PDA

Vis full versjon : VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2

Sider : 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10

EX-Force
02-28-2010, 14:25
Hei,
Satellittes.xml fila inneholder informasjon om satellitter, transpondere , frekvenser m.m
Altså hvis en transponder i xml fila er feil ( ikke eksisterer eller ikke lenger aktiv), dette kan forårsake stopp i søk-prosedyren, med simple ord mottakeren er ikke lært å hoppe over denne os skanne neste. Dette resulterer i frysning og det eneste som hjelper er å kutte strømtilførselen til boksen.
Vel , for å fikse dette , må man enten editere transponderlisten ( fjerne alle som er ikke lenge aktive ) , dette kan gjøres lettvint i satellitt editor ( Dreamset f.eks) eller direkte via FTP klient.

Jeg ved ikke om denne side ikke kan afhjælpe problemet ,
kryds af hvilket sat. du har og få din egen .xml fil

satellites.xml generator (http://satellites-xml.eu/)

Hygge

EX-Force

;) ;) ;) ;)

thhomas
02-28-2010, 15:34
ok, men hvordan kan det ha seg at sattelite.xml innholder feil?
Blir ikke den bygget opp som resulatet av søket (altså fra det som den laster ned fra sattelitten)?

Og hvorfor fungerer det i halvparten av forsøkene? For meg har den frysi i ca 50% av søkene på thor. Den andre halvparten har det gått bra.

TBJ
02-28-2010, 15:41
Nei , mottakeren leveres med satellites.xml, denne er ikke bygget opp som resultat av søket, hvis den ikke eksisterer ifra før , hvordan skal da mottakeren selv finne ut alle transpondere og frekvenser ?
Tja. Jeg trodde at mottageren lastet ned transpondere og frekvenser fra sattelittene. Hva skjer hvis kanaler bytter frekvens? Har aldri opplevd å manuelt laste inn ny og oppdatert xml fil. Kun skannet på nytt.
Men mulig jeg missforstår enda mer.
satellites.xml innholder kanskje bare listen over hvilke sattelitter som finnes?
Hvis det stemmer og jeg har f.eks. bedt den søke på Thor, så ligger vel den i satellites.xml og mottageren begynner å søke...?
Hvorfor evt. skulle den stoppe? Jeg er fremdeles forvirret.

aileby
02-28-2010, 15:54
Oi, her har man vist kasta stein i glasshus. Digitech har tydligvis interesse i denne VU+DUO boksen siden han holder den til deg som sitt hjertebarn. Aldri sett noe så umoden å barnslig skriving på et slikt forum, for ikke å snakke om personangrep. Dette var drøyt digitech.

Til opplysning er jeg kunde av X-sat og får dessverre ikke noe som helst for å skrive mine meninger, men skulle gjerne fått det hehe:-P Synes bare X-sat har den beste servicen jeg har vært borti. Lest en del på forum om de andre norske butikkene, men for mange skriver negativt om dem, så da holder jeg meg til der jeg får god service.

Hva du tror er meg klinkende likegyldig digitech, men det jeg vet er at jeg sitter her med begge boksene som du så avbildet i går og at bildet på IPBOX er utrolig mye bedre enn på VU+DUO. Trenger ikke se inni boksen for å se det, holder med å se på tv det. Spurte kona i dag om hva ho synes om bildet og ho synes det så litt grøtete ut, litt uklart liksom. Ho hadde ikke hørt hva jeg hadde sagt en gang, så alle de testene du nevner, er kanskje betalte tester?

Du bør skjerpe deg i alle fall og holde deg til god forummoral, men jeg skjønner at jeg tråkka deg på foten når jeg sa noe negativt om "bilradioen din", beklager det. Hvilken butikk jobber du for forresten?????

IPBOX 9000Hd uler? er faktisk mer støy i VU+DUO enn i min IPBOX, så da tror jeg du har fått en boks med feil på vifta.

Nei, her skal man tydeligvis ble hengt ut om man sier noe negativt, men hvis vi nå overser digitech, kan noen andre gi meg svar på det jeg lurte på? Kan jeg ha gjort noe feil eller bør jeg bruke annet image for å få bedre bilde på VU+DUO eller er den ikke bedre? Vil gjerne høre fra dere brukere og ikke fra de som driver butikker og har interesser i dette.

Men for å komme med noe positivt om denne boksen da, så utvikler den svært lite varme. Stått på siden i går og er knapt lunket. Den er kjapp og fin i menyene og raskt kanalskifte. Lagt inn flere plugins og artig med YouTube på satboksen :)@
Også koblet den opp til WHs serveren nå og selve tilkoblingen gikk smertefritt og den søkte faktisk opp dette selv, men etter at det er mountet, finner jeg ingen steder jeg kan spille av filmer, se på bilder og høre på musikk fra serveren. Noen som vet det?

Ha en fin søndag videre folkens:razz:

rolfanders
02-28-2010, 16:06
Jeg er meget misfornød med bilde, jeg sender boksen i retur på mandag.

digitech
02-28-2010, 16:26
Ny VTI image ut til test !

Description:
Neues VTI "Vu+ Team Image" - V0.5-27.02.2010 Master

Basis:

- Enigma 2.8 vom 27.02.2010
- Plugins (erweitert) vom 27.02.2010
- Skins (mit Fixes 750s - SKIN_750S-new.zip ist nicht mehr erforderlich etc / HD) vom 27.02.2010
- Treiber/Module vom 25.02.2010

Änderungen im Image:

- Eigene Bootlogo's und neues Radiomode Logo.
- VTI Panel --> Updates des VTI Panels
- Smargo Unterstützung
- diverse Anpassungen am Images, Kernel, Feed aufgeräumt - CAM IPKs neu erstellt und diverse diffs sowie Link von /usr/keys bzw. /var/keys im Image und andere kleinere Sachen.

Neue Funktionen:

- Externe USB-DVD-Brenner funktionieren ebenfalls, es können reine Daten CDs/DVDs (keine Audio), d. h. auch DVDs direkt abgespielt werden sowie DVDs mit DVDBurn gebrannt werden.

Known Bugs und ggf. Fixes:

- Keine AC3 Ton Ausgabe beim Abspielen von DVDs:

Lösung:

Damit die AC3 Ton Ausgabe beim DVDPlayer funktioniert, muss die Datei liba52.so.0 unter /usr/lib gelöscht werden.

Oder alternativ folgendes ausführen: ipkg remove -force-depends liba52-0

Fixed Bugs:

- Beim Durchschleifen von Tuner A/B kommt es zu keinem Greenscreen mehr.
- Der HDMI Handshake funktioniert wieder, wenn die Box aus dem Standy in den Betriebsmodus geschaltet wird.
- Greenscreen beim Ausführen des Spieles eSAME behoben.
- Das Plugin Netzwerkbrowser ist gefixt.

WLAN:

- Das WLAN funktioniert nun direkt mit Ralink oder Zydas-basierten WLAN USB-Dongles, ohne weitere Einschränkungen / Anpassungen, wie Sie noch in den vorangegangen VTI-Releases erforderlich waren.

Beispiele für unterstützte WLAN-Dongles: Wireless

Speichermanagement:

-Das heap (Stack) Limit wurde reduziert, sodass insg. mehr freier RAM für die Box zur Verfügung steht.

Detailverbesserungen infolge neuer Treiber (im Vergleich zum vorherigen Release VTI 0.4):

New* Audio/HDMI Driver update

- Support stereo/mono selection
- Support DTS audio passthrough (not fully fixed yet)

New* Playback driver update

- Support E2 rev2.8 timeshift

New* Demux driver update

- Fix PES Filter problem.(Teletext, Subtitle e.g. ORF HD, TotalTV Channels)
- Fix section filter problem

New* Video Driver update

- Support 1080p (not fully fixed yet)

digitech
02-28-2010, 16:38
Oi, her har man vist kasta stein i glasshus. Digitech har tydligvis interesse i denne VU+DUO boksen siden han holder den til deg som sitt hjertebarn. Aldri sett noe så umoden å barnslig skriving på et slikt forum, for ikke å snakke om personangrep. Dette var drøyt digitech.

Til opplysning er jeg kunde av X-sat og får dessverre ikke noe som helst for å skrive mine meninger, men skulle gjerne fått det hehe:-P Synes bare X-sat har den beste servicen jeg har vært borti. Lest en del på forum om de andre norske butikkene, men for mange skriver negativt om dem, så da holder jeg meg til der jeg får god service.

Hva du tror er meg klinkende likegyldig digitech, men det jeg vet er at jeg sitter her med begge boksene som du så avbildet i går og at bildet på IPBOX er utrolig mye bedre enn på VU+DUO. Trenger ikke se inni boksen for å se det, holder med å se på tv det. Spurte kona i dag om hva ho synes om bildet og ho synes det så litt grøtete ut, litt uklart liksom. Ho hadde ikke hørt hva jeg hadde sagt en gang, så alle de testene du nevner, er kanskje betalte tester?

Du bør skjerpe deg i alle fall og holde deg til god forummoral, men jeg skjønner at jeg tråkka deg på foten når jeg sa noe negativt om "bilradioen din", beklager det. Hvilken butikk jobber du for forresten?????

IPBOX 9000Hd uler? er faktisk mer støy i VU+DUO enn i min IPBOX, så da tror jeg du har fått en boks med feil på vifta.

Nei, her skal man tydeligvis ble hengt ut om man sier noe negativt, men hvis vi nå overser digitech, kan noen andre gi meg svar på det jeg lurte på? Kan jeg ha gjort noe feil eller bør jeg bruke annet image for å få bedre bilde på VU+DUO eller er den ikke bedre? Vil gjerne høre fra dere brukere og ikke fra de som driver butikker og har interesser i dette.

Men for å komme med noe positivt om denne boksen da, så utvikler den svært lite varme. Stått på siden i går og er knapt lunket. Den er kjapp og fin i menyene og raskt kanalskifte. Lagt inn flere plugins og artig med YouTube på satboksen :)@
Også koblet den opp til WHs serveren nå og selve tilkoblingen gikk smertefritt og den søkte faktisk opp dette selv, men etter at det er mountet, finner jeg ingen steder jeg kan spille av filmer, se på bilder og høre på musikk fra serveren. Noen som vet det?

Ha en fin søndag videre folkens:razz:

Hei,
Det er ikke bare du som har en IPbox 9000 fra før , jeg har aldri lagt tomme påstander , snakker av erfaring med satellitt mottakerne jeg bruker daglig.
Har faktisk bestemt å slutte med sammenligning mellom begge merker , men siden du snakker om støy i mottakeren , vennligst spør de høyt respekterte selgere i x-sat om de har hatt problemer med vifta i IPbox 9000HD eller kanskje du kan ta en titt på IPbox seksjonen her på forumet . Faktisk var vifta i min IPbox i så stor ubalanse , at jeg gikk for innkjøp av en helt annen type ,modifikasjonen av hvilket krevde bytte av motstand rett ved siden av vifta .
Men nå er det slutt , bruk din IPbox med glede i årene fremover , jeg skal ihvertfall bruke min energi for å forbedre funksjonaliteten av VU+Duo .

Og ja , jeg liker VU+Duo , liker måten Vu+ ingenjørene behandler klager og utbedrer feil, liker at flere og flere utviklere med bakgrunn i Dreambox miljøet engasjerer seg i å forbedre programvaren til så ungt merket . Er nemlig lei å vente i åregvis respektive ingenjører fra andre selskaper å ordne så enkel ting som undertekst, skal ikke nevne flere navn. Ingen Linux mottaker er perfekt , alle har rom til forbedring, men her hjelper det ikke å henge med leppa , det er veldig viktig å sende signal til utviklerne hva som bør ordnes og hva skal prioriteres.

KaNoBi
02-28-2010, 16:45
aileby :

Jeg har testet både Pli og VTI image, bilde kvaliteten er den samme på SDTV -ialla fall efter min mening. Er enig med de som syns bilde kvaliteten på SDTV ikke er noe og skryte med den burde kunna ha vart bedre. Det er ju ikke alle kanaler som sends i HD..

digitech
02-28-2010, 17:05
aileby :

Jeg har testet både Pli og VTI image, bilde kvaliteten er den samme på SDTV -ialla fall efter min mening. Er enig med de som syns bilde kvaliteten på SDTV ikke er noe og skryte med den burde kunna ha vart bedre. Det er ju ikke alle kanaler som sends i HD..

Da bør vi sende signal til produsent med ønske for utbedring av video drivere .
Skal skrive en mail samme sted hvor jeg sendte klage over audio buggen, så for vi se hva de svarer.

Har nettopp programmert siste VTI 05 , skanning av Thor og Sirius gikk 100% smertefritt, ingen stop og frysninger.

rolfanders
02-28-2010, 17:33
Ikke helt topp kvalitet.

aileby
02-28-2010, 17:50
aileby :

Takk for det, da tror jeg at jeg sender boksen tilbake igjen. Orker bare ikke et bilde som er dårligere enn det jeg har. Synes faktisk ikke HD bilde er så veldig bra heller jeg da:sad:

Jeg har fungerende undertekster, stillegående maskin og utrolig stabil boks i IPBOX 9000HD. Hva høye herrer her og der mener og hva ingeniører sier her og der bryr jeg meg ikke om som sluttbruker, men skjønner det kan være letter for dere forhandlere å forholde seg til en leverandør fremfor en annen.
Jeg sitter med et produkt her i min stue og det er i hovedsak bildekvalitet jeg setter pris på i en satelittmottaker. Når det blir så vesentlig forskjell på bildekvaliteten som i dette tilfelle, gidder jeg ikke beholde denne. Har kjøpt mange bokse siste åra og ser ut som IPBOX 9000HD fortsatt troner på toppen av bildekvalitet og kvalitet. Aldri hatt noe problem med den og leverer upåklagelige bilder, men bra vi har delte meninger folkens, slik at de som pusher bokser her kan selge litt av hvert:lol:

digitech
02-28-2010, 17:59
Har nettopp skrevet mail direkte til VU+ :
alex@vuplus.com

og til VTI Team ( siden dete er deres image jeg bruker ) og send sammen med mailen bildet fra BBC World News ( SD kanal ) , med ønske om å optimisere video driverne i programvaren.
Da gjenstår å se om dette blir gjort ?!

digitech
02-28-2010, 18:15
Har nettopp skrevet mail direkte til VU+ :
alex@vuplus.com

og til VTI Team ( siden dete er deres image jeg bruker ) og send sammen med mailen bildet fra BBC World News ( SD kanal ) , med ønske om å optimisere video driverne i programvaren.
Da gjenstår å se om dette blir gjort ?!

Prøver å sammenligne bildekvaliteten på Vu+ og DM 800Hd som er koblet opp parallelt til begge HDMI innganger på Panasonic 50" Plasma , kan desverre ikke se noe drastisk forskjell mellom begge mottakere, har deaktivert alle filtrer på TV 'n og bruker "Autoresolution Plugin " på begge bokser. Eneste forskjellen jeg kan se er at VU+ bildet ( SD ) er litt mørkere enn DM 800HD .

bavin
02-28-2010, 21:44
Jeg bruker siste versjon av PLI, og hver gang jeg velger undertekst fra hovedmenyen, så krasjer mottakeren og den bootes på nytt. (Det gjelder stort sett de fleste kanaler).

Noen kjenner til dette problemmet ?

KaNoBi
02-28-2010, 21:52
Jeg bruker siste versjon av PLI, og hver gang jeg velger undertekst fra hovedmenyen, så krasjer mottakeren og den bootes på nytt. (Det gjelder stort sett de fleste kanaler).

Hei bavin, det problemet kjenner ikke jeg til, jeg kjører siste PLi version og opplever ikke det problemet.
Kan du teste og flashe boksen på nytt og bare legge in CCCam før att uteslute noen av plugin om du har installert noen ekstra.

digitech
02-28-2010, 22:13

Aldri opplevd noe lignende selv ?
Har du harddisk i mottakeren , i så fall prøv å formatere denne
Hvis dette ikke hjelper , gjør som KaNobi anbefaler , nemlig flash mottakeren på nytt , søk inn alle kanaler og utfør "Software Update " for å forsikre deg at du bruker siste image .

einar71
02-28-2010, 22:39
Jeg syntes også at bilde på SD kanaler er litt dåligre (blury/uskarpt) på denne tuneren sammenlignet med DM7020.
Håper dette kan fikses med driver oppdatering!
(Nå er det slik at jeg setter høye krav til bildekvalitet...)

Ellers så må jeg si det at tunern funker kjempe fint.

digitech
02-28-2010, 23:14
Ikke helt topp kvalitet.

@rolfanders

Kan du huske om du har valgt 720p som video oppløsning i første bilde etter flashing av nytt programvare ? 720p er første valget øverst i rekka ?

Vanlig SD ( MPEG-1 ) sendinger sender ikke i 720p, men i 1080i.
Vennlgst sjekk ditt oppsett i Meny -Oppsett-System-AV innstilinger ?
Har du valgt 720p under modus eller 1080i ?

Ser at du har skrevet idag på PLI forumet at "ansiktene har grønn farge "
, hvordan ser meny fargen , har du rødt bakgrunn med blå skrift ?

Idag opplevde jeg det samme med en gammel HD ready plasma fra Philips hos naboen, den tåler rett og slett ikke 720p på SD kanaler. Dette resulterte i misfarging med blågrønt farge. Med en gang man skifter tilbake til 1080i, alt blir i orden igjen .

TBJ
03-01-2010, 04:07

Hei. Jeg startet opp min UV+ for første gang i natt.
Veldig fornøyd så langt :-D
Men ... jeg opplever det samme problemet du beskriver her.
Jeg brydde meg ikke om det der og da, og heller leika meg med andre ting.
Før jeg viste ordet av det, fikk jeg opp tekst uten av den bootet seg.
Etter litt frem og tilbake forsto jeg hva som var galt.
Problemet oppstår kun når skin "Magic" er valgt (mulig også andre, men kun det av de jeg testet).
Altså (midlertidig) løsning er å velge et annet skin.

Jeg personlig likte veldig godt "dream TV-HD", bortsett fra at undeteksten der er en god den mindre enn på "Magic".
Noen som vet hvor man kan endre dette? (må vel inn og editere en fil, hvis jeg ikke gjetter feil).

(huff. Dette ble sent. Skal tidlig på jobb i morgen. Dvs. i dag. Om veldig få timer. Sukk)

digitech
03-01-2010, 07:25
Hei. Jeg startet opp min UV+ for første gang i natt.
Veldig fornøyd så langt :-D
Men ... jeg opplever det samme problemet du beskriver her.
Jeg brydde meg ikke om det der og da, og heller leika meg med andre ting.
Før jeg viste ordet av det, fikk jeg opp tekst uten av den bootet seg.
Etter litt frem og tilbake forsto jeg hva som var galt.
Problemet oppstår kun når skin "Magic" er valgt (mulig også andre, men kun det av de jeg testet).
Altså (midlertidig) løsning er å velge et annet skin.

Jeg personlig likte veldig godt "dream TV-HD", bortsett fra at undeteksten der er en god den mindre enn på "Magic".
Noen som vet hvor man kan endre dette? (må vel inn og editere en fil, hvis jeg ikke gjetter feil).

(huff. Dette ble sent. Skal tidlig på jobb i morgen. Dvs. i dag. Om veldig få timer. Sukk)

På HDTV kanalene er størrelsen på fonten normal (DVB undertekst ) , men på SD kanalene er liten
Jeg tror det er grunnet HD oppløsningen VTI bruker ( 1280x720) , de bruker ikke SD oppløsning som er 720x576 .
Jeg tror ikke du kan nedskalere opløsningen selv ( ihvertfall jeg har ikke funnet ut hvor dette kan editeres.)

TBJ
03-01-2010, 10:18
På HDTV kanalene er størrelsen på fonten normal (DVB undertekst ) , men på SD kanalene er liten
Jeg tror det er grunnet HD oppløsningen VTI bruker ( 1280x720) , de bruker ikke SD oppløsning som er 720x576 .
Jeg tror ikke du kan nedskalere opløsningen selv ( ihvertfall jeg har ikke funnet ut hvor dette kan editeres.)
Jeg bruker PLI.
Det MÅ finnes en mulighet til å endre størrelsen.
Skin "dream TV-HD" har små fonter, mens skin "Infinity_HD" har store (med samme image).
Men samme det. Ser nå at jeg kanskje liker små fonter bedre :-)

TBJ
03-01-2010, 10:24
Jeg får noen irriterende streker øverst på bilde på (i alle fall) to kanaler.
Se vedlagt bilde.
62612

Jeg har aldri opplevd det med andre bokser.
Hvordan kan dette fjernes?

digitech
03-01-2010, 10:52
Jeg får noen irriterende streker øverst på bilde på (i alle fall) to kanaler.
Se vedlagt bilde.
62612

Jeg har aldri opplevd det med andre bokser.
Hvordan kan dette fjernes?
Bruker du egen definert "Autoresolution" oppsett eller har du valgt NEI i Autoresolution ?
Kan du prøve å velge under A/V-innstilinger :

Vis 4:3 innhold som : Bare skaler
Display > 16:9 content as : Pan & scan

Og legg info om disse strekene er borte ?
Ser at det er MTV (N) du har tatt screenshot fra , har tested samme kanal, har ingen streker jeg ?

bjoel
03-01-2010, 11:27
Har hatt tilsvarende streker mange ganger selv, men da med DM7020 og DELL LCD TV, har løst seg hver gang ved å slå av og på TV.
Virker som tuning av høyde-bredde ikke har vært 100%

TBJ
03-01-2010, 11:48
Har hatt tilsvarende streker mange ganger selv, men da med DM7020 og DELL LCD TV, har løst seg hver gang ved å slå av og på TV.
Virker som tuning av høyde-bredde ikke har vært 100%
Mmm. Men da ville jeg vel ikke ha fått stripene også ved streaming.

bjoel
03-01-2010, 11:53
Jo, dersom TV ikke skalerer signalet riktig så får du stripene uansett hva innsignalet er.
Er jo lett å teste ved å forsøke ulike bredde x høyde settinger på TV og tuner.

TBJ
03-01-2010, 12:09
Jo, dersom TV ikke skalerer signalet riktig så får du stripene uansett hva innsignalet er.
Er jo lett å teste ved å forsøke ulike bredde x høyde settinger på TV og tuner.
Skal teste det når jeg kommer hjem, men jeg synes det høres rart at stripene også blir borte i streamingen (til PC) ved å slå TVen av og på.
Men jeg skal teste alle tipsene jeg får 8-)

ulha
03-01-2010, 12:11

Har opplevd det samme.
Oppdaterte PLI image i går søndag og kjørte i flere timer uten problemer. Så endret jeg undertekst på Canal Digital til en annen side. Da krasjet boksen, med gronn crashdump bakgrunn. Går da i loop med ny krasj om en ikke bytter kanal til noe annet en CD. Men også ved kanalbytte til annen provider krasjer boksen etter en liten stund med melding om feil i txt modul. Nytter ikke sette tilbake til opprinnelig txt valg. Tror kanskje system restore er løsningen. Men det er forsåvidt ok, boksen er ganske ny, image er fremdeles i "early beta" så det jo hva vi kan regne med.. :-)

bjoel
03-01-2010, 12:12
Det er nok jeg som har misforstått litt, trodde du mente streaming fra PC gjennom tuner til TV.

Er nok ikke TV som er synderen her nei.....

Mach III
03-01-2010, 12:18
En liten notis fra Dream Elite forumet angående deres image som vel kommer i nær framtid, ser ut som vi får en grei multiboot løsning nå::-D

"Dream Elite Black Hole for VU+ Duo will be MULTIBOOT
We have a new version of Meoboot exclusive for Vu+ Duo that will be included in Dream Elite image."

Mach III

TBJ
03-01-2010, 12:29
Har opplevd det samme.
Oppdaterte PLI image i går søndag og kjørte i flere timer uten problemer. Så endret jeg undertekst på Canal Digital til en annen side. Da krasjet boksen, med gronn crashdump bakgrunn. Går da i loop med ny krasj om en ikke bytter kanal til noe annet en CD. Men også ved kanalbytte til annen provider krasjer boksen etter en liten stund med melding om feil i txt modul. Nytter ikke sette tilbake til opprinnelig txt valg. Tror kanskje system restore er løsningen. Men det er forsåvidt ok, boksen er ganske ny, image er fremdeles i "early beta" så det jo hva vi kan regne med.. :-)
Du kjører skin "Magic", regner jeg med?
Test med et annet skin og se hva som skjer.

ulha
03-01-2010, 14:16
Du kjører skin "Magic", regner jeg med?
Test med et annet skin og se hva som skjer.

Ser ut som om det skjer i alle skins som finnes tilgjengelig på boksen når moroa begynner. Started i brushed alu HD skin, men skjer også i default og Magic. Tar en rebuild i løpet av kvelden, tror jeg :-)

TBJ
03-01-2010, 14:34
Ser ut som om det skjer i alle skins som finnes tilgjengelig på boksen når moroa begynner. Started i brushed alu HD skin, men skjer også i default og Magic. Tar en rebuild i løpet av kvelden, tror jeg :-)
Rare saker. Som nevnt før her, fikk jeg det samme problemet i natt.
Men etter at jeg lastet ned andre skins, forsvant problemet. Bortsett fra på "Magic"

Kaon
03-01-2010, 15:14
Har fått prøvd meg noen timer jeg også nå, ser lovende ut forløpig bruker motor merke Clarke-Tech HH390 som jeg har brukt til DM800 tidligere,på Vu+ Duo lik DM satte jeg enkelt i menyen motor, uten og legge til usals breddegrad Osv, kun den som ligger standard i software.
Uttrolig bra bare og gå til de forskjellige satposisjoner og ta kanalsøk og kanalene dumpet inn fra alle forskjellige posisisjoner8)

Tuneren er også utrolig kjapp.
Har ett problem og det er passord til softwaren ved og bruke av prog, feks filcilla,ddc:confused:

rolfanders
03-01-2010, 17:32
@rolfanders

Kan du huske om du har valgt 720p som video oppløsning i første bilde etter flashing av nytt programvare ? 720p er første valget øverst i rekka ?

Vanlig SD ( MPEG-1 ) sendinger sender ikke i 720p, men i 1080i.
Vennlgst sjekk ditt oppsett i Meny -Oppsett-System-AV innstilinger ?
Har du valgt 720p under modus eller 1080i ?

Ser at du har skrevet idag på PLI forumet at "ansiktene har grønn farge "
, hvordan ser meny fargen , har du rødt bakgrunn med blå skrift ?

Idag opplevde jeg det samme med en gammel HD ready plasma fra Philips hos naboen, den tåler rett og slett ikke 720p på SD kanaler. Dette resulterte i misfarging med blågrønt farge. Med en gang man skifter tilbake til 1080i, alt blir i orden igjen .

Takk for svaret!

Jeg valgte 720p under flashing, men jeg har prøvd både 720 og 1080 ettertid uten at jeg ser synelig forskjell.

Jeg har blå bakgrunn med hvit skrift.

Jeg har en Pioneer 43 tommer plastma tv som er noen år og den er ikke full HD, jeg tenkte jeg skulle prøve den med en full HD tv, blir det ikke bedre da så får jeg sende den tilbake så får de se om det er noe feil med den.

Er det noe forskjell på video driver om man bruker orginalt eller PLI/VTI image?

Gremling
03-01-2010, 19:13
Takk for svaret!

Jeg valgte 720p under flashing, men jeg har prøvd både 720 og 1080 ettertid uten at jeg ser synelig forskjell.

Jeg har blå bakgrunn med hvit skrift.

Jeg har en Pioneer 43 tommer plastma tv som er noen år og den er ikke full HD, jeg tenkte jeg skulle prøve den med en full HD tv, blir det ikke bedre da så får jeg sende den tilbake så får de se om det er noe feil med den.

Er det noe forskjell på video driver om man bruker orginalt eller PLI/VTI image?

Hei rolfanders

Det er ingen sendinger meg bekjent som sender full HD, så tror nok ikke det vil hjelpe.
Men du må bruke 1080 og sette tv`n til 100 hz, pioneer tv`ne pleier å stå stilt inn på 75 hz .
Bruker selv en 50" pioneer og er enig i at bilde kunne ha vært litt skarpere, men tror feilen ligger i firmwaren.
Har du Hdmi kabelen rett fra VU+ til tv`n eller går du via surroundreceiver?

Mvh.

gremling

bavin
03-01-2010, 20:51
Rare saker. Som nevnt før her, fikk jeg det samme problemet i natt.
Men etter at jeg lastet ned andre skins, forsvant problemet. Bortsett fra på "Magic"
Boksen krasjet fortsatt selv om jeg brukte andre skin enn Magic.

Men problemet er endelig løst, da jeg valgte å oppgradere boksen til versjon 4.0, samt siste versjon av Pli.

digitech
03-01-2010, 20:52
En liten notis fra Dream Elite forumet angående deres image som vel kommer i nær framtid, ser ut som vi får en grei multiboot løsning nå::-D

"Dream Elite Black Hole for VU+ Duo will be MULTIBOOT
We have a new version of Meoboot exclusive for Vu+ Duo that will be included in Dream Elite image."

Mach III

Ja , gleder meg selv til å teste første Dream Elite Black Hole til Vu+ :-D
Hvis de holder samme standard på sine image til VU+, som programvaren til Dreambox , kan vi forvente masse godbiter for oss brukerne , bl. annet Open EPG , skikkelig omfattende EMU panel og ikke minst eksklusivt SKIN :mrgreen:

rolfanders
03-01-2010, 20:57
Hei rolfanders

Det er ingen sendinger meg bekjent som sender full HD, så tror nok ikke det vil hjelpe.
Men du må bruke 1080 og sette tv`n til 100 hz, pioneer tv`ne pleier å stå stilt inn på 75 hz .
Bruker selv en 50" pioneer og er enig i at bilde kunne ha vært litt skarpere, men tror feilen ligger i firmwaren.
Har du Hdmi kabelen rett fra VU+ til tv`n eller går du via surroundreceiver?

Mvh.

gremling

Hei gremling

Den står på 100hz og kabelen går rett fra VU+ til TV'n

Kaon
03-01-2010, 21:20
Legger ved bilde VU+DUO Twin tuner HD Med Hardisk
har akkurat satt inn og funka som fy den Samsung 1000Gb.8)

Kaon
03-01-2010, 21:25
Rettelse hardisk type Segate 1000GB :???:

TBJ
03-01-2010, 23:05
Bruker du egen definert "Autoresolution" oppsett eller har du valgt NEI i Autoresolution ?
Hvor?

Kan du prøve å velge under A/V-innstilinger :

Vis 4:3 innhold som : Bare skaler
Display > 16:9 content as : Pan & scan

Og legg info om disse strekene er borte ?
Ser at det er MTV (N) du har tatt screenshot fra , har tested samme kanal, har ingen streker jeg ?
Testet, men ingen forskjell.
Jeg ser disse stripene på mange av 4:3 kanalane.
Skal teste med et annet TV (i morgen) for å være sikker på at de ikke er TV som er problemet.
Skal også oppgradere PLI (for sikkerhets skyld).

For øvring er jeg blitt mer og mer glad i boksen :-)

Edit:
Kan ikke være TV som er problemet i og med at stripene også er synlig ved streaming til PC.
Da får jeg satse på at en nyinstallering gjør susen.

TBJ
03-01-2010, 23:06
dobbeltpost...

Mach III
03-01-2010, 23:12
Ja , gleder meg selv til å teste første Dream Elite Black Hole til Vu+ :-D
Hvis de holder samme standard på sine image til VU+, som programvaren til Dreambox , kan vi forvente masse godbiter for oss brukerne , bl. annet Open EPG , skikkelig omfattende EMU panel og ikke minst eksklusivt SKIN :mrgreen:

Imaget er sansynligvis ute i morgen.:razz:

Mach III

ATG
03-01-2010, 23:35
TBJ:

Jeg har sett disse stripene selv(både på plasma og projektor) i forbindelse med TV sendinger med kabeldekodere, fiberleverandører og satelitt mottagere. Dette tror jeg er en slags info som blir sendt utenfor visningsområdet til bildet.

Løsningen til dette er å skru ned overscan. På projektoren min har jeg satt visningsområdet(kalt overscan på prosjektoren min) til 97%. Da forsvinner disse delene av bildet.

På Pioneer plasma tv er visningsområdet(Overscan) 100% hvis videoingangen er satt til "Computer input". Mens visnings minker litt(97% ?) hvis du endrer det til "Video input". Dette gjøres i menyen på tven din.

Håper dette kan hjelpe.

mvh

EX-Force
03-01-2010, 23:52
TBJ:

Jeg har sett disse stripene selv(både på plasma og projektor) i forbindelse med TV sendinger med kabeldekodere, fiberleverandører og satelitt mottagere. Dette tror jeg er en slags info som blir sendt utenfor visningsområdet til bildet.

Løsningen til dette er å skru ned overscan. På projektoren min har jeg satt visningsområdet(kalt overscan på prosjektoren min) til 97%. Da forsvinner disse delene av bildet.

På Pioneer plasma tv er visningsområdet(Overscan) 100% hvis videoingangen er satt til "Computer input". Mens visnings minker litt(97% ?) hvis du endrer det til "Video input". Dette gjøres i menyen på tven din.

Håper dette kan hjelpe.

mvh

De linier du kan se er text tv information som ligger på de første linerer i pal signalet

Tekst-tv - Wikipedia, den frie encyklopædi (http://da.wikipedia.org/wiki/Tekst-tv)

MVH

EX-Force

:!: :!: :!: :!:

aileby
03-02-2010, 00:32
Da er min sendt tilbake igjen. Dette holdt ikke mål i 2010 synes jeg da, men godt dere er fornøyde.:-D

digitech
03-02-2010, 06:44
TBJ:

Håper dette kan hjelpe.

mvh

Hei,
Mener du korrigering av overscan på selve TV aparatet eller på video kilden ( her primært mottakeren ? ) Kan ikke se i menyene til VU+ Duo en slik parameter justering ?

digitech
03-02-2010, 06:52
De linier du kan se er text tv information som ligger på de første linerer i pal signalet

Tekst-tv - Wikipedia, den frie encyklopædi (http://da.wikipedia.org/wiki/Tekst-tv)

MVH

EX-Force

:!: :!: :!: :!:

Det jeg synes er rart at jeg har ikke opplevd slike linjer både med mine SD modeller og nå HDTV mottakere ? Skulle vi ikke ha samme striper presentert alle sammen i tilfelle dette er Text TV informasjon sendt av provider ?:?

EX-Force
03-02-2010, 08:01
Det jeg synes er rart at jeg har ikke opplevd slike linjer både med mine SD modeller og nå HDTV mottakere ? Skulle vi ikke ha samme striper presentert alle sammen i tilfelle dette er Text TV informasjon sendt av provider ?:?

Det er et spørgsmål om individuel justering på hvert tv

Hygge

EX-Force

:neutral: :neutral: :neutral: :neutral:

TBJ
03-02-2010, 08:26
Det er et spørgsmål om individuel justering på hvert tv

Hygge

EX-Force

:neutral: :neutral: :neutral: :neutral:
Beklager at jeg ikke har fått tid til å teste nyinstallering enda...

Dette kan jo ikke være en TV innstilling.
Får jo samme problem når jeg streamer til PCen (og da brukes jo ikke TV'en).

Jeg foreslår vi lar problemet ligge inntil jeg har fått testet en nyinstallering.

TBJ
03-02-2010, 11:44
Ser ser at PLI "spyr" ut nye oppdateringer i et forrykende tempe (hver dag, faktisk):
PLi® Images website (http://www.pli-images.org/modules/file_downloads/file_downloads.php?fd_id=1&dir=/vuduo)

Hvor finner jeg oversikt over hva endringene er?

kewell79
03-02-2010, 12:25
legg merke til ordet "unstable"

TBJ
03-02-2010, 13:00
legg merke til ordet "unstable"
Joda, men morro er det allikevel.
De har vel ikke sluppet noen "stabile" enda (offisielle, ikke beta)?

Mach III
03-02-2010, 13:28
Dream-Elite Black Hole 1.0 VU+ Duo Multiboot ute nå!:grin:

Dream Elite Black Hole 1.0 VU+ Duo (http://www.dream-elite.net/forum/showthread.php?1313-Dream-Elite-Black-Hole-1-0-VU-Duo)

Mach III

digitech
03-02-2010, 13:35

Dream Elite Black Hole 1.0 VU+ Duo (http://www.dream-elite.net/forum/showthread.php?1313-Dream-Elite-Black-Hole-1-0-VU-Duo)

Mach III

Wow, wow ! Doesn't this LOOK Really Nice :grin:
For ett hav av muligheter og FOR en SKIN !!!
Selvfølgelig måtte de droppe bomben , mens jeg er på jobb :-?
Men etter 17:00 er det KOS igjen.
Gratullerer Alle sammen som mente VU+ har ingen sjanse å overleve blant
etablerte merker.

Hvis dette ikke holder mål i 2010 , kan vi sikkert spørre NLB eller SIF Team å utvikle bedre programvare :):):)
Og foresten , jeg begynner å like "bilradioen min" , den ser ikke så verst AFTER ALL - hahaha

Takk, Takk DreamElit :grin: :grin: :grin:

kewell79
03-02-2010, 14:32
Gud så kjedelig å leve uten parabol og bare fiber :sad:

cxphim
03-02-2010, 14:49
Da er VU+ Duo bestilt fra Maxsat. Takk til alle som har skrevet om denne boxen her.:razz:

digitech
03-02-2010, 15:08
Gud så kjedelig å leve uten parabol og bare fiber :sad:

Stakkars mann:-(
Du som har hatt de fleste merker Linux mottakere før :!:

rstave
03-02-2010, 15:28
Hos meg kommer jeg ingen veg.Står bare med display Vu+
Your Smart Linux TV Player. Og nederst i høyre hjørne loading enigma 2.Der har den stått en stund nå.Har fått lastet ned fra tor satelliten.Men noe er galt her men hva??????????????????I Displayet på Tuner står det Sleep Timer.Får heller ikke respons fra USB pennen,den skal vel være formatert i 32bits?og ikke ntfs?Nå står den bare på Starting og kommer ikke videre hjelper ingenting og trykke på fjernkontrollen heller,så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjørde?Sende den tilbake kanskje når jeg ikke får resette den og komme videre.

digitech
03-02-2010, 16:44
Hos meg kommer jeg ingen veg.Står bare med display Vu+
Your Smart Linux TV Player. Og nederst i høyre hjørne loading enigma 2.Der har den stått en stund nå.Har fått lastet ned fra tor satelliten.Men noe er galt her men hva??????????????????I Displayet på Tuner står det Sleep Timer.Får heller ikke respons fra USB pennen,den skal vel være formatert i 32bits?og ikke ntfs?

Formater din USB minnepenn i FAT32 først.
Last ned fil ( image fra linken som MACH III har lagt ved i sin post) på din PC og pakk den ut . Inne finner du mappe med navn "vuplus". Overfør denne på din USB minnepenn , skru av din VU+Duo med bryteren bak, sett USB'n i USB inngangen foran ( til venstre for kortleserne ). Skru på bryteren på baksiden og følg med meldingene som ruller i display .

rstave
03-02-2010, 17:41
Formater din USB minnepenn i FAT32 først.
Last ned fil ( image fra linken som MACH III har lagt ved i sin post) på din PC og pakk den ut . Inne finner du mappe med navn "vuplus". Overfør denne på din USB minnepenn , skru av din VU+Duo med bryteren bak, sett USB'n i USB inngangen foran ( til venstre for kortleserne ). Skru på bryteren på baksiden og følg med meldingene som ruller i display .
Ja nå gikk det bedre,men hvor finner jeg kanalen som jeg har lagt inn?Funnet kanalene men har ikke noe lyd,bruker bare HDMI kabelen.Får forresten ikke billde heller.

EX-Force
03-02-2010, 18:07
OBS: NY SOFT FRA DREAM ELITE

Image Updated:
- Bootlogo changed
- Videomode added
Download image again and sorry for any disappointment.

NY SOFT LAGT UD PÅ SAMME LINKS SOM NÆVNT I Mach III's INDLÆG HØJERE OPPE.

Hygge

EX-Force

:smile: :smile: :smile: :smile:

rstave
03-02-2010, 18:46
Hvorfor fungerer ikke kortleseren,men bare med Conax cammen?

digitech
03-02-2010, 19:08
Hvorfor fungerer ikke kortleseren,men bare med Conax cammen?

Hei,
Høres ut at du har ikke brukt Dreambox tidligere ? :smile:
Det går bra , du venner deg lett til ny type oppsett.

For å velge kanalene, trykk PIL oppover, da sorterer Enigma 2 :
Rød : Alfabetisk
Grønt : Satellitter
Gul : Pakker / Tilbyder
Blått: Favoritter.

For å få kortene dine til å fungere, må du laste ned fra serveren til Dream Elite CCcam 2.1.4 ( dette forutsetter at du har koblet opp nettverkskabel fra ruteren din til mottakeren. For å få aktivert DHCP og få tildelt Ip adresse til mottakeren din , velg Meny-Oppsett-System-Nettverk -Integrert Nettverk -Adapter Innstillinger -OK

For å laste ned CCcam Emu , gå ut fra alle menyer med Exit og velg "Grønt" knapp" , det åpner seg sidepanel til venstre, velg "Gult" - Addons,- Addons Download Manager - Dream Elite Image Cams ( her finner opdatert liste over alle typer EMU , marker CCcam 2.14 Full ( DreamEliteE2) og OK , vent litt og bekreft med "Grønt" . That's it !
Velg kanal fra CD eller Viaskvatt , hvis du ikke får bildet, velg "Blått" , helt øverst str helt sikkert "Common Interface" , trykk pil til høyre til du ser i ruta
CCcam 2.14 ( OK )

rstave
03-02-2010, 19:12
Hei,
Høres ut at du har ikke brukt Dreambox tidligere ? :smile:
Det går bra , du venner deg lett til ny type oppsett.

For å velge kanalene, trykk PIL oppover, da sorterer Enigma 2 :
Rød : Alfabetisk
Grønt : Satellitter
Gul : Pakker / Tilbyder
Blått: Favoritter.

For å få kortene dine til å fungere, må du laste ned fra serveren til Dream Elite CCcam 2.1.4 ( dette forutsetter at du har koblet opp nettverkskabel fra ruteren din til mottakeren. For å få aktivert DHCP og få tildelt Ip adresse til mottakeren din , velg Meny-Oppsett-System-Nettverk -Integrert Nettverk -Adapter Innstillinger -OK

For å laste ned CCcam Emu , gå ut fra alle menyer med Exit og velg "Grønt" knapp" , det åpner seg sidepanel til venstre, velg "Gult" - Addons,- Addons Download Manager - Dream Elite Image Cams ( her finner opdatert liste over alle typer EMU , marker CCcam 2.14 Full ( DreamEliteE2) og OK , vent litt og bekreft med "Grønt" . That's it !
Velg kanal fra CD eller Viaskvatt , hvis du ikke får bildet, velg "Blått" , helt øverst str helt sikkert "Common Interface" , trykk pil til høyre til du ser i ruta
CCcam 2.14 ( OK )
Nei det er bare Dream box jeg ikke har hatt men er tolmodig man så dette går seg til eftervert.:p Takk for svaret.Takk det gikk som en drøm det.

rstave
03-02-2010, 19:28
Har bare ett spørsmål til,hvordan går jeg frenm for og legge kanaler inn i Favoritt liste?

digitech
03-02-2010, 19:33

Mach III

Første inntrykk av Dream Elite Black Hole til VU+:

Uten tvil det beste image for Vu+ .
Lastet Thor og Sirius uten krasj , det er blindsøk som er satt "default".
Hvis noen er ikke tålmodig nokk og vil forkorte søkingprosedyren, velg Manuel søk, Singel Transponder, Frekvens fra CD eller Viasat, Nettverk : JA og Søk.

Jeg synes bilde kvaliteten i Dream Elite img er bedre enn VTI og PLI , for å ikke snakke om SKIN med 3d GUI , den er veldig oversiktlig, gir rom følelelse .
Plugins ? Det er IKKE sant, til og med de mest kresne Linux brukere skal ha problem å ikke finne riktig plugin.

1 ukes ( Rytec -XMLTV ) EPG innstallert fra plugin menyen , opdatert på 1 min. , her er det 7 dager EPG med mulighet for direkte reservasjon / timer fra programoversikten.

Når man ser inneholdet i "Addons" er det bare å ta av seg hatten (alt under himmel og jord)

Med andre ord , det var 100% verdt ventetiden.

ATG
03-02-2010, 20:26
Da har også jeg en stolt eier av Vu Duo :)

Har lagt inn PLI imaget, gikk som en lek. Har også mountet en NFS share. Og spiller av 720p/1080i/p .mkv filer over nettverket med "mediacenter" pluginen :)

Dette er noe buggy per dags dato. Spoling virker ikke, og ved 25GB 1080p filer blir det litt i meste laget, og bildet hakker.

Får håpe oppdateringer til dette kommer :)

thhomas
03-02-2010, 20:33
Da har også jeg en stolt eier av Vu Duo :)

Har lagt inn PLI imaget, gikk som en lek. Har også mountet en NFS share. Og spiller av 720p/1080i/p .mkv filer over nettverket med "mediacenter" pluginen :)

Dette er noe buggy per dags dato. Spoling virker ikke, og ved 25GB 1080p filer blir det litt i meste laget, og bildet hakker.

Får håpe oppdateringer til dette kommer :)

Har også problemer med å få pause til å fungere. Problemet er oppstart av lyd og bilde etter igangsetting etter pause.

ATG
03-02-2010, 20:44
Det er samme problem som jeg har. Hva image kjører du?

Ser at VTI har beta støtte for 1080p også.

digitech
03-02-2010, 20:52
Har bare ett spørsmål til,hvordan går jeg frenm for og legge kanaler inn i Favoritt liste?

Det enkleste er å bruke Kanal Editor som Dreamset 218 , du finner denne litt lengre bak i postene.
Hvis du vil flytte kanaler til Favoritt Lista, under ( Blå knapp) , velg først vanlig kanalliste ( alfabetisk feks. ) marker kanal , Trykk Meny ( det kommer flere valg) , velg "Legg kanal til bouqett " , bekreft med OK .

Ser ut fra signaturen din at du har har IPbox 9000. Hvis du vil innkalle Kanallisten med OK knappen , istedenfor PIL oppover , bør du installere fra Addon Panelet følgende Plugin : " Pauli Neutrino " . Inn i denne kan du reorganisere hele knapp strukturen .

digitech
03-02-2010, 20:56
Har også problemer med å få pause til å fungere. Problemet er oppstart av lyd og bilde etter igangsetting etter pause.
:-D Likte veldig godt signaturen din , spesielt siste delen :mrgreen:

kieinge
03-02-2010, 21:00
Hvordan legge inn Dream Elite på usb (bak?) Har VTI i flash.
Eller er det ikke mulig??

bobi
03-02-2010, 21:20
Takker så mye 8) kjedelig at jeg er ikke hjem for å testet dette :? men men noen å glede meg fram til helgen vel :mrgreen:
PS: har Dream-Elite gjort noen spesielt med video driverne, dem som har hatt problemer før med Video oppløsning ser dere noen forskjell på bilde ??

mvh

bobi

Mach III

corydoras
03-02-2010, 22:09
Takker så mye 8) kjedelig at jeg er ikke hjem for å testet dette :? men men noen å glede meg fram til helgen vel :mrgreen:
PS: har Dream-Elite gjort noen spesielt med video driverne, dem som har hatt problemer før med Video oppløsning ser dere noen forskjell på bilde ??

mvh

bobi

Vet ikke om det er placebo effekt, men synes bildet virker mindre grøtete, ekempelvis tv2 nyhetskanalens logo nede i venstre hjørnet, denne er mye klarere nå.

Mvh
C

TBJ
03-02-2010, 23:38
Beklager at jeg ikke har fått tid til å teste nyinstallering enda...

Dette kan jo ikke være en TV innstilling.
Får jo samme problem når jeg streamer til PCen (og da brukes jo ikke TV'en).

Jeg foreslår vi lar problemet ligge inntil jeg har fått testet en nyinstallering.
Installerte Black Hole i dag, men sliter fremdeles med de stripene oppe på noen 4:3 kanaler.
62715
Stripene vises både på TV, projektoren og ved streaming til PC.
Feilen må (dessverre) ligge i min boks.
Får høre med Maxsat om hva jeg kan gjøre.
Dette er irriterende, nå som jeg har blitt så glad i boksen.

EX-Force
03-02-2010, 23:50
Installerte Black Hole i dag, men sliter fremdeles med de stripene oppe på noen 4:3 kanaler.
62715
Stripene vises både på TV, projektoren og ved streaming til PC.
Feilen må (dessverre) ligge i min boks.
Får høre med Maxsat om hva jeg kan gjøre.
Dette er irriterende, nå som jeg har blitt så glad i boksen.

Har du sat boksen til Auto resolution ? :confused: :confused:

Det hjalp gevaldigt på den dårlige (grynede ) kvalitet jeg havde :-D :-D

Er der nogen der har fået de nye Via*** kort til at køre med denne boks ? :confused: :confused: :confused:

Hygge

EX-Force

TBJ
03-02-2010, 23:55
Har du sat boksen til Auto resolution ? :confused: :confused:

Hvor velger jeg det?
Har leitet, men finner det ikke

EX-Force
03-03-2010, 00:05
Hvor velger jeg det?
Har leitet, men finner det ikke

configuration -> system -> autoresolution.. (below a/v settings).

Husk at downloade plugin autoresolution

Hygge

EX-Force

:-D

TBJ
03-03-2010, 00:30
Husk at downloade plugin autoresolution

En vesentlig informasjon. Hehe.

Ok. Lastet ned og testet.
Alt på default. Ingen endring.
SD 25/50Hz Interlace Mode : 576p --> Da kutta den for mye oppe og nede. Ser ikke engang hele informasjone når jeg trykker ok.
SD 25/50Hz Interlace Mode : 1080i --> Stripene er der

SD 25/50 Progressive Mode: Samme resultat som over.

Hva annet bør jeg teste der?

Kaon
03-03-2010, 00:36
Har testa black hole :-D la den inn og innstalerte skin x lite b og cccam 214 og tok Restart etterpå ved og holde power knapp inne mere en 2 sekunder (meget viktig etter man har lagt inn det man trenger først) og vips så fikk jeg dritbra bilde og den er meget kjapp like a Dream.
har også testa den med smartwi kort i kortleseren og den funker 100% med cccam 214
Beste satelittuner jeg har hatt før meget fornøyd8)

kieinge
03-03-2010, 14:16
Hjelp! La inn VTI 05 via usb i front, får ikke boxen til å reagere med fjernkontrollen, kommer ikke inn i noen menyer. Kan det være flash-minnet som er oppbrukt? I så fall hvordan sletter jeg i minnet.
Er det noen som har vært ute for lignende?

digitech
03-03-2010, 15:14
:-D Meoboot installert , fungerer 100%
Nå kjører jeg Dream Elite fra Flash og VTI fra USB flash minne. :mrgreen:

digitech
03-03-2010, 15:16
Hjelp! La inn VTI 05 via usb i front, får ikke boxen til å reagere med fjernkontrollen, kommer ikke inn i noen menyer. Kan det være flash-minnet som er oppbrukt? I så fall hvordan sletter jeg i minnet.
Er det noen som har vært ute for lignende?

Installer Siste original image fra USB og prøv VTI på nytt.

kieinge
03-03-2010, 15:19
Har prøvd flere ganger å legge inn VTI. Skal prøve orginalen. Har lagt inn originalen (3,2) og det gikk bra. La inn VTI, men det var som før. Etter restart står det loading defaults.

digitech
03-03-2010, 15:44
Hvordan legge inn Dream Elite på usb (bak?) Har VTI i flash.
Eller er det ikke mulig??

Du legger Dream Elite i Flash ( den inneholder Meoboot) plugin og etter installasjon av Meoboot , formaterer du USB gjennom Meoboot pugin, overfører du VTI ( *nfi) fila via FTP i media/usb , restart mottaker, velg igjen Meoboot . marker VTI image og "Rødt" for install !
Reboot og voila , du blir spurt om du vil kjøre fra flash eller USB . Genialt :-D
Oh I love this box. :mrgreen:

rstave
03-03-2010, 17:19
Hei hva er bruker og passord til FTP?

ATG
03-03-2010, 17:38
Bruker: root
Pass:

Du fyller ingenting ut som passord.

rstave
03-03-2010, 17:42
Pass:

Og ip adressen?Fant den,men det var ikke mye i den ftp.

msun
03-03-2010, 18:12
:-D Meoboot installert , fungerer 100%
Nå kjører jeg Dream Elite fra Flash og VTI fra USB flash minne. :mrgreen:
Hei!
Er det ikke mulig med trådløst USB-adapter i Dream Elite?
Hva er egentlig hensikten med multiboot?

St33l
03-03-2010, 19:36
Pass:

Dette er vel ikke riktig?
Tror det skal være:

bruker: root
pass:vuplus

Mach III
03-03-2010, 20:16
Tror det skal være:

Det er nå riktig i Dream-elite ihvertfall, ingen passord der.
Men jeg måtte sette et passord via telnet før ftp virket til boksen.

Mach III

Mach III
03-03-2010, 20:23
Hei!

Mener jeg så noe i menyen under blå knapp i Dream-elite om aktivering av forskjellige drivere, kanskje ta en titt der?
Og multiboot er jo kjekt for eksperimentering med forskjellige imager.
Du kan da ha et velfungerende image på usb eller flash som du rask kan bytte tilbake til om boksen plutselig må brukes til tv-titting også...:)

Mach III

digitech
03-03-2010, 20:41
Hei!

Har ikke testet ennå Trådløs USB adapter med Dream Elite, skal prøve den imorgen.
Hensikten med Multiboot er at du kan ha 1 image i Flash og flere på en USB minnepenn, slik at du kan velge ved oppstart hvilken du har lyst å bruke -
Veldig nyttig når man tester nye image , da beholder du en image du liker i Flash mens du tester den nye på USB.

rstave
03-03-2010, 20:42
Tror det skal være:

Nei bruker ikke pass,men klarer ikke og få ini.filen inn i ftp.I Mbootuppload?
Vi snakker om ip.til boxen?

digitech
03-03-2010, 21:09
Hvis dere bruker siste versjon av Dream Elite ( husk at det er 2 :) ), der er det
ingen passord til FTP tikolbling , altså :
bruker : root
Pass : blankt felt

Etter man formaterer USB minnepenn ( på baksiden i en av USB inngangene ) gjennom Meoboot Panel , det dykker opp mappe /media/meoboot (under FTP) .
I denne er det 3 undermapper : lost+found , MbootM og MbootUpload .
Last ned siste VTI image ( ikke den som er beregnet for installasjon via USB) , men den *nfi typen og legg denne via FTP i "MbootUpload" mappen.
Start "Meoboot" under "Grønt" knapp, velg image øverst, du blir bedt om å skrive navn under , velg OK eller høyreklikk til vti .xxxxx kommer automatisk i feltet , velg at du ønsker å kopiere setting og trykk "Rødt" for install . Det tar ca 2-3 minutt . Når installasjonen er ferdig , re-boot mottakeren , da kommer Multiboot vindu med " Flash" valg eller VTI. Velg den du ønsker å starte med OK- That's it !

rstave
03-03-2010, 21:30
Hvis dere bruker siste versjon av Dream Elite ( husk at det er 2 :) ), der er det
ingen passord til FTP tikolbling , altså :
bruker : root
Pass : blankt felt

Etter man formaterer USB minnepenn ( på baksiden i en av USB inngangene ) gjennom Meoboot Panel , det dykker opp mappe /media/meoboot (under FTP) .
I denne er det 3 undermapper : lost+found , MbootM og MbootUpload .
Last ned siste VTI image ( ikke den som er beregnet for installasjon via USB) , men den *nfi typen og legg denne via FTP i "MbootUpload" mappen.
Start "Meoboot" under "Grønt" knapp, velg image øverst, du blir bedt om å skrive navn under , velg OK eller høyreklikk til vti .xxxxx kommer automatisk i feltet , velg at du ønsker å kopiere setting og trykk "Rødt" for install . Det tar ca 2-3 minutt . Når installasjonen er ferdig , re-boot mottakeren , da kommer Multiboot vindu med " Flash" valg eller VTI. Velg den du ønsker å starte med OK- That's it !
Prøver det,men får bare feillmeldig. [21:30:03] CWD /media/usb/MbootUpload
[21:30:03] 550 Failed to change directory.

digitech
03-03-2010, 21:59
Prøver det,men får bare feillmeldig. [21:30:03] CWD /media/usb/MbootUpload
[21:30:03] 550 Failed to change directory.

Ok , prøv å legge image i MbootM og MbootUplad samtidig , restart Meoboot eller reboot hele mottakeren.

knutd
03-04-2010, 08:10
Et par spørsmål fra en som aldri har hatt Linux-mottakere før, men har lang erfaring med "vanlige" mottakere:

Jeg la inn Dream Elite i går. Men må jeg installere CCcam for å bruke Canal Digital kort? I spesifikasjonene for VU+ Duo står det jo at den har 2 Conax kortlesere innebygd. Men jeg får i alle fall ikke bilde.

Hvis jeg må installere CCcam, hvordan gjøres det. Jeg lette gjennom plugins, men fant ingen CCcam der. Må det installeres på en annen måte?

Jeg ser at Dreamset er anbefalt for å redigere kanaler. Jeg lastet den ned og installerte, men hjelpefilen virker ikke. Er det noen som vet om en manual eller tutorial så jeg kan få en rask oversikt?

rstave
03-04-2010, 09:08
Et par spørsmål fra en som aldri har hatt Linux-mottakere før, men har lang erfaring med "vanlige" mottakere:

Jeg la inn Dream Elite i går. Men må jeg installere CCcam for å bruke Canal Digital kort? I spesifikasjonene for VU+ Duo står det jo at den har 2 Conax kortlesere innebygd. Men jeg får i alle fall ikke bilde.

Hvis jeg må installere CCcam, hvordan gjøres det. Jeg lette gjennom plugins, men fant ingen CCcam der. Må det installeres på en annen måte?

Jeg ser at Dreamset er anbefalt for å redigere kanaler. Jeg lastet den ned og installerte, men hjelpefilen virker ikke. Er det noen som vet om en manual eller tutorial så jeg kan få en rask oversikt?
Alt står i en post lenger oppe. For å få kortene dine til å fungere, må du laste ned fra serveren til Dream Elite CCcam 2.1.4 ( dette forutsetter at du har koblet opp nettverkskabel fra ruteren din til mottakeren. For å få aktivert DHCP og få tildelt Ip adresse til mottakeren din , velg Meny-Oppsett-System-Nettverk -Integrert Nettverk -Adapter Innstillinger -OK

rstave
03-04-2010, 12:51
Hei,lurer på om man må resette tuner for og søke inn nye satelitter.?Jeg har fluttet min tuner inn i stua og må søke på nytt da det er annen instilling på LNB der jeg hadde den først.Men da jeg søker på nytt bare med 2lnb får jeg ikke inn noen kanaler?Bruker innstillingen for 2satelitter.Fikk det til kontakt vansker på Coaxial kabel.

rstave
03-04-2010, 17:53
Det enkleste er å bruke Kanal Editor som Dreamset 218 , du finner denne litt lengre bak i postene.
Hvis du vil flytte kanaler til Favoritt Lista, under ( Blå knapp) , velg først vanlig kanalliste ( alfabetisk feks. ) marker kanal , Trykk Meny ( det kommer flere valg) , velg "Legg kanal til bouqett " , bekreft med OK .

Ser ut fra signaturen din at du har har IPbox 9000. Hvis du vil innkalle Kanallisten med OK knappen , istedenfor PIL oppover , bør du installere fra Addon Panelet følgende Plugin : " Pauli Neutrino " . Inn i denne kan du reorganisere hele knapp strukturen .
Hei kan du med få ord fortelle meg hvordan dreaseat fungerer?

knutd
03-04-2010, 18:29
Er det noen som får Hjelp til å fungere der? Hadde vært fint med en liten bruksanvisning så vi ser mulighetene.

digitech
03-04-2010, 20:20

Hei,
Regner med at du har pakket ut fila .
Du starter programmet ved å trykke på ikonet med Parabol Antenna.
Etter du åpner programmet , velg "SETUP "

Configuration Title : Skriv : vuplus
Box ID ? Her skal du føre samme IP adresse som du ser i mottakeren : Meny-Oppsett-System-Nettverk- Adapter Innstilinger.
User name : root
Pass : ( hvis du brukrer Dream Elite : blankt felt , hvis PLI : vuplus )
Software : her velger du :" Enigma 2 ver 4 "

FTP Port : 21
Http Port (80) : 80
Telnet : 23

Trykk " Save Configuration "
Velg " Test configuration "
Her skal du få kvitering , hvis alt er OK , velg OK nederst ved siden av "Avbryt ", vinduet blir borte !
Se på knappene helt øverst, ved siden av SETUP finner du pil ned , velg denne og sjekk om det er hakk foran "vuplus"

Velg "Transfer" :
du får 2 valg : Read or Write
Read = hvis du vil laste opp kanalene fra mottakeren og redigere dem ( Slette, Flytte, editere ) i programmet .Fungerer også som Backup for senere bruk .Etter du er ferdig med redigeringen , velg "File" - Save as , finn et navn og lagre .

"Write " bruker du når du skal overføre filene ( kanalliste ) tilbake til mottakeren, f.eks etter opgradering med nytt programvare.

TBJ
03-04-2010, 20:37
Kan noen gjøre meg en tjeneste og legge ut en bilde fra CNN? (streamet fra PC)

Jeg sliter med noen uforståelig...

kieinge
03-04-2010, 20:46
Er det noen som får USB Wlan adepter til å virke på Black Hole?

msun
03-04-2010, 21:10
Er det noen som får USB Wlan adepter til å virke på Black Hole?
Nei,tror ikke det er mulig på nåværende versjon.
En annen sak jeg lurer på ang. VUpluss; Kan det være riktig at viften går selv når boksen står i "standby" ?

rstave
03-04-2010, 21:17
Hei,
Regner med at du har pakket ut fila .
Du starter programmet ved å trykke på ikonet med Parabol Antenna.
Etter du åpner programmet , velg "SETUP "

Configuration Title : Skriv : vuplus
Box ID ? Her skal du føre samme IP adresse som du ser i mottakeren : Meny-Oppsett-System-Nettverk- Adapter Innstilinger.
User name : root
Pass : ( hvis du brukrer Dream Elite : blankt felt , hvis PLI : vuplus )
Software : her velger du :" Enigma 2 ver 4 "

FTP Port : 21
Http Port (80) : 80
Telnet : 23

Trykk " Save Configuration "
Velg " Test configuration "
Her skal du få kvitering , hvis alt er OK , velg OK nederst ved siden av "Avbryt ", vinduet blir borte !
Se på knappene helt øverst, ved siden av SETUP finner du pil ned , velg denne og sjekk om det er hakk foran "vuplus"

Velg "Transfer" :
du får 2 valg : Read or Write
Read = hvis du vil laste opp kanalene fra mottakeren og redigere dem ( Slette, Flytte, editere ) i programmet .Fungerer også som Backup for senere bruk .Etter du er ferdig med redigeringen , velg "File" - Save as , finn et navn og lagre .

"Write " bruker du når du skal overføre filene ( kanalliste ) tilbake til mottakeren, f.eks etter opgradering med nytt programvare.
Takk for den ligner litt på den til ip 9000HD:-D

Gremling
03-04-2010, 23:25
Kan noen gjøre meg en tjeneste og legge ut en bilde fra CNN? (streamet fra PC)

Jeg sliter med noen uforståelig...

INGEN?

Slik gjør du det: Skriv in boxens ip adresse i internett explorer eller mozilla. Gå ned til CNN, trykk på pc ikonet til høyre for kanalnavnet og lagre denne på skrivebordet. Høyre klikk på filen som ble lagret og velg åpne i f.eks. VLC/Nero eller lign.

Trykk PrintScreen knappen for å ta skjermdump. Ta et hvilket som helst tegneprogram og lim inn bildet der (høyreklikk og lim inn eller ctrl+v) lagre som jpg og legg det til her på tråden.

Mvh.

Gremling

TBJ
03-05-2010, 02:10
Oppfølging av mitt problem med striper øvest på noen kanaler:
(problemet størst på CNN)

Jeg har lånt en annen VU+. Samme problem. Både på TV og projektor. Han som lånte min, får ikke striper.
Testet mitt soveromsTV. Ingen striper.

Da må det vel være mitt utstyr i stua da.
Fant en funsjon på TV som heter Overscan. Setter jeg den på, så forstørres bilde litt og ingen striper på CNN.
Derfor tenkte jeg å sjekke litt om min TV viser mer enn andres.

Kan noen av dere med Black Hole sjekke om dere får like mye luft over den øverste boks og under den nederste boks, slik som bilde viser:
62796
Jeg ser også det sorte øverst på min TV (Altså jeg ser alt dette bilde viser).
Og hvis dere får like mye luft over og under... kan dere så bekrefte at dere ikke ser striper på toppen av CNN bilde hos dere?

Må innrømme at disse stripene har irritert meg STORT.

Fant en instilling i projektoren som fikk bort stripene:

Under Prosjektor Output scaling

Normal (92% visning)
Large (100% visning)

Large:
Områdene øverst, nederst og langs sidene av bilde som ikke kan ses på vanlig måte, settes inn og projiseres.
Interferens kan forekomme øverst eller neders i bilde, avhengig av bildesignalet

Normal:
Inngangssignalet projiseres med normal størrelse. TV-bilder vises med 92% størrelse.

Endrer jeg fra Large til Normalt, så forsvinner stripene der også, men jeg får da mindre luft over og under bilde enn bilde over viser.

digitech
03-05-2010, 06:49
Nei,tror ikke det er mulig på nåværende versjon.
En annen sak jeg lurer på ang. VUpluss; Kan det være riktig at viften går selv når boksen står i "standby" ?

Ja, det er riktig at vifta går kontinuerlig , til og med i Stand-bye modus.
Grunnen til dette er at det er ingen sted i Enigma2, hvor en kan sette opp ønsket operasjon status i Stand-bye . Jeg ser personlig ikke noe problem i å ha en vifte som går i Stand-bye modus, mottakeren utvikler varme til og med når den er slått av.
Men jeg har sett plugin med navn Fan Control , kanskje den skal løse problemet ? Den er skrevet for Dreambox modellene, skal prøve den ikveld og se om den fungerer med Vu+ .

digitech
03-05-2010, 07:00
Oppfølging av mitt problem med striper øvest på noen kanaler:
(problemet størst på CNN)

Jeg har lånt en annen VU+. Samme problem. Både på TV og projektor. Han som lånte min, får ikke striper.
Testet mitt soveromsTV. Ingen striper.

Da må det vel være mitt utstyr i stua da.
Fant en funsjon på TV som heter Overscan. Setter jeg den på, så forstørres bilde litt og ingen striper på CNN.
Derfor tenkte jeg å sjekke litt om min TV viser mer enn andres.

Kan noen av dere med Black Hole sjekke om dere får like mye luft over den øverste boks og under den nederste boks, slik som bilde viser:
62796
Jeg ser også det sorte øverst på min TV (Altså jeg ser alt dette bilde viser).
Og hvis dere får like mye luft over og under... kan dere så bekrefte at dere ikke ser striper på toppen av CNN bilde hos dere?

Må innrømme at disse stripene har irritert meg STORT.

Fant en instilling i projektoren som fikk bort stripene:

Under Prosjektor Output scaling

Normal (92% visning)
Large (100% visning)

Large:
Områdene øverst, nederst og langs sidene av bilde som ikke kan ses på vanlig måte, settes inn og projiseres.
Interferens kan forekomme øverst eller neders i bilde, avhengig av bildesignalet

Normal:
Inngangssignalet projiseres med normal størrelse. TV-bilder vises med 92% størrelse.

Endrer jeg fra Large til Normalt, så forsvinner stripene der også, men jeg får da mindre luft over og under bilde enn bilde over viser.

Hei,
Kan du fortelle oss ditt valg under ; AV Instillinger :
Vis 4:3 innhold som ...... ?
Display > 16:9 content as ....?

Jeg tror det er en eller annen konflikt med formateringen til bilde mellom mottakeren din og TV ,
hos meg uansett hva jeg gjør med formaten , har jeg aldri klart å fremprovosere disse stripene.

TBJ
03-05-2010, 07:28
Hei igjen

For øyeblikket står den slik:
Vis 4:3 innhold som "sorte kanter
Display > 16:9 content as "bare skaler"

Men tro meg. Jeg har testet ALLE varianter (også på TVen, men den står nå på 16:9).
Men som skrevet over. Nå tester jeg boks nr. 2, så det er mest sannsynligvis ikke boksen sin feil.
Men les hva jeg skriver og ønsker over her.

(Skulle i tillegg gjerne ha sett skjermbilde bilde fra CNN fra noen andre her på forumet)

digitech
03-05-2010, 08:38
Hei igjen

For øyeblikket står den slik:
Vis 4:3 innhold som "sorte kanter
Display > 16:9 content as "bare skaler"

Men tro meg. Jeg har testet ALLE varianter (også på TVen, men den står nå på 16:9).
Men som skrevet over. Nå tester jeg boks nr. 2, så det er mest sannsynligvis ikke boksen sin feil.
Men les hva jeg skriver og ønsker over her.

(Skulle i tillegg gjerne ha sett skjermbilde bilde fra CNN fra noen andre her på forumet)

Her kommer bildet.
Når jeg lager screenshot eller streamer fra CNN ser jeg stripene du snakkker om , men disse er ikke tistedet med levende bilde på TV :?

TBJ
03-05-2010, 08:52
Her kommer bildet.
Når jeg lager screenshot eller streamer fra CNN ser jeg stripene du snakkker om , men disse er ikke tistedet med levende bilde på TV :?
Takk takk. Tredje boksen som viser det samme (jeg er kanskje ikke gal allikevel ;))

Det bekrefter min (siste) misstanke at det ikke er noe galt med min boks.
Da ligger nok feilen i TVen og projektoren (eller kanskje det ikke er feil, men justering både på TV og projektoren slik jeg nevner noen poster lengre opp).
Håper noen også kan svare på det jeg skrev kl. 02:10 i natt (5 poster lengre opp).

Må nevne at jeg ellers elsker boksen. I går streamet jeg fra 4 forskjellige TV kanaler samtidig (med kun én tuner innstilt). :-)
Verd alle pengene (+ all min tid) jeg har brukt på den.

digitech
03-05-2010, 09:37
Takk takk. Tredje boksen som viser det samme (jeg er kanskje ikke gal allikevel ;))

Det bekrefter min (siste) misstanke at det ikke er noe galt med min boks.
Da ligger nok feilen i TVen og projektoren (eller kanskje det ikke er feil, men justering både på TV og projektoren slik jeg nevner noen poster lengre opp).
Håper noen også kan svare på det jeg skrev kl. 02:10 i natt (5 poster lengre opp).

Må nevne at jeg ellers elsker boksen. I går streamet jeg fra 4 forskjellige TV kanaler samtidig (med kun én tuner innstilt). :-)
Verd alle pengene (+ all min tid) jeg har brukt på den.

Les nøye hva jeg har skrevet ! Jeg oplever overhodet ikke noe striper med levende bildet på 2 forskjellige TV apaarater : Panasonic og Philips Cineos.
Har skiftet alle mulige innstillinger og bildet format , altså ingen striper på TV'ne mine .
Har nettopp snakket med min sigerfar som bruker Samsung LED TV , han opplever ingen striper på sin TV heller.
Jeg får dem kun ved streaming til PC eller når jeg lager screenshots.
Er det ikke rart at 3 forskjellige TV merker viser ikke striper på 3 st. VU+Duo ?

digitech
03-05-2010, 09:44
Nå begynner det å bli kjedelig :-|
Kjører Dream Elite i Flash og VTI+PLI på Usb, alt fungerer bra.
Med andre ord jeg trenger å omprogramere mottakeren via USB kun ved nye Dream Elite release. Alle andre image ( VTI og PLI ) har software update via fjernkontrol.
Beginner å savne tiden når jeg flashet boksen hver dag :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

TBJ
03-05-2010, 10:01
Les nøye hva jeg har skrevet ! Jeg oplever overhodet ikke noe striper med levende bildet på 2 forskjellige TV apaarater : Panasonic og Philips Cineos.
Har skiftet alle mulige innstillinger og bildet format , altså ingen striper på TV'ne mine .
Har nettopp snakket med min sigerfar som bruker Samsung LED TV , han opplever ingen striper på sin TV heller.
Jeg får dem kun ved streaming til PC eller når jeg lager screenshots.
Har lest veldig nøye :shock: og ser at vi er enige ;-). Som jeg skrev over; Feilen ligger nok i min TV og projektor.

Er det ikke rart at 3 forskjellige TV merker viser ikke striper på 3 st. VU+Duo ?
Nei (ref. det jeg allerede har skrevet)

Kunne vært morro :-D om noen som har Panasonic kunne testet innstillingen "Overscan" (av og på).
Det var den som fikset problemet på min TV (Jeg har Panasonic TH-42PX80 Plasma).
Hvis du har testet "overscan" av og på og ikke får stiper på CNN ved noen av innstillingene, viser nok min TV mer av bilde enn "normale" TVer (derfor håper jeg noen kan teste det jeg skrev kl. 02:10 i natt).

I projektoren var det innstillingen "Prosjektor Output scaling" som fikset problemet (Har Epson EMP-TW700).

klurtop
03-05-2010, 12:07
Nå begynner det å bli kjedelig :-|
Kjører Dream Elite i Flash og VTI+PLI på Usb, alt fungerer bra.
Med andre ord jeg trenger å omprogramere mottakeren via USB kun ved nye Dream Elite release. Alle andre image ( VTI og PLI ) har software update via fjernkontrol.
Beginner å savne tiden når jeg flashet boksen hver dag :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Er vel ikke helt rett det du skriver her. Når nye drivere blir sluppet og som raskt blir plukket opp av VTI og PLi, vil du likevel sitte med gamle drivere når du laster VTI pg PLi fra USB fordi multiboot-image henter drivere fra flash-imaget.

klurtop
03-05-2010, 13:23
Ser at enkelte har diverse problemer med undertekster. En kort oversikt over hvordan denne styres er som følger:

Undertekstene, dvs skrifttype, skriftfarge, skriftstørrelse og tykkelse på skyggelegging styres enten av en dedikert sekvens i filen skin.xml til ditt valgte skin alternativt av en tilsvarende sekvens i en separat fil i katalogen /etc/enigma2 som har navnet skin_user.xml. Den aktuelle sekvensen i skin.xml til ditt valgte skin kan eksempelvis se slik ut:

<subtitles>
<sub name="Subtitle_TTX" font="Regular;32" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
<sub name="Subtitle_Regular" font="Regular;32" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
<sub name="Subtitle_Bold" font="Replacement;32" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
<sub name="Subtitle_Italic" font="Regular;32" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
</subtitles>

Den separate filen skin_user.xml kan eksempelvis se slik ut:

<skin>
<subtitles>
<sub name="Subtitle_TTX" font="Regular;32" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
<sub name="Subtitle_Regular" font="Regular;32" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
<sub name="Subtitle_Bold" font="Replacement;32" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
<sub name="Subtitle_Italic" font="Regular;32" foregroundColor="#ffffff" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
</subtitles>
</skin>

Dersom både den separate filen skin_user.xml og den aktuelle sekvens i skin.xml til ditt valgte skin mangler, vil boksen krasje dersom du forsøker å slå på undertekster. Dersom derimot bare enten skin_user.xml eller den aktuelle sekvens i skin.xml er til stede, vil undertekstene vises problemfritt. (Dersom begge er til stede er jeg ikke sikker på hvilken av disse filene som har prioritet foran den andre.) Filen skin.xml til ditt skin finner du her:
/usr/share/enigma2/<navnet på ditt skin>/

Fargen på underteksten styres av koden foregroundColor="#ffffff". Uttrykket "#ffffff" betyr i denne sammenheng fargen hvit. Dersom undertekstene er eksempelvis rød og en ønsker å endre denne til hvit, er det derfor bare å endre foregroundColor enten i skin_user.xml eller skin.xml. Tilsvarende kan eksempelvis tekststørrelsen endres i uttrykket font="Regular;32".

digitech
03-05-2010, 13:58
Er vel ikke helt rett det du skriver her. Når nye drivere blir sluppet og som raskt blir plukket opp av VTI og PLi, vil du likevel sitte med gamle drivere når du laster VTI pg PLi fra USB fordi multiboot-image henter drivere fra flash-imaget.

Hei,
Jeg er litt i tvil om dette er tilfelle med driverne fra flash image i bruk med image på USB drive. Grunnen til dette er at Meoboot installererer hele image i USB fash. ikke bare deler av denne. Dream Elite bruker en annen type Enigma 2 infrastruktur enn PLI . Er ikke 100% sikkert , men tenker bare hvis det er tilfelle med felles drivere , en eller annen plass bør oppstå driver konflikt :confused:

klurtop
03-05-2010, 14:48
Hei,
Jeg er litt i tvil om dette er tilfelle med driverne fra flash image i bruk med image på USB drive. Grunnen til dette er at Meoboot installererer hele image i USB fash. ikke bare deler av denne. Dream Elite bruker en annen type Enigma 2 infrastruktur enn PLI . Er ikke 100% sikkert , men tenker bare hvis det er tilfelle med felles drivere , en eller annen plass bør oppstå driver konflikt :confused:
Problemet blir beskrevet ganske godt i en tråd i PLi-forumet med overskriften "MeoBoot plugin for dm 800/8000 only".

digitech
03-05-2010, 15:22
Problemet blir beskrevet ganske godt i en tråd i PLi-forumet med overskriften "MeoBoot plugin for dm 800/8000 only".
Mange Takk for tipset, skal lese denne.

digitech
03-05-2010, 15:28
Mange Takk for tipset, skal lese denne.

Mente du at du har lest om dette i VU+ seksjonen eller i Dreambox seksjonen i PLI forumet ? Kan ikke se post med samme navn i VU+ seksjonen til PLI forumet ?! Kanskje posten er blitt fjernet ?

rolfanders
03-05-2010, 16:25
Noen som vet om det kommer noen ny video driver snart, så det blir bedre kvaliet på bilde?

corydoras
03-05-2010, 16:55
Noen som vet om det kommer noen ny video driver snart, så det blir bedre kvaliet på bilde?

Håper også på det, kjørte Dream Elite, og syntes bildekvaliteten var bedre på dette img, men er tilbake til PLI nå etter en krasj med DE, så håper de jobber med det, ser jo ikke ut til at du har fått så mye respons på tråden din på Pli forumet desverre.

Er dette noe som kan løses med drivere, eller er det en hardware begrensning, noen som vet?

Mvh
C

digitech
03-05-2010, 17:55

Hvilken image bruker du ? Har du prøvd Dream Elite ?
Jeg ser tydelig forbedring i video kvaliteten på Dream Elite i forhold til VTI image.
Hvis det er forskjell i video på 2 forskjellige image på en og samme mottaker, kan jeg aldri tenke meg at det er hardvaren som er begrensningen :confused:
DE bruker en annen enigma2 versjon, kanskje den har annerledes video drivere ?

digitech
03-05-2010, 18:01
Håper også på det, kjørte Dream Elite, og syntes bildekvaliteten var bedre på dette img, men er tilbake til PLI nå etter en krasj med DE, så håper de jobber med det, ser jo ikke ut til at du har fått så mye respons på tråden din på Pli forumet desverre.

Er dette noe som kan løses med drivere, eller er det en hardware begrensning, noen som vet?

Mvh
C

Det er VU+ i Korea som skal ordne eventuell driver problematikk, det er ikke PLI sin jobb å bruke tid på dette. Jeg har sendt allerede mail til produsenten, hvis flere skriver også, kan vi prøve å få dem til å prioritere dette.

rolfanders
03-05-2010, 18:36
Hvilken image bruker du ? Har du prøvd Dream Elite ?
Jeg ser tydelig forbedring i video kvaliteten på Dream Elite i forhold til VTI image.
Hvis det er forskjell i video på 2 forskjellige image på en og samme mottaker, kan jeg aldri tenke meg at det er hardvaren som er begrensningen :confused:
DE bruker en annen enigma2 versjon, kanskje den har annerledes video drivere ?

Jeg bruker Dream Elite, ja det er mye bedre men det er fortsatt så dårlig at jeg fikk beskjed av dama å sette dreamboxen på plass igjen.

rstave
03-05-2010, 19:18
Jeg bruker Dream Elite, ja det er mye bedre men det er fortsatt så dårlig at jeg fikk beskjed av dama å sette dreamboxen på plass igjen.
Jeg har ingen problemer med DE ser nesten ikke forskjell på VU+ Duo og min Vantage 8000HD Twin.Men så har jeg en Samsung led 46UE 7070 TV.

TBJ
03-05-2010, 21:37
Hvis du fremdeles har like dårlig bilde som du viste til 28. februar (http://avforum.no/forum/satellitt/98529-vu-duo-twin-tuner-hd-pvr-dvb-s2-13.html#post1416451), ville jeg kontaktet de du kjøpte den fra og få byttet den til ny.

Kaon
03-05-2010, 22:47
Fant et bilde av en annen UV+ Duo på nett ser den er litt andeledes inni på bla sata kontakt plasering osv? har det kommet 2 typer?
har akkurat kjøpt min for noen dager siden.

Kaon
03-05-2010, 22:48
Min er den til venstre flere her som har lik min?

Kaon
03-05-2010, 23:03
Min har Rev 1,2 printet på hovedkortet den andre ser ut for og ha Rev 0,1 kanskje vi bør hvære litt obs her på hva vi kjøper?
tenker da på bildekvalitet,stabilitet Osv.

tandberg
03-05-2010, 23:09
Fant et bilde av en annen UV+ Duo på nett ser den er litt andeledes inni på bla sata kontakt plasering osv? har det kommet 2 typer?

hehe... Pirat av clonen? ;)

Ser nesten ut som at det eneste som ser mest likt ut på de to modellene er kabinettet....
Rart hvis de kommer fra samme produsent... hmmm

digitech
03-05-2010, 23:37
Min har Rev 1,2 printet på hovedkortet den andre ser ut for og ha Rev 0,1 kanskje vi bør hvære litt obs her på hva vi kjøper?
tenker da på bildekvalitet,stabilitet Osv.

Min er lik den til venstre . Tror varianten til høyre er enten prototypen til VU+ eller OEM produkt. Det er mange koreanske produsenten som leverer samme produkt under forskjellige navn med små modifikasjoner på hovedkort og PSU.
Typisk eksempel er Vantage og Hyro.
VU+Duo leveres i Korea under ett helt annet navn en modellen i Europa .

konge1
03-06-2010, 08:49
hei
har lest igjennom alt dere skriver om denne boxen og jeg må si den virker veldig bra- med bra støtte på fw oppgradering og img. Men har to spørsmål:

Har denne box mulighet for PIP??
Kan den brukes til å se nett tv, feks nrk??

digitech
03-06-2010, 10:01

Igår etter dama mi kolapset ca. 23:00, rygget jeg opp en DM 800 HD ( med NewNigma2 2.8.4) og koblet den opp parallelt med VU+DUO twin til Panasonic Plasma respektivt :
HDMI 1 : Vu+Duo Twin med PLI ( siste )
HDMI 2 : DM 800 HD ( NewNigma2 )

Flyttet den ene av kokskablene fra VU+Duo til DM 800 HD .
Begge mottakere har samme Setting ( Thor og Sirius )
Nulstilte alle filter, støyreduksjon m.m på min 50 " Panasonic og leken begynte ca kl. 00:30 ( gud så flott er det å være alene i stua og disponere med alle fjernkontroll selv :mrgreen: )

Altså jeg finner ikke lenger 1 eneste argument hvorfor man skal velge en DM 800 HD fremfor VU+Duo Twin ?! Samme pris på begge , men VU+ har dobellt så mye hardvare for pengene .

Men tilbake til BILDE kvaliteten (SD kanaler) .
Har satt "Autoresolution" til Nei .
Bilde på Vu+ hadde litt mere sort metning enn den til DM 800 , men på ingen måte dårligere kontrast eller lumminans.
Jeg bare lurer på hvis bildet på begge mottakere hos meg er nesten 100% lik på begge merker , hvorfor ingen klager på bildet kvaliteten til DM 800HD ?
Kan noen av dere med samme mottakere hjemme gjennomføre samme test med sin TV og komme med kommentar her på forumet ?

På HDTV kanalene ser jeg faktisk ingen forskjell :confused:

digitech
03-06-2010, 10:14

Se på lille klistremerket (over Scart dekselet ) på bildet til høyre,
der står det MS 750 , det er navnet produsenten markedsfører VU+Duo i Korea !
Legger ved Teknisk info for den eksisterende VU+Duo Twin ( MS 750 ) og
lille bror VU+Solo ( MS 730 ) ( kommer i slutten av mars ) .

digitech
03-06-2010, 10:19
hei
har lest igjennom alt dere skriver om denne boxen og jeg må si den virker veldig bra- med bra støtte på fw oppgradering og img. Men har to spørsmål:

Har denne box mulighet for PIP??
Kan den brukes til å se nett tv, feks nrk??

Hei,
Det er ikke foreløbig PIP støtte på VU+Duo Twin.
Har ikke testet nett tv på Vu+ , regner med at man må installere web browser plugin på VU+ og legge nettadressen til nrk inn ( blir litt tungvint med tanke på SMS skrive still )

loomis
03-06-2010, 11:49
Er tilbake til PLI etter noen dager med Dream-Elite
I DE var det en plugin som jeg tror het "permanent timeshift" altså mulighet for at timeshift er på hele tida om ønskelig.
Veldig greit når det var noe jeg ikke fikk se, så var det bare å spole tilbake.

Noen som vet om denne muligheten/plugin finnes til PLI?

L

kieinge
03-06-2010, 13:29
Hvordan sletter man et img. i flash og på usb?

rstave
03-06-2010, 14:55
Nå får jeg ikke inn HD kanalene hvorfor,bruker PLi nå.Når jeg brukte DE fikk jeg ikke inn TV Norge HD,ligger i kanal lista.

bobi
03-06-2010, 15:41
Hei folkens, nå er jeg tilbake fra jobb.
har nå installert Dream-Elite image på min boks og må si at menyene ser pent ut.
Jeg har derimot sett at bilde kvaliteten er kanskje hakke bedre en PLI og VTI som jeg testet sist jeg var hjem. Kona hadde rett og slett koblet av hele boksen og satt tilbake AB IPbox 9000 da ho synes at VU+ hengte og var meget tregere og dårligere bilde en IPbox 9000.

I dag har jeg testet Dream-Elite nå i cirka 1 time og er ikke fornøyd med at boksen er mye tregere i kanal skift og ellers når man går i menyene, boksen henger seg og må tenke hakke ekstra så detter er en steg tilbake. Er det noen her som har motor og bruker Drem-Elite, når jeg prøver å bruke Dream-Elite så går motoren min bananas , den svinger høyre og venstre uten stopp fram til jeg deaktiverer eller slår av og på hele boksen, motoren har jeg brukt nå i snart 6 år og testet med mange andre bokser inkl IPbox 9000 med Enigma2 som har fungert og fungerer perfekt, så jeg lurer på om det er noen feil her med DE, har også brukt motoren med PLI som også fungerte bra når jeg hadde den installert.
Media Player i denne er helt tragisk, det var ikke dette jeg hadde forventet fra DE Team faktisk, alle mine MKV Filmer med AC3 lyd fungerer ikke og ikke minst så fikk jeg ikke mp3 liste heller, har noen av dere denne problemet med media player ??

Bilde på Dream-Elite er mye mye bedre syns jeg, men skule ønske at boksen var like stabil også

mvh

bobi

bobi
03-06-2010, 15:57
I flashen så kan du bare instalere nytt image så blir den gamle borte :mrgreen:
i usb, tja formater den vel :)

mvh

bobi

Hvordan sletter man et img. i flash og på usb?

Mach III
03-06-2010, 17:35
Når tv'en min har vært avslått får jeg bare "no signal" på hdmi inngangen når jeg slår det på. Må nappe ut og sette inn igjen kabelen før tv'en registrerer Vu+'en. Begynte sånn for noen dager siden uten noen spesiell foranledning. Noen som har opplevd det samme?

Mach III

rstave
03-06-2010, 17:48
Når tv'en min har vært avslått får jeg bare "no signal" på hdmi inngangen når jeg slår det på. Må nappe ut og sette inn igjen kabelen før tv'en registrerer Vu+'en. Begynte sånn for noen dager siden uten noen spesiell foranledning. Noen som har opplevd det samme?

Mach III
Bare når tuner er avslått og under oppstart av tuner.

arntho
03-06-2010, 18:20
Ja, da fikk jeg boksen i går kveld, monterte HDD i formiddag før jeg innstallert siste PLI via usb. La inn ferdig kanalliste til Dreambox via Dreamset 2.27, har lastet ned CCCam 2.14 fra menyen + satt opp epg downloader.
Har også aktivert tekst for en del kanaler, tror dette fortsatt må gjøres manuelt første gang ihvertfall.
Så fort, så enkelt og uten en eneste crash eller heng!!:-D
Har allerede prøvd å stresse boksen med diverse opptak osv, men har så langt ikke oppdaget noen irriterende feil.
Fantastisk boks så langt, helt enig med deg @digitech!
Om jeg skal nevne noe negativt, så synes jeg kanskje fjernkontrollen kunne vært noe mer påkostet. Litt simpel plast/dårlig sammensatt.
Men det er jo en bagatell, ser veldig lovende ut dette:mrgreen: :mrgreen::mrgreen:

Mach III

Jeg fikk min VU+ DUO i går kveld og har siden forsøkt å få den til å virke. Er ute etter tips.
Jeg har lastet ned og installert PLI vi USB. Gikk greit. Men så får jeg ikke min IP-adresse på plass. Har forsøk diverse varianter, men uten å lykkes. Har kabel direkte fra ruter til boksen, men den vil ikke koble seg opp. Har noen et tips.
I tillegg til dette laster den bare ned 11 kanaler fra Thor. Hva kan dette komme av. Hjalp heller ikke manuelt søk.

Jeg er amatør på området.

klurtop
03-06-2010, 18:56
Jeg fikk min VU+ DUO i går kveld og har siden forsøkt å få den til å virke. Er ute etter tips.
Jeg har lastet ned og installert PLI vi USB. Gikk greit. Men så får jeg ikke min IP-adresse på plass. Har forsøk diverse varianter, men uten å lykkes. Har kabel direkte fra ruter til boksen, men den vil ikke koble seg opp. Har noen et tips.
I tillegg til dette laster den bare ned 11 kanaler fra Thor. Hva kan dette komme av. Hjalp heller ikke manuelt søk.

I PLi ligger det to oppføringer av 0.8W, en C-Band og en Ku-Band. Pass på at du i oppsettet for tunerne har lagt inn alternativet med Ku-Band.

For så vidt gjelder nettverksproblemet må du for at noen skal kunne hjelpe deg, gi opplysninger her om ip-adressen til routeren din (oftest er den satt til 192.168.0.1) samt alle nettverksinnstillingene du har lagt inn på boksen så langt.

rstave
03-06-2010, 19:04

Trykk på start på PC og skriv i søkefeltet CMD og skriv så nåe du får opp det sorte vindu IP config og trykk enter der ser du din ip adresse.Ta og gå inn i menye på boxen fin nettverk og ta en test av nettverk.Du kan også trykke på første valget når du er inne i nettverk da får du se hvilken ip adresse du har vist alt er rett.

einar71
03-06-2010, 21:16
Noen som gidder å gi et hint om innstlasjon om hvordan man kan få dette skin inn på tunern? (infinity_hd_cvs_mod.tar.gz)

...kvelden har utviklet seg til at jeg har begynt å få en hat-følelse mot div utstyr som operer med 0101010101...og prøver på denne måten å gjøre det biligst mulig...
Når googel tilogmed har reis på ferie så begyner lunta å bli kort... -9grader ute og skal opp å hente kamerastativet hos søsters...lånt det ja!

klurtop
03-06-2010, 21:31
Noen som gidder å gi et hint om innstlasjon om hvordan man kan få dette skin inn på tunern? (infinity_hd_cvs_mod.tar.gz)

...kvelden har utviklet seg til at jeg har begynt å få en hat-følelse mot div utstyr som operer med 0101010101...og prøver på denne måten å gjøre det biligst mulig...
Når googel tilogmed har reis på ferie så begyner lunta å bli kort... -9grader ute og skal opp å hente kamerastativet hos søsters...lånt det ja!
Overfør tar.gz-fila til /tmp katalogen i boksen. Gå deretter inn i telnet og skriv følgende:

tar -xzf /tmp/infinity_hd_cvs_mod.tar.gz -C /

Trykk deretter på enter.

Mach III
03-07-2010, 12:31

Mach III

Har testet tv og kabel mot en rikstv boks, og ingen problemer der. Har tv'n vært avslått må jeg altså enten nappe hdmi kabelen, eller ta strømmen/full restart på Vu+'en. Er heller ikke nok å sette den i standby og på igjen for at tv'n skal oppfatte signalet fra Vu+'en...

Mach III
03-07-2010, 13:00
Har testet tv og kabel mot en rikstv boks, og ingen problemer der. Har tv'n vært avslått må jeg altså enten nappe hdmi kabelen, eller ta strømmen/full restart på Vu+'en. Er heller ikke nok å sette den i standby og på igjen for at tv'n skal oppfatte signalet fra Vu+'en...

Ser nå på Vu+ support forum at andre sliter med samme feilen, og at det er et driver problem. Blir nok snart fikset da...:)

corydoras
03-07-2010, 16:09
Noen som har prøvd Mediacenter plugin på denne?
Hvordan mapper man opp delte kataloger i nettverket?

Trengs det en egen plugin?

Mvh
C

messus
03-07-2010, 20:02
Igår etter dama mi kolapset ca. 23:00, rygget jeg opp en DM 800 HD ( med NewNigma2 2.8.4) og koblet den opp parallelt med VU+DUO twin til Panasonic Plasma respektivt :
HDMI 1 : Vu+Duo Twin med PLI ( siste )
HDMI 2 : DM 800 HD ( NewNigma2 )

Flyttet den ene av kokskablene fra VU+Duo til DM 800 HD .
Begge mottakere har samme Setting ( Thor og Sirius )
Nulstilte alle filter, støyreduksjon m.m på min 50 " Panasonic og leken begynte ca kl. 00:30 ( gud så flott er det å være alene i stua og disponere med alle fjernkontroll selv :mrgreen: )

Altså jeg finner ikke lenger 1 eneste argument hvorfor man skal velge en DM 800 HD fremfor VU+Duo Twin ?! Samme pris på begge , men VU+ har dobellt så mye hardvare for pengene .

Men tilbake til BILDE kvaliteten (SD kanaler) .
Har satt "Autoresolution" til Nei .
Bilde på Vu+ hadde litt mere sort metning enn den til DM 800 , men på ingen måte dårligere kontrast eller lumminans.
Jeg bare lurer på hvis bildet på begge mottakere hos meg er nesten 100% lik på begge merker , hvorfor ingen klager på bildet kvaliteten til DM 800HD ?
Kan noen av dere med samme mottakere hjemme gjennomføre samme test med sin TV og komme med kommentar her på forumet ?

På HDTV kanalene ser jeg faktisk ingen forskjell :confused:

Mulig det ikke er noen som har klaget på bildekvaliteten til DM800 i denne tråden, men prøv google litt. Både DM800/8000 rapporteres av flere å ha soft bilde, og nå skjønner jeg det gjelder også denne boxen..

Etter å ha holdt på med disse linux-boxene noen år så skjønner jeg hvorfor denne boxen er populær hos en gruppe brukere. Fine menyer, raskt kanalbytte og Enigma2 med støtte for cccam, masse plugins og stasj. Men det viktigste for enhver hi-fi interessert må da uansett være bildekvaliteten, udiskutabelt.

Jeg har en IPBOX 9000 som har meget bra bilde, men mulig jeg bestiller denne (Vu+ Duo) og sammenlikner. Enigma2 på IPBOX har enda langt igjen, men de har tross alt fått til PiP, noe jeg skjønner enda ikke fungerer på Vu Duo. Cccam trenger man ikke lengre med mindre man har spesielle hensikter.

Nye IPBOX 9900 HD fra Abcom rapporteres å ha samme CPU (sh4) som IPBOX 9000, og den leveres default med Enigma2. Dette må jo bety at ABcom har fått til en velfungerende E2 også for sh4 boxene. Som igjen betyr at denne vil bli gjort tilgjengelig (av en eller annen) også for forgjengeren IPBOX 9000/910/99.

aileby
03-08-2010, 00:48
@messus
Det var da godt å endelig se en som er enig med meg. Bildekvalitet er da det viktigste på en satelitt-tuner. Kan, velge en tuner som er nesten best dersom den har unike egenskaper, men det skal være noe spesielt.

Jeg har også IPBOX 9000HD og var så "heldig" å fikk prøve en VU+DUO fra en butikk før evt. kjøp. Jeg er glad jeg ikke betalte for VU+ for å si det sånn. Enigma2, greit nok, men noe så dårlig bilde har jeg ikke sett siden jeg hadde Dreambox 800. Hvis DB800 hadde like dårlig bilde.

Nå skal jeg ikke hisse på meg de komersielle her inne, men dette er nå min mening og det må jeg få lov til å mene. Gjør deg den tjenesten å IKKE bestill VU+ Duo bare for å teste den. Du kommer garantert til å bli skuffet. Jeg skjønner ikke, selv med godvilje, hvordan noen kan synes denne boksen har gode bilder. Hører noen her sier den har god hardware, og det kan være. Det har jeg ikke noe peil på, men resultatet av den såkalte gode hardwaren og softwaren gav dårlig bilde i alle fall. Selv kona lurte på hva jeg hadde koblet opp hehe.

IPBOX 9000HD er i en annen liga når det gjelder bildekvalitet.

Vel, ha en god natt videre :D

Kaon
03-08-2010, 11:14
Hei jeg hadde IPBOX 9000HD solgte den pga av dårlig bildekvalitet men det er lenge siden jeg hadde den og skjønner nå att den har fått bra bilde men det er pga nye software,drivere Osv.
Dreambox DM 800 hadde elendig bilde kvalitet men har blitt bra nå med di nyeste software,drivere som er datert år 2010.

En kameret av meg solgte c-tech 5000 pga av dårlig bildekvalitet jeg beholt min og kan medele at den har det beste bilde man kan tenke seg nå med den nyeste softwaren.

Det er nok det samme her med tanke på VU+ DUO ser den ble bedre med Black hole elite men kan bli bedre men det kommer nok fort til denne pga god suport og oppdateringer.

Husk også denne har nettopp sluppet for salg og ingen andre linux tunere jeg har hatt har hvert så stabil og kjapp og lite bugs med tanke på helt nye software8-)

awp
03-08-2010, 17:06
Hei. Har kjøpt meg en VU+DUO. Driver og jobber med å få svinmakta til å fungere. Open air-kanaler kommer med en gang, men er det noen som kan fortelle meg hva det er jeg må gjøre for å få den til å lukte på CD-kortet mitt?

kieinge
03-08-2010, 17:33
Last ned CCcammen og start den.

rstave
03-08-2010, 17:34
Hei. Har kjøpt meg en VU+DUO. Driver og jobber med å få svinmakta til å fungere. Open air-kanaler kommer med en gang, men er det noen som kan fortelle meg hva det er jeg må gjøre for å få den til å lukte på CD-kortet mitt?

CCcam 2.14 ( OK )

awp
03-08-2010, 19:25

CCcam 2.14 ( OK )
Hei igjen. Nettverket er oppe og går som det skal, men det "grønne" side-panelet er jeg ikke kar om å få opp. Etter å ha gått ut fra alle menyer og fått blank skjerm, kan jeg ikke se at det skjer noe som helst når jeg trykker på grønn knapp. Kan det være noen settinger jeg har vært og klønt på, kanskje?

rstave
03-08-2010, 19:29
Hei igjen. Nettverket er oppe og går som det skal, men det "grønne" side-panelet er jeg ikke kar om å få opp. Etter å ha gått ut fra alle menyer og fått blank skjerm, kan jeg ikke se at det skjer noe som helst når jeg trykker på grønn knapp. Kan det være noen settinger jeg har vært og klønt på, kanskje?
Har du innstallert Dream Elte som Imag,ellervilket imag bruker du?

awp
03-08-2010, 19:46
Har du innstallert Dream Elte som Imag,ellervilket imag bruker du?
Det er fortsatt Enigma i maskinen.
Jeg er HELT grønn på dette. Er det Black Hole DN8000_1.0 jeg skal benytte her? Har den under nedlasting, bare i tilfelle. Hva er prosedyren for å legge den inn? Har forstått det slik at garantien slettes hvis firmware skiftes....?

rstave
03-08-2010, 20:53
Det er fortsatt Enigma i maskinen.
Jeg er HELT grønn på dette. Er det Black Hole DN8000_1.0 jeg skal benytte her? Har den under nedlasting, bare i tilfelle. Hva er prosedyren for å legge den inn? Har forstått det slik at garantien slettes hvis firmware skiftes....?
Vist du leser litt på forumet her så vil du finne ut av det. men last ned her fra og les på samme side hvordan du gjør det

Kaon
03-09-2010, 12:54
ser det har kommet oppdatering av software Dream Elite Vu+ Duo BH 1.0M

Dream Elite Vu+ Duo BH 1.0M Multiboot (http://www.dream-elite.net/forum/showthread.php?1430-Dream-Elite-Vu-Duo-BH-1-0M-Multiboot)

Kuult8)

rstave
03-09-2010, 13:55
ser det har kommet oppdatering av software Dream Elite Vu+ Duo BH 1.0M

Dream Elite Vu+ Duo BH 1.0M Multiboot (http://www.dream-elite.net/forum/showthread.php?1430-Dream-Elite-Vu-Duo-BH-1-0M-Multiboot)

Kuult8)
Ja,har lagt den inn også merker ikke noe forskjell jeg.

Kaon
03-09-2010, 14:41
Det er vel samme software men noen bugs er fikset ser det ut som :)

digitech
03-09-2010, 15:03

Hei,
Det grønne sidepanelet tilhører Dream Elite image.
Du må ta ett valg av image ( uansett må du omprogrammere mottakeren ) med enten PLI , VTI eller Dream Elite image.
Omprogrammeringsprosedyren er beskrevet tidligere .

digitech
03-09-2010, 15:21
Hei jeg hadde IPBOX 9000HD solgte den pga av dårlig bildekvalitet men det er lenge siden jeg hadde den og skjønner nå att den har fått bra bilde men det er pga nye software,drivere Osv.
Dreambox DM 800 hadde elendig bilde kvalitet men har blitt bra nå med di nyeste software,drivere som er datert år 2010.

En kameret av meg solgte c-tech 5000 pga av dårlig bildekvalitet jeg beholt min og kan medele at den har det beste bilde man kan tenke seg nå med den nyeste softwaren.

Det er nok det samme her med tanke på VU+ DUO ser den ble bedre med Black hole elite men kan bli bedre men det kommer nok fort til denne pga god suport og oppdateringer.

Husk også denne har nettopp sluppet for salg og ingen andre linux tunere jeg har hatt har hvert så stabil og kjapp og lite bugs med tanke på helt nye software8-)

Ikke bruk energi å argumentere hvorfor Vu+Duo er bedre mottaker enn IPbox 9000 , alle som har litt erfaring med begge mottakere vet svaret på forhånd :mrgreen:
Amatørene fra DGStation brukte nærmest 2 år for å "snekre" så enkle ting som undertekst i sin programvare, hver image som kom i de siste 2 år fikset ett problem og reflekterte negativt på 2 andre . IPbox 9000 har samlet så mye negativt respons på diverse internasjonale fora, de siste 2 år, at mange DGS loiale kunder har kvittet seg for lenge siden med mareritt boksen, les på *News | Denktenk.com - The largest DGStation/IPBox community | (http://www.denktenk.com) for info. Menyutseende og skin , tegnet av elever i barnehagen :mrgreen:

messus
03-09-2010, 16:49
Ikke bruk energi å argumentere hvorfor Vu+Duo er bedre mottaker enn IPbox 9000 , alle som har litt erfaring med begge mottakere vet svaret på forhånd :mrgreen:
Amatørene fra DGStation brukte nærmest 2 år for å "snekre" så enkle ting som undertekst i sin programvare, hver image som kom i de siste 2 år fikset ett problem og reflekterte negativt på 2 andre . IPbox 9000 har samlet så mye negativt respons på diverse internasjonale fora, de siste 2 år, at mange DGS loiale kunder har kvittet seg for lenge siden med mareritt boksen, les på *News | Denktenk.com - The largest DGStation/IPBox community | (http://www.denktenk.com) for info. Menyutseende og skin , tegnet av elever i barnehagen :mrgreen:

Måten du du fremstår offentlig i forumet her er useriøs og barnslig og gir meg assosiasjoner til fjortisene som slenger d***t til hverandre under artiklene til itavisen.no

Jeg synes således at du bør være forsiktig med å dra paralleller til barnehager, da det for kan bli oppfattet av mange (iallefall av meg) som at du sitter i glasshus å kaster stein.

Forøvrig går elever i skolen og ikke i barnehagen.

Så; ja IPBOX serien har hatt sine problemer og har kanskje ikke de kuuleste og peneste menyene, men IPBOX har fantastisk bra bilde og det har den hatt helt fra første software release. IPBOX har fungert veldig bra i lang tid nå.

Det er lov å være engasjert for/i et produkt, men det virker som om du har kommersielle hensikter i dine innlegg. Måten du ordlegger deg gjør allikevel at jeg lurer på hvor gammel du egentlig er, og du minner meg mer om tiden tilbake da Nokia og Sony Ericsson folka, eller VHS og Betamax klanene kastet usaklig d***t etter hverandre om "hvem som var best" enn om en seriøs og voksen debattant.

Jeg synes også Vu+ Duo ser spennende ut, og har bestilt en. Det kan til og med hende jeg beholder den selv om den ikke når opp bildemessig til min IPBOX. Det blir i såfall på bakgrunn av min egen selvstendige vurdering og ikke din usmakelige fremtoning i denne tråden. Testes mot hverandre skal de.

Jeg synes uansett; det er ingen vits å slenge usaklig og nedlatende d***t om andre bare for å forsvare valget ditt!

uGn
03-09-2010, 20:50
Kan vi ikke roe ned to hakk alle mann her?
Ikke noe vits å slenge dritt.

Men, jeg har nå en DB7020 jeg har planer om å bytte ut til fordel med en tuner som har dual-tuner og HD-muligheter.
Første pri er bildekvalitet på SD og HD-kanaler.
Andre pri er stabilitet.

Noen tips til boks?

Jeg vet at VU Duo støtter CCam, men gjør IPbox det?

Mach III
03-09-2010, 21:04

Men, jeg har nå en DB7020 jeg har planer om å bytte ut til fordel med en tuner som har dual-tuner og HD-muligheter.
Andre pri er stabilitet.

Noen tips til boks?

Vil tro at Ipbox er uslåelig(pr d.d.) når det gjelder bildekvalitet,(da med DGS basert soft)
så da er vel valget ditt enkelt.
Ipbox'en støtter CCcam som klient via Incubuscamd, Mgcamd og nå også Oscam tror jeg.

Mach III

msun
03-09-2010, 22:07

Andre pri er stabilitet.

Noen tips til boks?

Jeg har nylig tatt i bruk VU+ m/Dream Elite. Dette funker svært bra, og bildene er gode på alle kanaler. Ser ut som alt er stabilt. Jeg har ikke klart å få trådløst nett opp å gå enda. Dessuten irriterer jeg meg over en høyfrekvent lyd i fra viften.

robse
03-09-2010, 23:13
Vet med sikkerhet at enkelte her inne er forhandlere av BÅDE Vu+, IP, DB osv...
Kan ikke dere være så snille å holde kje%¤?

JA, IP, DB, osv er MEGET brae boxer, MEN, det er kommet en ny box, som er interesang BÅDE for oss som har hatt DB, IP, osv i maaange år....

Dere burde (så fremt at Dere ikke taper penger) være med å selge disse boxene ! ! !

Dreambox har (i min lille verden) vært førstevalget, helt til DM satte noen syke priser på HD boxer.
Dette kommer DM til å tape på.

Jeg er ikke en som løper etter kineseren i gata for å kjøpe piratprodukter, men jeg har testet bla 800HD, 500s, 7020s som pirat produkt, og 7020en har faktisk bedre bilde på enn originalen ! ! !

DM, IP og alle andre bør se på sine egne priser, kvalitet (og vær ærlig med deg selv) å se om dere faktisk kan forsvare prisene....

Stort sett produseres allt av elektronikk i Kina, Korea, Taiwan osv, til latterlige priser....
Jeg har selv forhandlet DM og IP, og vet at det er en del provisjon til oss som forhandler, og da kan dere selv finne ut hvor mye DM Norge/Tyskland osv tjener PR BOX ! ! !

Hvem er importør av Vu+? Er det KUN "nye" folk i denne bransjen???
Svaret er nei..... :-?

Jeg syns at Vu+ (har ikke testet den selv enda, men kommer til å gjøre det snart) høres bedre ut enn både DB og IP mfl til nå.

Selvfølgelig, Vu+ har lært litt av andre Linux boxer, men de har videreutviklet et produkt, under eget navn, tatt risikoen med dette, og levert et "til nå godt produkt"

Når det gjelder lisenser så er Vu+ på rett side, de utvikler selv.

Når det gjelder bildekvalitet trur jeg at mye kan gjøres med oppsett på tv og box for at det skal bli bra.

Jeg tror at HW er til stede. (se på bilder fra Vu+ og fex DB800HD, same same....but different...)

Jeg regner også med at prisene på Vu+ kommer til å falle om en liten stund, når de har klart å komme inn på markedet.

Dette er MEGET bra, for alle trenger konkurannse 8)

Det er IKKE tvil om at DB, IP og andre "etablerte" Linux boxer er gode, men allt kan videreutvikkles.

Stå på Vu+ ! ! ! !

HansH
03-10-2010, 04:10
Jeg har lagt inn denne Dream Elite Vu+ Duo BH 1.0M Multiboot. Problemet mitt er at jeg ikke kommer inn på boksen med noen ftp program for å redigere cccam og div, har kun det imaget lagt inn, hva bruker dere? Hva må jeg eventuelt gjøre for å bruke dcc? hvilken version?
Kan se ut som jeg blir stoppet av passord også, men der skal det vel være blankt?

digitech
03-10-2010, 08:16
Jeg har lagt inn denne Dream Elite Vu+ Duo BH 1.0M Multiboot. Problemet mitt er at jeg ikke kommer inn på boksen med noen ftp program for å redigere cccam og div, har kun det imaget lagt inn, hva bruker dere? Hva må jeg eventuelt gjøre for å bruke dcc? hvilken version?
Kan se ut som jeg blir stoppet av passord også, men der skal det vel være blankt?

Hei,
Tror ikke det er noe galt med din FTP klient, bruk samme DCC som du er vant å bruke fra før. Det er helt korrekt at Dream Elite krever ikke passord for pålogging . Prøv følgende:
Start FTP sesjon : root / (pass ) blank felt , hvis du ikke kommer gjennom prøv eksakt det samme uten å logge deg ut fra programmet.
En annet alternativ er å forandre passordet på forhånd. Dette kan du gjøre via telnet med følgende skript : passwd (enter ) nytt passord ....m.m

Mach III
03-10-2010, 08:18

Jeg bruker dcc 2.95 tror jeg, men fikk heller ikke tilgang via ftp før jeg hadde satt et passord via telnet. Og passord skifter du med "passwd".

Mach III

digitech
03-10-2010, 08:35
Måten du du fremstår offentlig i forumet her er useriøs og barnslig og gir meg assosiasjoner til fjortisene som slenger d***t til hverandre under artiklene til itavisen.no

Jeg synes således at du bør være forsiktig med å dra paralleller til barnehager, da det for kan bli oppfattet av mange (iallefall av meg) som at du sitter i glasshus å kaster stein.

Forøvrig går elever i skolen og ikke i barnehagen.

Så; ja IPBOX serien har hatt sine problemer og har kanskje ikke de kuuleste og peneste menyene, men IPBOX har fantastisk bra bilde og det har den hatt helt fra første software release. IPBOX har fungert veldig bra i lang tid nå.

Det er lov å være engasjert for/i et produkt, men det virker som om du har kommersielle hensikter i dine innlegg. Måten du ordlegger deg gjør allikevel at jeg lurer på hvor gammel du egentlig er, og du minner meg mer om tiden tilbake da Nokia og Sony Ericsson folka, eller VHS og Betamax klanene kastet usaklig d***t etter hverandre om "hvem som var best" enn om en seriøs og voksen debattant.

Jeg synes også Vu+ Duo ser spennende ut, og har bestilt en. Det kan til og med hende jeg beholder den selv om den ikke når opp bildemessig til min IPBOX. Det blir i såfall på bakgrunn av min egen selvstendige vurdering og ikke din usmakelige fremtoning i denne tråden. Testes mot hverandre skal de.

Jeg synes uansett; det er ingen vits å slenge usaklig og nedlatende d***t om andre bare for å forsvare valget ditt!

Du må gjerne tro hva du vil om meg , du kan også analysere lingvistikken i min skrive stil , men dette forandrer ikke på noen som helst måte min mening om IPbox 9000. Det er forresten ikke riktig tråd , IPbox 9000 tilhører en helt annen plass på forumet. Og det var forresten ikke meg som startet sammenligningen mellom begge mottakere. Det kan du selv finne ut ifra historikken i samme tråd.
Jeg slenger ikke d**tt som du beskriver i din kommentar , dette er dessverre min personlig erfaring med IPbox 9000, som jeg kjøpte faktisk straks etter den kom på markedet. Sannheten er at det har vært sluppet ut så mange image med diverse typer bug gjennom årene , at hele gleden av å nyte mottakeren , ble for lengst borte .Men du behøver ikke å tro meg, siden jeg har tjent meg rik på salg av VU+DUO Twin :-D , ta helst en runde på *News | Denktenk.com - The largest DGStation/IPBox community | (http://www.denktenk.com) ( forresten en av de mest respekterte IPbox forum ) for info.

Har stopper jeg å sammenligne begge mottakere og ønsker alle som liker bedre IPbox lykke til med bruket av sin favoritt , og vennligst la oss som vil utvikle VU+DUO Twin funksjonalitet og brukervennlighet diskutere dette her videre .

robse
03-10-2010, 10:20
Skal vi ta en liten runde med hvor Vu+ er billigst? :-D

digitech
03-10-2010, 16:14
Skal vi ta en liten runde med hvor Vu+ er billigst? :-D
Garantert i utlandet !
Har lest på digsat.net at i Belgia får du kjøpt mottakeren til 390 Euro , minus lokal MVA + frakt til Norge + Norsk MVA, det blir sikkert ca. 4000 kr. Men det spørs om de respektive butikkene har dem på lager ?
Mottakeren er blitt veldig ettertraktet vare i utlandet , tatt i betraktning at DM 8000 koster dobbelt så mye .

robse
03-10-2010, 17:15
Garantert i utlandet !
Har lest på digsat.net at i Belgia får du kjøpt mottakeren til 390 Euro , minus lokal MVA + frakt til Norge + Norsk MVA, det blir sikkert ca. 4000 kr. Men det spørs om de respektive butikkene har dem på lager ?
Mottakeren er blitt veldig ettertraktet vare i utlandet , tatt i betraktning at DM 8000 koster dobbelt så mye .

Har sett den til under 4000 i Norge... (x-sat...)
Hvem er importør i Norge?
Garantien blir vel "litt avkortet" ved kjøp i utlandet?
Dyrere å sende i retur, ikke samme rettigheter, osv...

Mach III
03-10-2010, 17:33
Har sett den til under 4000 i Norge... (x-sat...)
Hvem er importør i Norge?
Garantien blir vel "litt avkortet" ved kjøp i utlandet?
Dyrere å sende i retur, ikke samme rettigheter, osv...

Kikket litt selv på utlandet da jeg skulle handle, men det var jo ingen som hadde på lager så jeg ga opp det. Og når du får den til under 4 lapper i Norge så er det nok lite å spare også. (PS: bare 2 stk igjen på x-sat...;) )

Mach III

HansH
03-10-2010, 18:46
Tusen takk digitech og Mach III, satt oppe hele natta, og prøvde alt mulig av ftp programmer, også var det så enkelt, uff jeg har vært den zobien på jobb, ny satbox har sin pris på flere måter... det ble et 7mils steg i riktig retning det nå, takk takk

digitech
03-10-2010, 19:54
Tusen takk digitech og Mach III, satt oppe hele natta, og prøvde alt mulig av ftp programmer, også var det så enkelt, uff jeg har vært den zobien på jobb, ny satbox har sin pris på flere måter... det ble et 7mils steg i riktig retning det nå, takk takk

:-D Uff, Det blir uten tvil mye å sette seg i hvis du har ikke brukt en Linux basert satellitt tuner før , men tro meg når du blir kjent med strukturen til Vu+Duo Twin og mulighetene mottakeren tilbyr for videre utvikling, blir du garantert fornøyd med boksen :-D
Er det noe vi kan hjelpe ? Vel , det er bare å spørre .

rstave
03-10-2010, 20:02
:-D Uff, Det blir uten tvil mye å sette seg i hvis du har ikke brukt en Linux basert satellitt tuner før , men tro meg når du blir kjent med strukturen til Vu+Duo Twin og mulighetene mottakeren tilbyr for videre utvikling, blir du garantert fornøyd med boksen :-D
Er det noe vi kan hjelpe ? Vel , det er bare å spørre .
Hei jeg har ett spørsmål til deg.Hvorfor får jeg ikke lagt inn den ini filen i ftp er helt umulig og få til.Finner heller ikke Meoboot upload.Når jeg trykker på meoboot får jeg bare opp USB USB2 USB3.

digitech
03-10-2010, 20:26
Hei jeg har ett spørsmål til deg.Hvorfor får jeg ikke lagt inn den ini filen i ftp er helt umulig og få til.Finner heller ikke Meoboot upload.Når jeg trykker på meoboot får jeg bare opp USB USB2 USB3.

