Vis ett enkelt innlegg
Gammel 8th December 2007, 11:28   #4 (permalink)
Globe
Ekspert

Globe sin avatar

Ble medlem: Jan 2006
Sted: Trondheim
Sitat:
Opprinnelig skrevet av da-ty@online.no
Heisann Leif Morten, men har du ikke solgt 1070 1090`n da?

He he he. ja det har jeg! De står her nå, både 1090 og 1070 pakket og klare for sending. Tok en siste lyttesession i går kveld med dem

Så nå er tankeprosessen i gang for oppgradering. De neste som skal selges er frontrekka (fronter og senter). Før dette selges må jeg ta noen valg. Vil ikke bli stående lenge uten et rom som kan brukes

Jeg bruker rommet mer og mer til musikk, og da av sorten tradisjonell Rock, pop, ballade, RnB, akustisk musikk og blues. Etterhvert som man oppnår lytteerfaring så betyr hele spekteret i lydbildet mer og mer. Først skal man ha en stram og passe tydelig bass, men denne er ikke verdt stort om ikke nivåene i mellomtonene og diskantene er med.

Fordelingen film og musikk er vel nå ca. 50/50.

Så nye fronter, ny senter, ny(e) effekttrinn til frontrekka er hovedplanen.
Budsjett +/- 60.000,-

Har sett og delvis lyttet på følgende:

HT:
Klipsch RF 83 og RC 64
Martin Logan Purity
B&W 703
B&W 704
HTM7S
HTM3S

Effektforsterkere:
Parasound NC-series (2250 og 2125)
NAD M3
Abrahamsen V-series

Jeg vurderer nytt og brukt, hva som gir mest for pengene.

Så langt er vel den mest tradisjonelle veien etablert med en foreløpig investeringsplan som følger:

B&W 703 og HTM3S, med Parasound NC 2250 til frontene og NC 2125 til senter. Men dette er "so far"!

Hadde tenkt å bruke litt tid på dette, men det er klart, dukker det opp et tilbud som gir "bare må ha det" følelsen" så kan dette gå fort!

Vurderer også å bytte ut SVS Plus/2-subben med to SVS Tubes for å få til en frontplassering av dypbassen.

Som dere skjønner så er oppgraderingssyken nå total her

Mottar gjerne innspill til hva jeg bør vurdere og eventuelle tips om "gode kjøp" der ute!

Yamaha Z11 - B&W S3 serie (S-SB) - SVS MTS-01 - OrbAudio - SVS PB-13 Ultra - Swans F1.1C - Sanyo Z2000 - Sony BDP-S550 - Toshiba EP30 - Sonos - AppleTV

Sist endret av Globe : 8th December 2007 kl 11:33.
Globe is offline   Svar med sitat