PDA

Vis full versjon : NAD klubben

Sider : 1 [2] 3

Tom'sHifi
01-27-2010, 16:50
Melder meg inn i Nad klubben

Jeg har forsterker Nad C375BEE og cd-spiller Nad C565BEE som er koblet opp til høytalerene B&W CM7.Har eid dette anlegget for en ca halvt år er kjempe fornøyd med lyden nad + cm7 og at 375BEE har nok muskler til å drive mitt anlegg:smile: .
Jeg har nå bestillt Blu-Ray spiller NAD T577 som jeg venter over helgen:-P ,tror denne spilleren er bra nok men er litt usikker på hvordan lyden blir siden jeg skal bruke stereo-utgangene.

Kekka
01-27-2010, 18:05
Hei!!

Ser etter effektforsterker/e for å drive et helt anlegg, 5 kanaler. og er greit fornøyd med den C272 som jeg har idag så fortsetter gjerne med NAD dersom det er "kostnadseffektivt"

Idag har jeg bare Dali Consept 6 pakken, men skal gå opp litt når pengene finnes. Men vill kjøpe litt mer power nå, max pris 10.000.- kjøper da gjerne brukt. Reciveren er en Yamaha 765.

Håper noen kan hjelpe meg mmed dette.

Mjusiker'n
01-27-2010, 19:02
Hei!!

Ser etter effektforsterker/e for å drive et helt anlegg, 5 kanaler. og er greit fornøyd med den C272 som jeg har idag så fortsetter gjerne med NAD dersom det er "kostnadseffektivt"

Idag har jeg bare Dali Consept 6 pakken, men skal gå opp litt når pengene finnes. Men vill kjøpe litt mer power nå, max pris 10.000.- kjøper da gjerne brukt. Reciveren er en Yamaha 765.

Håper noen kan hjelpe meg mmed dette.

Nå banner jeg litt i kjærka, men Emotivas 3 kanaler på 200w bør du se på. Nad har ikke noe fleksible sluttrinn til deg foruten M25 og T975, og den er over budsjett.
Kansje du skal se på å bytte hele reciveren isteden. få mer watt innabords.

Kekka
01-27-2010, 19:06
Nå banner jeg litt i kjærka, men Emotivas 3 kanaler på 200w bør du se på. Nad har ikke noe fleksible sluttrinn til deg foruten M25 og T975, og den er over budsjett.
Kansje du skal se på å bytte hele reciveren isteden. få mer watt innabords.

Grunnen til effektforsterker er at dem kan man ha med seg igjennom oppgraderingene.. en reciver blir fort gammel.

C30
01-27-2010, 19:09
Her er en god effektforsterker, men den koster 11 500,-

http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=57690&cat=all

Kekka
01-27-2010, 22:31
Her er en god effektforsterker, men den koster 11 500,-

http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=57690&cat=all

Ser bra ut.. men når en Emotiva koster en god del mindre, ca 6500.- ny så vet jeg ikke om det er ROTEL je g vill ha :D

LuthorCorp
01-27-2010, 23:03
Sto egentlig 2-3 spørsmål.. Men Google var min venn og jeg fant det ut..

Har en NAD C352.. Er litt redd for at den ikke skal klare og gi nok kraft til og drive ett par Swans Diva 4.2F.. Men vil det være lurt og stille ned bassen på høytalerene og la subben ta seg av bassen for og få mer ytelse på diskanten og mellomtone elementene?

Georgk
01-28-2010, 08:57
Sto egentlig 2-3 spørsmål.. Men Google var min venn og jeg fant det ut..

Har en NAD C352.. Er litt redd for at den ikke skal klare og gi nok kraft til og drive ett par Swans Diva 4.2F.. Men vil det være lurt og stille ned bassen på høytalerene og la subben ta seg av bassen for og få mer ytelse på diskanten og mellomtone elementene?

skulle tro at NADén vil dra disse høyttalerene greit, uten at jeg har noen erfaring med det... :)
eneste problemet jeg kan tenke meg med å skru ned bassen på en slik stereo forsterker er at det kanskje påvirker den nedre mellomtonen. men vet ikke hvor høyt på frekvensområdet basskontrolleren påvirker. den har kanskje en effekt på sub utgang i tillegg.

Revox
01-28-2010, 18:20
Kjør forsterkeren "flat" det er somregel det lureste.

LuthorCorp
01-28-2010, 18:45
Okei.. takk for svar.. får heller prøve meg frem, men inntil videre skal de stå flat..

Mjusiker'n
01-28-2010, 19:43
Grunnen til effektforsterker er at dem kan man ha med seg igjennom oppgraderingene.. en reciver blir fort gammel.

Det er riktig, men nad har ikke noe billig løsning i dagens serie. Men du kan alltid kjøpe 216 eller 218, de er til salgs hele tiden, mellom 3-4500,-, du kan ev. begyne der.

Lykke til

Kekka
01-28-2010, 20:53
Det er riktig, men nad har ikke noe billig løsning i dagens serie. Men du kan alltid kjøpe 216 eller 218, de er til salgs hele tiden, mellom 3-4500,-, du kan ev. begyne der.

Lykke til

Solgte min 272 idag... så blir nok en Emotiva XPA-5 :D må bare få noen som skjønner avgifter regne hva den lander på med frakt og avgifter :D

Tom'sHifi
01-29-2010, 08:04
Nå har jeg ikke mottatt den bestillte Blu-Ray spilleren Nad T577,men er det noen som har erfaring med denne spilleren og som kan fortelle meg hvilke innstillinger dere bruker på bilde/lyd?

skorob
01-29-2010, 08:37
Nå har jeg ikke mottatt den bestillte Blu-Ray spilleren Nad T577,men er det noen som har erfaring med denne spilleren og som kan fortelle meg hvilke innstillinger dere bruker på bilde/lyd?

Hvorfor ikke kjøpe den langt rimeligere 557? Den har vel alt du trenger, utenom WLAN... Den har jo også stereo out... Og du kommer garantert til å kjøpe en reciver med de nyeste lydformatene, så da kjører du uansett HDMI inn til reciveren.

Uansett, spilleren du har kjøpt er knallbra. Og ikke minst veldig rask! Som vanlig er den god på Bluray, men den er vannvittig god på CD'er også, samt DVD da. På sistnevnte er Denon bedre... men det er vel det og.

Tom'sHifi
01-29-2010, 10:22
Wlan er vel grunnen til at jeg valgte T577 siden jeg ikke er så interesert i for mye kabler i stuen:)
Ellers ble jeg anbefalt denne spilleren etter mitt behov som foreløpig strekker seg til stereo.....

evorkahn
01-29-2010, 19:12
noen her som har nad c375 på ikon 6-7 vurderer denne

woodaker
01-30-2010, 01:21
Fikk ett lite slag i dag 8-) og fikk lyst på en gammel drøm.....
En NAD S200 , har hatt lyst på en slik siden 90tallet :)

Men det flyter liksom ikke over av dem på brukt markedet.

Fant en skitten en på Finn.no uten pris , og har ikke fått svar om pris på Mail.
Prøvde også Ebay , men fant ikke noe spesielt.

Noen som har tips til hvor jeg kan finne en? og hva som er fornuftig pris?

Gratulerer
01-30-2010, 08:14
De dukker opp av og til på bruktmarkedet, og er veldig flotte forsterkere! Du kan legge inn automatisk søk på Finn slik at du får en epost hver dag med det den finner på s200, for eksempel.

Det er mitt beste tips.

MadShadow
02-02-2010, 11:27
Jeg melder meg ut av Nad klubben 1 ukes tid, pga min er solgt og jeg venter på ny. Eller er jeg med fremdeles siden jeg venter på ny NAD? hehe

Har kjøpt meg en NAD T785 gleder meg til å få den i hus:D

Tom'sHifi
02-03-2010, 20:43
Noen som har tips for bilde innstillinger når det gjelder NAD T577?

harmon forever
02-04-2010, 11:14
Har nad t753 selv, lurer litt på om nad t754 er bedre? hva er forskjellen på de?

Gratulerer
02-04-2010, 12:21
Har nad t753 selv, lurer litt på om nad t754 er bedre? hva er forskjellen på de?

T754 og T753 er veldig like forsterkere. Forskjellen ligger i at noen kondensatorer er byttet og komponenter plassert andre steder i kabinettet. Det gir visstnok litt bedre lydkvalitet, men jeg vet ikke om jeg hadde brydd meg om å oppgradere fra en 753 til en 754. Da ville jeg heller sett på en 755 som har HDMI-switching.
Eller 747 som dekoder HD-lyd.

skorob
02-04-2010, 12:28
Fikk ett lite slag i dag 8-) og fikk lyst på en gammel drøm.....
En NAD S200 , har hatt lyst på en slik siden 90tallet :)

Men det flyter liksom ikke over av dem på brukt markedet.

Fant en skitten en på Finn.no uten pris , og har ikke fått svar om pris på Mail.
Prøvde også Ebay , men fant ikke noe spesielt.

Noen som har tips til hvor jeg kan finne en? og hva som er fornuftig pris?

Hadde selv NAD S100 og S200 for en stund tilbake. Spilte knall, men S100'en gjorde 200'en litt kjedelig... men S200 er knall ;). Solgte den til en kompis, og han er fortsatt fornøyd med den :).

woodaker
02-04-2010, 12:33
Hadde selv NAD S100 og S200 for en stund tilbake. Spilte knall, men S100'en gjorde 200'en litt kjedelig... men S200 er knall ;). Solgte den til en kompis, og han er fortsatt fornøyd med den :).

Husker enda da jeg stod nede i kjeller`n på Hifiklubben i tr.heim og sikla på en S200 :D
Var rimelig tøffe greier i sin tid :)

Ser på finn.no hver dag , og sender Mail på alle som kommer opp (2stk til nå)
Men har ikke fått tak i en enda..... , jeg SKAL ha en :)
(til normal pris vell og merke :) )

Hva solgte du din for? :)

MadShadow
02-06-2010, 20:32
Fy flate B&W høytalerne mine våknet til live idag, dette var et reeealt løft i både stereo og hjemmekino!!! Nå er det Cognac og go musikk resten av kvelden:D

ropheim
02-10-2010, 11:35
Er det noen i denne tråden som har erfaring med de nye Receivere til Nad og kanskje hørt de sammen med B&W
Da tenker jeg på T765HD, T775HD og T785HD.

Har overhodet ikke noen erfaring med NAD.

Har i dag Marantz SR6003 receiver og Rotel RMB-1066 effekttrinn sammen med B&W CM-serien. CM7, CM1 ,CMC og en Focal W800 Sub
Synes dette oppsettet begynner å bli litt kjedelig å høre på og har lyst til å prøve noe nytt. Noe med mer dynamikk. Mer pondus.
Håpet kanskje en annen receiver kunne bli løsningen.

Jeg er klar over at CM7 ikke er høyttaleren som går dypest men det må da være noe som kan gi de mer løft om jeg skal si det på den måten.
Kan ikke si jeg har lyst til å skifte de ut enda.

ropheim
02-10-2010, 11:38
Fy flate B&W høytalerne mine våknet til live idag, dette var et reeealt løft i både stereo og hjemmekino!!! Nå er det Cognac og go musikk resten av kvelden:D

Hva hadde du av forsterker før Nad??
Som du kan se i mitt innlegg over så er jeg ut etter samme løftet.

lrok
02-10-2010, 19:23

Håper mine også får samme reaksjon når jeg får lagt opp noe strøm til stua og pakket ut et par små esker :) Etter mange år på Denon-kjøret, har jeg endelig tatt til fornuft og fått disse i hus:

http://img704.imageshack.us/img704/1527/nadbox1.jpg

ropheim
02-10-2010, 19:34
Håper mine også får samme reaksjon når jeg får lagt opp noe strøm til stua og pakket ut et par små esker :) Etter mange år på Denon-kjøret, har jeg endelig tatt til fornuft og fått disse i hus:

http://img704.imageshack.us/img704/1527/nadbox1.jpg

Hva er det for høyttaler du har og hva har du kjøpt. Kom ikke så godt fram på bilde.
Er det noe i M-serien. Ikke så mye erfaring med NAD enda men det blir kanskje.

lrok
02-11-2010, 18:49
Hva er det for høyttaler du har og hva har du kjøpt. Kom ikke så godt fram på bilde.
Er det noe i M-serien. Ikke så mye erfaring med NAD enda men det blir kanskje.

Har B&W CM9 og B&W CMC2. Samt noen DIY bakhøytalere siden jeg ikke har klart å bestemme meg for hva jeg skal oppgradere til der enda. Har heller ikke mye erfaring med NAD på surroundsiden, siden jeg som nevnt har hatt Denon i hjemmekinoen i noen år. Men M-serien virket lovende, så jeg håper den lever opp til forventingene når jeg får lagt opp strømmen.

Folkvord
02-11-2010, 19:27
Noen som har Denne (http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/forsterkere
/nad_c315bee_integrert_forsterker_grafitt.htm)? Hvordan vil den funke på Dynavoice F6?

EDIT: Kom på at jeg trenger radio da må jeg vel kjøpe egen tuner, ønsker ikke bruke så mye på det. Får jeg en for 5-1000 kr?
Evt. så har jo Proson en stereo forsterker til 1800,- med radio.

NAD C715 passer fint til det jeg skal ha, noen som har hørt lyden i den, blir vel ikke for liten for to F6?

ropheim
02-11-2010, 20:00
Noen som har tips for bilde innstillinger når det gjelder NAD T577?

Hvordan er lyden i dine CM7 med NAD??
Har disse sammen med Marantz og synes de er "kjedelig" lyd med lite dynamikk og "pondus".

Tom'sHifi
02-12-2010, 09:21
s
Hvordan er lyden i dine CM7 med NAD??
Har disse sammen med Marantz og synes de er "kjedelig" lyd med lite dynamikk og "pondus".
Comboen med NAD C375 BEE og B&W CM7 er en knallmach.Den har både muskler og har stålkontroll på høytalerne,mørk lyd med mye bass og mye deltaljer.
Etter min smak så kan jeg anbefale nad på b&W og helst NAD 375BEE....
Men det er bare dra innom en HK butikk for en prøvelytt;)

ropheim
02-12-2010, 09:40
s
Comboen med NAD C375 BEE og B&W CM7 er en knallmach.Den har både muskler og har stålkontroll på høytalerne,mørk lyd med mye bass og mye deltaljer.
Etter min smak så kan jeg anbefale nad på b&W og helst NAD 375BEE....
Men det er bare dra innom en HK butikk for en prøvelytt;)
Skal til Hifiklubben i morgen og ta en lytterunde.
Tenkte også på NAD C275BEE effektrinn??
Må nesten beholde min Marantz receiver.

Kekka
02-16-2010, 18:51
hei!

Hvor mye kan man gi for en "NAD T973" for idag ? Er det en solid brikke i et 7.1 oppsett eller bør man gå for noe annet? spiller sammen med Dami Concept serien...

sibbass
02-19-2010, 18:09
Melder meg herved inn i NAD klubben med S100, S200 og en t585 dvd spiller. Har Dali Concept 10 høytalerer, en Dali Ikon sub og kabler fra Tara Labs, meget fornøyd med dette oppsettet.

fiske
04-06-2010, 19:10
Hei,
det ikke mye aktivitet i NAD Klubben.

Er det ingen som har positive eller negative ting å fortelle
8)

fordfiesta
04-06-2010, 19:45
Tja, jeg lurer på om de nye Nad cd spillerene fortsatt har div. problemer, gjelder vel spes. c545

lrok
04-07-2010, 22:36
Noe kan jeg alltids komme med nå, når jeg har fått summet meg litt etter påsken. Etter at jeg i høst begynte å handle inn nye høytalere (type B&W), ble jeg etterhvert som de kom i hus og jeg koblet de opp, fort klar over at den gamle Denon 2308 som stod på stua også måtte byttes ut.. Måtte nok få i hus noe med mer muskler til dem, så reciever og effektforsterker fra NAD ble bestillt, men ble liggende i eskene til rett før påske da elektrikkeren endelig kom å la opp en ny kurs til stua.

Men det var virkelig verd ventetiden. Påsken ble brukt til å koble opp, prøve seg fram på innstillinger (NAD recieveren hadde også en enkel, oversiktelig og selvforklarende meny med mange fine muligheter, i motsetning til den gamle Denon), og nyte et kraftig oppgradert lydbilde med mer trøkk og detaljer. Er enda ikke ferdig å leke med instillinger og programere fjernkontroll og slikt, men er så fornøyd med NAD at jeg også bestillte meg en NAD blu-ray spiller. Håper den også holder samme standard som forsterkerene ;)

Whoracle
04-07-2010, 23:02
Du blir nok fornøyd med Blu-ray spilleren også, veldig raske i oppstart!

Nad Receivere er nogså undervurdert når det kommer til krefter og lydkvalitet! De eier det meste i samme prisklasse..

T765 og oppover er også moduloppbygget, så når alle andre må bytte receivere når hdmi 1.4 kommer, så kan NAD eiere bare bytte et lite kort, moduler er alt under produksjon.
Rart det ikke er flere produsenter som tenker slik..

BTW så skulle jeg egentlig bare få meldt meg inn i klubben med mine nyinnkjøpte M25 + M15HD :P

lrok
04-08-2010, 17:32
Valgte samme reciever og effektforsterker som meg du også ja ;) Ja, NAD har blitt ganske fremtidsrettet med modulene sine.. Nye lydformater blir vel heller ikke noe problem med disse modulene..

Liker både hastighet og bildekvalitet på NAD's blu-ray spillere, så gleder meg til M56 kommer i hus.. Har et lite håp om at den skal klare å erstatte PS3 til musikk og film streaming også..

fiske
04-08-2010, 19:12
Jeg har en T785HD , men jeg misunnner dere som har tatt steget opp til M25 + M15HD. Det er et vakkert par.

skorob
04-08-2010, 19:21
Varf å hørte på følgende igår:
NAD M2 integrert
NAD M5 cdspiller
VDH Magnum
Dali Helicon 400mk2.

Dette satte sine spor, stereo perspektiv og dybde i lyden.. fikk med til å tenke. Jeg må jobbe veldig med mitt oppsett, fordi det låter ikke langt så bredt og dypt som det gjorde på HFK grensen. Forsterkeren var også, som M3, vannvittig pen og virka solid.

Det er faktisk så ille at jeg VURDERER utbytte, men den mangler PRE OUT, men har da en digital out som jeg muligens kan bruke til et suboppsett vha en DAC.
Men først skal det sjekkes ut mer med mitt eget oppsett, hvor Roomperfekt hjelper en masse... men dette satte sine spor. Kan jo være at H400 er endel lettere å plassere enn de gedigene H800m2. Tror og håper det siste, siden jeg mener jeg fikk mer stereoperspektiv og dybde med M3 og H800mk2 før jeg kjøpte dem... uansett:

NAD M2 imponerte STORT!! og jeg tror faktisk den er godt verdt de 40000kr'ene.

lrok
04-08-2010, 20:12
Eneste minus med M15HD + M25, er at de sammen med diverse spillkonsoller, dvd-spiller og en senterhøytaler med noe vekt, er at totalvekten overskrider grenseverdiene for en billig ikeabenk. Min har begynt å knele på midten, og fått bananform, så jeg må vel få ut fingeren å bygge noe mer holdbart før den knekker helt sammen :p

fiske
04-08-2010, 22:21
Eneste minus med M15HD + M25, er at de sammen med diverse spillkonsoller, dvd-spiller og en senterhøytaler med noe vekt, er at totalvekten overskrider grenseverdiene for en billig ikeabenk. Min har begynt å knele på midten, og fått bananform, så jeg må vel få ut fingeren å bygge noe mer holdbart før den knekker helt sammen :p

:-P

Whoracle
04-09-2010, 10:56

Det er vel tross alt ikke noe minus med Nad oppsettet, men heller Ikea "bananmøbelet! ditt ;)

Du er klar over at M56 har identisk innmat som T577 ? Så du betaler litt ekstra for å få design i Master serien.

@ skorob:
Når det gjelder M2 så stemmer det at du får bedre pressisjon, dybde og bredde i lydbildet, sortere bakgrunn og større tillstedeværelse, det til tross et vanskelig og lite demorom du hørte det i..

twg76
04-19-2010, 05:05
Hei som nad eier så er jeg vel velkommen her håper jeg :)

Har noen spørsmål da og dette er muligens det samme uansett merke da, MEN jeg bruker noen nad 216 for å drive senter og fronthøytalere, bruker en Denon AVR3808A foran disse igjen, problemet er da som følger:

Det låter veldig bra på enkelte lydnivåer, men det virker som om f.eks 10% lyd gir 10% lyd i alle kanaler, men om jeg øker opp til 20% så spiller nad'ene (front og center høyere) dette blir bare "værre og værre" jo mer jeg skrur opp, det blir da ikke noen sammenheng med volumene og jeg får heller ikke kalibrert forsterkeren til dette her. Det er med andre ord ikke noe linearitet i lyd mengden opp imot signalet som denon'en sender ut...
Muligens dårlig forklart, men håper dere skjønner... Er det noen løsning på dette her? (anlegget spiller sånn sett finere uten NAD'ene innkoblet, men samtidig er jeg jo ikke i nærheten av samme effekten i bassene når det skal spilles høyt og nad'ene ikke er koblet på...

noen som har noen gode løsninger eller tilsvarendes erfaringer?

C30
04-30-2010, 08:57
Hei som nad eier så er jeg vel velkommen her håper jeg :)

Har noen spørsmål da og dette er muligens det samme uansett merke da, MEN jeg bruker noen nad 216 for å drive senter og fronthøytalere, bruker en Denon AVR3808A foran disse igjen, problemet er da som følger:

Hei.

Velkommen velkommen ;-)

Er det slik at du får for høy lyd? Har du prøvd å skru ned signalet i receiveren?

Zanto
05-01-2010, 10:08
Hei jeg har en NAD T163 V2.0
Det jeg lure på om hva man bør sette Crossover Freq på?

Zanto
05-04-2010, 12:09
Er det ingen som kan hjelpe meg ?

C30
05-04-2010, 12:13

Hei.

Jeg har min delefrekvens på 80.

Hva slags høytalere og subwoofer har du?

Zanto
05-04-2010, 12:26
jeg har en nad T975 som driver to tanberg TL 5020 som front som senter har jeg en HTM61. Bak har jeg DS3.
Subwooer er pasiv delt på 100hz lavpas filter inne i kasa, Den drives av en nad 216.

Lars J
05-04-2010, 17:26
Hei!
Jeg har valget mellom NAD T754 ,eller NADT755.... hvem av disse er mest driftssikker ? Og ,sliter T754 med samme egenstøy som T753 ?

JarlDR
05-04-2010, 17:39
Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt T755 siden denne har hdmi noe T754 ikke har. T754 har nok også litt susing slik T753 har (har ikke personlig hørt, men alle de gamle nadene hadde jo dette).

Lars J
05-04-2010, 18:27
Hei JarlDR!
Vet du om 754 har like ustabil firmware som 753 ? Eller er det en reell påstand fra HFK's side at den er langt mer stabil & driftssikker en 753 er/var?

JarlDR
05-05-2010, 19:44
Hvor stabil den er vet jeg dessverre lite om. Jeg har kun hatt T773 og T762 tidligere. Hadde aldri noen problemer med ustabil firmware der. Men siden T754 er nyere enn T753 vil jeg nok tro at denne er blitt mere stabil om det så skulle være noe problem tidligere.

vidararvik
05-07-2010, 18:54
Har et problem med min NAD c372, volumkontrollen fungerer ikke? Kan stille opp og ned både med kontrollen og ved å vri på bryteren men det blir ingen forandring på volumet. Kan styre volumet på pc'en men det er veldig lav lyd i høyttalerene. Har netopp kjøpt forsterkeren brukt så har ingen aning hva som er galt, problemet oppsto under frakt av posten så den har sikkert fått seg en liten smell.
Har prøvd med flere forskjellige høyttalere som jeg vet fungerer men ingen forskjell.
Skal levere den til verksted og få det reparert, noen som har hatt det samme problemet? :-?

lrok
05-08-2010, 12:06
http://i42.tinypic.com/dewo3p.jpg

Ble da ikke så værst til slutt dette..

TageMathiassen
05-08-2010, 13:50
Hvor stabil den er vet jeg dessverre lite om. Jeg har kun hatt T773 og T762 tidligere. Hadde aldri noen problemer med ustabil firmware der. Men siden T754 er nyere enn T753 vil jeg nok tro at denne er blitt mere stabil om det så skulle være noe problem tidligere.
jeg kan skrive under på at 754 har ingen av problemene som 753 hadde(har) for meg var det som dag og natt, ingen susing i høytalerene lenger, og slapp å levere 754 på rep noen gang, mens 753 var på rep 5 ganger på 1 år

VTEC
05-08-2010, 14:38
Melder meg inn i NAD klubben nå da jeg har kjøpt meg en NAD C375BEE ;)

Skal drive B&W DM685, tror det blir rimelig bra :D

skorob
05-08-2010, 15:06
Melder meg inn i NAD klubben nå da jeg har kjøpt meg en NAD C375BEE ;)

Skal drive B&W DM685, tror det blir rimelig bra :D

Det der blir uber NICE ;).

yngvejos
05-08-2010, 16:42
Da har jeg blitt medlem av NAD-klubben.
Utstyret består av Nad t741 og en Nad c270.
Jeg driver to Cerwin Vega LS10 med disse til å begynne med.

På sikt ønsker jeg å bytte ut høyttalerene til noe med finere lydkvalitet. Hvilke høyttalermerker fungerer best i kombinasjon med NAD?
Vil det være dumt å kjøpe en c270 til og ha en på hver ls10?

Cerwinlover
05-11-2010, 21:07
Melder meg da inn i NAD klubben med NAD 218 THX og NAD 116 som driver Cls 12. Litt for lite effekt. Noen råd om brokoble etc?

Askehagen
05-11-2010, 23:29
Melder meg inn i NAD klubben:

Utstyr:

-NAD T785HD
-Fronthøytalere - JBL TL260
-Senter - Jamo
-Sub - Klipch
-Side bak - Jamo D590
-Bak - Jamo
-Tv - 58" panasonic plasma
-Dvd - panasonic blu-ray
-Parabol - HD tuner

Kjerringa kom nettopp ned og kjefta på meg og sa at hele senga RISTET :mrgreen:

VTEC
05-15-2010, 15:27
Melder meg inn i NAD klubben:

Utstyr:

-NAD T785HD
-Fronthøytalere - JBL TL260
-Senter - Jamo
-Sub - Klipch
-Side bak - Jamo D590
-Bak - Jamo
-Tv - 58" panasonic plasma
-Dvd - panasonic blu-ray
-Parabol - HD tuner

Kjerringa kom nettopp ned og kjefta på meg og sa at hele senga RISTET :mrgreen:

Gratulerer :D

VTEC
05-15-2010, 15:32
Anlegget mitt kjøres inn fortsatt og jeg har ikke satt på Soft Clipping ennå da jeg egentlig ikke har tenkt så mye på det.
Når jeg spiller inn anlegget spiller jeg jo uansett ikke å høyt at Soft Clipping vil kobles inn om den er på?

Har søkt en del på nettet og noen mener at det låter best med Soft Clipping av og noen andre mener datt.

Tror dere? Skal jeg ha den på hele tia uansett? Den klipper vel ikke før "ekstreme volum" som noen mener her på Avforum?

:wink:

Whoracle
05-15-2010, 15:49
Om du ikke skal spille veldig høyt så ville jeg ha slått av Soft Clipping, så fjerner du da en potensiell støykilde..

skorob
05-15-2010, 15:59
Melder meg da inn i NAD klubben med NAD 218 THX og NAD 116 som driver Cls 12. Litt for lite effekt. Noen råd om brokoble etc?

Skal du brokoble trenger du 2stk 218! CLS 12 skal normalt sett klare seg fint på NAD 218.... så syns savnet ditt er litt muffins....

Cerwinlover
05-15-2010, 18:45
Skal du brokoble trenger du 2stk 218! CLS 12 skal normalt sett klare seg fint på NAD 218.... så syns savnet ditt er litt muffins....

De mangler jo 100 watt i teorien da, men det rister jo i tven og fjernkontrollene her så det er ikke noe "savn" i den teorien. Det er bare at jeg tenkte at jeg ville ha surround. går det an å koble 218 for 12" inn i preout? Visst dette går, hva kalles det da?

skorob
05-15-2010, 19:04
De mangler jo 100 watt i teorien da, men det rister jo i tven og fjernkontrollene her så det er ikke noe "savn" i den teorien. Det er bare at jeg tenkte at jeg ville ha surround. går det an å koble 218 for 12" inn i preout? Visst dette går, hva kalles det da?

Biampe mener du ? og fjerne broene bak høyttalerne?

Teorien er jo at CLS 12 " er MAX kapabel for 300watt, noe NAD 218 helt sikkert glatt kan gi dem... mener CLS12" er mellom 150-200watt over tid.

Tror nok du fint kan bruke NAD 218 på fullrange CLS12, så kan du kjøpe en surroundreciver som du kobler de andre høyttalerene til :).

Harman KArdon er det mange som syns har en kul sound som passer CV bra.

Cerwinlover
05-15-2010, 19:08
Biampe mener du ? og fjerne broene bak høyttalerne?

Teorien er jo at CLS 12 " er MAX kapabel for 300watt, noe NAD 218 helt sikkert glatt kan gi dem... mener CLS12" er mellom 150-200watt over tid.

Tror nok du fint kan bruke NAD 218 på fullrange CLS12, så kan du kjøpe en surroundreciver som du kobler de andre høyttalerene til :).

Harman KArdon er det mange som syns har en kul sound som passer CV bra.

NAD 218 har maksimum 230w visst du ikke teller "ekte NAD watt". Det blir vel biamping da ja.
Tusen takk!

skorob
05-15-2010, 19:30
NAD 218 har maksimum 230w visst du ikke teller "ekte NAD watt". Det blir vel biamping da ja.
Tusen takk!

Ikke se deg blind på slikt! CV spiller vannvittig på en 15watter om alt er tilrettelagt ;).

edit: MAx shortterm er rundt 3-400watt på den der... og for å si det slik.. kjører du 200watt kontinuelig inn i CV 12".. så er det ikke NAD'en som sliter i lengden tror jeg ;).

EDIT2: Her har du forresten manualen : http://nadelectronics.com/content/100422115709-NAD-218.pdf med spect helt i bånd så si..

Cerwinlover
05-15-2010, 20:10
Ikke se deg blind på slikt! CV spiller vannvittig på en 15watter om alt er tilrettelagt ;).

edit: MAx shortterm er rundt 3-400watt på den der... og for å si det slik.. kjører du 200watt kontinuelig inn i CV 12".. så er det ikke NAD'en som sliter i lengden tror jeg ;).

EDIT2: Her har du forresten manualen : http://nadelectronics.com/content/100422115709-NAD-218.pdf med spect helt i bånd så si..

Tusen takk skorob! Ikke rart du er en guru, hehe. Men jeg har et problem til: Noen ganger kommer det en altfor lav desibel (aner ikke hva det kommer av, og det er ikke sangen/filmen) og så skrus enten forforsterkeren eller effektforsterkeren seg av, eller så kommer det ikke noe lyd fra høytallerne. Hvorfor det?:confused:

bassper
05-16-2010, 11:05
bruker nad c355 på cls 12'ene mine :D

det fungerer skikkelig bra.
er fornøyd :)

men tenker en nad effektforsterker også, noen tips ?

Cerwinlover
05-16-2010, 13:26
bruker nad c355 på cls 12'ene mine :D

det fungerer skikkelig bra.
er fornøyd :)

Du har litt lite effekt på de. Prøvde med en c355 jeg å, funka sånn 'bobb,bobb'. Kjøp deg en NAD 216 eller noe på finn!

VTEC
05-17-2010, 21:35
Så noen som testa XLS 215 på NAD M25 Hjemmekinoforsterker.

Er det egentlig nok ? Kunne vel pøsa på enda mere effekt, den drar vel ikke XLS 215 fullt ut i i det hele tatt? Tenker dere om det?

C30
05-18-2010, 01:13

NAD C272 er en knall forsterker, C372 kan jo også brukes som effektforsterker.

Finn.no - NAD C372 (http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21567032)

Finn.no - nad c 372 (http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22385534)

Finn.no - NAD C372 og NAD C272 (http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22259577)

Gratulerer
05-18-2010, 08:34

Er det egentlig nok ? Kunne vel pøsa på enda mere effekt, den drar vel ikke XLS 215 fullt ut i i det hele tatt? Tenker dere om det?

M25 er et beist av et effekttrinn, og jeg kan ikke tenke meg at den har noen problemer med å drive XLS215. Du kan også biampe, så lenge du splitter pre out-signalet.

skorob
05-18-2010, 09:18

Får kanskje ikke guffa dem fult ut, men folk flest vet ikke hva som bor i XLS 215 uansett, men med M25 så kan det spilles VELDIG høyt, så tviler på at noen savner noe her :).

skorob
05-18-2010, 09:19
Tusen takk skorob! Ikke rart du er en guru, hehe. Men jeg har et problem til: Noen ganger kommer det en altfor lav desibel (aner ikke hva det kommer av, og det er ikke sangen/filmen) og så skrus enten forforsterkeren eller effektforsterkeren seg av, eller så kommer det ikke noe lyd fra høytallerne. Hvorfor det?:confused:

Aldri vært borti ditt problem gitt....

Cerwinlover
05-18-2010, 14:30
Aldri vært borti ditt problem gitt....

Jeg skjønner ingenting jeg.

VTEC
05-18-2010, 14:58
Får kanskje ikke guffa dem fult ut, men folk flest vet ikke hva som bor i XLS 215 uansett, men med M25 så kan det spilles VELDIG høyt, så tviler på at noen savner noe her :).

Hadde Cerwins sin 2,6 kw som effekt på CLS 215 her hjemme. Er det ikke så stor forskjell fra M25 som mange tror? (Btw, se bort ifra lydkvaliteten) bare hvordan de er mot hverandre i effekt. 2,6 har vel en del mer kontroll på 215 enn en M25?

espen_rud
05-23-2010, 12:39
har b&w høytalersett med 683 i ledelsen.
mere info her: AVforum.no - espen_rud's hjemmekino (http://minhjemmekino.no/espen_rud)

drives av nad m25, meget fornøyd med denne,
skal en gang i fremtiden bytte forforsterker fra min denon 2808 til nad m15hd.

mesteparten av musikken jeg spiller av,
kommer fra pcen gjennom coax fra hovedkortet,

er det dumt av meg å kjøpe en dac nå, med tanke på at m15hd har en ganske god dac innebygget?

espen

Tronna_83
05-27-2010, 05:01
Heisann Nad-folk:)

Noen her som kan fortelle hva slags lydsignatur 375 har?

Er ute etter en varmtklingende og ikke for pågående forsterker til rundt 10 000 kroner og har tittet på denne men har ikke fått hørt den ennå.

Og hvordan vil den spille sammen med Dali Lektor 8/B&W 683?

Whoracle
05-27-2010, 11:40
375 vil karakteriseres som varm i klangen ja. Det er jo en fin forsterker til 683 som krever en del strøm for å spille skikkelig. Klangmessig er nok Dali + Nad en bedre kombinasjon..

Men der bør du høre på høyttalerene først, så velger du en passendes forsterker til de.

VTEC
05-27-2010, 15:38
Er ute etter en varmtklingende og ikke for pågående forsterker til rundt 10 000 kroner og har tittet på denne men har ikke fått hørt den ennå.

Og hvordan vil den spille sammen med Dali Lektor 8/B&W 683?

NAD C375BEE er perfect match for Lektor 8/DM683. Hørt den på begge :wink: Jeg kjøpte dog ikke 683 eller Lektor 8, men 685. Er knallfornøyd :grin:

Lurer på om jeg ikke oppgraderer 685 til 683 en dag, spiller helt konge med 375. 375en er Sterk og spiller utrolig detaljert, varmt og klart til B&W 600 series. I utgangspunktet skulle jeg ha Cambridge 840 v.2, men NADen låter litt "tøffere", Cambridgen var litt mer nøytral syns jeg, selv om den også er gull til B&W ;)

Tronna_83
05-27-2010, 16:22
Klangmessig er nok Dali + Nad en bedre kombinasjon..

På hvilken måte?

Når det gjelder 683 er jeg først og fremst usikker på om den gir meg det trykket jeg vil ha i bunn. Her har jo Lektor 8 mer å gi, men til gjengjeld en ikke like stram bass som 683.

Tronna_83
05-27-2010, 16:24
NAD C375BEE er perfect match for Lektor 8/DM683. Hørt den på begge :wink: Jeg kjøpte dog ikke 683 eller Lektor 8, men 685. Er knallfornøyd :grin:

Lurer på om jeg ikke oppgraderer 685 til 683 en dag, spiller helt konge med 375. 375en er Sterk og spiller utrolig detaljert, varmt og klart til B&W 600 series. I utgangspunktet skulle jeg ha Cambridge 840 v.2, men NADen låter litt "tøffere", Cambridgen var litt mer nøytral syns jeg, selv om den også er gull til B&W ;)

Snakket med klubben idag. 375 vil holde til 683 sa de, men skal man ha max ut av de så måtte jeg høyere opp på elektronikk. Sa de hvert fall.

Hvem av de to høyttalerne opplevde du som best på type pop, elektronisk, rock musikk?

Det går mest i den slags hos meg, men også en del rolig.

C30
05-27-2010, 17:21
Hvem av de to høyttalerne opplevde du som best på type pop, elektronisk, rock musikk?

Kan anbefalle B&W til elektronisk musikk, familien min hører bla. en del på elektronisk musikk og hele gjengen har B&W.

I mine ører er 683 en god allround høytaler.

Hører selv en del på Infected Mushroom og mine 683 spiller meget bra. Nå bruker jeg Rotel 1095, men før brukte jeg en C272 på de, noe som fungerte meget bra.

VTEC
05-27-2010, 19:57
Snakket med klubben idag. 375 vil holde til 683 sa de, men skal man ha max ut av de så måtte jeg høyere opp på elektronikk. Sa de hvert fall.

Vel, skader sikkert ikke med mere power til DM683, men har snakket med flere selgere og alle av de jeg har snakket med mener at 375 drar DM683 Særdeles godt ! Noe jeg også syns da jeg hørte på dem. 375 er en kruttsak ! NAD og B&W er jo også en utrolig god kombo. Rotel skal visst også være kjempebra til B&W, men har aldri hørt den komboen, så skal ikke uttale meg noe om det. NAD M3 sank faktisk i pris da C375BEE kom ut på markedet og flere selgere på HFK sier at det er ikke SÅ store forskjeller på dem, som mange faktisk tror. Det er litt kult syns jeg :)
(Eneste som kanskje er litt kjipt med 375en, ikke at det har noen betydning for de aller fleste, er at kontrollen som medfølger er møkk kjedelig. En stusselig plastikk-kontroll som ser ut som noe billig ..... . De kunne innvestert noen få kroner ekstra, og lagd noe som er litt mer stilig. Cambridge f.eks er flinke der syns jeg )

Jeg hører på nesten all type musikk og jeg syns DM685 fungerer meget godt på det meste. Savner kanskje litt ekstra trøkk til div. musikk, men det får du jo med DM683, 2x6,5". Lektor 8 har 2x 8" bassere og trykker kanskje litt mer, men jeg syns fortsatt at DM683 er en bedre allrounder enn Lektor 8. Spiller litt mere behagelig i de fleste sjangre, kanskje mest pga den geniale mellomtonen ?, men det er min smak. Lektor 8 er også en grisebra høyttaler, så du får velge det du syns er best.
Lykke til ;)

kriss66
05-29-2010, 22:08
hei hei ;)

Tenkt på å kjøpe med NAD 114 eller NAD 1000 hva hadde vært gromest på mitt anlegg XLS 15 og cv 2.6 kw ? vil ha mest bass og trøkk. er ikke så viktig med detaljert lyd :D

takker for svar!

Cerwinlover
05-30-2010, 15:16
Heisann! Jeg har problemer med min Nad 116 forforsterker. Når jeg skrur på forsterkerne mine, kommer det et smell, også funker ikke lyden. Elementet beveger seg seg noe fryktelig. Vet at det er 116en fordi jeg har prøvd å koble 218 rett til pcen.

TageMathiassen
05-31-2010, 11:12
Heisann! Jeg har problemer med min Nad 116 forforsterker. Når jeg skrur på forsterkerne mine, kommer det et smell, også funker ikke lyden. Elementet beveger seg seg noe fryktelig. Vet at det er 116en fordi jeg har prøvd å koble 218 rett til pcen.
prøv først å bytte signalkabel, hjelper ikke det så må du nok levere den på reperasjon, hifiklubben tar ikke mye for å fikse det, sikkert bare en bagatell som er gåen :D

Cerwinlover
06-06-2010, 18:19
Hei igjen :-P
Må man ha 7.1 oppsett når man har en 7.1 forsterker, eller kan man ha 5.1?

Whoracle
06-06-2010, 18:24
Du bestemmer selv hvor mange høyttalere du vil koble til, om du feks vil bruke en 7.1 forsterker som anker til båten din så kan du også bare gjøre det..

Cerwinlover
06-06-2010, 18:44
Du bestemmer selv hvor mange høyttalere du vil koble til, om du feks vil bruke en 7.1 forsterker som anker til båten din så kan du også bare gjøre det..

Hehe. Må man stille inn på noen instillinger for å få 5.1 da eller?

Whoracle
06-06-2010, 19:34
Det er ikke nødvendig, du har oftest noe som enten heter surround a/b eller surround/surround back. Skal du benytte deg av 7.1 så må du som regel inn i menyen å fortelle forsterkeren at du vil benytte deg av surround b eller back slik at du "åpner" opp for de to siste bakkanalene.

Men til ditt bruk så er det ikke så mye å tenke på utenom å koble surroundhøyttalerene dine på riktig inngang.

espen_rud
06-07-2010, 08:51

drives av nad m25 og denon 2808 som forforsterker.
skal en gang i fremtiden om ikke så lenge bytte forforsterker fra min denon 2808 til nad m15hd.

mesteparten av musikken jeg spiller av kommer fra pcen gjennom coaxial fra hovedkortet.

spiller for det meste av 320kbps mp3, flac til tider.

er det dumt av meg å skaffe en dac nå,
med tanke på at m15hd har god dac innebygget?

skorob
06-07-2010, 09:32

drives av nad m25 og denon 2808 som forforsterker.
skal en gang i fremtiden om ikke så lenge bytte forforsterker fra min denon 2808 til nad m15hd.

mesteparten av musikken jeg spiller av kommer fra pcen gjennom coaxial fra hovedkortet.

spiller for det meste av 320kbps mp3, flac til tider.

er det dumt av meg å skaffe en dac nå,
med tanke på at m15hd har god dac innebygget?

Tror nok NAD har god nok DAC ;).

Cerwinlover
06-11-2010, 18:08
Hei! Har nå kjøpt meg NAD T753 på brukten. Utrolig fornøyd i stereo, men jeg MÅ bruke effektrinn. Men får det ikke til i hjemmekino uten effekttrinn. Hva kommer det av?

Lars J
06-11-2010, 18:12
Gratulerer. (Med kjøp av et elendig NAD produkt, no offence)
Hva er det du ikke får til ?

Gratulerer
06-11-2010, 18:14
Hei! Har nå kjøpt meg NAD T753 på brukten. Utrolig fornøyd i stereo, men jeg MÅ bruke effektrinn. Men får det ikke til i hjemmekino uten effekttrinn. Hva kommer det av?

Litt usikker på hva du mener her. Har du sjekket at broene er der de skal være på baksiden? Mellom pre out og main in?

Cerwinlover
06-11-2010, 18:29
OK. Sånn skal det være:
CLS12 på NAD218 koblet inn til receiveren.
CLS6 direkte på receiver.
CLSC15S på sub in.

Får ikke Cls6 til å snakke. Uansett går det ikke å koble noen ht rett inn på receiveren. Hvorfor?

Lars J
06-11-2010, 18:32
Har du sjekket i oppsettet at preout er deaktivert for kanalen for CLS6 ? (Mener å huske det var noe krimskrams inne der.)

C30
06-11-2010, 18:44
Får ikke Cls6 til å snakke. Uansett går det ikke å koble noen ht rett inn på receiveren. Hvorfor?

Har du fjernet denne pluggen?

Cerwinlover
06-11-2010, 19:06
Har du fjernet denne pluggen?

Ja, har fjernet den. Det hjalp ikke.

C30
06-11-2010, 19:17
Ja, har fjernet den. Det hjalp ikke.

Den skal ikke fjernes når den ikke er i bruk.

Cerwinlover
06-13-2010, 19:56
Hei! Muligens at jeg skal legge ut NAD 116 for salg. Noe defekt, og noen riper. Kan fikses, som da blir lagt på summen. Uten reparering: 500kr. Høres dette rimelig ut?

Cerwinlover
07-27-2010, 22:10
Lite liv her for tiden. Uansett, så NAD 218 på brukten nå for 3000! Veldig interessant. Men han sier det er ei sikring som har ødelagt. Hva koster det og reparere?

NAD 218 THX og Rotel RSP 1066 Surround forforsterker - FINN Torget (http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23511357)

skorob
07-27-2010, 22:15
Sikringer til de der kjøper du selv på clas Olson... er vel glassikringer... :D. 3000kr må sies å være en fin pris ;).

fordfiesta
09-06-2010, 19:07
Har kjøpt meg NAD c545 cd-spiller, lyden er knall, får håpe at kvaliteten er like bra.

fordfiesta
09-09-2010, 05:47
Oppdaget igår at cd-skuffen ikke går helt ut, men bare nesten, slik at en må legge inn cd-platen på skrå for å få den i skuffen.(viss dere skjønner)
Er det slik det skal være eller? noen som gidder å svare?

kriss66
09-09-2010, 07:53
Oppdaget igår at cd-skuffen ikke går helt ut, men bare nesten, slik at en må legge inn cd-platen på skrå for å få den i skuffen.(viss dere skjønner)

hei, min far har en slik CD-spiller som du har der går den helt ut slik man skal bare ta CD rett ned på. Og skå den ned på er jo litt rart (han har ikke samme CD spiller)

JosRuu
09-09-2010, 12:28
Melder meg inn i klubben med en Nad C275bee som driver B&W 683. En fantastisk kombinasjon i mine ører hvertfall! Første gangen jeg har kjent luft trykk fra bassportenen på 3 meters avstand!!:mrgreen:

Den spiller også med veldig god tyngde og kontroll uten at det er noe som helst masete i det øvre området.Veldig fornøyd og får tilbake den gode gamle Nad følelsen jeg hadde fra mitt første anlegg:)

fordfiesta
09-09-2010, 15:26
hei, min far har en slik CD-spiller som du har der går den helt ut slik man skal bare ta CD rett ned på. Og skå den ned på er jo litt rart (han har ikke samme CD spiller)
OK. Laptoppen min har skuffen slik at cd/dvd på leggest inn skjevt, mens dvd-spilleren og min gamle cd-spiller kan en legge cd/dvd rett nedi.

kriss66
09-09-2010, 15:41
OK. Laptoppen min har skuffen slik at cd/dvd på leggest inn skjevt, mens dvd-spilleren og min gamle cd-spiller kan en legge cd/dvd rett nedi.

ja, var og så litt på den som min far har der så du ta den litt på skrå men ikke alt formye. kansje det e det på de NAD cd spillerene?

fordfiesta
09-09-2010, 16:05
ok, kjøpte den på Lørdag, satte i en Metallica cd uten å tenke noe over det, men når jeg skulle skifte cd igår, så stussa jeg litt over at ikke skuffen kom lenger ut.

VTEC
09-09-2010, 16:28
Melder meg inn i klubben med en Nad C275bee som driver B&W 683. En fantastisk kombinasjon i mine ører hvertfall! Første gangen jeg har kjent luft trykk fra bassportenen på 3 meters avstand!!:mrgreen:

Den spiller også med veldig god tyngde og kontroll uten at det er noe som helst masete i det øvre området.Veldig fornøyd og får tilbake den gode gamle Nad følelsen jeg hadde fra mitt første anlegg:)

Gratulerer ! Det oppsettet spiller bra ;) Har selv 375 på DM685 og er kjempeførnøyd, men oppgradering kommer nok.
NAD M3 og M5 CD er gromt på 600 serien hvertfall, *sikle* :P

JosRuu
09-09-2010, 21:20
M3 hadde sikkert vært gromt,men den koster jo litt mer da....Tror faktisk det holder i stua mi i første omgang.(skummelt å si slik men...)

yngvejos
09-10-2010, 16:19
Er det noen her som har prøvd pre-amp fra andre fabrikater sammen med NAD effektforsterkere?

Per idag kjører jeg en T741 som pre-amp til 2x NAD C270 som driver hver sin B&W DM604 S2.
Jeg har bestemt meg for at jeg ikke kommer til å satse på surround og vurderer derfor å bytte ut T741 i en god stereo pre-amp.
Vil det være mye å hente i lydkvaliteten på dette?

Noen forforsterkere å anbefale?

fordfiesta
09-18-2010, 22:09
er det noe forskjell mellom NAD375 og NAD372?
vet selvsagt at der er forskjell, men er det verdt å bytte fra 372 til 375?

RB80
09-22-2010, 20:10
Hei

Jeg kom over en liten handel en dag, og endte opp med en god del komponenter.

Nå sitter jeg her med:

NAD C272
NAD T753
NAD C521BEE
Cambridge DVD89
Cerwin Vega Ve-15F
Cerwin Vega Ve-12F
Cerwin Vega CLSC 15S
Cerwin Vega Ve-5C
Cerwin Vega Ve-5M

Etter som jeg ikke er noe særlig interessert i noe hjemmekino, tenkte jeg å beholde NAD C272, NAD C521BEE og CV Ve-15F, og satse heller på ett stereo-anlegg som trykker godt.

Men, hva bør jeg kjøpe og ha ilag me effekt-forsterkeren? Skjønner at ett opplagt valg ville være C372, men er det noen som vil anbefale noe annet?

Setter pris på alt av hjelp...

Kekka
09-24-2010, 07:34
Hva er forskjellen på M55 og M5 CD spilleren?

Gratulerer
09-24-2010, 08:38
M55 er en DVD-spiller. M5 har mer påkostet DAC og balanserte utganger.

JosRuu
09-24-2010, 11:10
er det noe forskjell mellom NAD375 og NAD372?
vet selvsagt at der er forskjell, men er det verdt å bytte fra 372 til 375?

Jeg har ikke sammenlignet disse noen gang men etter hva som blir sagt av andre og i diverse tester har nad 375/275 arvet mye av godlyden fra M3 så de spiller mye bedre enn den gamle serien gjorde.
Mener lyd og bilde eller noen skrev at 375 var ikke langt unna M3 på lydkvalitet lenger og at man måtte vurdere om det var verdt og gå så høyt i pris så lenge man fikk 375 for 10k.(ikke sikker på om det var lyd og bilde)
Men hvis du tar med deg forsterkeren din til hifi klubben får du sikkert lov til og sammenligne de der.

hemi426
09-24-2010, 17:48

Det er ikke til å stikke under en stol at NAD har slitt med byggekvaliteten på slike ting som drivverk til cd-skuffer o.l. tidligere. Husker NAD cd-spillere fra 90-tallet som hoppet frem(eller tilbake) blandt sporene bare pga bass fra høytalerne ... Skuffene på desse spillerne knirket og knaket og det var neimen ikke sikkert du fikk igjen cd'en din ved første førsøk. Trodde nesten dette var et tilbakelagt stadium.

Melder meg herved inn i denne klubben som langtids NAD-eier, siste tilskudd; M25 og M15HD!

fordfiesta
09-24-2010, 17:58
Hei.
Er nok slik denne skuffen er, den minner om skuffen i en laptop, du må legge cd'en i litt på skrå.
Er kanonlyd i denne c545 spilleren men kvaliteten var nok bedre på min gamle Marantz.

kriss66
09-28-2010, 18:25
Hei hei :D

lurer på noe ang forforsterker. jeg har kjøpt med en NAD 275 og trenger en forforsterker. hvordan ville NAD 326 vært oppmot NAD 165 ? å bruke den på NAD 275. ser det ikke er så mange av 165 på bruktmarked. hva ligger disse på bruktmarked?

takker for svar.

Cerwinlover
10-03-2010, 15:21
NAD S200, Et ekte AV-produkt?

AV-Fallet
10-05-2010, 19:46
Har en NAD 2100 PE som driver en selvbygd JBL 15"sub i 180 Liter CC-Kabinett. Snakker om jordskjelvgenerator! Gir seg aldri den forsterkeren. Har også 3100/917/310/510 i andre oppsett samt en NAD videospiller (?) som i sin tid hadde bedre bilde enn den første dvd-spilleren min !!

kriss66
10-06-2010, 17:48
halla folkens..

her er det bare til å slå til kjøpet NAD C 375 stereforsterker Selges! - FINN Torget (http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=24770468)

kriss66
10-07-2010, 21:41
Hei.

Noen som har erfaring med sin NAD 165? jeg kjøpte meg nettop en i dag.

den har ca 4 CM mellomrom oppo. og den blir en del varm ? hvorfor blir den varm når det er en forforsterker.???

foresten er utrolig fornøyd med NAD 165 og NAD 275 på Ikon :D

hvordan får jeg til at trykker jeg på off på kontrollen. så går begge komponentene av ?

takker for svar.

Gratulerer
10-07-2010, 22:54
Det går relativt kraftig spenning gjennom forforsterkeren, derfor blir den varm.

For å få effekttrinnet til å slå seg av, kjøper du en enkel minijackkabel (mono!) og kobler mellom 12 volt trigger out på 165 og inn på 275.

kriss66
10-08-2010, 06:44
Det går relativt kraftig spenning gjennom forforsterkeren, derfor blir den varm.

For å få effekttrinnet til å slå seg av, kjøper du en enkel minijackkabel (mono!) og kobler mellom 12 volt trigger out på 165 og inn på 275.

takker :D

da skal jeg ned å kjøpe mono kabel :D

men reiner med det går bra at forforsterkeren kun har ca 4 cm fri luft over seg ?

JAMES HOWLET
10-08-2010, 07:07
får vel melde meg inn her jeg også da, har en 216 thx atm. men driver å ser etter den 7 kanals effektforskerkeren dems, ikke den M utgaven. er det ikke 976 den heter kanskje?

VTEC
10-08-2010, 11:55
Er det noe stor lydforskjell på NAD C545 og C565? Eller er det bare de ekstra finessene som USB etc.. som gjør prisen 1500,- dyrere?

Ser også at Soundgarden fortsatt har det gode tilbudet på Primare CD21 til 5995,- (før 9995,-). Har ikke hørt den, men er den en god del bedre en C545/565 ?

Driver å snuser litt på ny cd spiller skjønner dere, mest keen på en i M serien, men det koster skjorta !

Gratulerer
10-08-2010, 17:06
takker :D

da skal jeg ned å kjøpe mono kabel :D

men reiner med det går bra at forforsterkeren kun har ca 4 cm fri luft over seg ?

Bare hyggelig.
Det går sannsynligvis greit, men over lang tid vil nok et apparat som er veldig varmt ha kortere levetid enn andre.

kriss66
10-08-2010, 17:31
Bare hyggelig.
Det går sannsynligvis greit, men over lang tid vil nok et apparat som er veldig varmt ha kortere levetid enn andre.

ja, så at det var egentlig en veldig stor trafo i den for å være forforsterker :mrgreen:

fordfiesta
10-09-2010, 14:25
Er det noe stor lydforskjell på NAD C545 og C565? Eller er det bare de ekstra finessene som USB etc.. som gjør prisen 1500,- dyrere?

Ser også at Soundgarden fortsatt har det gode tilbudet på Primare CD21 til 5995,- (før 9995,-). Har ikke hørt den, men er den en god del bedre en C545/565 ?

Driver å snuser litt på ny cd spiller skjønner dere, mest keen på en i M serien, men det koster skjorta !
Kjøpte NAD c545 og lyden er kanon, men, der er noen rare lyder fra "drivverk/spindel" tikke lyder liksom.
Denne spilleren er jeg usikker på hvor lenge den varer rett og slett.

VTEC
10-09-2010, 14:48
Kjøpte NAD c545 og lyden er kanon, men, der er noen rare lyder fra "drivverk/spindel" tikke lyder liksom.
Denne spilleren er jeg usikker på hvor lenge den varer rett og slett.

Mhm, rart. Du gikk også fra Marantz Cd spiller hvis jeg husker riktig?
Har en Marantz nå og kvaliteten på den er det ikke noe å si på, den begynner også å dra på åra nå. Fra 99' tror jeg. Lurer på om jeg vinner noe på å oppgradere til en cd-spiller i 5-6 tusen kroners klassen i dagens spillere kontra den jeg har nå, så får vel låne med noen hjem å teste.

Lest noen tester av Primaren nå, og det er ikke bare godord om den for å si det sånn, selv om noe av det "negative" i den forstand ikke bryr meg mye. F.eks en må holde på Eject knappen lenge for at det skjer noe. Byggekvaliteten på disse har også vært et lite minus av det jeg leser av erfaringer på nettet.

fordfiesta
10-09-2010, 15:19
Marantzen min er kanon solid og kosta litt over 2000kr i 2004, overlever kansje NADen ;-)
Lyden i NAD c545 er bedre og veldig behagelig (derfor jeg kjøpte den selvom jeg visste at kvaliteten kunne være så som så)
Forskjellen mellom c545 og 565 er også at c565 har litt strammere bass.
Tikkelyden er kun fra enkelte cder og helst de første minuttene, den er ganske høy.

skorob
10-15-2010, 20:50
HAFF.... jeg som trodde jeg skulle ende opp med Abrahamsen eller noe anna..

Men har nå en NAD m3 på lån... det virker pr nå som den perfekte forsterkern til mine Helicon 800mk2.. og det til under 20000kr! Imorgen skal den testes for fullt, siden det kun er meg i huset da :).

NAD m2 ble da også veldig spennende, men tipper den har en helt anna lydsignatur enn M3'en... Men etter å ha lest tester om den, så har den virkelig blitt spennende for min del :P.

DM683
10-25-2010, 01:48
Hei. Melder meg inn i NAD med en T765, NAD 218THX og NAD C542 :D

Jeg har hatt min NAD T765 i rundt 1år nå, men her en dag så kom ikke displayet frem som vanlig. Det har vart en uke nå! Noen som har opplevd det samme?

atledreier
10-26-2010, 11:55
Mulig gammelt nytt, men har fått bekreftet at NAD kommer med AM250 oppgradering med Audyssey MultEQ XT32. Forventet levering i januar. Plutselig ble den et reelt alternativ i prosessormarkedet igjen. Skulle bare hatt balansert ut nå, hadde det vært handel på flekken.

kaf123
10-26-2010, 13:48
Må melde meg inn her jeg og :-D

Kjøpte min første NAD for over 20 år siden sammen med DALI 104. Dette var gromme greier den gang... Etter dette har jeg vandre mye frem og tilbake.
Div Denon, kenwood, Cambridge, Noen andre NAD (Feks 320bee). Siste tillskud var Music Angel. Var kjempe fornøyd med den men innerst så gnagde vel lysten på en NAD meg mye. Så nå har jeg gått til innkjøp av brukt NAD C162 og C272. Gleder meg som en liten unge på Julaften til å få satt opp dette :mrgreen:

Skal kjøres sammen med B&W 685 og en Ling sacd..

Noen som har ett tips til andre små høytalere som kan være en suksses til NAD?
Må være små da de skal henge på veggen!

AV-Fallet
10-27-2010, 17:01
Nytt kontra Gammelt :-D

Jeg har 2 stk 3100PE og en 2100PE som jeg synes spiller råbra, bortsett fra den ene som jeg sprengte litt.. kremt :cry:

Hvordan låter de nye C3XXBEE-forsterkerne til sammellikning?

Har fått med meg at 214/216/218/317/319 -serien fikk litt blandede kritikker, og at NAD har kommet seg igjen etter den tid. Var denne serien en "nedtur" ? Var den gamle monitor-serien bedre enn disse ?

:confused:

enkelte
10-27-2010, 17:10
Har to halvdøde 216, de skurrer på lave volum, noen som har vært borti det ?
Evt vet hvem som kan fikse dem og pris ?

(Tror det er ett rele ved høyttalerterminalene som er defekt)

Hadde en av-917 også men den ble kastet for en måneds tid siden.

Razorray
10-27-2010, 19:52
Har en NAD C352 forsterker.
Forsøker å koble den til min ny innkjøpte Samsung PS50C7705 skjerm, får IKKE lyd.
Har NULL anelse på hvordan dette skal gjøres.

Kjempe om noen kan hjelpe.

Tyven1
10-27-2010, 21:00
Hallo alle NAD elskere:) På lørdag skal jeg ned på HFK og kjøpe meg ett par dali c8. Forsterkern jeg vurderer sammen med høytalerene er T747, noen som vet hvordan den spiller sammen med disse høytalerene?

Cerwinlover
10-28-2010, 17:23
Heisann!
Selger min T753 og NAD 116 til 2500, sammen. RØVERKJØP!

amunds
10-28-2010, 21:19
Forsøker å koble den til min ny innkjøpte Samsung PS50C7705 skjerm, får IKKE lyd.

Heisann.

Jeg vet ikke om dette hjelper, men:
- Jeg regner med at du har koblet til en vanlig phono-kabel mellom tv'en og forsterkeren ?
- Neste steg å sjekke, er om TV'en IKKE gir ut lyd på phono-ut, sålenge tv-høyttalerne er aktivert. Sjekk gjennom menyen på tv'en om dette er tilfelle.

amunds
10-28-2010, 21:21
Er det noen som har eid både C272/C372 kontra de nye C275BEE/C375BEE ?

Jeg har en NAD M15, og har pr dags dato Rotel-forsterkere.
Vurderer litt å kjøpe en Cx75BEE til frontene mine (B&W DM683).

Har eid C372 før, og denne er en veldig god forsterker.

streeter
10-28-2010, 23:18

Det er vel ikke analog ut på den tv'en. Du trenger i isåfall en dac.

JosRuu
10-29-2010, 06:33
Er det noen som har eid både C272/C372 kontra de nye C275BEE/C375BEE ?

Jeg har en NAD M15, og har pr dags dato Rotel-forsterkere.
Vurderer litt å kjøpe en Cx75BEE til frontene mine (B&W DM683).

Har eid C372 før, og denne er en veldig god forsterker.

c275 spiller visst mye bedre enn 272 da den visstnok har arvet ganske mye fra M3.
Har ikke hørt 272 men har pratet med en som har og han sa forskjellene var ganske store faktisk.
*Jeg har selv 275 på 683 og jeg syns det spiller veldig bra så jeg vil anbefale deg 275.

mrtn1234
11-01-2010, 21:33
Hei.
Har Nad T743 og en C272, når jeg skrur på en lysbryter i huset eller kjøleskapet skrur seg på får jeg en klikke lyd i høytallerene. hva kan dette være og hvordan skal jeg kvitte meg med det?

AV-Fallet
11-02-2010, 11:27
c275 spiller visst mye bedre enn 272 da den visstnok har arvet ganske mye fra M3.
Har ikke hørt 272 men har pratet med en som har og han sa forskjellene var ganske store faktisk.
*Jeg har selv 275 på 683 og jeg syns det spiller veldig bra så jeg vil anbefale deg 275.

Mener å ha lest at 275/375 har 50% mer dynamisk effekt enn 272/372. Det er jo ikke ubetydelig, og historisk så er det vel de nad'ene med mest dynamikk som har vært best.

Frozone
11-09-2010, 19:54
Jeg ser at jeg er nødt til å melde min ankomst her, siden jeg er i besittelse av en herlig NAD C375BEE som drivverk for B&W DM683. :-D
Har også en gammel CD spiller fra NAD, nemlig 502.

Driver å vurderer utvidelse av anlegget, slik at jeg kan få koblet min Samsung UE46C5105 TV mot forsterkeren. Slik det er i dag er ikke dette mulig da NAD'en min ikke har mulighet for digital lyd og TV-en ikke har analog audio-ut.

Hvordan løser jeg dette rimeligst, men samtidig lydmessig best?

Vurderer også og utvide med en sub og kanskje en senterhøyttaler, men dette er litt så som så med enda. Kan gjerne ta i mot tips her, bare husk at jeg er rimelig B&W og NAD-frelst 8)

Cerwinlover
11-09-2010, 23:12
Jeg ser at jeg er nødt til å melde min ankomst her, siden jeg er i besittelse av en herlig NAD C375BEE som drivverk for B&W DM683. :-D
Har også en gammel CD spiller fra NAD, nemlig 502.

Driver å vurderer utvidelse av anlegget, slik at jeg kan få koblet min Samsung UE46C5105 TV mot forsterkeren. Slik det er i dag er ikke dette mulig da NAD'en min ikke har mulighet for digital lyd og TV-en ikke har analog audio-ut.

Hvordan løser jeg dette rimeligst, men samtidig lydmessig best?

Vurderer også og utvide med en sub og kanskje en senterhøyttaler, men dette er litt så som så med enda. Kan gjerne ta i mot tips her, bare husk at jeg er rimelig B&W og NAD-frelst 8)
CAMBRIDGE DacMagic D/A-konverter | Hi-Fi Klubben (http://www.hifiklubben.no/produkter/tilbehor/annet-tilbehor/cambridge_dacmagic_da-konverter_solv.htm)

Razorray
11-10-2010, 08:09
Heisann.

Jeg vet ikke om dette hjelper, men:
- Jeg regner med at du har koblet til en vanlig phono-kabel mellom tv'en og forsterkeren ?
- Neste steg å sjekke, er om TV'en IKKE gir ut lyd på phono-ut, sålenge tv-høyttalerne er aktivert. Sjekk gjennom menyen på tv'en om dette er tilfelle.

Jeg forsøkte å koble med phono kabel.
Forsøkte alle innganger på tv'n men null lyd..
Sjekket også menyen på tv'n, om det er noe som må aktiveres for at det skal komme lyd. Mulig det finnes en mere avansert innstillings mulighet, men da har jeg ikke funnet denne :-D

Razorray
11-10-2010, 08:59
Vil det fungere å bruke en phono kabel fra forsterkeren til en Blu-ray spiller med analog lyd-utgang?

skorob
11-10-2010, 09:02
Er det noen i NAD klubben som har NAD m2? syns den virker veldig lovende! Hørt den engang på Dali mentor 6... det var skikkelig balsam ;).

Frozone
11-11-2010, 08:49
CAMBRIDGE DacMagic D/A-konverter | Hi-Fi Klubben (http://www.hifiklubben.no/produkter/tilbehor/annet-tilbehor/cambridge_dacmagic_da-konverter_solv.htm)

Har også fått tips om å bruke en reciever/forsterker som en preamp, men jeg er litt usikker på hvilken jeg i såfall skulle velge.
Kanskje dere har noen tips?

linebacker
11-12-2010, 15:39
Hei alle sammen. Lenge siden jeg har postet noe nå så korrekt meg hvis jeg poster feil :)
Har hatt Dali Suite 1.7 høytalere i 8 år nå og de har gjort jobben sin de i et 15kvm rom, men nå står de i stuen som er 40kvm så de blir litt små.
Har sett meg ut 2 høytalere som er av interesse. Dali Ikon 6 MK2 og Dali mentor 6.
Har fortsatt en Yamaha RX-V1400RDS reciver og er veldig usikker på om denne har nok kraft til å dra noen av disse høytaleren.
Har derfor også sett meg ut NAD c275BEE som virker veldig solid til en grei penge. Trenger litt info om denne NADen vil kunne dra noen av disse høytalerene bra.
Yamaha reciveren dra kun front+senter siden bakhøytalere ikke er tommelen opp fra fruen så når det har tatt 8 år å få frontene+senter ned i stua anser jeg bakhøytalere som uaktuelt en stund fremover :)

God Helg til alle

Postbudet
11-12-2010, 15:56
Hei alle sammen. Lenge siden jeg har postet noe nå så korrekt meg hvis jeg poster feil :)
Har hatt Dali Suite 1.7 høytalere i 8 år nå og de har gjort jobben sin de i et 15kvm rom, men nå står de i stuen som er 40kvm så de blir litt små.
Har sett meg ut 2 høytalere som er av interesse. Dali Ikon 6 MK2 og Dali mentor 6.
Har fortsatt en Yamaha RX-V1400RDS reciver og er veldig usikker på om denne har nok kraft til å dra noen av disse høytaleren.
Har derfor også sett meg ut NAD c275BEE som virker veldig solid til en grei penge. Trenger litt info om denne NADen vil kunne dra noen av disse høytalerene bra.
Yamaha reciveren dra kun front+senter siden bakhøytalere ikke er tommelen opp fra fruen så når det har tatt 8 år å få frontene+senter ned i stua anser jeg bakhøytalere som uaktuelt en stund fremover :)

God Helg til alle

Den forsterkeren vil fungere veldig fint med begge de to høyttalerne. Stikk innom HFK og be om en demonstrasjon.

S.T.E.
11-12-2010, 18:46
Jeg har en 355bee. Denne er per i dag koblet opp på dali ikon 5. Skal snart flytte i nytt hus med eget musikkrom og vurderer da sterkt å gå til anskaffelse av et par cm9. Skal se hvordan 355 vil greie jobben først, men har allerede lekt med tanken om å supplere med en 275bee og bruke 355 som forforsterker.

Jesper89
11-12-2010, 19:19
Får melde min ankomst jeg også da! Ser det er mange som driver dm683 med forskjellige NAD forsterkere her. Har selv disse høytalerne, og kjøpte for ikke lenge siden M3'en, fantastisk! Tenkte også å utvide med en sub om en stund, og luket ut B&W ASW 10CM. Noen som har erfaring med denne? Regner med den holder i massevis for meg, men greit å høre hva formeninger andre sitter med:D

VTEC
12-01-2010, 19:38
Er det noe jeg ikke har fått med meg, eller er NAD M3 ikke å få tak i lenger? Ser den ikke lenger på klubbens sider...

Gratulerer
12-01-2010, 20:21
Er det noe jeg ikke har fått med meg, eller er NAD M3 ikke å få tak i lenger? Ser den ikke lenger på klubbens sider...

Jeg vet det kommer en oppdatert versjon som tilfredsstiller de nye EU-kravene til strømforbruk i standby, men som ellers er prikk lik forgjengeren. Det kan være at de er tom for den gamle og venter på den nye.

bruker123
12-25-2010, 16:43
Hvordan fungerer Audio Physic på NAD?

meatball
01-02-2011, 04:52
Hi
Jeg er ny til klubben...og ingen erfaring med AVFORUM, beklager.

Kan noen hjelpe meg; Is there a 'hack' for the t-577 region code?

I despirate for region 1 or, of course, region free.....

streeter
01-03-2011, 06:53
Hi
Jeg er ny til klubben...og ingen erfaring med AVFORUM, beklager.

Kan noen hjelpe meg; Is there a 'hack' for the t-577 region code?

I despirate for region 1 or, of course, region free.....

Dvd-delen kan gjøres sonefri, ikke blu-raydelen. Contact your dealer to make it happen :)

jan_m
01-05-2011, 20:57
får vel melde meg inn i gjen med over kill hehe nad 375bee koblet opp på et sett cv xls6 i påvente av nye ht som det viste seg og vere lang leverings tid på..

dottidott
01-12-2011, 20:32
Ser at det kommer en ny NAD T785HD i februar el.mars. Nad T785HD2. Da kommer jeg til å bli med i NAD klubben å:twisted: . Nad er klare med hdmi1.4 og audio return moduler også.

kyllingJazz
01-20-2011, 22:45
Tenkte jeg skulle teste dere NAD entusiaster.

Har kjøpt en NAD T747 surround receiver som hjerte i mitt lille hjemmekino system. Kjøpte den i mellomjula ca, koblet den opp for en uke siden og siden da har den bare gitt meg problemer.

Har ikke klart å finne ut hva som trigger problemene, og jeg bør få trigget problemet når jeg leverer den tilbake.

Menyen låser seg slik at jeg må restarte NAD'en (klarer ikke røre noe som helst i meny, men kan justere volum, thats it. Av og til kommer bare litt eller ingen tekst opp i meny, bare bakgrunnen), litt usikker på når dette sjer, og må av og til restarte opp til flere ganger før den (menyen) funker. Hender også at jeg ikke får lyd eller bilde eller noen av delene ved oppstart av NAD eller input utstyr, dette sjer også ved endring av input. Lyd/bilde kommer av og til hvis jeg bytter input et par ganger, men må som regel ty til omstart.

har virket som menyene klabber seg når den nylig er slått på, men kan gjerne sje flere timer etter. lyd og bilde dermot trur jeg klikker når den har stått på en liten stund. lyd og bilde forsvinner KUN ved oppstart/avslåing av NAD/utstyr eller ved bytte av input, ikke ved kontinuerlig bruk av samme input uten avslåing av utstyr.

Har koblet til ett par DM683 høyttalere (bikoblet) som høyttalere og den har bilde ut på en sony KLD-46T3500 LCD TV

På input har jeg lyd&bilde på NAD 557 bluerayspiller på HDMI 1, Bilde fra HTPC på HDMI 2 og lyd på optisk 1, Lyd&bilde fra dekoder på HDMI 3, samt analog lyd inn på Audio inn 5 (aldri hatt problem med denne)

Vet ikke om det har noe å si, men hvis jeg slår på HTPC før NAD får jeg en ekstremt liten oppløsning (560x480 elns).

Har prøvd med både orginal fjernkontroll og Harmony one så er ikke der problemet ligger.

Edit: Problemet lå i dekoderen

Andersen88
02-03-2011, 19:55
Er det noen i NAD klubben som har NAD m2? syns den virker veldig lovende! Hørt den engang på Dali mentor 6... det var skikkelig balsam ;).

Har M2 koblet opp mot B&W 805Dia nå, og det er virkelig et fantastisk produkt! Den har et hav av detaljer, og nok av krefter. Den er heller ikke like kjølig i lyden sammenlignet med lyngdorf, noe som gjør dette til et perfekt produkt til min bruk. Bruker stort sett digitale lydkilder (sonos), og da slipper jeg Dac til dette.

Nå er det bare å vente til 802DIA ankommer stuen før opplevelsen er komplett! :grin:

fordfiesta
02-21-2011, 17:47
NAD blue-ray spillere, er det noe å satse på? og hvilken modell anbefalles?
Har egentlig kun behov for muligheten til å se film og at dvd-delen er sonefri.

Andersen88
02-22-2011, 20:48
NAD blue-ray spillere, er det noe å satse på? og hvilken modell anbefalles?
Har egentlig kun behov for muligheten til å se film og at dvd-delen er sonefri.

Er selv godt fornøyd med Nad t577. Bildebiten er nok bedre på en mer påkostet Denon, men jeg elsker de enkle menyene og oppstarts-/lesetiden! At den har Usbinngang og innebygget nettverksfunksjon er jo heller ikke et minus. Å gjøre den sonefri tar ca 5 min hos Hifiklubben, så du kan se alle filmene du har ;)
At den nå koster rett over 3000 gjør det hele til et enkelt valg! :)

HoPPe`S
02-23-2011, 22:28
Hei Nadfolk.

