Reportasje: Harman/Kardon AVR 365

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post Reportasje: Harman/Kardon AVR 365

Hei! Dette blir min første reportasje, så la oss komme til saken!

Kjøpte meg for en ukes tid siden en Harman/Kardon AVR 365. Det blir den andre H/K recieveren min. Hittil har jeg ikke annet å si enn WOW.
    Det er en kraftpakke som ikke ligner noe annet i den prisklassen etter hva jeg har hørt på. Jeg tittet på Onkyo recievere og kom frem til at det hadde blitt ett godt kjøp det og, men endte til slutt opp med Harman/Kardon igjen.

Etter første oppsett var det veldig enkelt og ta den i bruk, med vennlige menyer og enkelt oppsett.
    Jeg begynte og skulle sette opp med hjelp av EzSET/EQ og fant fort ut at det ikke ville la seg gjøre uten sub. I oppsettet mitt er det Proson 210 i front med CAV Home Cinema center og bakhøytalere, alt i svart finish.
    Resursene mine er PS3, MacBook, en Packard Bell pc og Riks TV med lyden levert optisk til recieveren.
    Tven er en LG 42LD450-N som er tweaket litt med service menyen etter guide funnet på forumet her. Takk for denne! link er til eksternt forum ettersom jeg ikke fant igjen tråden her.

Ettersom at de automatiske konfigurasjonene ikke ville fungere, siden jeg ikke har sub, så såg jeg ikke noen utvei utenom å kjøre manuelt høytaler oppsett.
    Dette var såre enkelt. Jeg mangler sidehøytalere for full 7 kanals surround, men jukset med og la de innstillingene stå aktivt, uten å bruke sidehøytalere.
    Slår jeg av sidehøytalerene i instillinger, så slår man og av bakhøytalerene. Dette er kanskje noe man kan få ordnet med update, men har ikke funnet ut noe videre om det.
    I mitt oppsett fant jeg at Dolby PLIIx instillingene for Movie/Game/Music er det beste å gå for, siden Logic 7 går mer for 7 kanals lyd.
    Dolby Sound instillingene er helt fantastiske som en lydutjevning og fungerer veldig bra.
    Høytaler sensitiviteten kan justeres med +/- 10dB og gjør det enkelt for en og få Dolby Sound instillingene til å fungere for et hvilket som helst oppsett.
    Ettersom at jeg da har 4x 10" høytaler element i frontsettet, har ikke jeg sett behovet for sub ennå siden det spiller veldig bra som det er.
    Jeg har dyp og fin bass når det trengs, og naboene liker ikke når jeg ser film på kveldstid for å si det slik.

Sist film jeg tok meg tid til å se, var The Greeen Lantern. Mye god lyd i denne, og man får virkelig prøvd ut mye av hva denne recieveren har å by på. Man har on-screen instillinger, som er lett tilgjengelige med et tastetrykk.
    Mangler man litt bunn, så justeres det fort opp med to trykk på kontrollen.
    Helt rett ut av esken så er instillingene ikke godt nok justert. Som regel er ikke dette noe problem og ordne. Det var det heller ikke her.
    Forsterker delen i denne recieveren gir deg mye kraft i form av 2x110w utganger til frontsett og resten.
    Skal man få god nok lyd uten sub, så fant jeg at man må bruke delefilteret flittig for å finne hva man kan gi ut av høytalerene sine uten at noen av elementene i center og bakhøytalere går under.

Bildeprosesseringen har jeg ikke noe vondt å si om. Denne fungerer utmerket!
    Jeg har ikke en 3D klar tv, så den delen får jeg ikke prøvd ut før jeg går til innkjøp av ny tv over nyåret, og kan heller komme tilbake til det da.
    Oppskalering er noe herk i utgangspunktet, men må si at det blir gjort veldig bra her.
    Bildene blir jevne og fine, selv med en DivX rip på skjermen.

Instillingene for resursene er veldig enkle og få til. Man har i utgangspunktet en grunninstilling som går standard over denne produktkategorien til H/K og kan justere alt fra inngang til utgang deretter, samt andre finjusteringer med tanke på lyd og bilde.