Hei,
Når du åpner USB mappen , hva får du under ?

digitech
03-10-2010, 20:32
Fant veldig nyttig post ang. typer parabol kort ( krypteringssystem ) , som fungerer med VU+Duo Twin. Det er sikkert noen av dere som har adre typer kort enn Skandinavias største kortleverandører ( Viasat og CD ) .
Info finner dere på følgende link :

Cards working in VU+ cardreader..... - VU+ Duo Chat (http://www.sat-universe.com/showthread.php?t=164895)

rstave
03-10-2010, 20:53
Hei,
Når du åpner USB mappen , hva får du under ?
Ingenting det er ingenting der.På meoboot er det en pil som peker høyre.

digitech
03-11-2010, 06:34
Ingenting det er ingenting der.På meoboot er det en pil som peker høyre.

Hvis du ikke får "Meoboot " undermappene i USB , bør du prøve å formatere USB'n igjen under Meoboot. Etter formateringen re-start mottakeren, da skal du få alle 3 mapper under USB.

rstave
03-11-2010, 12:30
Hvis du ikke får "Meoboot " undermappene i USB , bør du prøve å formatere USB'n igjen under Meoboot. Etter formateringen re-start mottakeren, da skal du få alle 3 mapper under USB.
Nei,jeg får ikke opp Meoboot heller.

messus
03-11-2010, 12:51
Du må gjerne tro hva du vil om meg , du kan også analysere lingvistikken i min skrive stil , men dette forandrer ikke på noen som helst måte min mening om IPbox 9000. Det er forresten ikke riktig tråd , IPbox 9000 tilhører en helt annen plass på forumet. Og det var forresten ikke meg som startet sammenligningen mellom begge mottakere. Det kan du selv finne ut ifra historikken i samme tråd.
Jeg slenger ikke d**tt som du beskriver i din kommentar , dette er dessverre min personlig erfaring med IPbox 9000, som jeg kjøpte faktisk straks etter den kom på markedet. Sannheten er at det har vært sluppet ut så mange image med diverse typer bug gjennom årene , at hele gleden av å nyte mottakeren , ble for lengst borte .Men du behøver ikke å tro meg, siden jeg har tjent meg rik på salg av VU+DUO Twin :-D , ta helst en runde på *News | Denktenk.com - The largest DGStation/IPBox community | (http://www.denktenk.com) ( forresten en av de mest respekterte IPbox forum ) for info.

Har stopper jeg å sammenligne begge mottakere og ønsker alle som liker bedre IPbox lykke til med bruket av sin favoritt , og vennligst la oss som vil utvikle VU+DUO Twin funksjonalitet og brukervennlighet diskutere dette her videre .

Du har fortsatt ikke forstått poenget til en del her. For de fleste er BILDEKVALITET viktigst når man kjøper en sat-mottaker. Mens for andre er Enigma2, kuule menyer, youtube-plugins og tilgang til et spesielt softcam (cccam) viktigere. Og de som har litt peiling på dette skjønner jo hvorfor nettopp cccam er så ettertraktet. Imidlertid mange andre softcam som gjør jobben med å lese/decode sitt programkort for privat bruk like godt som cccam.

Du generaliserer og sier ALLE som har hatt begge boxene vet hva som er best.
Etter å ha lest gjennom innleggene bare i denne tråden så er det jo helt klart at du ikke har dekning for det du sier.

Videre kaller du utviklerne av ipbox "amatører" og bruker ord som "snekre" sammen og at "barn har tegnet menyene". Jeg vil anta at hovedfokus til DGS har vært å ha uovertruffen bildekvalitet, noe som også kan synes å være tilfelle iflg mange brukere og forum rundt på nettet.

Ingen tvil om at Enigma2 er et flott operativsystem, men vil anta at mange vil prioritere bildekvaliteten framfor pene og kule operativsystem. Enigma2 fungerer forøvrig ganske bra nå på IPBOX, selv om ingen cccam. Og bedre blir det når E2 fra ipbox 9900 blir rippet og gjort tilgjengelig for andre SH4 boxer.

Jeg har heller ikke tenkt å bruke denne tråden til å prate om ipbox, og det er heller ikke jeg som har brakt denne sammenlikningen på banen. Men når du utbasonerer med slike bastante påstander uten å ha 100% hold for det så må du forstå at folk svarer deg. Til orientering har jeg både Dreambox, IPbox, Canal Digital original og Humax receivere in-house. Og har kamerater som har alt fra Kathrein 910 til DM8000, så har testet det meste. Nettopp det å sammenlikne en nykommer på markedet mot etablerte boxer må jo være et svært relevant tema i trådene til nykommeren.

Jeg er enig i at Vu+ Duo er spennende fordi den utfordrer Dreambox på pris. La oss håpe at Dreambox nå blir tvunget til å senke prisene på sine boxer.

Jeg betviler ikke at Vu+ Duo (voodoo) er minst like bra hardwaremessig som DM8000, men jeg er spent på bildekvaliteten på boxen da dette er viktigst for meg.

Og når min Vu+ Duo er på plass så skal den testes bildemessig mot de andre boxene mine. Resultatet skal jeg poste her.

digitech
03-11-2010, 13:47
Du har fortsatt ikke forstått poenget til en del her. For de fleste er BILDEKVALITET viktigst når man kjøper en sat-mottaker. Mens for andre er Enigma2, kuule menyer, youtube-plugins og tilgang til et spesielt softcam (cccam) viktigere. Og de som har litt peiling på dette skjønner jo hvorfor nettopp cccam er så ettertraktet. Imidlertid mange andre softcam som gjør jobben med å lese/decode sitt programkort for privat bruk like godt som cccam.

Du generaliserer og sier ALLE som har hatt begge boxene vet hva som er best.
Etter å ha lest gjennom innleggene bare i denne tråden så er det jo helt klart at du ikke har dekning for det du sier.

Videre kaller du utviklerne av ipbox "amatører" og bruker ord som "snekre" sammen og at "barn har tegnet menyene". Jeg vil anta at hovedfokus til DGS har vært å ha uovertruffen bildekvalitet, noe som også kan synes å være tilfelle iflg mange brukere og forum rundt på nettet.

Ingen tvil om at Enigma2 er et flott operativsystem, men vil anta at mange vil prioritere bildekvaliteten framfor pene og kule operativsystem. Enigma2 fungerer forøvrig ganske bra nå på IPBOX, selv om ingen cccam. Og bedre blir det når E2 fra ipbox 9900 blir rippet og gjort tilgjengelig for andre SH4 boxer.

Jeg har heller ikke tenkt å bruke denne tråden til å prate om ipbox, og det er heller ikke jeg som har brakt denne sammenlikningen på banen. Men når du utbasonerer med slike bastante påstander uten å ha 100% hold for det så må du forstå at folk svarer deg. Til orientering har jeg både Dreambox, IPbox, Canal Digital original og Humax receivere in-house. Og har kamerater som har alt fra Kathrein 910 til DM8000, så har testet det meste. Nettopp det å sammenlikne en nykommer på markedet mot etablerte boxer må jo være et svært relevant tema i trådene til nykommeren.

Jeg er enig i at Vu+ Duo er spennende fordi den utfordrer Dreambox på pris. La oss håpe at Dreambox nå blir tvunget til å senke prisene på sine boxer.

Jeg betviler ikke at Vu+ Duo (voodoo) er minst like bra hardwaremessig som DM8000, men jeg er spent på bildekvaliteten på boxen da dette er viktigst for meg.

Og når min Vu+ Duo er på plass så skal den testes bildemessig mot de andre boxene mine. Resultatet skal jeg poste her.

Helt i orden,
Jeg stopper her , ikke pga at jeg har ikke lyst å svare deg konstruktivt, men på grunn at denne dialogen ikke leder til noe som helst positivt i utviklingen av produktet vi opprinnelig begynte å diskutere her.
Om bildekvalitet er Alfa og Omega for deg og du er overbevist at IPbox er overlegen konge , skjønner jeg ikke helt poenget at du investerer i en VU+Duo Twin ?
Jeg er kjempefornøyd med all fokus og support Vu+Duo Twin har fått fra dag 1! Dette har aldri vært tilfelle hos IPbox.
For meg en nærmest perfekt programvare er mye viktigere en Standard Definisjon bilde på en Tv ( tatt i betraktning at SD kanaler er det ikke noe å satse på i årene framover )
Og tro meg, jeg har på ingen måte mindre erfaring med satellitt mottakere enn deg , startet så pass langt tilbake i tid , når Force leverte sin første analog tuner på markedet. For å ikke snakke om min gamle analoge ALBA mottaker som hadde separat video og audio tuning hver gang man skiftet kanal.

Du kan teste og poste her omtrent alt du har lyst på , men jeg håper at du kommer med konstruktivt kritikk istedenfor denne type påstand vi har lest tidligere her i samme post , nemlig, siden hovedkortet til IP er mye større (fysisk mål ) enn Vu+ , da er garantert at IPbox har mye bedre kvalitet hardvare enn Vu+Duo :mrgreen:
Ingen kommentar :(

thhomas
03-11-2010, 13:58
Bildekvalitet.

Jeg har en Humax HD og Canal digital HD orginal. Kan rett og slett ikke se at VU+ Duo står noe bildemessig tilbake for de. Det jeg ser, er at mine tvèr (plasma og lcd) må justeres noe for å optimalisere bilde.

Prolemet mitt nå etter å hatt denne tuneren i 1 måned er at jeg må ha en til... Den er så brukervennlig at den blir sårt savnet på det rommet den ikke er montert (der står humax og CD).

messus
03-11-2010, 14:06
Helt i orden,
Jeg stopper her , ikke pga at jeg har ikke lyst å svare deg konstruktivt, men på grunn at denne dialogen ikke leder til noe som helst positivt i utviklingen av produktet vi opprinnelig begynte å diskutere her.
Om bildekvalitet er Alfa og Omega for deg og du er overbevist at IPbox er overlegen konge , skjønner jeg ikke helt poenget at du investerer i en VU+Duo Twin ?
Jeg er kjempefornøyd med all fokus og support Vu+Duo Twin har fått fra dag 1! Dette har aldri vært tilfelle hos IPbox.
For meg en nærmest perfekt programvare er mye viktigere en Standard Definisjon bilde på en Tv ( tatt i betraktning at SD kanaler er det ikke noe å satse på i årene framover )
Og tro meg, jeg har på ingen måte mindre erfaring med satellitt mottakere enn deg , startet så pass langt tilbake i tid , når Force leverte sin første analog tuner på markedet. For å ikke snakke om min gamle analoge ALBA mottaker som hadde separat video og audio tuning hver gang man skiftet kanal.

Du kan teste og poste her omtrent alt du har lyst på , men jeg håper at du kommer med konstruktivt kritikk istedenfor denne type påstand vi har lest tidligere her i samme post , nemlig, siden hovedkortet til IP er mye større (fysisk mål ) enn Vu+ , da er garantert at IPbox har mye bedre kvalitet hardvare enn Vu+Duo :mrgreen:
Ingen kommentar :(

Det er DU som kommer med påstander og ikke jeg. Jeg konstatere bare at IPBOX har fantastisk bilde og at dette er en viktig faktor for meg og mange, og at mange klager på bildet til Vu+ Duo. Jeg har ikke sagt noe om bildet på Vu+ Duo fordi det vet jeg ikke noe om enda. Men nå har jo du innrømmet at det er viktigere for deg med menyer og stasj enn bildekvalitet. Bare greit å ha det konstatert! Da vet jo andre som leser dette hva du vektlegger når du uttaler deg om boxen. Vi kommer til å ha SD kanaler i all overskuelig fremtid, ganske enkelt fordi det verken er båndbredde eller kapital hos produsentene til å sende alt i HD.

Om min Vu+ Duo er like bra eller overgår min IPBOX så skal jeg ikke holde noe tilbake på skrytet av Voodoo'en, det lover jeg! :)

Og ja jeg ser også at Voodoo har fått mye oppmerksomhet og bra support helt fra starten, det er bra!

Venter i spenning!

digitech
03-11-2010, 14:15
Nei,jeg får ikke opp Meoboot heller.

Husker at du hadde fått det til tidligere. Har du omprogrammert mottakeren nå i det siste eller plutselig alt forsvant av seg selv i "USB" mappen ?
Hos meg fungerer Meoboot utmerket , eneste jeg er litt misfornøyd med er at booting tiden ved oppstart ( med valg av Flash image ) tar opp til 3 min.

Det spørs om du må starte fra "scratch" ?! Omprogrammering av Flash image ,frisk Meooboot installasjon og overføring av *nfi image i USB.
Har dessverre ikke noe ide , hvorfor du har mistet all innhold i Usb minnepenn ?

rstave
03-11-2010, 15:02
Husker at du hadde fått det til tidligere. Har du omprogrammert mottakeren nå i det siste eller plutselig alt forsvant av seg selv i "USB" mappen ?
Hos meg fungerer Meoboot utmerket , eneste jeg er litt misfornøyd med er at booting tiden ved oppstart ( med valg av Flash image ) tar opp til 3 min.

Det spørs om du må starte fra "scratch" ?! Omprogrammering av Flash image ,frisk Meooboot installasjon og overføring av *nfi image i USB.
Har dessverre ikke noe ide , hvorfor du har mistet all innhold i Usb minnepenn ?
Fikk det ikke til tidligere heller med ini filen,men da hadde jeg bootupload men ikke lenger.Tror jeg skal ta en fabrikk resetting.Men hva menes med restarte Plugins?

KaNoBi
03-11-2010, 18:40
Fikk det ikke til tidligere heller med ini filen,men da hadde jeg bootupload men ikke lenger.Tror jeg skal ta en fabrikk resetting.Men hva menes med restarte Plugins?

Ta og prøve og bytt till en annen USB pinne/merke - Vet att noen har slitt med Kingstone sine minnes pinnar på VU+.

rstave
03-11-2010, 19:12
Ta og prøve og bytt till en annen USB pinne/merke - Vet att noen har slitt med Kingstone sine minnes pinnar på VU+.
Har prøvd det,men det samme er det samme,alt fungerer helt frem med format og innstall og beskjed om og restarte plugin?Vet ikke hvordan man restarter plugin.

einar71
03-12-2010, 05:07
Har noen hørt noe om det kommer nye drivere slik at vi får bedre bilde på CD kanalene???

Har byttet fra PLi til Dream-Elite Black Hole 1.0 VU+ Duo Multiboot for å se om jeg ser forskjell...sukk..

Har i flere år hatt DM7020.

Har nå koblet opp begge tunerene -DM og Vu'en og har kalibrert så godt det går. DM var kalibrert fra før av (Slått av alt av digitale fasiliteter som skal fikse bildet på tven automatisk...).
Innspilte litt fra nrk (de har ofte men meget bra bildekvalitet på sine programmer!) på begge tunerene sammtidig. Slik at sammenligningen var enkelt....bare å jumpe melleom inng. på tvn.

Må bare si at bilde på CD kanalene på DM er overlegent den biled kvaliteten Vu greier å prestere på CD kanalene. Bildet er direkte uklart/uskarpt...
Sitter med bra utstyr (pioneer sin toppmodell).

Har også forsøkt og bytte om på kablene...for å eliminere kilde for feil.

Bildet på Vu og Hd kanalene...er bra (Har da ikke hatt mulighet til å sammenligne dette bildet med andre Hd tunere. -Hadde vert artig og hatt muligheten til dette!!)

DM7020 modifiserte jeg & en kammerat da jeg kjøpte den -da det viste seg at da man byttet til komponent utgang for bildet så fikk man feil farger i toppen av bildet (litt lodding :-)).

Vu sammenlignet med DM800 (den lille varme plata) og at bildekvaliteten mellom disse er like -er skuffende lesing hvis vi da snakker om CD kanalene.
Unasett..den varmeplata skal ikke jeg ha.

Bilde kvaliteten og lydkvaliteten er for meg viktigst.

Fikk inn TV2 HD igår kveld -artig og deilig!! Bare synd at det HD ikonet de bruker er knall hvit og STORT! -huff!

messus
03-12-2010, 08:40
Har noen hørt noe om det kommer nye drivere slik at vi får bedre bilde på CD kanalene???

Har byttet fra PLi til Dream-Elite Black Hole 1.0 VU+ Duo Multiboot for å se om jeg ser forskjell...sukk..

Har i flere år hatt DM7020.

Har nå koblet opp begge tunerene -DM og Vu'en og har kalibrert så godt det går. DM var kalibrert fra før av (Slått av alt av digitale fasiliteter som skal fikse bildet på tven automatisk...).
Innspilte litt fra nrk (de har ofte men meget bra bildekvalitet på sine programmer!) på begge tunerene sammtidig. Slik at sammenligningen var enkelt....bare å jumpe melleom inng. på tvn.

Må bare si at bilde på CD kanalene på DM er overlegent den biled kvaliteten Vu greier å prestere på CD kanalene. Bildet er direkte uklart/uskarpt...
Sitter med bra utstyr (pioneer sin toppmodell).

Har også forsøkt og bytte om på kablene...for å eliminere kilde for feil.

Bildet på Vu og Hd kanalene...er bra (Har da ikke hatt mulighet til å sammenligne dette bildet med andre Hd tunere. -Hadde vert artig og hatt muligheten til dette!!)

DM7020 modifiserte jeg & en kammerat da jeg kjøpte den -da det viste seg at da man byttet til komponent utgang for bildet så fikk man feil farger i toppen av bildet (litt lodding :-)).

Vu sammenlignet med DM800 (den lille varme plata) og at bildekvaliteten mellom disse er like -er skuffende lesing hvis vi da snakker om CD kanalene.
Unasett..den varmeplata skal ikke jeg ha.

Bilde kvaliteten og lydkvaliteten er for meg viktigst.

Fikk inn TV2 HD igår kveld -artig og deilig!! Bare synd at det HD ikonet de bruker er knall hvit og STORT! -huff!

Fikk min Voodoo opp å gå i går. Denne skal testes grundig nå i 14 dager mot min Ipbox 9000 HD.

Regner med du bruker HDMI kabel. (Kun dette jeg har testet foreløpig)
Hvis du ikke bruker AutoResolution plugin så må du laste ned og bruke denne. Voodoo'en gjør nemlig en veldig dårlig jobb med å oppskalere SD (576i) sendinger til HD (1080i), bildet blir rett og slett grøtete. På andre boxer (og Enigma2 på ipbox) er min erfaring at SD sendinger faktisk blir best oppskalert til 576p. Men på Voodoo'en synes jeg resultatet ble best ved å kjøre SD sendinger i sitt originale format 576i. Et problem er det imidlertid at boxen ser ut til å slite med å skalere bildet helt riktig når du går fra en HD kanal til en SD kanal med AutoRes. Bildet blir da trykket sammen til letterbox format. Evt kan du endre oppløsningen manuelt under AV Settings bare for å teste bildet.

Kommer tilbake med mer utfyllende testing..

digitech
03-12-2010, 14:04
Fikk min Voodoo opp å gå i går. Denne skal testes grundig nå i 14 dager mot min Ipbox 9000 HD.

Regner med du bruker HDMI kabel. (Kun dette jeg har testet foreløpig)
Hvis du ikke bruker AutoResolution plugin så må du laste ned og bruke denne. Voodoo'en gjør nemlig en veldig dårlig jobb med å oppskalere SD (576i) sendinger til HD (1080i), bildet blir rett og slett grøtete. På andre boxer (og Enigma2 på ipbox) er min erfaring at SD sendinger faktisk blir best oppskalert til 576p. Men på Voodoo'en synes jeg resultatet ble best ved å kjøre SD sendinger i sitt originale format 576i. Et problem er det imidlertid at boxen ser ut til å slite med å skalere bildet helt riktig når du går fra en HD kanal til en SD kanal med AutoRes. Bildet blir da trykket sammen til letterbox format. Evt kan du endre oppløsningen manuelt under AV Settings bare for å teste bildet.

Kommer tilbake med mer utfyllende testing..

Hvilken image bruker du ?
Jeg opplever ikke noe problemer med feilformatering av bilde under "Autoresolution " plugin ?! Har forvalgt i " AV oppsett " "Bare Skaler " og "Pan@Scan " .Får ikke "Letterbox modus " bilde format på noen av kanalene.

Har i tillegg stilt opp alle "native" bilde format tilsvarende til hver type oppløsning ( det er egentlig hele poenget med Autoresolution , at mottakeren skal lagre alle individuelle setting til respektive type oppløsning.)

Du skriver foresten at ...." På andre boxer (og Enigma2 på ipbox) er min erfaring at SD sendinger faktisk blir best oppskalert til 576p ..."
Er du sikker at det er "p" progressiv du mener og ikke "i" interlaced ?
Samme test på min IP 9000 resulterer i lys grønne meny farger og "zombie "
farger på ansiktene , samme som på meny fargene ?

bobi
03-12-2010, 15:04
Hei folkens
Nå er jeg ferdig med VU+ DUO boksen for denne gangen, heldigvis solgte jeg det til en DM bruker. ser at diskusjonen går som det susser og ser at jeg har skapt litt av en rot siden min innlegg om bilde kvaliteten og stabilitet på denne VO+ DUO Fan-Ta-Stiko. jeg er nå tilbake til min gode gamle IPbox 9000.
Jeg er på ingen mote ingen expert når det kommer til Linux bokser, men det få vare en grense på om jeg gidder å bruke fri tiden min på å få en boks til å fungere uten heng og frys ( for meg er VU+ DUO = Dreambox 800 )
Grunnen at jeg solgte boksen var rett og slett for dårlig bilde kvalitet på den og for mye heng for min smak.

En ting til må jeg si at nå er det MANGEL på Boardcom CPU-er , så dere som vil forsatt ha en Vo+ Duo boks må se å kjøpe den nå mens det fins noen der ute enda,ikke vent i det uendelig for Solo boksen å dukke opp, og prisen på Solo utgaven kommer til å vare minimum på 350 euro i Europeiske butikker

Lykke til dere som holder ut med denne boksen.

mvh

bobi

messus
03-12-2010, 15:39
Hvilken image bruker du ?
Jeg opplever ikke noe problemer med feilformatering av bilde under "Autoresolution " plugin ?! Har forvalgt i " AV oppsett " "Bare Skaler " og "Pan@Scan " .Får ikke "Letterbox modus " bilde format på noen av kanalene.

Har i tillegg stilt opp alle "native" bilde format tilsvarende til hver type oppløsning ( det er egentlig hele poenget med Autoresolution , at mottakeren skal lagre alle individuelle setting til respektive type oppløsning.)

Du skriver foresten at ...." På andre boxer (og Enigma2 på ipbox) er min erfaring at SD sendinger faktisk blir best oppskalert til 576p ..."
Er du sikker at det er "p" progressiv du mener og ikke "i" interlaced ?
Samme test på min IP 9000 resulterer i lys grønne meny farger og "zombie "
farger på ansiktene , samme som på meny fargene ?

Kjører Dream Elite BH 1.0M. Prøvde først siste PLi OS. Kunne ikke se noen forskjell på bildet fra Pli til Dream Elite. Ja jeg er sikker på at jeg mener "p" som i progressive. Både min Humax HDCI-2000 HD og Canal Digital sin originalbox kjører 576p som default på SD (og mener også at IPBOX kjøerer 576p når du velger SD oppløsning). Jeg får også skarpere bilde i E2 på IPBOX med 576p enn med 576i.

På VU DUO er det mottsatt sålangt jeg kunne se i går, 576i ga skarpere og roligere bilde enn 576p.

Har aldri opplevet det du beskriver på din IPBOX, men nå skal vi jo ikke diskutere IPBOX :)

TBJ
03-12-2010, 15:40
Rare saker.
Har pr. dags dato kun hatt ett heng og det var første gang den søkte på Thor sattelitten. Men det var det en naturlig grunn for også, leste jeg senere.
Etter det har den vært DØNN stabil.
Bilde synes jeg også er supert.

Jeg er veldig fornøyd og har ikke angret et sekund.

einar71
03-12-2010, 20:52
1. Linux Kernel update(2.6.18-7.3)
- Fix external HDD(ESATA) recognition problem.
- Update console driver
- Update Nand File system driver(address file system corruption due to sudden power loss)

2. Fix "no signal" problem at HDMI output.

3. Support multi language on VFD display.

4. Fix 1080p autoresolution problem. (Kan dette bety bedre sd bilde tru...)

5. Enhance remote control response time.

6. Fix E2 default channel setting.

7. Fix Irdeto CI module problem

Kilde: PLi® Images website - Threads: 2010 03 12 New Image (V4.1) Released (OriginaL iMaGe) (http://www.pli-images.org/forum/viewthread.php?forum_id=61&thread_id=12641) Kom ut idag....

Når http://vuplus.com/ oppdaterer sine drivere og vi flasher med teks Pli...får vi med overnevnte oppdateringer?

Ser her at det er flere som styrer med denne autoresolution pluginn: Howto Best video quality with Black Hole images (http://www.nabilosat.info/forum/showthread.php?65317-Howto-Best-video-quality-with-Black-Hole-images&daysprune=-1)

messus
03-13-2010, 09:34
1. Linux Kernel update(2.6.18-7.3)
- Update console driver
- Update Nand File system driver(address file system corruption due to sudden power loss)

2. Fix "no signal" problem at HDMI output.

3. Support multi language on VFD display.

4. Fix 1080p autoresolution problem. (Kan dette bety bedre sd bilde tru...)

5. Enhance remote control response time.

6. Fix E2 default channel setting.

7. Fix Irdeto CI module problem

Kilde: PLi® Images website - Threads: 2010 03 12 New Image (V4.1) Released (OriginaL iMaGe) (http://www.pli-images.org/forum/viewthread.php?forum_id=61&thread_id=12641) Kom ut idag....

Når Vu+ Portal : The Official Web Site of Vu+ (http://vuplus.com/) oppdaterer sine drivere og vi flasher med teks Pli...får vi med overnevnte oppdateringer?

Ser her at det er flere som styrer med denne autoresolution pluginn: Howto Best video quality with Black Hole images (http://www.nabilosat.info/forum/showthread.php?65317-Howto-Best-video-quality-with-Black-Hole-images&daysprune=-1)

Ja og hvis man leser gjennom den tråden det henvises til her (jeg har) så ser man at brukeren Ulmerkott bekrefter det jeg sier (for DM8000/800):

DM8000/800 og slik jeg oppfatter det Vu+Duo; gjør en dårlig jobb med å oppskalere eller deinterlace SD sendinger som er sendt i 576i. Og såvidt jeg har forstått så har deinterlacing primært med HARDWARE egenskaper å gjøre og ikke software. Tråden du viser til her er jo og en relativt oppdatert tråd, og DM800 har jo nå vært på markedet en god stund, så hvis det hadde vært mulig å gjøre noen sw-forbedringer med boxens evne til å utføre "deinterlacing" så burde vel dette strengt tatt vært tatt tak i og utbedret til nå.

Så poenget mitt er (gitt boxens fysiske egenskaper/at man hardwaremessig kan sammenlikne Vu+Duo og DM8000/8000); at man kanskje ikke skal ha for store forventninger til at at Vu+Duo får vesentlig bedre bilde på SD sendinger oppskalert eller deinterlaced av boxen gjennom fremtidige software/driver-oppdateringer. (Altså bedre bilde på SD sendinger når boxen er satt til 576p,720p eller 1080i slik at man beholder oppløsningen på menyene i Enigma2)

Altså; for meg ser det det ut som om best SD bilde på Vu+Duo får man med å bruke oppløsningen 576i (og pillarbox), og ikke ved å deinterlace/oppskalere til 576p,720p og heller ikke 1080i.

For meg er ikke dette et stort problem, bildekvaliteten er viktigst uansett box, og ikke menyene. Så om man får best bilde ved å sende SD sendingene rett gjennom boxen med å bruke oppløsningen 576i, og således la TV'n gjøre oppskaleringen/deinterlacingen (en plass må jo bildet deinterlaces/oppskalerers i og med at panelet på en HDTV har høyere oppløsning enn 576), så gjør jeg det.

Men for andre er dette kanskje litt synd fordi man selvsagt da mister oppløsning på menyene i Enigma2, noe som jeg har skjønt for mange er en tungtveiende grunn for å kjøpe nettopp denne boxen.

Sammenliknet med min IPBOX 9000, så mener jeg IPBOXEN helt klart gjør en bedre jobb med å vise SD sendinger (576i) oppskalert til 1080i og/eller deinterlaced til 576p/720p. (skal dokumentere dette)

Uansett; synes SD bilder på denne boxen (Vu+Duo) når satt til sin opprinnelige oppløsning på 576i sålangt ser ganske så bra ut på min TV (Sony KDL-W3000 40 - Full HD). Og om en SD-sending da på Vu+Duo er bedre eller dårligere enn på min IPBOX satt til 1080i har jeg ikke gjort meg en klar formening om enda. Skal teste videre.

digitech
03-13-2010, 09:56
Rare saker.
Har pr. dags dato kun hatt ett heng og det var første gang den søkte på Thor sattelitten. Men det var det en naturlig grunn for også, leste jeg senere.
Etter det har den vært DØNN stabil.
Bilde synes jeg også er supert.

Jeg er veldig fornøyd og har ikke angret et sekund.

Hei,
Tips ! Det er ikke lurt av deg å skryte av VU+Duo Twin :D
Du blir øyeblikkelig stemplet for forhandler av VU+Duo med kommersielle interesser :grin:

EX-Force
03-13-2010, 10:10
Hvis nogen er interesseret er min Vu+ til salg igen
Den lever ikke op til mine krav/forventninger ( uddybes ikke her )
kørt 3-4 timer, leveres i org emb. med org. software.
3500,- Dkr incl forsendelse

Go week-end

EX-Force

:wink: :wink: :wink: :wink:

thhomas
03-13-2010, 23:16
Hei,
Tips ! Det er ikke lurt av deg å skryte av VU+Duo Twin :D
Du blir øyeblikkelig stemplet for forhandler av VU+Duo med kommersielle interesser :grin:

Mange forhandlere her da :)

Ang heng, var det bare problem helt i begynnelsen.

Seneste oppdateringer endret på det.

JAF1
03-14-2010, 01:50
Hei!
Er oppsett av denne det samme som å sette opp en dreambox; hvis vi snakker om CS?

JAF1

bobi
03-14-2010, 11:26
det er så å si prikk likt dreambox, da den bruker Enigma2 , av og til ser du at VU+ DUO team har glemt å slette en del ting dem har kopiert fra DM 800/8000 :mrgreen: proff programmerere. uansett det meste er likt DMM sitt Enigma2 det er derfor denne boksen blir regnet som en hard konkurrent til DMM sitt Dreambox, jeg liker denne boksen kun pga at den gir en hard konkurranse til DMM.

Jeg ble kvitt min boks og er så glad for det, men jeg er en kresen gubbe som setter pris på og bilde pga jeg ser litt dårlig fra før og ikke minst har jeg ikke lenge tålmodighet til å knote med disse linux boksene lenge. Boksen i seg selv er fin den, så lenge man har ork til å bruke noen dager å sette den opp, den leverer sine sakker og litt til, men jeg ga opp ( kanskje for tidlig )

Menyer er kjempe pene, boksen er mye mer stabilt en Dreambox 800 prv som jeg har hatt. Den er enkelt å sette opp så lenge man har litt peiling på ftp, telnet osv. den er litt kresen på signaler men her tror jeg at det er Enigma2 som er på bare tur. Hvis jeg hadde hatt litt mer tid så hadde jeg sikkert satt den opp fort og beholdt denne boksen, men pga min kresen jobb og for litte tid i fri tiden min så ga jeg opp ( heldigvis solgte jeg min fort)

Hva er CS ??

mvh

bobi

Hei!
Er oppsett av denne det samme som å sette opp en dreambox; hvis vi snakker om CS?

JAF1

Kaon
03-14-2010, 18:56
CS like a Dream:p nydelig tuner kjører endelig Twin nydelig og slippe og se på såpeseriene jeg tar opp hver dag for dama hver dag:p
Nå ser jeg enderlig på hva jeg vil mens den tar opp såpegreiene:p

kieinge
03-15-2010, 15:32
Finns det noen oversikt hva de forskjellige Plugins brukes til?

Kaon
03-15-2010, 16:44
Ny software

Neues VTI "Vu+ Team Image" - V0.6-12.03.2010 Master

Enigma vom 12.03.2010
Plugins vom 27.02.2010
Skins vom 12.03.2010
Treiber/Module vom 25.02.2010

Anderungen im Image:
Eigene Bootlogo's und neues Radiomode Logo.
diverse Anpassungen am Images und diffs, sowie Link von /usr/keys bzw. /var/keys im Image und andere kleinere Sachen.

WLAN funktioniert mit Ralink oder Zadas based WLAN-Dongles, standardmäßig funktionieren Ralinks ohne weitere Anpassung.
Das heap (Stack) Limit wurde reduziert, sodass insg. mehr freier RAM für die Box zur Verfügung steht.

New* Linux Kernel update(2.6.18-7.3)
- Update console driver

New* Fix "no signal" problem at HDMI output.

New* Support multi language on VFD display

New* Fix 1080p autoresolution problem

New* Enhance remote control response time

New* Fix E2 default channel setting.

New* Diverse Skin Anpassungen

New* Fix Irdeto CI module problem

Vu+ Support Forum | (http://www.vuplus-support.com/wbb2/database.php?sid=)

digitech
03-15-2010, 17:04
Finns det noen oversikt hva de forskjellige Plugins brukes til?

Under hver Plugin navn finner du kort forklaring hva den brukes for.
Det er dessverre som regel på tysk eller engelsk. :( avhengig av nasjonaliteten til pluginutviklerne ).
Men Google har svaret for alt .

robse
03-15-2010, 20:00
det er så å si prikk likt dreambox, da den bruker Enigma2 , av og til ser du at VU+ DUO team har glemt å slette en del ting dem har kopiert fra DM 800/8000 :mrgreen: proff programmerere. uansett det meste er likt DMM sitt Enigma2 det er derfor denne boksen blir regnet som en hard konkurrent til DMM sitt Dreambox, jeg liker denne boksen kun pga at den gir en hard konkurranse til DMM.

Jeg ble kvitt min boks og er så glad for det, men jeg er en kresen gubbe som setter pris på og bilde pga jeg ser litt dårlig fra før og ikke minst har jeg ikke lenge tålmodighet til å knote med disse linux boksene lenge. Boksen i seg selv er fin den, så lenge man har ork til å bruke noen dager å sette den opp, den leverer sine sakker og litt til, men jeg ga opp ( kanskje for tidlig )

Menyer er kjempe pene, boksen er mye mer stabilt en Dreambox 800 prv som jeg har hatt. Den er enkelt å sette opp så lenge man har litt peiling på ftp, telnet osv. den er litt kresen på signaler men her tror jeg at det er Enigma2 som er på bare tur. Hvis jeg hadde hatt litt mer tid så hadde jeg sikkert satt den opp fort og beholdt denne boksen, men pga min kresen jobb og for litte tid i fri tiden min så ga jeg opp ( heldigvis solgte jeg min fort)

Hva er CS ??

mvh

bobi

Ærlig talt "bobi" men det virker ikke som om at du har helt den peilingen du utgir deg for å ha...
ALLE og da mener jeg ALLE som har holdt litt på med Dreambox vet hva CS er, hvordan du bruker det, og at det IKKE er lovligt....
Det er sikkert ikke lovlig å diskutere det her på forumet heller... 8)

Hadde jeg vært deg ville jeg "hevet" salget eller bestillt en ny Vu+....
I hvertfall stoppet å slenge diverse kommentarer om et produkt du tydeligvis IKKE kan nok om til å bruke på et fornuftig vis.

Hvis det er en forhandler her som vil "sponse" meg med en box så skal jeg komme med en ORDENTLIG test av denne boxen, samt tutorials.
Ta kontakt på PM.

robse
03-15-2010, 20:11
Ærlig talt "bobi" men det virker ikke som om at du har helt den peilingen du utgir deg for å ha...
ALLE og da mener jeg ALLE som har holdt litt på med Dreambox vet hva CS er, hvordan du bruker det, og at det IKKE er lovligt.... (men mulighetene er jo kjekke :-) )

I hvertfall stoppet å slenge diverse kommentarer om et produkt du tydeligvis IKKE kan nok om til å bruke på et fornuftig vis.

Hvis det er en forhandler her som vil "sponse" meg med en box så skal jeg komme med en ORDENTLIG test av denne boxen, samt tutorials.
Ta kontakt på PM.

robse
03-15-2010, 20:13
...ups.... :???:

bobi
03-15-2010, 20:45
ALLE og da mener jeg ALLE som har holdt litt på med Dreambox vet hva CS er, hvordan du bruker det, og at det IKKE er lovligt.... (men mulighetene er jo kjekke :-) )

Jaha , så du har sikkelig peiling du da, ok da vå vi hører hva du kan da min venn. Jeg kan fortele deg en liten ting at når jeg kjøpte den første DM 7000 tror jeg ikke du hadde hørt om det. Jeg er ikke proff men jeg kan mine sakker , og jeg er ikke her på denne siden for å diskutere med deg hvor mye jeg kan og ikke, noen som kjenner mitt navn og har kontakt med meg vet meget godt hva jer er i stand til

Jeg vet meget godt hva CS er ( Card Sharing ) eller bedre sakt på godt norsk Kort Delig om det er det du vil, men du vet godt at dette er HELT ULOVLI og Store bror NDS og Viasat og Canal Digital , Get, Risk Tv og alle de andre store fiskene er her for å spise både deg og meg til frokost, middag og kvels mat, så ikke fortell meg om noen som jeg vet meget godt hva det er. Men det er mange andre her som er nybeggynere som ikke vet det og da er det kanskje lurt å skriver det ordet helt ut så de også lære det, jeg er ikke red de store fiskene som er her da jeg har ikke noen å vare red for dem og derfor kan jeg også skrive det ordet uten å vare red for dem. Kjente du forresten Tagana ?

Hehehe nei takk, jeg solgte min boks og jeg er fornøyd at jeg gjore det, less på alle de europeiske forumene det er mange som klager på Bilde kvaliteten i denne boksen, så for meg som elsker lyd og bilde er denne boksen ikke i min smak, og jeg er ikke intresert i noen CCcam eller slikt ting, jeg er meget happy man med Mgcamd og newcs det holder for meg å lese mitt Viasat og Canal Digital abo pluss noen Voksen kort som jeg også har

Hva er det jeg ikke kan da ? og hva er det du kan bedre en meg når det kommer til en Linux box ? FTP, Telnet , SSH, openvpn, editering av kanaler og sette inn filer manuelt ? lage mine egne scripter og bruke mine egne filer ? hva er det jeg ikke kan som du kan lære meg . Jeg har ikke slengt noen drit her, less mine innlegg og se bedre, jeg har kommet med en Realitet og har sakt at bilden er ikke noen å skryte av på denne boksen. Jeg solgte boksen jo pga dette. Du kan sikkert mer en meg men du vet heller ikke hvor mye jeg kan

Ta kontakt på PM.

Hvorfor ikke bidra til med det du kan her da, så andre kan nytte av det, jeg skjønner godt at du vil heller får litt betalt og jeg hopper at noen av dem som selger denne boksen kommer frem og sponse deg til å gjøre en slikt test og publisere en der howto

Til alle dere andre, beklager å komme her igjen å svare på Nonsence men klarte ikke å la vare når noen roper til meg så må jeg svare. Skal holde meg vek herfra. Vennligst ikke send PM til meg med masse spørsmål

mvh

bobi

robse
03-15-2010, 21:01
Det blir for dumt at du skriver om dine problemer osv...osv... for så å spørre om hva CS er for noe...

Du bæsja litt på lokket der ja...

Jeg har laget mange tutorials for DB på 8-9 forskjellige forum, både norske og engelske.
Jeg testet også ut DB7000s da den kom... (jeg hadde en av de første som ble solgt i Tyskland.)

Ser ikke helt poenget med å skrive masse om hvordan ting gjøres her på forumet da vi har mange andre forum som går spesifikkt på type utstyr...

Jeg har brukt uhorvelige mengder penger på satelittutstyr og bilstereo de siste 15 årene (bare for å stoppe deg, jeg begynnte med dette for ca 23 år siden...men det tok av for 15 år siden...)

Jeg kunne godt tenkt meg en Vu+, men da jeg nettop har brukt 187 000,-ex MVA på diverse ting til hjemmekino, satelitt utstyr, bilstereo osv, så ser jeg ikke helt poenget med det. (joda, jeg har økonomi til det)

Når det gjelder at jeg kan teste Vu+, så vil jeg gjerne gjøre det med egetutvikklet image...noe jeg har på alle mine DM boxer...

Men, tilbake til det denne tråden "egentlig" er til:

Det er kommet en del oppdateringer i det siste som burde gå på bildekvalitet, samt heng, funker disse slik som de skal mtp fex bilde?

bobi
03-15-2010, 22:31
Tror du at jeg er dum ? hvorfor skal jeg komme her på Avforum og skrike at jeg vet hva CS er, du er meget klar over at det fins ULVER blant oss amatører, og ULVENE venter på første sjansen får å bitte både meg og deg så fort sjansen byr seg
Jeg gidder ikke å snakke mer om noen slikt her eller andre steder da jeg vet godt at det kan koster meg både en , to eller tre besøk fra de store guttene som gjemmer seg her . Nå gir jeg meg og la andre som kan snakke om dette teamet jeg har ikke list å vare en offer og har ikke lyst å få noen besøk an noen. Jeg har ikke noen mer å gjøre her, jeg har solgt min boks og ønsker alle dem som har den lykke til videre.

Takker for praten

mvh

bobi

Det blir for dumt at du skriver om dine problemer osv...osv... for så å spørre om hva CS er for noe...

Kaon
03-15-2010, 23:29
Håper dere slutter her,dette blir for dumt har startet en ny tråd for dem som liker og trenger støtte ved Feks. software,Erfaringer,Osv til VU+DUO Twin.

Det finnes mange her som trenger hjelp og info med denne VU+ DUO Enigma2 HD tuneren.
Så dere som holder på her med Dritt pratet, fortsett gjerne her men den nye tråder er startet for oss som ser fremover med VU+ duo.;)

einar71
03-16-2010, 00:12

Jeg har laget mange tutorials for DB på 8-9 forskjellige forum, både norske og engelske.
Jeg testet også ut DB7000s da den kom... (jeg hadde en av de første som ble solgt i Tyskland.)

Ser ikke helt poenget med å skrive masse om hvordan ting gjøres her på forumet da vi har mange andre forum som går spesifikkt på type utstyr...

Jeg har brukt uhorvelige mengder penger på satelittutstyr og bilstereo de siste 15 årene (bare for å stoppe deg, jeg begynnte med dette for ca 23 år siden...men det tok av for 15 år siden...)

Jeg kunne godt tenkt meg en Vu+, men da jeg nettop har brukt 187 000,-ex MVA på diverse ting til hjemmekino, satelitt utstyr, bilstereo osv, så ser jeg ikke helt poenget med det. (joda, jeg har økonomi til det)

Når det gjelder at jeg kan teste Vu+, så vil jeg gjerne gjøre det med egetutvikklet image...noe jeg har på alle mine DM boxer...

Men, tilbake til det denne tråden "egentlig" er til:

Det er kommet en del oppdateringer i det siste som burde gå på bildekvalitet, samt heng, funker disse slik som de skal mtp fex bilde?

Så du har utviklet eget image ja...og brukt masse penger på div ting..har du virklig tid til alt dette? +4000kr er jo bare små potatis da...og siden du oppgir alt uten mva så ...kjøpt på firma?! ;-)

Fint å få klarhet i hva CS er da :-) ;-)
At CS er lite likt og (uten at jeg har lest norske lover/forskrifter eller alt det som står med små skrift på canal digital kontrakten min) så er det jo ikke galt å si hva de 2 bokstavene står for...uansett så sier canal digtal og viasatt at bla vu ikke er en godkjent boks og at den dermed er er ulåvelig å bruke med dres kort! -Men vi diskuterer jo boksen her for det
....flere som bare ser på gratis kanalene?;-)

Uansett..jeg har testet dm7020 mot Vu...og på sd kanalene er det ingen tvil på at bildet på DM7020 på overlegent BEST. Til og med min 66 år gamle mor så det. Det jeg lurer på er om det er noen andre tunere som gir bedre bilde på sd kanalene...som er i samme kategori som VU/DM. Har lest på andre forum at de er de som har slitt med Ip b også. Men om bildet der er bedre...hm

Lyd og bilde er det mye "synsing om"...men når nuppene blir borte i trynet på skuesoilerene på vu boksen og når jeg ser samme program på dm og kan telle nuppene -da er det forskjell!

Noen klarer seg med et hjemmekino anlegg ..kremt...til 3000 og syntes det er nirivana. Andre kjøper høytalere til 50 000,slutt trinn til 25000 og preamp til 40 000,sub til 25 000 osv og leter fremdeles etter nirivana. Smilet og godføelsen til den som bruker det annleget til 3000 kan med andre ord være større en han som har svidd av det mange doblte....så la han som smiler bredest smile..
En av mange ting jeg har oppdaget ved kjøp av det jeg kaller kvalitets produkter i hjemmekinoen er at enklte komponenter kan være brutale på å avsløre dålig kildematriale. Mens annet kildematriale...er neste nirivana... Det er artig og frustrende irriterende å se de senere års utvikling på tv kanalenes bildekvalitet...i dag utstyres repotere med alt "nødvendig" utstyr (laptop og web kamera?) og sendes ut i felten...og sender i retur bilde kvalitet som om det var filmet med et vhs kamera fra 1993! Tilogmed i produksjoner i konsert lokaler greier de å sende ut søppel..flatt lyd bilde..kornete bilde osv.....sukk..

Når det gjelder heng har jeg hatt det ...2-3 ganger trur jeg. Men aldri under vanelig tv titing + kanal skifte. Heng har jeg fått når jeg har styra med justeringer/setinger. Kjører pli image.
Stabiliteten på denne boksen (Vu) samenlignet med DM7020 (da den kom) er kjempe bra syntes jeg.

Bare 2 ting som er litt ned tur...sd bilde kvalitet...og netopp fått ulyd i vifta..(-litt usiker på vallget dette ordet: bare..)

