Vis ett enkelt innlegg
Gammel 6th December 2007, 20:11   #9131 (permalink)
SVS! -man
Ekspert

SVS! -man sin avatar

Ble medlem: Jan 2005
Sted: Kråkerøy (Fredrikstad)
Sitat:
Opprinnelig skrevet av HåkonN
Tydligvis at min forklaring gikk deg hus forbi. Argumentet ditt om at BD er superior over HD-DVD pga mulighet for høyere bitrate/bedre kvalitet blir ikke veldig troverdig når du sitter bare å synser.
Feil. Jeg synser ikke. Og jeg snakker fortsatt om nyanser.
Sitat:
Jeg har ikke kjøpt anlegg til snart over en halv mill. for å høre på Absolute Music, og det hadde vel ikke de som ble med på den store blindtestet på HFS heller. Altså den blindtesten der ingen klarte å skille MP3 fra orginal på en CD...
For det første er det betenk at man ikke hører forskjell på MP3 og CD til et anlegg til flere hundre tusen. Hva skal man med en CD-spiller til 10-20k eller enda mer, dersom man bare kan koble til iPod`en? Det kaller jeg bomkjøp...
Sitat:
Men noen leser jo bare specs, og vurderer kvalitet ut i fra det... jeg antar at HD-film ikke er noe unntak.
Det er det som er poenget. Det er langt enklere, for alle, å se forskjell i bildekvalitet kontra å høre forskjell i lydkvalitet.
Sitat:
Om du hadde tatt av dine blå Sony-sponsede briller et lite øyeblikk så hadde du nok skjønt hva jeg mener.
De er nok ikke mer blå enn at jeg gleder meg til BD vinner. Men som vanlig er det mye verre å gå med blå briller fremfor de røde.