Like før jul kjøpte jeg en Nad 218 som hadde fått ny trafo og +++.
For en liten stund siden ville jeg sjekke dette om det så ganske nytt ut og om selger sa rett.

Når jeg skudde av topplokket så så det ut som ganske nytt ut, men når jeg ser på andre Nad 218 der innmaten vises så har min en stor trafo + en liten en mens di andre har bare en stor trafo.
Noen som vet hva denn lille gjør? Det står vertfall Passed på den.

Første bildet er av min og det andre er en annen 218.

csalhus
02-24-2011, 16:58
Får slenge inn litt her eg og då.

Etter mye sikling hos HFK ble det handlet tilslutt.
Bilde:
LCD skjermen er en 40" NAD med innebygd tuner og forsterker. Husker ikke spec på denne i farten. Denne blir nok byttet ut i nermeste framtid da vi skal ha oss 63" eller lignende..

Lyd:
NAD T785 som driver følgende:
Front: B&W DM683 (koblet med front og surround bak kanalene)
Senter: B&W HTM61
Bak: B&W DB686

Har ikke fått justert inn alt skikkelig enda da plasseringen er midlertidig, men syntes det spiller imponerende klart og fint :-D
Mulig det må invisteres i noen subber etterhvert, men har nå kommet igang :-D

fordfiesta
02-26-2011, 15:34
Er selv godt fornøyd med Nad t577. Bildebiten er nok bedre på en mer påkostet Denon, men jeg elsker de enkle menyene og oppstarts-/lesetiden! At den har Usbinngang og innebygget nettverksfunksjon er jo heller ikke et minus. Å gjøre den sonefri tar ca 5 min hos Hifiklubben, så du kan se alle filmene du har ;)
At den nå koster rett over 3000 gjør det hele til et enkelt valg! :)
Takk for tipset,skal sjekke NADt577.

kyllingJazz
02-26-2011, 20:18
Har nå gått fra NAD T747+557 til C165BEE+C275BEE+565BEE og må si det er en helt ny verden musikkmessig.

Det er kanskje ett lite prishopp opp, men når det kommer til lydkvalitet er det så sinnsykt mye bedre at jeg har problemer med skjønne at det er mulig. Bedre utnytting av CD samlingen min har jeg aldri hatt!

Har forresten B&W DM683 høyttalere

Film/surroundutstyr til stereo musikkavspilling er oppskrytt. "muligheten til utvidning til surround" er et dårlig argument når man ser (hører?) hva man får med ett dedikert stereoanlegg.

skorob
02-26-2011, 20:28
Har nå gått fra NAD T747+557 til C165BEE+C275BEE+565BEE og må si det er en helt ny verden musikkmessig.

Det er kanskje ett lite prishopp opp, men når det kommer til lydkvalitet er det så sinnsykt mye bedre at jeg har problemer med skjønne at det er mulig. Bedre utnytting av CD samlingen min har jeg aldri hatt!

Har forresten B&W DM683 høyttalere

Film/surroundutstyr til stereo musikkavspilling er oppskrytt. "muligheten til utvidning til surround" er et dårlig argument når man ser (hører?) hva man får med ett dedikert stereoanlegg.

Å tro at T747 kan gi noe lydnirvana på effektsugene BW'er er også litt oppskrytt ;)... gjør som csalhus, kjøp noe som passer ihop... dvs T785 :D. Men det stereo oppsettet du nå har er veldig bra ja ;).

kyllingJazz
02-26-2011, 20:35
Å tro at T747 kan gi noe lydnirvana på effektsugene BW'er er også litt oppskrytt ;)... gjør som csalhus, kjøp noe som passer ihop... dvs T785 :D. Men det stereo oppsettet du nå har er veldig bra ja ;).

Jeg var ikke ut etter surround. Ønsket bare inngangene. kjøper heller en DAC :)

Eirik84
03-09-2011, 12:59
Noen som har hørt noe om noen nye stereoprodukter i NAD sin Masters serie?

arntost
03-09-2011, 13:45
Kjøpte meg en NAD 218 på brukten. Bruker den på frontene i min hjemmekino. Er meget godt fornøyd med den, spesielt på musikk ble det stor forbedring. Nå ønsker jeg meg også litt mer effekt på senter. Hvilken ville dere annbefale sammen med NAD? Ser helst etter brukt, da jeg føler jeg får mye mer for pengene da.

Andersen88
03-09-2011, 14:50
Noen som har hørt noe om noen nye stereoprodukter i NAD sin Masters serie?

Det blir nok ikke lansert noe nytt innen stereo på en stund, pga (ny)lanseringen av M2. Er du ikke fornøyd med utvalget? :mrgreen:

Arntost: Ville nok sett om jeg fikk tak i en c275. Denne fungerer godt hvis du ønsker mer effekt til center, for en rimelig penge.

dottidott
03-09-2011, 19:34
Ser ikke ut til at det blir så mange T785 hd2 som kommer til Norge.
De skulle bruke restene av t785hd til oppgradering, men de er utsolgt i Norge såvidt jeg forsto. Den nye som kommer blir er en T787HD, men hvordan den blir er uvisst. De på HFK mente jeg kanskje måtte vente til over nyttår før den kommer hit. Da var det kanskje litt dumt å selge Harman kardon reciveren likevel da.

Eirik84
03-09-2011, 19:39
Det blir nok ikke lansert noe nytt innen stereo på en stund, pga (ny)lanseringen av M2. Er du ikke fornøyd med utvalget? :mrgreen:
Før lanseringen av M2 gikk det rykter om en integrert forsterker som var rimeligere enn M3. Det skjedde jo ikke da M2 ble dobbelt så dyr..
Så man får leve i håpet...

Andersen88
03-09-2011, 19:47
Før lanseringen av M2 gikk det rykter om en integrert forsterker som var rimeligere enn M3. Det skjedde jo ikke da M2 ble dobbelt så dyr..
Så man får leve i håpet...

Vil alltid være rykter i forkant av lanseringer, men jeg synes igrunn det er bra at de lanserer noe som faktisk er betydelig bedre enn forrige modell. Og nyere teknologi koster desverre mer. Men håper selv det kommer noe nytt og spennende :mrgreen: Men foreløpig er jeg en svært fornøyd eier av M2 :-D

VTEC
03-14-2011, 22:44
Så et bilde fra CES 2011 at det kommer en del nytt fra NAD på receiver fronten? Blir meget spennende, de så tøffe og barske ut som vanlig !

Andersen88
03-15-2011, 00:55
Så et bilde fra CES 2011 at det kommer en del nytt fra NAD på receiver fronten? Blir meget spennende, de så tøffe og barske ut som vanlig !

Jepp, er noen spennende nyheter på vei! :mrgreen:
Er vel verdt å vente på! :mrgreen:

boggie
03-15-2011, 21:16
NAD C372 og NAD C375, noen som har hørt begge?
Vurderer å selge C372 og kjøpe C375, men er veldig usikker.

PowerZone
03-15-2011, 21:24
Jeg kjører NAD372c på mine Dali Concept8...nydelig kombo som også er fyllt ut i bunnen med to XTZ 99W10.16

Tidligere har jeg hatt NAD 214 og NAD 3140

skorob
03-15-2011, 21:30

Disse temmelig forskjellige. 375 er 70% NAD M3! 372 er ikke dårlig, samt den kosta jo endel mindre i sin tid!

boggie
03-15-2011, 21:49
Disse temmelig forskjellige. 375 er 70% NAD M3! 372 er ikke dårlig, samt den kosta jo endel mindre i sin tid!
OK.
Jeg sammenligna NAD c375 + C545 mot Denon PMA1510 og 1510 cd spilleren, jeg likte NAD komboen mye bedre.

dottidott
03-15-2011, 21:58
Blir vel medlem her jeg å denne uka, da det kommer en Nad T785HD i hus.

amunds
03-15-2011, 22:11

Hvis du har mulighet, ville jeg bestilt demo på C375... Så tar du med deg din egen og prøver de mot hverandre.

Hvis du ikke hører store forskjellen, er det kanskje ikke verdt oppgraderingen for deg ?! :-)

boggie
03-16-2011, 18:07
Takker for tips, må nok vente til jeg har ferie for å ta med C372 til Klubben for å sammenligne.
Da jeg kjøpte CM1, syntes jeg Denon pma1500, NAD M3 var bedre match enn c372. (sammenligna i samme lokale)
Har en følelse av at C375 er varmere en C372.

kriss66
03-16-2011, 19:01
Takker for tips, må nok vente til jeg har ferie for å ta med C372 til Klubben for å sammenligne.
Da jeg kjøpte CM1, syntes jeg Denon pma1500, NAD M3 var bedre match enn c372. (sammenligna i samme lokale)
Har en følelse av at C375 er varmere en C372.

Ja, NAD 375 er varmere i klangen enn 372 :)

boggie
03-16-2011, 19:06
oki, lyst på C375 pluss NAD Blue-ray og Van Den Hul Magnum hybrid kabler.
:-)

NAD T577 Blu-ray spiller | Hi-Fi Klubben (http://www.hifiklubben.no/produkter/hjemmekino/blu-ray/nad_t577_blu-ray-spiller_grafitt.htm)

VAN DEN HUL The MAGNUM HYBRID kabel | Hi-Fi Klubben (http://www.hifiklubben.no/produkter/kabler/hoyttalerkabler/van_den_hul_the_magnum_hybrid_kabel.htm)

amunds
03-16-2011, 19:49
Ekke så sikker på om du synes forskjellen er verdt mellomlegget det medfører. ;-)

Nå kan du jo kjøpe BD-spiller og VdH-kabler for under prisen det vil koste å bytte til C375BEE:.. :-)

boggie
03-16-2011, 19:55
Ekke så sikker på om du synes forskjellen er verdt mellomlegget det medfører. ;-)

Nå kan du jo kjøpe BD-spiller og VdH-kabler for under prisen det vil koste å bytte til C375BEE:.. :-)
En selger på Klubben sa det samme; var ikke verdt å selge NAD c372 å få kansje 3000,-for den og så kjøpe en c375 for ca. 9000. (ærlig selger? :-) )
Men kablene ble jeg annbefalt av en annen selger.
Hva tror dere om BD-spilleren, her er jeg helt grønn, har bare en dvdspiller.

Gesel
03-17-2011, 16:09
Da melder jeg meg inn her med nyinnkjøpte komponenter: 275 + 165 :)

amunds
03-17-2011, 16:31
Da melder jeg meg inn her med nyinnkjøpte komponenter: 275 + 165 :)

Gratulerer!

Hvorfor valgte du 165+275 kontra 375 ? :-)

Gesel
03-17-2011, 16:38
Lettere å oppgradere ved et senere tidspunkt bl.a :) Fikk ikke testet 165 og 275 i butikken da de ikke hadde 165 fremme, så det ble et blindkjøp. Men synes komboen spilte bedre enn 375 her hjemme. Har hatt 375 på lån et par dager hjemme så jeg visste sånn ca. hva jeg gikk til.

For et par uker siden kunne jeg ikke tenkt meg engang å kjøpe NAD pga fordommer. Har hørt NAD en gang før og det var 2x 218thx på AL1000 for sikkert 13-14år siden, noe som IKKE ga et positivt inntrykk :p

amunds
03-17-2011, 21:20
Hehe... Hold deg unna M3, M2 og M25 da.. ;-)
Kan fort bli dyrt...

Gesel
03-17-2011, 21:40
Var nesten så det ble en M3, men fornuften tok overhånd da jeg skulle bestemme meg :P

amunds
03-17-2011, 21:59
Var nesten så det ble en M3, men fornuften tok overhånd da jeg skulle bestemme meg :P

Pingle! ;-)

Hva er kilden din ? Sony'n ?
Yter denne oppsettet rettferdighet ?

Gesel
03-17-2011, 22:23
Pingle! ;-)

Hva er kilden din ? Sony'n ?
Yter denne oppsettet rettferdighet ?

Det er en god spiller men blir snart erstattet av 545 eller 565, mest sannsynlig sistnevnte.

Gesel
03-25-2011, 15:51
Da havnet det en M55 i stua, skal teste den og se hvordan den gjør jobben i et 2-kanals system.

dellnorge
03-25-2011, 16:12
Hei! Har akkuratt gått til innkjøp av NAD T747 & C275BEE. Og B&W DM683.

Satt det riktig sammen, er jeg ganske sikker på. Men Trodde faktisk bassen skulle være litt bedre. Synes det er forferdelig tamm lyd..
Er det noen triks som mann må huske på ?

Håper på litt veiledning eller hjelp :)

fordfiesta
03-25-2011, 17:12
Mange faktorer som kan spille in: romstørrelse, plassering av høyttalerene, innspilling av høyttalere, innstilling i forsterker, forventa bassmengde.
Utruleg mye bass i desse høyttalerene i det rette rom med kraftige forsterkere.

amunds
03-25-2011, 18:03
Vil tro forforsterkeren i recieveren er det største "problemet" i det oppsettet der. Rimelige recievere har en tendens til å virke slappe på to-kanal stereo.