Når det gjelder de siste oppdateringene så har jeg ikke fått teset ut disse grundig enda da jeg netopp har bytta tilbake til pli...fåreløpig konklusjon ved kanal sapping er at bildet fremdles ikke er så bra som på DM7020 på sd kanalene....får se hva jeg kommer frem til etter litt justering/testing. Det er jo en fin sak at man vender seg til HD og også skifter tilbake til sd -er jo uansett en nedtur.

..ja jeg spora litt av her ja.. se litt ironisk i det dere folkens ;-)

texans
03-16-2010, 00:37
hei. her er nok en dreambox entusiast som vurderer denne boxen men ønsker svar på et par ting, har pr dags dato en DM800hd , hadde DM600pvr før det.
mitt store ønske er en tuner som er stabil/rask som en DM600 , at den tar inn cd sine hd kanaler uten problem og har to tunere.
å ha betalt 4500kr for en dm800 gjør meg egentlig litt forbanna da jeg synes denne boxen er ren søppel i forhold til dm600 , eneste fordelen med dm800 er hd kanalene.
Mitt krav er at bildekvaliteten er som dm800 eller bedre .

Ligger mgcamd/config i plugins/addons?
bruker man DCC for ftp?

digitech
03-16-2010, 07:49
hei. her er nok en dreambox entusiast som vurderer denne boxen men ønsker svar på et par ting, har pr dags dato en DM800hd , hadde DM600pvr før det.
mitt store ønske er en tuner som er stabil/rask som en DM600 , at den tar inn cd sine hd kanaler uten problem og har to tunere.
å ha betalt 4500kr for en dm800 gjør meg egentlig litt forbanna da jeg synes denne boxen er ren søppel i forhold til dm600 , eneste fordelen med dm800 er hd kanalene.
Mitt krav er at bildekvaliteten er som dm800 eller bedre .

Ligger mgcamd/config i plugins/addons?
bruker man DCC for ftp?

Hei,
VU+ kan brukes med CD abonnementskort og du får sett på CD sine HD kanaler , med forutsetning at du eier HDTV mottaker fra Canal Digital og er registert hos de som kunde med HDTV mottaker. Jeg skjønner at mange som har eid i lang periode ( flere år) Enigma 1 baserte Dreambox ( DM 500, 600, 7020, 7025) har delvis problemer å venne seg til ny type Enigma2 struktur.
Men jeg er uenig med deg når du kaller DM 800HD til ren søppel !
Den største problemet med DM 800 er uten tvil varmeutviklingen under deksel, grunnet mangel av hverken kjølevifte eller kjøleribbe over prosessor.
Jeg eier en slik , hvor jeg har montert kjlevifte ( USB ) innvendig og mottakeren fungerer helt upåklagelig, har ikke opplevd noe heng, frysninger m.m. Bruker siste NewNigma2 image . Det er klare fordeler med DM 800 vs. DM 600 :
*2 usb på bakpanelet til DM 800HD gir deg mulighet for trådløs tilkobling av mottakeren til din nettverk, bruk av USB flashminne (f.eks. avspilling av div media - filmer, musikk etc), tilkobling av kortleser nummer 2 ( Smargo ), eSATA tilslutning m.m.
At du ikke benytter deg av disse muligheter , som mangler fysisk på din DM 600, betyr ikke nødvendigvis at mottakeren er ren søppel.

Men tilbake til VU+Duo Twin og bilde kvalitet. Bildet på denne er minst like god som på DM 800HD , dette har jeg mulighet å teste selv , siden jeg eier begge modeller.
Når det gjelder FTP klient kan du bruke både DCC og alle andre alternativer.

digitech
03-16-2010, 08:22
Så du har utviklet eget image ja...og brukt masse penger på div ting..har du virklig tid til alt dette? +4000kr er jo bare små potatis da...og siden du oppgir alt uten mva så ...kjøpt på firma?! ;-)

Fint å få klarhet i hva CS er da :-) ;-)
At CS er lite likt og (uten at jeg har lest norske lover/forskrifter eller alt det som står med små skrift på canal digital kontrakten min) så er det jo ikke galt å si hva de 2 bokstavene står for...uansett så sier canal digtal og viasatt at bla vu ikke er en godkjent boks og at den dermed er er ulåvelig å bruke med dres kort! -Men vi diskuterer jo boksen her for det
....flere som bare ser på gratis kanalene?;-)

Uansett..jeg har testet dm7020 mot Vu...og på sd kanalene er det ingen tvil på at bildet på DM7020 på overlegent BEST. Til og med min 66 år gamle mor så det. Det jeg lurer på er om det er noen andre tunere som gir bedre bilde på sd kanalene...som er i samme kategori som VU/DM. Har lest på andre forum at de er de som har slitt med Ip b også. Men om bildet der er bedre...hm

Lyd og bilde er det mye "synsing om"...men når nuppene blir borte i trynet på skuesoilerene på vu boksen og når jeg ser samme program på dm og kan telle nuppene -da er det forskjell!

Noen klarer seg med et hjemmekino anlegg ..kremt...til 3000 og syntes det er nirivana. Andre kjøper høytalere til 50 000,slutt trinn til 25000 og preamp til 40 000,sub til 25 000 osv og leter fremdeles etter nirivana. Smilet og godføelsen til den som bruker det annleget til 3000 kan med andre ord være større en han som har svidd av det mange doblte....så la han som smiler bredest smile..
En av mange ting jeg har oppdaget ved kjøp av det jeg kaller kvalitets produkter i hjemmekinoen er at enklte komponenter kan være brutale på å avsløre dålig kildematriale. Mens annet kildematriale...er neste nirivana... Det er artig og frustrende irriterende å se de senere års utvikling på tv kanalenes bildekvalitet...i dag utstyres repotere med alt "nødvendig" utstyr (laptop og web kamera?) og sendes ut i felten...og sender i retur bilde kvalitet som om det var filmet med et vhs kamera fra 1993! Tilogmed i produksjoner i konsert lokaler greier de å sende ut søppel..flatt lyd bilde..kornete bilde osv.....sukk..

Når det gjelder heng har jeg hatt det ...2-3 ganger trur jeg. Men aldri under vanelig tv titing + kanal skifte. Heng har jeg fått når jeg har styra med justeringer/setinger. Kjører pli image.
Stabiliteten på denne boksen (Vu) samenlignet med DM7020 (da den kom) er kjempe bra syntes jeg.

Bare 2 ting som er litt ned tur...sd bilde kvalitet...og netopp fått ulyd i vifta..(-litt usiker på vallget dette ordet: bare..)

Når det gjelder de siste oppdateringene så har jeg ikke fått teset ut disse grundig enda da jeg netopp har bytta tilbake til pli...fåreløpig konklusjon ved kanal sapping er at bildet fremdles ikke er så bra som på DM7020 på sd kanalene....får se hva jeg kommer frem til etter litt justering/testing. Det er jo en fin sak at man vender seg til HD og også skifter tilbake til sd -er jo uansett en nedtur.

..ja jeg spora litt av her ja.. se litt ironisk i det dere folkens ;-)

Hei,
Det er veldig positivt at VU+Duo blir sammenlignet/testet også med SD baserte tunere som DM 7020SI , ikke bare HD ekvivalenter.
Dette vekket min interesse og min gamle DM 7020 med 250 gb Hdd , ble "gravd opp" igjen fra esken , støvet ble børstet vekk og programert med siste Gemmini image . Mottakeren ble koblet opp paralellt med Scart til samme TV aparat ( Panasonic Plasma ) hvor min VU+Duo Twin er koblet opp med HDMI kabel.
Jeg kan ikke desverre se noe vesentlig forskjell på bilde kvaliteten mellom begge mottakere på SD kanaler ?!
Synes Fargetemperaturen til DM 7020 SI er litt varmere, litt mer friskere, VU+Duo har litt mere pastelfarger , men kontrastnivå til VU+Duo Twin er ifølge min smak hakk bedre enn DM 7020 ( bilde på DM 7020Si er en smule mer kornete enn VU+) . Dette kan selvfølgelig endres individuelt med div. oppsett/aktivering av filtrer , som jeg har nullstilt før bruk.
Her må jeg nevne at min smak og opfatning av perfekt bilde balanse kan være helt uakseptabel for andre , akkurat som jeg ikke liker min svigerfars smakspreferanser ( kontrast til 100% , farger over 65 % , m.m)

texans
03-16-2010, 09:10
Hei,
VU+ kan brukes med CD abonnementskort og du får sett på CD sine HD kanaler , med forutsetning at du eier HDTV mottaker fra Canal Digital og er registert hos de som kunde med HDTV mottaker. Jeg skjønner at mange som har eid i lang periode ( flere år) Enigma 1 baserte Dreambox ( DM 500, 600, 7020, 7025) har delvis problemer å venne seg til ny type Enigma2 struktur.
Men jeg er uenig med deg når du kaller DM 800HD til ren søppel !
Den største problemet med DM 800 er uten tvil varmeutviklingen under deksel, grunnet mangel av hverken kjølevifte eller kjøleribbe over prosessor.
Jeg eier en slik , hvor jeg har montert kjlevifte ( USB ) innvendig og mottakeren fungerer helt upåklagelig, har ikke opplevd noe heng, frysninger m.m. Bruker siste NewNigma2 image . Det er klare fordeler med DM 800 vs. DM 600 :
*2 usb på bakpanelet til DM 800HD gir deg mulighet for trådløs tilkobling av mottakeren til din nettverk, bruk av USB flashminne (f.eks. avspilling av div media - filmer, musikk etc), tilkobling av kortleser nummer 2 ( Smargo ), eSATA tilslutning m.m.
At du ikke benytter deg av disse muligheter , som mangler fysisk på din DM 600, betyr ikke nødvendigvis at mottakeren er ren søppel.

Men tilbake til VU+Duo Twin og bilde kvalitet. Bildet på denne er minst like god som på DM 800HD , dette har jeg mulighet å teste selv , siden jeg eier begge modeller.
Når det gjelder FTP klient kan du bruke både DCC og alle andre alternativer.
Ren søppel var vel å ta i men , det var for å skildre min missnøye med denne boksen i forhold til hva den koster , jeg har testet litt forskjellige image på den og har endt opp med pp 1.3.1 men er fortsatt ikke fornøyd , synes den er treg i zapping, opplever bluescreen , når jeg skifter til en kanal er det ikke alltid den går inn , da må jeg skifte til en annen kanal for så å skifte tilbake.
tuner failed er jo også et problem med dm800 , og jeg må restarte softcam alt for ofte, jeg har montert vifte i min også.
men det var jo egentlig ikke for å rakke ned på dm800 som var min intensjon , men rådføre meg om det er noe som er dårligere med vu+ duo enn 800hd ?
her får du jo en box med to tunere og samme enigma som dreambox til samme prisen som en dm800 .
hvorfor må jeg ha en orginaltuner for å spille hd kanalene?
og er det mgcamd/ config i addons/plugin ?

TBJ
03-16-2010, 12:20

Cool 8-)
Har du et som jeg kunne fått testet på en av mine eldre bokser?
Alltid morro å teste egentviklede imager.

rstave
03-16-2010, 13:49
Hei kan noen gi meg ett svar hvorfor jeg ikke får inn TV Norge HD+ enkelte av C+ sine HD kanaler?Har fult abbonomang.Får meldingen tuning feilet.??Får ikke inn om jeg søker manuelt heller.

KaNoBi
03-16-2010, 16:45
Hei,
Det er veldig positivt at VU+Duo blir sammenlignet/testet også med SD baserte tunere som DM 7020SI , ikke bare HD ekvivalenter.
Dette vekket min interesse og min gamle DM 7020 med 250 gb Hdd , ble "gravd opp" igjen fra esken , støvet ble børstet vekk og programert med siste Gemmini image . Mottakeren ble koblet opp paralellt med Scart til samme TV aparat ( Panasonic Plasma ) hvor min VU+Duo Twin er koblet opp med HDMI kabel.
Jeg kan ikke desverre se noe vesentlig forskjell på bilde kvaliteten mellom begge mottakere på SD kanaler ?!
Synes Fargetemperaturen til DM 7020 SI er litt varmere, litt mer friskere, VU+Duo har litt mere pastelfarger , men kontrastnivå til VU+Duo Twin er ifølge min smak hakk bedre enn DM 7020 ( bilde på DM 7020Si er en smule mer kornete enn VU+) . Dette kan selvfølgelig endres individuelt med div. oppsett/aktivering av filtrer , som jeg har nullstilt før bruk.
Her må jeg nevne at min smak og opfatning av perfekt bilde balanse kan være helt uakseptabel for andre , akkurat som jeg ikke liker min svigerfars smakspreferanser ( kontrast til 100% , farger over 65 % , m.m)

DM7020 leverer ett bedre bilde på SD kanalerna en VU+Duo, Bildet er liksom mere uklart på VU+Duo (Blurry). Nå syns ialla fall jeg det og som tur e så er jeg ikke alene om det.

Det kan bero på codec driverne eller hdmi drivern vilket jeg håper på for då går det og gjøre noe åt det.

Jeg sendte en mail til VU ang. bilde kvaliteten på SD kanalerne for 2 uker siden men har ikke fått noe svar enda.

KaNoBi
03-16-2010, 16:50
Hei kan noen gi meg ett svar hvorfor jeg ikke får inn TV Norge HD+ enkelte av C+ sine HD kanaler?Har fult abbonomang.Får meldingen tuning feilet.??Får ikke inn om jeg søker manuelt heller.

Kontrollere din signal styrke på den kanalen, jeg fikk samme melding når jeg hadde litt snø i veien og ikke ga noen topp signal.

rstave
03-16-2010, 17:14
Kontrollere din signal styrke på den kanalen, jeg fikk samme melding når jeg hadde litt snø i veien og ikke ga noen topp signal.
Nei fikk til tor da jeg skrudde av 13v i stedet for Polarisjon på spenningsmodus.Men får ikke søkt inn Sirius?

KaNoBi
03-16-2010, 17:14
DM7020 leverer ett bedre bilde på SD kanalerna en VU+Duo, Bildet er liksom mere uklart på VU+Duo (Blurry). Nå syns ialla fall jeg det og som tur e så er jeg ikke alene om det.

Det kan bero på codec driverne eller hdmi drivern vilket jeg håper på for då går det og gjøre noe åt det.

Jeg sendte en mail til VU ang. bilde kvaliteten på SD kanalerne for 2 uker siden men har ikke fått noe svar enda.

Oops, glemte og si en ting, Jeg brukte ikke SCART / RGB uten Komponent /YPbPr. Jeg hadde i tillegg loddet in 1uF 50v i min DM7020 (Component Fix)

For mere info ang den fixen se link.
DM7020 Component Video Fix - Austech (http://www.austech.info/dreambox/3201-dm7020-component-video-fix.html)

digitech
03-16-2010, 18:30
Oops, glemte og si en ting, Jeg brukte ikke SCART / RGB uten Komponent /YPbPr. Jeg hadde i tillegg loddet in 1uF 50v i min DM7020 (Component Fix)

For mere info ang den fixen se link.
DM7020 Component Video Fix - Austech (http://www.austech.info/dreambox/3201-dm7020-component-video-fix.html)

Takker for linken.
Har bestilt allrede alle tantall kondensatore ( interessant løsning ), vifta og den store elekroliten har jeg fra før .
Denne siten har jeg aldri vært bort i før :-D
Nå skal min DM 7020S få nytt liv igjen :mrgreen:

digitech
03-16-2010, 18:39

Har skrevet mail til koreanerne for 4 uker uker siden , legger ved sitat fra mailen under , men desverre ikke fått ett ord tilbake ( ikke veldig imponert av supporten til produsent ) ....

" Dear Sir,

Thank you very much for prompt response and and I would like to express
my admiration for your technical stuff which solves a lot of bugs in VU+Duo very fast.

Meanwhile, I would like to bring to your attention a widely discussed VU + Duo Twin issue here In Scandinavia , which disappoint many users and potential owners of this receiver brand.

This issue is poor Standard Definition Video ( picture ) quality of Vu+Duo.
Members of the largest Norwegian satellite foum have compared Vu+Duo Twin brand with several other Linux based HD receivers ( IPbox , Dreambox etc ) and sorry to say , but in their opinion the SD picture quality of VU+ don’t really live to all expectation . The video is blurry and missing depth in colours .
This is highly discussed on the largest forum for VU+ Duo here :

http://avforum.no/forum/satellitt/98529-vu-duo-twin-tuner-hd-pvr-dvb-s2.html

Please, bring this message to your engineers and ask them if it is possible to optimise the video drivers in the next image release ?
I really hope that you give first priority to this issue , due to the fact that this could really damage VU+Duo reputation.

texans
03-16-2010, 19:07
digitech: hvorfor må man ha en orginaltuner for å spille hd kanaler ? er det ikke samme enigma i vu+ som i db? går det å bruke mgcamd?

digitech
03-16-2010, 19:30
digitech: hvorfor må man ha en orginaltuner for å spille hd kanaler ? er det ikke samme enigma i vu+ som i db? går det å bruke mgcamd?

Hei,
Du misforstår meg litt.
Altså hvis du er ikke registert som eier av Canal Digital HDTV mottaker hos CD , da blir kortet ditt ikke oppdatert med HD pakken. I tilfelle du allerede har HDTV mottaker fra CD er det ingenting å bekymre seg over , da er det bare å flytte ferdig aktiverte kortet i VU+ Duo og bruke denne fra dag 1.
Har du sjekket per idag om Kortet ditt er opgradert med HDTV kanalene til CD ?
Hvis du kjenner noen som eier en VU+Duo HD eller Dreambox 800 / 8000 prøv den i den respektive mottakeren . Hvis den åpner de fleste HDTV kanaler fra CD er alt i orden.

KaNoBi
03-16-2010, 20:17
Takker for linken.
Har bestilt allrede alle tantall kondensatore ( interessant løsning ), vifta og den store elekroliten har jeg fra før .
Denne siten har jeg aldri vært bort i før :-D
Nå skal min DM 7020S få nytt liv igjen :mrgreen:

Bare hyggligt,

Det var mange år siden jeg modda min DM7020, trodde denne fix var wide kjent. Prøv gjerne å mate component ifra boxen før og etter for å se om du ser noen forskjell...

nordic45
03-16-2010, 21:25
Hei,
Du misforstår meg litt.
Altså hvis du er ikke registert som eier av Canal Digital HDTV mottaker hos CD , da blir kortet ditt ikke oppdatert med HD pakken. I tilfelle du allerede har HDTV mottaker fra CD er det ingenting å bekymre seg over , da er det bare å flytte ferdig aktiverte kortet i VU+ Duo og bruke denne fra dag 1.
Hvis du kjenner noen som eier en VU+Duo HD eller Dreambox 800 / 8000 prøv den i den respektive mottakeren . Hvis den åpner de fleste HDTV kanaler fra CD er alt i orden.

Jeg ser ALLE HD-kanalene fra CD men har ikke noen CD-HDtuner, så det er ikke riktig!

Stream
03-16-2010, 21:46
Ser det skrives en del her om at SD-bilder er dårligere på denne tuneren enn Dreambox 7020. Jeg har en DB7000 selv, men vurderer nå å oppgradere til f.eks. VU+ Duo.

Vil jeg da få dårligere bilde på tv på SD-kanaler?

DB7000 er koblet til med tv med RGB-Scart, mens VU+ Duo bruker HDMI. Burde ikke det i seg selv bety bedre bilde?

Har en tråd i tv-forumet angående valg av tv, og der nevner flere at jeg ikke kan forvente godt bilde på en ny full hd tv uten bruk av HDMI.
Opplevde nemlig at jeg fikk MYE dårligere bilde på min nye Philips 8404 full-hd tv enn på min 3 år gamle hd-ready Sharp RA1E.

digitech
03-16-2010, 21:57
Jeg ser ALLE HD-kanalene fra CD men har ikke noen CD-HDtuner, så det er ikke riktig!

Da vet jeg med sikkerhet hvilket serie CD kort du eier :mrgreen:
Det er nemlig kun mulig med 1 serie av disse , som fortsatt fungerer uten bestilling av CD HDTV boks.
Alle serier etter denne er nemlig låst;)

texans
03-16-2010, 22:01
Hei,
Du misforstår meg litt.
okei , har jo alle hd kanalen på dm800 så da skal det ikke være noe problem .

men en ting jeg enda ikke har fått svar på er mgcamd. ligger det under plugin\addons , og funker den som på dreambox .

einar71
03-16-2010, 22:38
Hei,

Jeg snakker ikke om farge nyanser..ol....(VU+Duo har litt mere pastelfarger , men kontrastnivå til VU+Duo Twin er ifølge min smak hakk bedre enn DM 7020 ( bilde på DM 7020Si er en smule mer kornete enn VU+) -skriver du) . Jeg snakker om at når kvisene og nuppene i huden i annsiktet til de som blir filmet blir borte på vu boksen så er det et dåligre bilde enn på dm.

For oss som liker bilde kvalitet så holder det ikke bare at det står teks 1080p i infoen oppe i høyre hjørne av skjermen på pioner pdp lx508d -det tallet i seg selv er ikke noe kvalitets stempel på total BILDE KVALITET. Sefølgelig så legger 1080p visse standarder på bildet. Det blir akurat som om å tru at da det kom forsterkre merket med THX merking til 10 000kr så betydde det at thx merkede forsterkere skulle danke ut dyre ikke thx merkede forsterkere/systemer . Som jeg skrev min gamle mor ser forskjell.

Å koble opp en DM7020 til tven med scart...brukte dekk kan man kjøpe til en ford taunus når man tauer den til skroten ;-)

Regner med at du kommer til å se stor forskjell når du har gjenomført moden som kanobi la link til. Den har jeg gjenomført.

Forøverig så er min dm kalibrert med spyder pro ved at jeg flytet bilde filene for dette måleaparatet inn på den interne hd og spilte de av derifra...slik at jeg skulle få justert best mulig bilde med dm sitt sys inklusive kabler ol.

Det stor spørsmål nå blir om det kommer oppdaterte drivre som kan løse problemet og hvor bra bildet man kan greie å få ut av boksen med den autoresulution plugin..
Og samtidig så må ny htpc bestilles ...hm :-)

digitech
03-16-2010, 23:36
okei , har jo alle hd kanalen på dm800 så da skal det ikke være noe problem .

men en ting jeg enda ikke har fått svar på er mgcamd. ligger det under plugin\addons , og funker den som på dreambox .

Mgcamd ligger for nedlasting i PLI og Dream-Elite Team sine server .
Har ikke testet denne , da jeg bruker Cccam 2,14 , som fungerer utmerket med både CD og Viasat kortene mine.

robse
03-17-2010, 00:20
Mgcamd ligger for nedlasting i PLI og Dream-Elite Team sine server .
Har ikke testet denne , da jeg bruker Cccam 2,14 , som fungerer utmerket med både CD og Viasat kortene mine.

mgcamd/newcs funker, men vet ikke om det ligger som addon.... kommer jo ann på hvilket image du bruker

monsivar
03-17-2010, 09:20
Hei,
Du misforstår meg litt.

Jeg har ikke noe hd mottaker fra CD, men tar da inn alle HD kanalene.

Er registrert med en SD mottaker.

Wolves
03-17-2010, 12:40
Jeg har ikke noe hd mottaker fra CD, men tar da inn alle HD kanalene.

Er registrert med en SD mottaker.

Da har du kanskje et pirat kort,de får HD oppdatering om du ikke er registrert med HD reciever. :-D

digitech
03-17-2010, 12:56
Hei,
Vennligst fjern ...PIP.....PIP... nummeret til ...PIP...., hvis du vil at disse skal fortsette å fungere :-D Det er ikke bare vi som leser postene her :(