Når alt kommer til alt, så får man MYE for pengene og mange år med god lyd. Har man allerede vurdert og legge pengene i en Harman/Kardon reciever i denne prisklassen, så er ikke AVR 365 eller 3650 et feil valg.
    Detaljert informasjon.

Da takker jeg for meg med en kort, enkel reportasje som kunne vært litt mer gjennomført, men ettersom tiden ikke alltid rekker til, så får det holde for denne gang. Kommer snart med en litt mer gjennomført avhandling om denne recieveren.
    På gjensyn!

[EDIT] Ser nå at denne tråden er i feil forum del. Kan moderator endre dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sidehøyttalere

Kan gi deg et lite tips når det gjelder disse sidehøyttalerne du refererer til.
    Dersom du kun har fem høyttalere i ditt oppsett så er det disse du skal koble bakhøyttalerne dine til, skru så av surround back høyttalerne i oppsettet.
    Det er ikke meningen at surroundhøyttalerutgangene skal være aktive uten å ha tilkoblet høyttalere på disse. Du vil gå glipp av vesentlig informasjon i lydbildet slik du har det koblet i dag.
    Mvh
    Eirik

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Hvilken H/K hadde du før? Jeg har 355 og lurer på å oppgradere til 365.

Er det verdt det? Ser at den blant annet skal levere nesten dobbelt så mye effekt, og den har ekstra HDMI som jeg trenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er absolutt verdt det..
    Holy shit for en reciever. Høytalerebe spiller som aldri før!
    Fantastisk levert av h/k

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken hadde du fra før?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en avr 10 og en onkyo som var enda eldre, men gansle kraftig.
    Avr 10 var og surround, og onkyo recieveren var bare 2 kanals.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lite futt i avr 365

Hei.
    Fin reportasje, venter spent på fortsettelse. Jeg byttet ut min Denon avr 1909, som er en av Denons minste receiver, til denne H/K.
    Hadde store forventninger til å få koblet opp en mye mer strømsterk receiver.
    Jeg har Dali 909 i front, og håpet at H/K skulle gi litt mer liv i de doble 10'' bassene. Men problemet er at det var mer bass i den lille Denon. Dette synes jeg er veldig rart. Regner med at det er noe jeg har oversett i settings. Har prøvd det meste nå mener jeg. Frontene står som large.
    Tips mottas med takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ha He
    Hei.
    Fin reportasje, venter spent på fortsettelse. Jeg byttet ut min Denon avr 1909, som er en av Denons minste receiver, til denne H/K.
    Hadde store forventninger til å få koblet opp en mye mer strømsterk receiver.
    Jeg har Dali 909 i front, og håpet at H/K skulle gi litt mer liv i de doble 10'' bassene. Men problemet er at det var mer bass i den lille Denon. Dette synes jeg er veldig rart. Regner med at det er noe jeg har oversett i settings. Har prøvd det meste nå mener jeg. Frontene står som large.
    Tips mottas med takk.
    Jeg hadde vel mer eller mindre det samme problemet med mine Proson fronter.
    Ettersom at stuen min er liten, så bruker jeg ikke sub enda.
    Åpner du Audio Effects panelet, og du slår av Dolby Volume og andre forbedringer. deretter så kan du dra opp bass frekvensene med +3~+6 dB.

Jeg gjør dette med dolby PLII music og movie.
    I musik modus kan du og stille "bredde" på centerkanal, derav få mer dybe av frontsettet, samtidig som center spiller sitt.

Hvor stort er rommet du har anlegget i?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er 36m2. Det er slettes ikke optimalt for hjemmekino. Anlegget står på stuen, derfor har waf faktor en betydning. Problemet er at når den lille Denonreceiveren var tilkoblet var det kraftigere lyd, mer dynamikk og mer bass. H/K er betydelig mer strømsterk og jeg forventet mer kraftig lyd med den. Regner med og håper at dette er noe jeg har gjort feil i settings og at det ikke er noe feil med forsterkeren. Er skuffet over H/K så langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Takker for tips foressten, jeg kan fortsette å prøve meg litt frem.
    Det er bare at jeg synes at jeg har prøvd det meste..
    Jeg har forresten også Proson med doble 10'' ,kan jo prøve med de også.
    Men når Denon 1909 fikk liv i Daliene så bør AVR 365 klare det :evil:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •