser en del på nettet der andre bruker samme kamera, men med dyre linser, som oppnår skikkelig gode bilder. Jeg vet ikke om Canon's bildestabilisator-brikker er gode, men etter det jeg har lest, er de det... Jeg har drevet med pistolskyting i mange år, så jeg er nok ganske stø på hånden . Bildene er ikke tuklet med, kun nedskalert. De er tatt i jpeg, ikke i RAW, og der har jeg også mistet en hel masse info.

Vedr. erfaring, så har jeg brukt alalogt speilrefleks en del år, men der har det ikke blitt eksprementert noe, pga pris på fremkalling. Så det eneste tipset jeg kan gi, er å bruke www.akam.no . Der finner man stort sett alt av info rundt emnet.

Det er dog meget morro å høre at du synes bildene er bra. Hvis du har sett Roy Ervin's bilder fra samme messe, så brukte vel heller ikke han blitz, men bildene han tok ble bra. Sjekk her: http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=332

Det er ikke fare for at kameraet ditt hadde noe støv eller skitt på linse eller speil?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med Akto - bildene er ikke spesielt skarpe (skyldes så å si utelukkende linsekvaliteten).

Derimot utmerker de seg med rimelig god fargebalanse (alt tatt i betraktning) og levende inntrykk. Det er dessverre svært mange kameraer som misfarger motivet, dette selv om man hvitbalanserer alt man orker.... :-?
    Dessuten ser det ut til at blitzen har god fargebalanse, og at kameraet tar rimelig godt hensyn til blandingsforholdet blitz/eksisterende lys.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tittet på bildene skikkelig, og de bildene jeg har brukt blitz på er:

2, 7, 11, 13, 16, 26, og 27.

Dette var flere enn jeg var klar over, men jeg beklager hvis mitt utsagn om lite bruk av blitz var villedende...

ROKO har rett i det han sier, og en ny linse står meget høyt på ønskelisten min

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke kuppe denne tråden, men den er jo nærmest blitt en offisiell bildetråd fra messa. Derfor:

Nå har endelig messerapporten min blitt publisert, så overskytende bilder kan legges ut her, hvis det fortsatt er interesse. Mener jeg har bilder fra de aller fleste rommene, spesielt slik de framsto på lørdag.

Nå har jo akto en masse flotte bilder så langt, så jeg velger heller å si det slik: Hvis det er noe dere savner så si fra, så legger jeg ut bilder i denne tråden.

Edit: Skal se om jeg får lagt ut en egen side... Må bare luke ut duplikater etc. Ser ut til at det blir 86 bilder, må bare luke ut plass på webhotellet mitt.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del så kan du bruke denne tråden Roffe, gjerne også forandre overskriften. Jeg vil gjerne at du legger ut bilder av de rommene jeg ikke har bilder av. Fin messerapport fra Horten i D&H forresten :-D

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ligger det ute (valgte en egen side, har uansett ikke så mye å si til hvert bilde):

http://www.offerdal.net/Horten2005/

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det beste er om du legger de opp under albumet og linker til tråden, Roffe, så får folk både raskere aksess og ikke minst sikrer vi stabiliteten...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Det beste er om du legger de opp under albumet og linker til tråden, Roffe, så får folk både raskere aksess og ikke minst sikrer vi stabiliteten...
    Er uten nett i helgen, men skal se hva jeg kan gjøre når jeg kommer tilbake (... men å laste opp 86 bilder ved å velge dem en og en via en browse-knapp på nettsiden virker temmelig tungvint). Ellers er tjenesten jeg bruker temmelig stabil, så det går nok bra.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin-fine bilder Roffe