Sitat:
|
Opprinnelig skrevet av HåkonN
Tydligvis at min forklaring gikk deg hus forbi. Argumentet ditt om at BD er superior over HD-DVD pga mulighet for høyere bitrate/bedre kvalitet blir ikke veldig troverdig når du sitter bare å synser.
|
Feil. Jeg synser ikke. Og jeg snakker fortsatt om nyanser.
Sitat:
|
Jeg har ikke kjøpt anlegg til snart over en halv mill. for å høre på Absolute Music, og det hadde vel ikke de som ble med på den store blindtestet på HFS heller. Altså den blindtesten der ingen klarte å skille MP3 fra orginal på en CD... 
|
For det første er det betenk at man ikke hører forskjell på MP3 og CD til et anlegg til flere hundre tusen. Hva skal man med en CD-spiller til 10-20k eller enda mer, dersom man bare kan koble til iPod`en? Det kaller jeg bomkjøp...
Sitat:
|
Men noen leser jo bare specs, og vurderer kvalitet ut i fra det... jeg antar at HD-film ikke er noe unntak.
|
Det er det som er poenget. Det er langt enklere, for alle, å se forskjell i bildekvalitet kontra å høre forskjell i lydkvalitet.
Sitat:
|
Om du hadde tatt av dine blå Sony-sponsede briller et lite øyeblikk så hadde du nok skjønt hva jeg mener.
|
De er nok ikke mer blå enn at jeg gleder meg til BD vinner. Men som vanlig er det mye verre å gå med blå briller fremfor de røde.