Er i tillegg stor forskjell på 683 out-of-box og etter 100timers bruk...

dellnorge
03-25-2011, 19:25
Kostet jo 6000 kr da. Burde jo greie og spille av i stereo også.. Har jo tross alt C275bee som skal "lage" lyden..

amunds
03-25-2011, 19:43
Kostet jo 6000 kr da. Burde jo greie og spille av i stereo også.. Har jo tross alt C275bee som skal "lage" lyden..

En skulle tro det, men det er dessverre ikke tilfellet alltid.
Har opplevd akkurat det samme selv med en reciever i den prisklassen...

Jeg anbefaler deg å få lånt en stereo-forforsterker (NAD C165 f.eks.)
og sjekke direkte. Jeg har tatt feil før! ;-)

dottidott
03-25-2011, 20:53
Hjelper kanskje om du tester med div oppsett på reciveren også.
Er vel flere ting du kan slå av og på for se om det utgjør en forskjell.

dellnorge
03-25-2011, 21:52
Har prøvd alt, vill kanskje invistere i NAD C165 i tillegg. Hva ville dere gjort?

skorob
03-25-2011, 21:54
Har prøvd alt, vill kanskje invistere i NAD C165 i tillegg. Hva ville dere gjort?

Effektforstekrern gjør bare det forforsterkern sier den skal gjøre, er oftest i forforsterkern "egenlyden" ut til høyttaleren sitter!

dellnorge
03-25-2011, 23:16
Effektforstekrern gjør bare det forforsterkern sier den skal gjøre, er oftest i forforsterkern "egenlyden" ut til høyttaleren sitter!
Så du tror det vill bli bedre Lyd med en forforsterker? For ikke imponert over bassen med t747 desverre :/.

amunds
03-25-2011, 23:26
Så du tror det vill bli bedre Lyd med en forforsterker? For ikke imponert over bassen med t747 desverre :/.

Jeg er helt sikker på at det vil bli en helt annen dynamikk!

Nå er jo ikke C165 "laget" for å fungere enkelt med et surround-oppsett, men f.eks. Parasound sin NC2100 er laget akkurat for dette.

Synes det er merkelig at ikke HFK "advarer" mot denne konsekvensen av en såpass billig reciever med et så godt effekttrinn som C275...

dottidott
03-25-2011, 23:38
Bytte inn t747 og kjøp en t765 istedet? Den er sprekere på stereo. Hørte på den med 683 og det var ganske så heftig. Og da kommer vel 275'n til sin rett også.

dellnorge
03-26-2011, 10:22
Bytte inn t747 og kjøp en t765 istedet? Den er sprekere på stereo. Hørte på den med 683 og det var ganske så heftig. Og da kommer vel 275'n til sin rett også.
Jaok, veldig usikker her nå men. Lurer på om jeg skal få lånt meg en c165 bare for og teste om det er noe forskjell. Eller om det er rommet rett og slett.
Men veldig kjekt med alle rådene og tipsene.

amunds
03-26-2011, 10:37
T747 har jo utrolig mange ting og tang til 6 lapper..
Hvis en ren forforsterker til 4 lapper ikke er bedre, hadde nok to-kanals stereo raskt dødd ut.. :-)

dellnorge
03-26-2011, 10:43
Hehe, sikkert sant. Hva ville så du gjort

amunds
03-26-2011, 10:48
Jeg hadde C372 og T754 (forgjengere i samme prisklasse som det du har).
Endte med M15 som dekker mine behov både på DAC og stereo-siden (inntil videre)... :-)

Gesel
03-26-2011, 10:51
Har hørt litt på M55'en.. Spiller endel bedre enn Sony'en jeg hadde, men hvordan er den kontra 565?

dellnorge
03-26-2011, 11:40
Jeg er helt sikker på at det vil bli en helt annen dynamikk!

Nå er jo ikke C165 "laget" for å fungere enkelt med et surround-oppsett, men f.eks. Parasound sin NC2100 er laget akkurat for dette.

Synes det er merkelig at ikke HFK "advarer" mot denne konsekvensen av en såpass billig reciever med et så godt effekttrinn som C275...

Hei! Hva mener du med at parasound NC2100 er lagd for akkuratt dette?

amunds
03-27-2011, 00:37
NC2100 har en såkalt "prosessor-inngang"..
Dvs at du kan koble fra pre-out på front på Reciever til denne inngangen, så vil hva enn som er koblet til NC2100 fungere som effekttrinn når man ser film med recieveren.

Andre stereokilder kobler man så direkte til NC2100, og får så det beste fra to verdener... :-)

johno
03-27-2011, 11:05
hei vurdere og skaffe meg noen nad produkter bla . en nad 218 hva er riktig pris på en slik ser di varierer fra 3-5 tusen ?, så tenkte jeg på en nad 917 og 916 til guttungen hva ville noe slik gå for ? får kjøpe det for 1200.- men jeg synes det er litt for mye...

amunds
03-27-2011, 11:40
Hva slags høyttalere skal du bruke dette på ?

johno
03-27-2011, 12:03
Hva slags høyttalere skal du bruke dette på ?

hei meg du tenkte på ?. nad 218 på 1515 og nad 916 og 917 på infinity sm 122

skorob
03-27-2011, 12:29
hei vurdere og skaffe meg noen nad produkter bla . en nad 218 hva er riktig pris på en slik ser di varierer fra 3-5 tusen ?, så tenkte jeg på en nad 917 og 916 til guttungen hva ville noe slik gå for ? får kjøpe det for 1200.- men jeg synes det er litt for mye...

NAD S200 (http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,84984.0.html)

Blodtrimmet NAD 218!!!! Ikke at du må gå for denne, men der ser du prisantydning. Denne kosta 16000kr i sin tid... 218 er vel verdt KANSKJE 3000kr! Gamle vettu.

johno
03-28-2011, 12:01
NAD S200 (http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,84984.0.html)

Blodtrimmet NAD 218!!!! Ikke at du må gå for denne, men der ser du prisantydning. Denne kosta 16000kr i sin tid... 218 er vel verdt KANSKJE 3000kr! Gamle vettu.

Hvordan er Nad 208 ?

Gesel
03-28-2011, 17:06
Meh, har hatt M55'en min en uke nå, men blir nødt til å selge pga en stor uforutsett utgift :(

Har vært knallfornøyd med den den tida jeg har hatt den, men det forholdet viste seg dessverre å vare kort :(

TNO
03-31-2011, 20:08
Jeg har en ett år gammel NAD C355BEE forsterker som jeg desverre har brukt sjeldent. I dag skulle jeg høre på musikk, men on/off knappen lyser bare orange uansett når jeg trykker på fjernkontrollen eller på selve på-knappen på forsterkeren. Fjernkontrollen virker på volumet, men det kommer ingen lyd og ingen av valgene lyser. Har søkt på Google og funnet ihvertfall 1 person som har det samme problemet. Det er vel fortsatt garanti på forsterkeren, og jeg kan sende den inn, men ville høre med forumet først.

Thomas

Gratulerer
03-31-2011, 21:22
Trekk ut alle kabler fra forsterkeren og se om den fremdeles lyser oransje. Om den gjør det, er det klart at noe er galt.
Såfremt det er en skade som ikke er forårsaket av deg eller andre, er forsterkeren dekket av fem års reklamasjonsrett.

ganilsen
04-03-2011, 12:41
Noen her som har hørt på M3/M2/M25 på samme oppsett. Er interesert i forskjeller da jeg har hørt M2, men planlegger kjøp av M15HD og M25. M3 har jeg fått inntrykk av at er ganske god. Så en mulighet er å bruke en slik som effekt til fronter sammen med M25 til center og bak. Men slikt koster såvidt jeg vet litt penger, så det hadde vært gull å slippe.

Det skal drive AP Scorpio og High End center, samt Ikon on-wall.

Geir Arne

amunds
04-03-2011, 12:52
Det skal vel mye til å konkurrere med M2, men jeg kan ikke skjønne annet enn at du vil bli veldig fornøyd med "bare" M15HD og M25 hvis du likte M2 og M3.

Å bare bruke (effekten i) M3 til fronter, tror jeg ikke er noe særlig vits mtp kraft. Det er også mange som "bi-amper" med M25 i 5.0.

ganilsen
04-03-2011, 13:36
Å bare bruke (effekten i) M3 til fronter, tror jeg ikke er noe særlig vits mtp kraft. Det er også mange som "bi-amper" med M25 i 5.0.
Biamping er ganske uaktuelt med AP. Her er det singel-wire som gjelder. :)

Geir Arne

Darkane
04-05-2011, 13:38
Er i utgangspunktet ute etter en god stereoforsterker og nye høyttalere.

Valget står mellom flere forsterkere. Nå gløtter jeg på Cambridge Audio 740 og NAD C356BEE.

Har lyst på Klipsch sine rf-62. Hvordan er samspillet mellom Klipsch og NAD?

dottidott
04-05-2011, 15:05
Har problem med min T785hd. Når jeg kobler opp min Denon dvd1910 med dvi/hdmi kabel til reciveren, går Denon fullstendig i lås. Må ta ut kontakten for å resette den. Kan starte spiller uten reciver på, men så fort reciveren er på nett låser dvden seg helt. Virker med digitale kabler, så kan det være hdcp problem??? Hdmi switch mellom pvr/tv/reciver går heller ikke. Men kan koble pvr i reciver og reciver til tv, men vil se tv uten at reciver er på. Tror det kan være det samme problem. Alt annet med hdmi virker. Bluray,boxee,pvr,pc og tv alene.

Gratulerer
04-05-2011, 15:24
Dette er nok heller et problem med HDMI-CEC, som gjør at man i teorien kan styre ett HDMI-produkt med et annet. Prøv å skru av funskjonen både i T785 og DVD-spilleren. Det er ofte tilsynelatende tilfeldig om produkter virker sammen med CEC eller ikke. (Av og til heter det HDMI control eller lignende hos enkelte produkter.)

fordfiesta
04-09-2011, 18:06
NAD venner, idag har jeg kjøpt meg en NAD t577 blue-ray spiller.
Når jeg setter på gamle 4:3 dvder blir det svarte striper på sidene, er dette noe å gjøre med?
Spør kansje litt dumt men...

amunds
04-09-2011, 19:28
Det vil jo bli slik på en skjerm som er 16:9/16:10....

Du kan som regel "tvinge" bildet til å være riktig format, men da vil muligens objekter se litt breie ut... :-)

fordfiesta
04-09-2011, 19:33
ok, var noe sånt jeg gjorde med dvd-spilleren, såg litt rart ut men, men.
Skal lese bruksanvisningen imorga, vart hvertfall bedre lyd og bilde enn med den "gamle" dvd-spilleren.
irriterende med stripene uansett.
:-)

Gesel
04-10-2011, 22:26
Da er en c465 på vei samt SB Duet. Så da trengs det bare å byttes tuner samt blu-ray så har jeg komplett NAD :)

Har en sliten Samsung BDP-1600, så denne blir nestemann ut. Får tilbakebetalt en fin sum fra tollvesenet i mai, så litt av de vil gå til enda en 275 samt en tuner (dama savner radio).

johno
04-18-2011, 17:29
Noen som vet farge koden på Nad ? F.eks di gammle 208 ?

Gratulerer
04-18-2011, 18:25
Det kommer litt an på hvor gamle, men den sorte fargen som er nå heter grafitt, den gamle gråfargen (som nå er utgått) het antrasitt, og jeg vet ikke om den eldste sortfargen (som ligner på grafitt og ble brukt før de introduserte antrasitt) hadde et eget navn utad. Sølvfargen heter titanium.

JAMES HOWLET
04-18-2011, 19:57
kjøpt meg en t973. kraftkar det

Gesel
04-21-2011, 21:38
Blir nødt til å bytte lytterom til sommeren, så da må jeg bytte ut mine 683. Går fra ca. 25kvadrat til ca. 10 :)

Stativ eller små gulvstående.. Hva passer på mine NAD komponenter? Har sett litt på Dali Ikon5 mk2, disse VET jeg spiller bra på dette. Men hva annet? CM1/5? Hvordan er Vienna + NAD? Har hatt Haydn Grand som jeg var MEGET fornøyd med på Roksan.
¨
Musikk er det det går i, ikkeno' annet. Mye idm som f.eks Squarepusher, Aphextwin, Merzbow, etc. men merker det blir mer og mer klassisk i samlinga :)

Effekt er null stress da jeg lett kan gå for en 275 til :)

Prisklasse opp til 10k (ish). Brukt er selvsagt også et alternativ.